Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomat! Miten vietätte vapaa-aikanne?

Vierailija
25.08.2019 |

Teillä on niin paljon vapaa-aikaa. Miten käytätte sen?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on ihan yhtä paljon aikaa, jokainen valitsee itse miten sen käyttää, lapsellinen tai lapseton.

Vierailija
2/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilen, harrastan, matkustelen, panen, lepään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö... no harrastuksiin, ulkoilemiseen, välillä ihan kotitöihin, pakollisten asioiden hoitamiseen, ystävien tapaamiseen? Välillä matkusteluun, sukulointiin, tv:n katsomiseen pitkään illalla ja vapaapäivinä nukkumiseen pitkään jne.

Onhan näitä. Parasta on, että silloin kun ei mitään pakollisia asioita tai menoja ole, niin voi itse päättää mitä milloinkin tekee.

Vierailija
4/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastetaan urheilua, matkustelua, lukemista, purjehdusta ja ruoanlaittoa. Tavataan ystäviä, tehdään vapaaehtoistyötä ja ollaan opiskeltu paljon.

Käydään keikoilla ja teatterissa, laitetaan pihaa ja marjastetaan. Kaikkea sellaista :)

Vierailija
5/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töitä teidän lastenne kanssa, isossa ryhmässä niin vapaa-ajalla tee mieli muuta tehdä kuin maata sohvalla hiljaa katsoen telkkarista roskaa.

Ei kyllä kestäisi pää olla 247 lasten kanssa.

Vierailija
6/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla on ihan yhtä paljon aikaa, jokainen valitsee itse miten sen käyttää, lapsellinen tai lapseton.

Kuules pimperomaija, olen kolmen lapsen yh ja minulla ei ole kamalasti vapaa-aikaa. Ainoastaan se aika kun lapset menneet nukkumaan.

Vierailija
7/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkailen, katselen leffoja ja sarjoja, teen puutarhahommia ja kotitöitä, luen, roikun netissä, kirjoitan, tapaan ystäviä, vietän aikaa miehen ja perheen kanssa (vanhemmat, sisarukset, miehen vanhemmat ja sisarukset perheineen. ) Joskus käyn keikoilla, festareilla, leffassa tai reissussa. Nukun riittävästi.

Vierailija
8/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lapseton, mutta lapset asuvat jo omillaan. Tilanne lienee sama kuin lapsettomilla.

Käyn kävelyllä koiran kanssa, luen ja katon telkkaria, käyn silloin tällöin ystävien kanssa ulkona. En kauheasti urheile, mutta pari kertaa viikossa pelaan sulkista ja käyn uimassa. 

Eikö olekin tylsää :D

Se muuten on, kun on tottunut perhe-elämään. Minulla ei siis miestäkään. Tuli pari vuotta sitten ero - ihan sopuero, mutta erohan sekin on. 

Vierailija
9/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuules pimperomaija, olen kolmen lapsen yh ja minulla ei ole kamalasti vapaa-aikaa. Ainoastaan se aika kun lapset menneet nukkumaan.

Imetitkö lapsillesi aivosolusi maidon mukana?

Vierailija
10/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimperomaija :D:D:D Valintoja, valintoja. Jokaisella on käytettävissä 24 tuntia vuorokaudessa. Ei yhtään enempää eikä yhtään vähempää. Omilla valinnoillaan sitten päättää, miten sen ajan käyttää. Sinä päätit tehdä kolme lasta, joten luonnollisesti sinun aikasi menee heidän kanssaan. Minä päätin jättää lapset hankkimatta ja aikani menee muuhun kuin lasten kanssa puuhailuun. Elämä on pitkälti sellaista, millaiseksi sen itse tekee (toki ihan kaikkeen ei voi itse vaikuttaa). -eri

Vierailija
11/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen hyvää ruokaa, käyn kaupoilla, selaan nettiä, laitan puutarhaa...

Vierailija
12/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella toki on sama 24 tuntia vuorokaudessa käytettävissään. 

Otsikossa oli kuitenkin kyse vapaa-ajasta. Sitä on hyvinkin eri määrä meillä. Tällä kolmen lapsen yksinhuoltajalla varmasti velaa vähemmän. 

