Hirveintä, mitä olet syönyt tai juonut kohteliaisuudesta?
Kommentit (1840)
Vierailija kirjoitti:
Shampanjahernekeitto tuttavapariskunnan bileissä. Perheen nainen on ranskalainen, oli tehnyt tämän "hienostuneen herkun", jonka määrä ei onneksi ollut suuri, mutta maku niin yököttävä että puolivälissä tunsin oksentavani. Kohteliaisuudesta pistelin kuitenkin loputkin menemään ja sitten tulikin oksennus suuhun. Juuri ja juuri sain sen nieltyä enkä oksentanut pöydälle. Kotiin lähdin heti kun kohteliaisuus antoi myöten.
Vieläkin oksettaa vaikka aikaa on varmaan lähes 20 vuotta.
Crème Ninon siis. Jotenkin olis kuvitellut, että sopii suomalaiseen makuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesystäväni lupaili tehdä meille iltapalaksi lämpimiä voileipiä ja oletin että niihin tulee kinkkua, jauhelihaa tai tonnikalaa . Oli aika karu yllätys todeta, että juustokuoren alla piilotteli jalapenoja ja herkkusieniä ! Vielä kun nälkäisenä menin suoraan töistä... ja mies tottakai huomasi ettei maistu ja loukkaantui.
Melkoinen dorka täytyy olla että tarjoaa tuosta vain jalopenoja ja vielä piilotettuna!
Hahah. Minäkin olen tehnyt tämän ihan saman tempun lämppäreillä mutta miehelleni. En oikeasti edes tullut ajatelleeksi asiaa, koska minusta nuo perus jalopenot eivät ole kovinkaan tulisia. Ihan puhdas vahinko.
Eikä kukaan niitä tarkoituksella "piilottele". Se juustoraaste/raaste-keltuainen/raaste-smetana pistetään siihen lämppäreiden päälle jotta se sulaessaan kuorruttaa leivät ja pitää muut täytteet paikoillaan.
Se on jalapeno, eikä jalopeno.
Raa-aksi jäänyttä kanaa vieraisilla, kun vanhemmat pakotti.
Maksakastike. Hy h....tti. ja sitä äiti teki säännöllisesti kun olin kakara...
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla nakyy olevan hyvin herkka oksennusrefleksi (geeneissa?). Itse onneksi olen kaikkiruokainen, ainoastaan maitoa en juo kun on laktoosi-intoleranssi.
Sulla on siis herkkä paskannusrefleksi
Pikkelöidyt sian jalat. Tämä kun olin käymässä Yhdysvalloissa. En ole kuunaan nähnyt mitään niin ällöttävää, enkä kyllä esittänyt pitäväni niistä. Kohteliaisuudesta kokeilin. Ne olivat kylmiä ja suoraan purkista otettuja.
Toinen on sitten keitetty hapankaali, jossa on nakkeja.
Suomalaisista yökötyksistä löytyy sitten kinkkukiusaus.
Juhlista ylimakea kakku joka tarjotaan samalla lautasella voileipäkakun kanssa. Mukavasti nojatessaan toisiinsa suklaa ja kinkku yhdistyvät muodostaen makuelämyksen, joka ei edes yli väkevän kahvin kanssa heikentynyt.
Vierailija kirjoitti:
1) Navetalta/lehmänpaskalta maistuva lihasoppa eräissä talkoissa. En vieläkään ymmärrä miten se saattoi maistua niin järkyttävän pahalta suussani, ja kenenkään muun ilmekään ei värähtänyt - hyvällä halulla tirpoivat lautasellisen naamaansa. Minä yökkäilin ja söin kun oli niin kamala nälkä.
2) Naudan kieltä. Ei maultaan pahaa (sitä itse asiassa syötiin aika usein mummolassa, joko naudan tai sian kieltä), mutta siinä vaiheessa alkoi tehdä pahaa kun huomasin että mun kielenpalassä törröttää myös hammas :O
3) Pahentuneesta jauhelihasta tehty makaronilaatikko. Valitin äidille että se maistuu oudolta, äiti vaan pakotti syömään. Sain viisi päivää kestäneen ruokamyrkytyksen.
