Avovaimon lapsellinen reaktio isyystestiin
Saimme hiljattain esikoisemme. Minä pyysin isyystestiä johon hän suostui ilman sen suurempaa vastustelua, melodramaattisesti vain totesi tyyliin "mieti nyt mitä oikeasti pyydät multa" tms.. Noh. Testien tulokset tulivat takaisin. Avasin ne töissä ja kotiin tullessa kerroin, että tulokset olivat tulleet ja minä olin isä. Ajattelin tämän olevan iloinen asia, mutta samantien kun jaoin tuon tiedon, hän alkoi dramaattisin elkein pakkaamaan vaatteitaan. Kysyin mitä hittoa hän tekee, johon vastasi että muuttaa vanhempiensa luo. Mitä vit*ua? Ei kai hän voi olla tosissaan? Mitä teen? Rakastan häntä minun oli vain oltava varma totuudesta, olen luonteeltani sellainen.
M33
Kommentit (538)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet osoittanut suurta rehellisyyden epäilystä. Epäilemällä isyyttäsi, olet siis epäillyt puolisosi uskollisuutta. Et myöskään ole luottanut hänen sanaansa, olet myös epäillyt valehtelijaksi. En itsekään tietäisi, miten tuollaisen jälkeen voisin enää jatkaa suhteessa. Siis suhteessa, jossa ei ole molemminpuolista luottamusta - tuskin kunnioitustakaan.
Voi kunpa isyys testattaisiin aina automaattisesti, myös avioliitossa syntyviltä, vältyttäisiin monelta murheelta.
Keneenkään ei voi luottaa 100%. Ei mitään syytä loukkaantua. Nainen jolla ei ole salattavaa ei nää asiassa mitään pahaa. Itsekin toimisin miehen asemassa samoin.
N24
Tule sitten uudestaan kertomaan mielipiteesi kun olet ollut muutaman vuoden parisuhteessa sellaisen miehen kanssa, joka jakaa tuon ajatuksesi ihmisten (lue: naisten ja erityisesti oman kumppanin) epäluotettavuudesta. Kerro, vieläkö olet tuota mieltä, kun olet todistellut todistelemisesta päästyäsikin, että ei, et käynyt pikapanolla naapurissa samalla kun veit roskapussin. Et poikennut porttikongissa imemään pultsarin munaa kauppareissulla. Et pannut pomoa työpaikan siivouskomerossa. Et viestittele salaa tinderissä. Et tarjoa pllua lenkillä vastaan tuleville miehille. Kas kun kaikki tuo VOISI olla mahdollista, ja sinun täytyy todistaa, että never happened. Joka päivä todistelet uudelleen.
Kyllä se testi on vaan paikallaan. Ei se hyvänen aika silti tarkoita, että jokaista asiaa mies epäilisi. Sosiaaliset ja taloudelliset seikat aika merkittävät. Ja jokaisessa koululuokassa näitä tapauksia. Miksi puolustat asiaa noin henkeen ja vereen? Ei taida olla itsellä puhtaita jauhoja pussissa? Onko lapsesi naapurin siemenistä lähtöisin?
Vierailija kirjoitti:
Pitää puhua seuraavan kumppanin kanssa heti alussa että Isyystesti tehdään. Jos nainen elää omassa prinsessa sadussa, saa jo siinä vaiheessa lähteä kälppimään. Jotta ero ei tule raskaus aikana tai sen jälkeen ja jotta ei joutua mahdollisten elareiden maksajaksi ilman oikeutta lapseen. (ja nyt jos joku väittää että on oikeus, niin tervemenoa katsomaa objektiivisesti lastenvalvoja keskusteluja).
Kumpa osaisi kirjoittaa, niin tekisin kansalaisaloitteen: pakollisesta Isyystestistä. Niin säästyisivät kaikki luottamus keskusteluilta.