Kuulun siihen ehdottomaan vähemmistöön, etten juuri kaipaa. Olen sillai levoton ja liikkeessä oleva ihminen. Parhaiten ajan täytän järkevällä, tuottavalla toiminnalla, jonka koen esim. lasten kanssa olemisen olevan. 

Suorastaan pelkään sitä joutilaista aikaa joskus sitten eläkkeellä. Olen vasta nelikymppinen, joten voihan olla, että tykkäänkin siitä ajasta sitten joskus. Ja ainahan silloinkin voi tehdä vaikka mitä. 

Vierailija
13/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea mukavaa ja nautinnollista. Ei tarvitse kuunnella kitinää eikä haistella paskanhajua.

Vierailija
14/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa oli kuitenkin kyse vapaa-ajasta. Sitä on hyvinkin eri määrä meillä. Tällä kolmen lapsen yksinhuoltajalla varmasti velaa vähemmän. 

Kuulun siihen ehdottomaan vähemmistöön, etten juuri kaipaa. Olen sillai levoton ja liikkeessä oleva ihminen. Parhaiten ajan täytän järkevällä, tuottavalla toiminnalla, jonka koen esim. lasten kanssa olemisen olevan. 

Suorastaan pelkään sitä joutilaista aikaa joskus sitten eläkkeellä. Olen vasta nelikymppinen, joten voihan olla, että tykkäänkin siitä ajasta sitten joskus. Ja ainahan silloinkin voi tehdä vaikka mitä. 

Vapaa-ajan määrään voi itse vaikuttaa.

Vierailija
15/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vapaa-aika liity mitenkään lasten määrään. Vapaa-aika on aikaa, jolloin henkilö ei ole työssä. 8h työpäivää 5pv viikossa tekevillä on tasan saman verran vapaa-aikaa oli heillä lapsia tai ei. Lapsettoman vapaa-aika kuluu toki eri asioiden parissa kuin lapsellisen, mutta määrällisesti lapsettomuus ei vapaa-aikaa lisää. Se lasten kanssa vietetty aikakin kun on vapaa-aikaa. 

Vierailija
16/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lasten kanssa oleminen ole juuri sitä vapaa-aikaa?

Itse ainakin lasken sen vapaa-ajaksi kun ei tarvi olla töissä..

Vierailija
17/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esimerkiksi juuri nyt mies korjailee talon laudoitusta ja minä katson telkkarista poliisin tiedotustilaisuutta. Eilen illalla käytiin Viapori Jazzissa ja tänään nukuttiin pitkään.

Vierailija
18/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona rauhallisesti aviomiehen ja kahden kissan kanssa. Hyvät unet, pitkät kahvittelut, telkkarin katsomista, netin selailua, lukemista, käsitöitä ja kotihommia.

Ollaan nuoria ihmisiä mutta eletään kuin eläkeläiset. 😁 Mukavaa on.

Vierailija
19/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelet, että minulla on paljon aikaa? Oletko käynyt itse paikalla todistamassa? Tyhmä aloitus.

Vierailija
20/29 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vapaa-aika liity mitenkään lasten määrään. Vapaa-aika on aikaa, jolloin henkilö ei ole työssä. 8h työpäivää 5pv viikossa tekevillä on tasan saman verran vapaa-aikaa oli heillä lapsia tai ei. Lapsettoman vapaa-aika kuluu toki eri asioiden parissa kuin lapsellisen, mutta määrällisesti lapsettomuus ei vapaa-aikaa lisää. Se lasten kanssa vietetty aikakin kun on vapaa-aikaa. 

Olen aina ihmetellyt sitä kun jotkut yh:t laskee päiviä ”vapaaviikonloppuun”, eli siihen kun lapset on toisen vanhemman luona. Joskus myös kitisevät siitä että toinen ei otakaan lapsia luokseen ja sitten ei olekaan sitä odotettua vapaaviikonloppua. Miten tällaiset ihmiset olisivat pärjänneet jos liitto olisikin kestänyt ja lapset onkin joka ikinen viikonpäivä siinä hoidettavana... varmaan isovanhemmille sitten hoidettavaksi että saa sitä ”vapaata”.