4) Musta kahvi. Olin kylässä iäkkään henkilön luona, väsytti ihan pirusti ja kysyin voisinko mitenkään saada kahvia. No sitä ei hänellä ollut, mutta hän ehdottomasti halusi kinkata lähikauppaan sitä hakemaan ja kielsi jyrkästi mua menemästä ostoksille. Enpä sitten hokannut että olisi pitänyt pyytää tuomaan maitoakin samalla. Kahvi oli siis pakko särpiä mustana ja se oli vielä tosi, tosi vahvaa. Huh. No, eipä enää väsyttänyt.
Pahentuneesta XDDDDD SÄRPIÄ. Mitä vttua.
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla ja asiakkaani on jäsen yksityisellä klubilla. Klubille tuli muutaman päivän vierailulle usealla Michelin-tähdellä palkittu ranskalainen kokki. Asiakkaani halusi välttämättä viedä minut maistamaan tämän kokin valmistamaa lounasta.
Pari ensimmäistä ruokalajia olivat ihan ok. Kokki kierteli pöydissä vähän väliä kyselemässä että maistuuko ja tottakai nyökyttelin hymy huulilla.
Kolmas ruokalaji oli sitten se tappava annos. Torvisimpukkahyytelöä merisiilin kielen kanssa. Lisukkeena merilevää ja riisiviinistä tehtyä kastiketta. Ensimmäistä kertaa elämässäni mainasin oksentaa silkasta pahasta mausta. Vaikka tätä elämystä seurasi vielä monta ruokalajia niin maku säilyi suussa koko lounaan ajan ja sen jälkeenkin.
Olipas sitten ihan helkatin pieni ateria, sillä merisiilillä ei ole kieltä lainkaan.
Joten keksipäs parempi tarina :-D
Kamelinmaitoa, työmatkalla. En tiedä oliko se pilaantunutta vai kuuluuko asiaan, mutta siinä oli jotain klönttejä. Maku itsessään ois varmaan voinut olla pahempikin (kitkerän, lämpimän piimän makuista), mutta vietin seuraavan vuorokauden pää pöntössä. Enkä halua edes ajatella miten se tavara oli päätynyt mun lasiin...
Saksassa opintoihin sisältyvällä virkistysmatkalla isäntäperheen aterialla oli ilmeisesti sianlihaa, joka koostui 90%:sti ihrasta. Hyvin pienissä palasissa sitä pureskeltiin.
Särpiä= hörppiä
Kinkata= nilkuttaa, hyppiä yhdellä jalalla
Sienipiirakka. Tykkään kyllä sienistä, mutta tämä yksi sienipiirakka maistui kamalalle. Otin lautaselle kaikkea muutakin tarjolla ollutta ja sitten olinki "liian täynnä" ja "unohdin" piirakan sivuun sulatellessani muuta ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Kamelinmaitoa, työmatkalla. En tiedä oliko se pilaantunutta vai kuuluuko asiaan, mutta siinä oli jotain klönttejä. Maku itsessään ois varmaan voinut olla pahempikin (kitkerän, lämpimän piimän makuista), mutta vietin seuraavan vuorokauden pää pöntössä. Enkä halua edes ajatella miten se tavara oli päätynyt mun lasiin...
Olen juonut uroskamelin "maitoa".
Muutaman kerran tuttavalla ollut käymässä, kun harvoin tekee ruokaa, asuu saastan keskellä, kissojen ja koirien ulosteita lattioilla, lattiasta kattoon likaista ja roinaa älyttömästi. Viimeisin oli joku broilerikastike, maku oli paha ja en halua edes ajatella mitä ruokaan kuulumatonta siinä oli joukossa. Ällöttävää. Kohteliaisuudesta otin vähän lautaselle, virhe.
Vierailija kirjoitti:
Saksassa opintoihin sisältyvällä virkistysmatkalla isäntäperheen aterialla oli ilmeisesti sianlihaa, joka koostui 90%:sti ihrasta. Hyvin pienissä palasissa sitä pureskeltiin.
Sama kokemus Saksassa ravintolassa - sianpotka, joka oli lähes kokonaan läskiä... helvetti että meni bissee
Piimävelli. On pohojalaanen perinneruoka, jota jouduin maistamaan kollegan luona jälkkäriksi. Puistattaa vieläkin, kun mietin, miten etovalta se maistui ja näytti: kellertävää piimälientä, jossa oli rusinoita joukossa.