Todellakin suosittelen ottamaan tämän asian keskusteluun heti suhteen alkajaisiksi. Säästyy teiltä molemmilta aikaa ja vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet osoittanut suurta rehellisyyden epäilystä. Epäilemällä isyyttäsi, olet siis epäillyt puolisosi uskollisuutta. Et myöskään ole luottanut hänen sanaansa, olet myös epäillyt valehtelijaksi. En itsekään tietäisi, miten tuollaisen jälkeen voisin enää jatkaa suhteessa. Siis suhteessa, jossa ei ole molemminpuolista luottamusta - tuskin kunnioitustakaan.
Voi kunpa isyys testattaisiin aina automaattisesti, myös avioliitossa syntyviltä, vältyttäisiin monelta murheelta.
Keneenkään ei voi luottaa 100%. Ei mitään syytä loukkaantua. Nainen jolla ei ole salattavaa ei nää asiassa mitään pahaa. Itsekin toimisin miehen asemassa samoin.
N24
Tule sitten uudestaan kertomaan mielipiteesi kun olet ollut muutaman vuoden parisuhteessa sellaisen miehen kanssa, joka jakaa tuon ajatuksesi ihmisten (lue: naisten ja erityisesti oman kumppanin) epäluotettavuudesta. Kerro, vieläkö olet tuota mieltä, kun olet todistellut todistelemisesta päästyäsikin, että ei, et käynyt pikapanolla naapurissa samalla kun veit roskapussin. Et poikennut porttikongissa imemään pultsarin munaa kauppareissulla. Et pannut pomoa työpaikan siivouskomerossa. Et viestittele salaa tinderissä. Et tarjoa pllua lenkillä vastaan tuleville miehille. Kas kun kaikki tuo VOISI olla mahdollista, ja sinun täytyy todistaa, että never happened. Joka päivä todistelet uudelleen.
Kyllä se testi on vaan paikallaan. Ei se hyvänen aika silti tarkoita, että jokaista asiaa mies epäilisi. Sosiaaliset ja taloudelliset seikat aika merkittävät. Ja jokaisessa koululuokassa näitä tapauksia. Miksi puolustat asiaa noin henkeen ja vereen? Ei taida olla itsellä puhtaita jauhoja pussissa? Onko lapsesi naapurin siemenistä lähtöisin?
Ei ole lapsia. Tuollaisesta "pitää saada varmuus, koska naisiin ei voi koskaan täysin luottaa" -tyypistä pääsin viime tingassa eroon, luojalle kiitos siitä. Voin vain kuvitella, mitkä skitsot olisi isyydestään repinyt, jos lisääntymään olisimme ehtineet alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N24
Kyllä se testi on vaan paikallaan. - - taloudelliset seikat aika merkittävät.
Rahahan se siellä kaiken taustalla oli, tietenkin. Mitä väliä kenenkään tunteilla, kunhan vain rahat säästyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N24
No eikö tuosta viestistä sokea reetakin näe, miksi kirjoittaja puolustaa asiaa "henkeen ja vereen"? Jos viesti kuvaa hänen omaa parisuhdettaan niin hänellä on selvästi ollut traumaattinen kokemus erittäin mustasukkaisuudesta ja omistushaluisesta miehestä. Ja sinä vielä alat syyttämään häntä pettämisestä, häpeä. Tuollainen mustasukkaisuus alkaa ilmetä alksi hyvin viattomasti. Jos itsellä olisi tuollainen kokemus taustalla, myöskin juoksisin jos uuden miehen käytös antaisi mitään viitteitä samaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N24
No eikö tuosta viestistä sokea reetakin näe, miksi kirjoittaja puolustaa asiaa "henkeen ja vereen"? Jos viesti kuvaa hänen omaa parisuhdettaan niin hänellä on selvästi ollut traumaattinen kokemus erittäin mustasukkaisuudesta ja omistushaluisesta miehestä. Ja sinä vielä alat syyttämään häntä pettämisestä, häpeä. Tuollainen mustasukkaisuus alkaa ilmetä alksi hyvin viattomasti. Jos itsellä olisi tuollainen kokemus taustalla, myöskin juoksisin jos uuden miehen käytös antaisi mitään viitteitä samaan suuntaan.
Niinpä. Tuossahan näkyy selvästi, mitä näiden isyystestivaatimusten taustalla on: pohjaton epäluottamus. Heti ollaan epäilemässä jopa ihan tuntemattomia palstakirjoittajia ties mistä haureudesta, vaikkei olla toista koskaan nähtykään saati muuten tunneta. Mitäxse sitten on omaa vaimoa kohtaan? En kyllä jäisi katselemaan.
Hetkinen, eli kun on kyse yhdynnästä ja nainen sanoo, että käyttää e-pillereitä, niin silloinhan miehet uskovat saman tien ja mies saa vetää paljaalla ilman minkäänlaista vastuuta omaan ehkäisyyn. Mutta jos nainen sanoo, että lapsi on miehen, niin silloin naisen sanaan ei voida luottaa, ja pitää tehdä isyystesti, ettei joudu maksumieheksi ja isäksi! 🤣
Eli loppujen lopuksi miehet vain haluavat välttää vastuuta omista tekemisistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Olisin toiminut itse samoin. Jos ei minuun luota, ei tartte minun kanssa asua ja olla. Sama pätee toisinpäin. Jos en voi mieheen luottaa, ei ole parisuhdetta. Kokeiltu on, eikä sellainen parisuhde ole mistään kotoisin.
N33
Miten kommentoit niitä tuhansia/kymmeniä tuhansia perheitä Suomessa jossa isällä on käenpoika elätettävänä kun nainen ei ole saanut sanottua, että "on ihan mahdollista että lapsen isi onkin yks toinen"? Olisiko noissa tapauksissa naisen tenttaaminen oikein vai ei? Ja koska miehellä ei ilman testiä ole millään tavalla varmuutta, eikö todiste ole perusteltua?
Jos haluat eron vaimostasi ja lapsistasi, jotka ovat tai eivät ole sinun niin ryhdy vaan tenttaamaan ja vaatimaan testiä. Mitä Jin kuvittelet geenioerimän vaikuttavan? Lakkaat rakastamasta lastasi vain koska hänellä ei ole samat geenit kuin sinulla? Osoittaa kyllä kaiken tämän henkilön inhimmillisyydestä ja luonteesta.
Kuka haluaa kasvattaa lasta jos se ei ole oma mikä sieltä putkahtaa maailmaan. Minulle kävi niin. Silloin vielä tuleva anoppi sanoi pokkana, että onko sillä väliä. No on sillä väliä. Eihän se ole minun lapsi. Minä haluan olla isä minkä olen laittanut sinne alulle. Ei ollut mitään tekemistä sen lapsen teon kanssa. Sit haukutaan huonoksi mieheksi. Minkä takia? En minä ollut tehnyt mitään vaan ex avokki petti. Se tuntuu olevan tälle toiselle sukupuolelle iha yks lysti kuka sitä lasta kasvattaa ja kuka on oikea isä jne.
Tuntuu ettei miehen fiiliksillä ole mitään merkitystä. On sillä merkitystä. En minä siihen jääny todellakaan. Mua siinä petettiin ja rankasti eikä tasan ketään muuta. Silti mulle kehdataan sanoa tollai. Kunhan vaan äidillä on kaikki hyvin. Ei se noin voi mennä, mutta se näköjään menee. Sanoin vaan sori, mun nimeä ei tule mihinkään ja kannattaa etsiä se oikea, niin saat elatukset. Hyvää jatkoa vaan.
Nykyisen naisen kanssa ollaan puhuttu perheestä ja kerroin ton sille. Se on sit eriasia miten käy, mutta sen tiedän että testien kautta menee tämä mies. Jos ei suostu, niin sitten pitää etsiä toinen mies ja yrittää sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tälleen avoliitossa olevana 31-vuotiaana raskaana olevana naisena ymmärrä, miksi siitä pitäisi suuttua, että mieskin tahtoo mustaa valkoisella siitä, että lapsi on hänen jälkeläisensä. Meille naisille se nyt on aika itsestäänselvää, että se synnytetty lapsi on oma, mutta... Itse ainakin tarjosin kuukausitolkulla miehelleni, että tehdään isyystesti niin saa hänkin olla sitten ihan varma asiasta. Hän kuitenkin itse myöhemmin kieltäytyi ja halusi tehdä isyystunnustuksen. Minullehan siinä ei tietty ole mitään epäselvää, että hän on lapsen isä. Ihan sitä ajattelin, että hänellä olisi siitä myös todistusaineistoa.
Olen samaa mieltä monien täällä kommentoineiden kanssa, että isyystestin pitäisi olla ihan automaattinen kaikille liiton muodosta huolimatta.
Toinen juttu, mikä pitäisi korjata, on se, että avoliitossa ennen syntymää tehdyn isyystunnustuksen pitäisi antaa isällekin lapsen huoltajuus syntymästä saakka. Nyt siinä pitää kuulemma joku kuukausi syntymän jälkeen odottaa, että jaksavat asian maistraatissa käsitellä, mikä on todella törkeää.
Ap:ta ymmärrän hyvin ja olen pahoillani hänen puolestaan. Ex-puolisolla selvästi kyvyttömyyttä nähdä asiat miehen näkökulmasta tässä asiassa - ja niin on aika monella muullakin naisella.
Miksi miehen pitäisi vaan sokeasti luottaa naiseen näin tärkeässä asiassa? Ennemmin meidän naisten pitäisi olla valmiit todistamaan kaikin keinoin, että se todella on sen oman rakkaan puolison jälkeläinen, jos itse kerran varmasti tietää, ettei ole vieraissa käynyt.
Outoa loukkaantua tuollaisesta, mutta tässä taas tulee nähtyä, miten moni nainen ajattelee tunteella järjen sijaan.
Juu ei kannata tunteita suhteisiin sotkea. Paitsi että luottamuspula on kaikissa suhteissa sellainen järkiasia, ettei sellaista suhtetta kannata jatkaa.
Pointtina olikin, ettei sen tarvitse merkitä luottamuspulaa, jos yhdessä asiallisesti sovitaan, että isyystesti tehdään ihan vain, että on mustaa valkoisella - kuten käsitin AP:nkin toivoneen. ;)
t. tuo 31v raskaana oleva mamma, jolle isyystesti olisi ollut ok
Ajatteleeko sinusta vastavuoroisesti moni mies järjellä tunteen sijaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Olisin toiminut itse samoin. Jos ei minuun luota, ei tartte minun kanssa asua ja olla. Sama pätee toisinpäin. Jos en voi mieheen luottaa, ei ole parisuhdetta. Kokeiltu on, eikä sellainen parisuhde ole mistään kotoisin.
N33
Miten kommentoit niitä tuhansia/kymmeniä tuhansia perheitä Suomessa jossa isällä on käenpoika elätettävänä kun nainen ei ole saanut sanottua, että "on ihan mahdollista että lapsen isi onkin yks toinen"? Olisiko noissa tapauksissa naisen tenttaaminen oikein vai ei? Ja koska miehellä ei ilman testiä ole millään tavalla varmuutta, eikö todiste ole perusteltua?
Jos haluat eron vaimostasi ja lapsistasi, jotka ovat tai eivät ole sinun niin ryhdy vaan tenttaamaan ja vaatimaan testiä. Mitä Jin kuvittelet geenioerimän vaikuttavan? Lakkaat rakastamasta lastasi vain koska hänellä ei ole samat geenit kuin sinulla? Osoittaa kyllä kaiken tämän henkilön inhimmillisyydestä ja luonteesta.
Kuka haluaa kasvattaa lasta jos se ei ole oma mikä sieltä putkahtaa maailmaan. Minulle kävi niin. Silloin vielä tuleva anoppi sanoi pokkana, että onko sillä väliä. No on sillä väliä. Eihän se ole minun lapsi. Minä haluan olla isä minkä olen laittanut sinne alulle. Ei ollut mitään tekemistä sen lapsen teon kanssa. Sit haukutaan huonoksi mieheksi. Minkä takia? En minä ollut tehnyt mitään vaan ex avokki petti. Se tuntuu olevan tälle toiselle sukupuolelle iha yks lysti kuka sitä lasta kasvattaa ja kuka on oikea isä jne.
Tuntuu ettei miehen fiiliksillä ole mitään merkitystä. On sillä merkitystä. En minä siihen jääny todellakaan. Mua siinä petettiin ja rankasti eikä tasan ketään muuta. Silti mulle kehdataan sanoa tollai. Kunhan vaan äidillä on kaikki hyvin. Ei se noin voi mennä, mutta se näköjään menee. Sanoin vaan sori, mun nimeä ei tule mihinkään ja kannattaa etsiä se oikea, niin saat elatukset. Hyvää jatkoa vaan.
Nykyisen naisen kanssa ollaan puhuttu perheestä ja kerroin ton sille. Se on sit eriasia miten käy, mutta sen tiedän että testien kautta menee tämä mies. Jos ei suostu, niin sitten pitää etsiä toinen mies ja yrittää sen kanssa.
No kyllä se miehen kanssa taitaa sulla aika haasteellista olla, mutta tsemppiä yritykseen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N33
Kun testitulos tulee niin toteatko puolisollesi että oli yllätys että oot lapsen isä?
Kyl mä sinäänsä ymmärrän isyyden testauksen vaatijoita, jos on syytä epäillä. Kun se nainen yleensä tietää kuka isä on (paitsi no jos samana päivänä on painanut useampaa). Mut jos nainen tietää et sä oot isä ja sä tosiaan toteat tuloksen jälkeen että oot YLLÄTTYNY et laps on sun. Harvoin se äidille on yllätys. Ei se oikein luottamusta hohkaa.
Oon minäki nähnyt yhden wt-serkun kakaran ja oon satavarma ettei isäoletettu voi olla isä, mutta pelkään et mies on kiltteyttään lapsen nimiin ottanut. En kyl tiedä varmuudella. Yhdessä eivät enää ole (ehkä ero tuli kun lapsi syntyi?)
Jännä myös kun käy lukemassa tuota seksi-osiota niin siellä ollaan tottakai vetämässä paljaalla kaikki baarista/tinderistä kotiin roudatut kun nainen sanoo et on pillerit tjms. ehkäsy. Koska eihän siinä tilanteessa nainen ei voi tietenkään valehdella.
Joo järkevä mies ei niitä tuloksia vaimolleen hehkuta. Ennemminkin pyytää anteeksi epäluottamuksen osoitusta, mutta ehkä paras olla vaan puhumatta asiasta sen enempää. Ei se tulos ole naiselle mikään iloinen asia kun kyllähän nainen sen jo tiesi! Ei se pelkkä testin teko ole ongelma, kyllä ymmärrän että mies voi haluta mustaa valkoisella asiasta, vaan se miten sen tekee. Mieluiten salaa, tai muuten vaan tekemättä asiasta numeroa. Ei normaalissa parisuhteessa ole syytä epäillä isyyttä. Kyllähän se loukkaa jos mies alkaa suurieleisesti vaatia testejä ja sitten hehkuttaa testituloksia, jokainen järkevä nainen lähtee siinä vaiheessa...
Salaa testin teettäminen ei pakosti enää auta.
Vierailija kirjoitti:
Joo järkevä mies ei niitä tuloksia vaimolleen hehkuta. Ennemminkin pyytää anteeksi epäluottamuksen osoitusta, mutta ehkä paras olla vaan puhumatta asiasta sen enempää. Ei se tulos ole naiselle mikään iloinen asia kun kyllähän nainen sen jo tiesi! Ei se pelkkä testin teko ole ongelma, kyllä ymmärrän että mies voi haluta mustaa valkoisella asiasta, vaan se miten sen tekee. Mieluiten salaa, tai muuten vaan tekemättä asiasta numeroa. Ei normaalissa parisuhteessa ole syytä epäillä isyyttä. Kyllähän se loukkaa jos mies alkaa suurieleisesti vaatia testejä ja sitten hehkuttaa testituloksia, jokainen järkevä nainen lähtee siinä vaiheessa...
Tämä.
