Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomat! Miten vietätte vapaa-aikanne?

Vierailija
25.08.2019 |

Teillä on niin paljon vapaa-aikaa. Miten käytätte sen?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan mökillä, ulkoillaan, remontoidaan kotia, välillä matkustellaan, olla möllötetään vaan.

Vierailija
22/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan oikeasti niin, että se on oma valinta mihin vapaa-aikansa käyttää, siis sen mikä ei mene töissä olemiseen tai nukkumiseen, oli lapsia tai ei. Varsinkin kun on toinenkin aikuinen jakamassa kotityöt ja mahdolliset lasten/lemmikkien hoitoon liittyvät asiat. Ja kun lapset kasvaa, he tekevät osansa kotitöistä.

Todella monet ihmiset jostain kumman syystä haluavat elää suorittamista koko ajan, ihan kaikessa, ihan kaikkea pitää tehdä koko ajan ja joka päivä. Pitää imuroida joka päivä vaikka ihan hyvin riittäisi kerran viikossa, tai pitää vaihtaa kaikkien lakanat joka viikko vaikka kerran kuussa riittäisi. Harrastuksia ei ole mikään pakko olla jokaiselle päivälle, kyllä sitä on sekä aikuisilla että lapsilla lupa vapaa-ajalla vaan olla, katsoa nettiä tai telkkaria tai lukea hyvää kirjaa.

Minä ja mieheni ei tehdä mitään eri tavalla silloin kun lapset on vaikka mummolassa tai muualla yökylässä. Tai no, ei tarvi sanoa lapsille että nyt menette nukkumaan ja muistakaa pestä hampaat. Ja talossa on hiljaisempaa, mutta on sitä hiljaista silloinkin kun lapset on kotona kun esim. pelaavat huoneissaan. En minäkään lapsena aiheuttanut meteliä, kun opin lukemaan, luin paljon ja lopun aikaa olin ulkona kavereiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on ihan yhtä paljon aikaa, jokainen valitsee itse miten sen käyttää, lapsellinen tai lapseton.

Kuules pimperomaija, olen kolmen lapsen yh ja minulla ei ole kamalasti vapaa-aikaa. Ainoastaan se aika kun lapset menneet nukkumaan.

Lapsethan on sun vapaa-aika.

Vierailija
24/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella toki on sama 24 tuntia vuorokaudessa käytettävissään. 

Otsikossa oli kuitenkin kyse vapaa-ajasta. Sitä on hyvinkin eri määrä meillä. Tällä kolmen lapsen yksinhuoltajalla varmasti velaa vähemmän. 

Kuulun siihen ehdottomaan vähemmistöön, etten juuri kaipaa. Olen sillai levoton ja liikkeessä oleva ihminen. Parhaiten ajan täytän järkevällä, tuottavalla toiminnalla, jonka koen esim. lasten kanssa olemisen olevan. 

Suorastaan pelkään sitä joutilaista aikaa joskus sitten eläkkeellä. Olen vasta nelikymppinen, joten voihan olla, että tykkäänkin siitä ajasta sitten joskus. Ja ainahan silloinkin voi tehdä vaikka mitä. 

Ei vapaa-aika liity mitenkään lasten määrään. Vapaa-aika on aikaa, jolloin henkilö ei ole työssä. 8h työpäivää 5pv viikossa tekevillä on tasan saman verran vapaa-aikaa oli heillä lapsia tai ei. Lapsettoman vapaa-aika kuluu toki eri asioiden parissa kuin lapsellisen, mutta määrällisesti lapsettomuus ei vapaa-aikaa lisää. Se lasten kanssa vietetty aikakin kun on vapaa-aikaa. 

Olen aina ihmetellyt sitä kun jotkut yh:t laskee päiviä ”vapaaviikonloppuun”, eli siihen kun lapset on toisen vanhemman luona. Joskus myös kitisevät siitä että toinen ei otakaan lapsia luokseen ja sitten ei olekaan sitä odotettua vapaaviikonloppua. Miten tällaiset ihmiset olisivat pärjänneet jos liitto olisikin kestänyt ja lapset onkin joka ikinen viikonpäivä siinä hoidettavana... varmaan isovanhemmille sitten hoidettavaksi että saa sitä ”vapaata”.

Se on ihan eri asia olla vastuussa lapsista yksin kuin vastuussa toisen aikuisen kanssa. Kun on kaksi vanhempaa, on kaksi ihmistä hoitamassa lasten asiat.

Vierailija
25/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus aloittajan kysymykseen: nauttimalla elämästä.

Vierailija
26/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan ja hoidan kotia ihan niin kuin kaikki muutkin. Asun maalla ja kotihommia riittää. Minulla on myös hevosia, kanoja, koiria ja kissa. Käyn uimassa ja elokuvissa. Lenkkeilen.

Viikonloppuja kun sattuu vapaaksi niin lähden kavereiden kanssa baariin tapaamaan ihmisiä, tanssimaan ja pitämään hauskaa.

Vierailija
27/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on ihan yhtä paljon aikaa, jokainen valitsee itse miten sen käyttää, lapsellinen tai lapseton.

Kuules pimperomaija, olen kolmen lapsen yh ja minulla ei ole kamalasti vapaa-aikaa. Ainoastaan se aika kun lapset menneet nukkumaan.

Minullakaan ei ole hirveästi vapaa-aikaa. Työssä käyvänä lapsettomana, ei meinaa töiltä, harrastuksilta, ystäviltä yms ehtiä millään. Sama aika, molemmilla siis käytettävissä.

Jos sitä vakavoituisi. Eli vapaa-ajaksi lasken sen ajan mikä jää palkka töistäni jäljelle. Oli kyse itsestäni tai sinusta, oma valinta hankkia 3 lasta. Oma valinta olla hankkimatta lapsia.

Vierailija
28/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen, katson tv:tä, roikun netissä, teen kotitöitä, lomilla matkustelen Suomessa ja ulkomailla, käyn terassilla muutaman kerran kesässä, istuskelen meren rannassa lukemassa (huonolla säällä vain vaeltelen siellä), käyn uimassa, koluan kirpputoreja, leikin kissan kanssa, nukun, teen ruokaa "pitkän kaavan mukaan", tapaan kavereita jne. 

Vierailija
29/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistän itseäni, harrastan, liikun, tapaan ystäviä, koetan välillä auttaa toisia ihmisiä. Usein nautin yksinolosta ja siitä että saan vain ajatella rauhassa.