Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kuolinpesä kieltäytyä maksamasta hautapaikkaa?

Vierailija
23.08.2019 |

Isäni vaimo aikoo hankkia paikan isälleni, ja ängetä samaan hautakiveen aikanaan. Tätä en hyväksy. Niinpä en halua olla maksamassa senttiäkään asiasta, koska olen ymmärtänyt, ettei minulla olisi omaisena sananvaltaa mihinkään haudan asioihin, jos hänet merkitään haudasta vastaavaksi henkilöksi.

Kommentit (184)

Vierailija
61/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautauskulut maksetaan kp:n varoista ensimmäisenä, yleensä ennen perukirjan tekoa. Ja ei, niissä ei tarvitse olla yksimielinen.

Tarvitseepas. Ja miten maksaa, en aio antaa leskelle oikeutta käyttää tilejä

Ap

Ei siihen mitään tilinkäyttö oikeutta tarvitakaan. Sen kun lähettää laskun hautapaikasta pesänhoitajalle.

Miten sä kehtaat levitellä väärää tietoa asiasta, kun et selkeästi tiedä, etkä tajua siitä mitään?

Ap

Vierailija
62/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että leskenkään lapset hirveästi haluavat äitinsä elämän enää liittyvän isääni tämän kuoltua, tai äitinsä kuoltua. Sen takia, jos leski jääkin siihen luuloon, että pääsee isäni viereen kuoltuaan, niin olisi mukavaa, jos voin kieltää sen sitten kun se sinne meneminen aktualisoituisi. Eli hyvässä uskossa, se riittää.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallsita vain, miten voikin hautaustoimistosta saada niin päin pyllyä olevaa informaatiota aiheesta??? Mitään ei puhunut siitä, että muutkin omaiset saavat asiasta päättää, kuin tämä yksi. Tietenkään kaksi erimielistä ihmistä ei voi asiasta päättää, mutta onhan se nyt eri asia voida kertoa erimielisyytensä, kuin se, ettei siihen ole mitään sanansijaa!

Ap

Vierailija
64/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä h*lvetin väliä, nehän on kuolleet=lakanneet olemasta .

Muistaa voi muutenkin kuin kiillottamalla hautakiven kaiverruksia.

Vierailija
65/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vastaa kuolinpesän laskuista? Jollakin täytyy olla valtakirja että pystyy maksamaan hautauskulut ja esim. sairaalakulut. Jos valtakirjaa ei suostu antamaan, silloin varmaan määrätään ulkopuolinen pesänselvittäjä.

Vierailija
66/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautaukseen liittyvät laskut pystyy kuka tahansa kuolinpesän osakkaista maksamaan kuolinpesän tililtä ilman muiden suostumusta tai valtakirjaa.

Vierailija
67/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä h*lvetin väliä, nehän on kuolleet=lakanneet olemasta .

Muistaa voi muutenkin kuin kiillottamalla hautakiven kaiverruksia.

Voi tietenkin, mutta jos haudalla käy, niin en halua nähdä tämän elämääni pilanneen akan nimeä.

Ap

Vierailija
68/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hautaukseen liittyvät laskut pystyy kuka tahansa kuolinpesän osakkaista maksamaan kuolinpesän tililtä ilman muiden suostumusta tai valtakirjaa.

Eihän pysty! Tilien käyttöön vaaditaan pesän kaikkien osakkaiden suostumus.

Ap

Vierailija
69/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sak kirjoitti:

Kuka vastaa kuolinpesän laskuista? Jollakin täytyy olla valtakirja että pystyy maksamaan hautauskulut ja esim. sairaalakulut. Jos valtakirjaa ei suostu antamaan, silloin varmaan määrätään ulkopuolinen pesänselvittäjä.

Vaimo voi antaa valtakirjan minulle.

Ap

Vierailija
70/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sak kirjoitti:

Eikä hautapaikkaa voi veloittaa kuolinpesältä, jos minä en hyväksy sitä. Sen jälkeen se on pesän saatava, jos se on sieltä menty maksaman, ja minä sanon, että ei käy. Sen maksaminen sieltä on ok, jos saan pahoittaa vaimon mielen ja estää häntä pääsemästä samaan hautaa, tai ainakin ilmaistua sen, että en todellakaan toivo häntä sinne.