Testin tekeminen toki ok mutta siinä vaiheessa kun tulos tulee ja mies saa tietää olevansa isä niin mies menkööt itseensä ja miettikööt vakavasti miksi testin halusi. Miksi epäili. Vai oliko kyse vain rutiinihommasta miehelle. Jos oli rutiinihomma niin turha siitä vaimolle on edes sanoa (tuloksesta). Kumpikin kun odotti jo että mies on isä. Jos mies taas epäili naisen uskollisuutta niin voi pohtia useamman kerran miksi kun testi todisti epäilyn vääräksi. Anteeksikin voi silloin pyytää.
Ai niin joo mutta eihän se testi muuta kerro kun että just sillä hedelmöityskerralla nainen sattui olemaan uskollinen. Eiku. Oikeasti jos luottamus on tätä tasoa niin kannattaa erota suosiolla.
Vierailija kirjoitti:
Rud kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun ei ole olemassa 100% luotettavaa isyystestiä, en kannata sen tekemistä kaikilta. Siksi toisekseen se olisi täysin turha n. 6,5 %:lla syntyneistä. Ja tiedän että esim. omaa miestäni ei olisi näkynyt missään synnytyssairaalan lähelläkään, jos siellä olisi ollut pakollinen testi odottamassa. Me tosin kuuluttiin siihen 6,5 %:iin.
Kyllä riittävän varmoja on. Jos kaikille tehtäisiin geenitesti, niin samalla saataisiin tietoa perinnöllisistä sairauksista yms.
Vakuutusyhtiöt ja tulevat työnantajat kiittää. Yhtään tulevaa alkoholistia tai syöpäpotilasta ei palkattaisi, ei varmaan kannattaisi edes kouluttaa.
No ei niitä tietenkään vakuutusyhtiöille tai tuleville työnantajille annettaisi. Kyllä ihmisestä otetaan tälläkin hetkellä monenlaisia testejä, joista ko tahot olisivat kiinnostuneita, mutta eivät na saa niitä käsiinsä.
Jos miehen mielestä minä käyn pettämässä juuri silloin, kun olemme tekemässä yhteistä lasta, niin tehköön testinsä. Jatkossa mies ei tosin pääse ilman minua minnekään vapaa-ajan reissuille, ei edes kavereiden kanssa saunailtaan. Jos minä en pääse, niin mies voi ottaa lapsen mukaan. Luottamus toimii molempiin suuntiin eli jos mies ei luota minuun, en minäkään luota mieheen.
Ei miehen kannata jäädä sellaiseen suhteeseen, jossa ei voi luottaa olevansa lapsensa isä. Vaikka testi osoittaa isyyden, on suhteessa niin iso luottamuspula, ettei yhteinen tulevaisuus kovin ruusuiselta vaikuta.
Jos edes tulee testi mieleen, kannattaa erota.
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, eli kun on kyse yhdynnästä ja nainen sanoo, että käyttää e-pillereitä, niin silloinhan miehet uskovat saman tien ja mies saa vetää paljaalla ilman minkäänlaista vastuuta omaan ehkäisyyn. Mutta jos nainen sanoo, että lapsi on miehen, niin silloin naisen sanaan ei voida luottaa, ja pitää tehdä isyystesti, ettei joudu maksumieheksi ja isäksi! 🤣
Eli loppujen lopuksi miehet vain haluavat välttää vastuuta omista tekemisistään.
Tämä. Toiveessahan onkin, että eron sattuessa voisi kiemurrella eroon elareista.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään haluaisi elää miehen kanssa, joka kuvittelee minun pettävän häntä. Kerran olen ollut avoliitossa sairaalloisen mustasukkaisen miehen kanssa. Toista kertaa en samaa virhettä tee.
Ongelma on siinä, että todella montaa miestä on petetty ja on vielä käenpoika elätettävänä vaikka ei yhtään olisi vaimoa siitä epäillyt. Ovat ne naiset niin ihania otuksia.
Voiko joku nyt selittää, mitä tämä prinsessasatu tässä kontekstissa tarkoittaa? Jos lasta on yhdessä suunniteltu ja yritetty, moni mies ei isyystestiä edes kaipaa tai halua vaan luottaa, että lapsi on hänen. Miten prinsessasatu sopii tähän tilanteeseen metaforana, kun kyseessä on kuitenkin varsin tavallinen eikä harvinainen tai jopa mahdoton skenaario?