Ap

Vierailija
71/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sak kirjoitti:

Jos henkilöllä on ollut edunvalvoja, edunvalvoja vastaa rahoista pesänjakoon saakka. Edunvalvoja kanssa osakkaat voivat sopia kuka hoitaa hautauksen käytännön järjestelyt.

Vierailija
72/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaimo on kaikkien aiheuttamiensa riitojen ja mielipahan jälkeen todella törkeä kuvitllessaan, että hänet voidaan haudata isän kanssa samaan hautaan! Normaali-ihminen käsittäisi, että jättää isäni rauhaan tämän kuoltua, kun on estänyt tätä elämästä elämäänsä vapaasti haluamallaan tavalla.

Ap

Vierailija
73/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan parasta pilttaa ha siritella tuhkat takapihalle. Ei tule kuluja. Muistolehto ilman nimeä käy myös.

Kun ei taida olla varaa hautapaikkaan ahneen tyttären vuoksi. Eikä sukuhautaa

Vierailija
74/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sak kirjoitti:

Jos henkilöllä on ollut edunvalvoja, edunvalvoja vastaa rahoista pesänjakoon saakka. Edunvalvoja kanssa osakkaat voivat sopia kuka hoitaa hautauksen käytännön järjestelyt.

Miksi levittelet väärää tietoa? Eihän vastaa. Edunvalvonta kuulepas päättyy päämiehen kuolemaan. Niiiih. Etkö sitä tiennyt.

Ap

Vierailija
75/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan parasta pilttaa ha siritella tuhkat takapihalle. Ei tule kuluja. Muistolehto ilman nimeä käy myös.

On varaa jos minä saan päättää, keitä sinne tulee tai vähintäänkin loukata vaimoa ja kertoa kantanani, että ei hän. Lue aloitus, jos et muuten tajua sanomaani.

Ap

Vierailija
76/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sak kirjoitti:

Eikä hautapaikkaa voi veloittaa kuolinpesältä, jos minä en hyväksy sitä. Sen jälkeen se on pesän saatava, jos se on sieltä menty maksaman, ja minä sanon, että ei käy. Sen maksaminen sieltä on ok, jos saan pahoittaa vaimon mielen ja estää häntä pääsemästä samaan hautaa, tai ainakin ilmaistua sen, että en todellakaan toivo häntä sinne.

Ap

Eipä se paljoa maksa. Jos olisin isäsi leski, maksaisin sen itse. Ei ole vaivan arvoista asioida janssasi. Haet vaan riitaa. Sitä ei kannata sinulle antaa

Vierailija
77/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On varaa jos minä saan päättää, keitä sinne tulee tai vähintäänkin loukata vaimoa ja kertoa kantanani, että ei hän. Lue aloitus, jos et muuten tajua sanomaani.

Ap

Ahneus on perimmäinen syy. Rahvasta!

Vierailija
78/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sak kirjoitti:

Ap

Eipä se paljoa maksa. Jos olisin isäsi leski, maksaisin sen itse. Ei ole vaivan arvoista asioida janssasi. Haet vaan riitaa. Sitä ei kannata sinulle antaa

Niinpä, sitähän mä olen sanonut kokoajan. Hän se tässä riitaa haastaa, kun ei tajua miten on loukannut isääni ja minua vahtimalla isää ja viemällä tältä oikeuden elää vapaasti elämää siten, kun isä olisi toivonut.

Ap

Vierailija
79/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ahneus on perimmäinen syy. Rahvasta!

Ei ole, vaan se, että hänellä ei kuulu olla hyvä mieli (paikkakin maksetaan hänelle) jos jatkaa loukkaamistaan.

Ap

Vierailija
80/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sak kirjoitti:

Ap

Niinpä, sitähän mä olen sanonut kokoajan. Hän se tässä riitaa haastaa, kun ei tajua miten on loukannut isääni ja minua vahtimalla isää ja viemällä tältä oikeuden elää vapaasti elämää siten, kun isä olisi toivonut.

Ap

Ahne ressukka olet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi