Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kuolinpesä kieltäytyä maksamasta hautapaikkaa?

Vierailija
23.08.2019 |

Isäni vaimo aikoo hankkia paikan isälleni, ja ängetä samaan hautakiveen aikanaan. Tätä en hyväksy. Niinpä en halua olla maksamassa senttiäkään asiasta, koska olen ymmärtänyt, ettei minulla olisi omaisena sananvaltaa mihinkään haudan asioihin, jos hänet merkitään haudasta vastaavaksi henkilöksi.

Kommentit (184)

Vierailija
81/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sak kirjoitti:

Kuka vastaa kuolinpesän laskuista? Jollakin täytyy olla valtakirja että pystyy maksamaan hautauskulut ja esim. sairaalakulut. Jos valtakirjaa ei suostu antamaan, silloin varmaan määrätään ulkopuolinen pesänselvittäjä.

Eikä hautapaikkaa voi veloittaa kuolinpesältä, jos minä en hyväksy sitä. Sen jälkeen se on pesän saatava, jos se on sieltä menty maksaman, ja minä sanon, että ei käy. Sen maksaminen sieltä on ok, jos saan pahoittaa vaimon mielen ja estää häntä pääsemästä samaan hautaa, tai ainakin ilmaistua sen, että en todellakaan toivo häntä sinne.

Ap

Eipä se paljoa maksa. Jos olisin isäsi leski, maksaisin sen itse. Ei ole vaivan arvoista asioida janssasi. Haet vaan riitaa. Sitä ei kannata sinulle antaa

Mä olisin erittäin tyytyväinen, jos leskelle kävisi se, että maksaakin sen sitten itse. Se, mitä en jaksa on hänen lpsellista kiukutteluaan siitä, ettei saa loukata mua mun laskuuni pikkuisen lisää! Miksi ihmeessä antaisin itseni satuttamiseen ja loukkaamiseen rahaa?

Ap

Vierailija
82/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista on wt tyyli. Haastetaan riitaa muutaman satasen vuoksi. Nolia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minusta sinun kannattaavalita, mitä taisteluita lähdet käymään. Minä keskittyisin sinuna siihen, että saan kesämökin hallintaani ja antaisin kompromissina siitä äitipuolen saada tahtonsa läpi jossain vähemmän tärkeissä asioissa.

Jos rupeat riitelemään haudasta, niin äitipuolesi saattaa ihan kostonaan pitää huolen siitä, että tulee haudatuksi isäsi viereen. Jos annat äitipuolesi päättää tästä asiasta, hän saattaa hyvinkin vielä aloittaa uuden elämän jossain muualla eikä muutaman vuoden päästä edes halua tulla haudatuksi nykyiselle paikkakunnalle.

Vierailija
84/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sak kirjoitti:

Kuka vastaa kuolinpesän laskuista? Jollakin täytyy olla valtakirja että pystyy maksamaan hautauskulut ja esim. sairaalakulut. Jos valtakirjaa ei suostu antamaan, silloin varmaan määrätään ulkopuolinen pesänselvittäjä.

Eikä hautapaikkaa voi veloittaa kuolinpesältä, jos minä en hyväksy sitä. Sen jälkeen se on pesän saatava, jos se on sieltä menty maksaman, ja minä sanon, että ei käy. Sen maksaminen sieltä on ok, jos saan pahoittaa vaimon mielen ja estää häntä pääsemästä samaan hautaa, tai ainakin ilmaistua sen, että en todellakaan toivo häntä sinne.

Ap

Eipä se paljoa maksa. Jos olisin isäsi leski, maksaisin sen itse. Ei ole vaivan arvoista asioida janssasi. Haet vaan riitaa. Sitä ei kannata sinulle antaa

Niinpä, sitähän mä olen sanonut kokoajan. Hän se tässä riitaa haastaa, kun ei tajua miten on loukannut isääni ja minua vahtimalla isää ja viemällä tältä oikeuden elää vapaasti elämää siten, kun isä olisi toivonut.

Ap

Ahne ressukka olet.

Ei, vaan kysymys on siitä, etten halua maksaa siitä, että minua loukataan.

Ap

Vierailija
85/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sak kirjoitti:

Ap

Mä olisin erittäin tyytyväinen, jos leskelle kävisi se, että maksaakin sen sitten itse. Se, mitä en jaksa on hänen lpsellista kiukutteluaan siitä, ettei saa loukata mua mun laskuuni pikkuisen lisää! Miksi ihmeessä antaisin itseni satuttamiseen ja loukkaamiseen rahaa?

Ap

Nolo olet. Harva on yhtä ahne. Ehkä saatte hautausavustusta. Tai sitten vaan tuhkat takapihalle.

Vierailija
86/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sak kirjoitti:

Jos henkilöllä on ollut edunvalvoja, edunvalvoja vastaa rahoista pesänjakoon saakka. Edunvalvoja kanssa osakkaat voivat sopia kuka hoitaa hautauksen käytännön järjestelyt.

Miksi levittelet väärää tietoa? Eihän vastaa. Edunvalvonta kuulepas päättyy päämiehen kuolemaan. Niiiih. Etkö sitä tiennyt.

Ap

Jos niin on käynyt olet pelkkä provo.

Vierailija
87/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sak kirjoitti:

Ap

Niinpä, sitähän mä olen sanonut kokoajan. Hän se tässä riitaa haastaa, kun ei tajua miten on loukannut isääni ja minua vahtimalla isää ja viemällä tältä oikeuden elää vapaasti elämää siten, kun isä olisi toivonut.

Ap

Ahne ressukka olet.

Ei, vaan kysymys on siitä, etten halua maksaa siitä, että minua loukataan.

Ap

Rahvasta!

Vierailija
88/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, minusta sinun kannattaavalita, mitä taisteluita lähdet käymään. Minä keskittyisin sinuna siihen, että saan kesämökin hallintaani ja antaisin kompromissina siitä äitipuolen saada tahtonsa läpi jossain vähemmän tärkeissä asioissa.

Jos rupeat riitelemään haudasta, niin äitipuolesi saattaa ihan kostonaan pitää huolen siitä, että tulee haudatuksi isäsi viereen. Jos annat äitipuolesi päättää tästä asiasta, hän saattaa hyvinkin vielä aloittaa uuden elämän jossain muualla eikä muutaman vuoden päästä edes halua tulla haudatuksi nykyiselle paikkakunnalle.

Periaatteessa näin, mutta entä jos EN SAA kesämökkiä hallintaani? Silloin olisin vielä oikein hyvitellyt tätä stanan perseensilmää hautapaikka-asiassakin. Hankalaa joskus, kun ihminen pitää haudata ensin.

Ap

Vierailija
89/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole kus pää.

Katso hetki peiliin ja hengitä syvään ja sano että ...

Vierailija
90/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sak kirjoitti:

Ap

Ap

Nolo olet. Harva on yhtä ahne. Ehkä saatte hautausavustusta. Tai sitten vaan tuhkat takapihalle.

Ei siinä ole kyse ahneudesta, paitsi lesken puolelta, joka haluaa änkeä samaan hautaan loukkaamansa ihmisen kanssa.

Ap

Vierailija
91/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan ettet kehtaa mennä hautajaisiin. Isän suku voi hämmästellä siellä miten et anna kuolipesän maksaa edes hautausta.

Vierailija
92/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kyllä surullista, jos mun kuoleman jälkeen mun lapsi käyttäis kaiken energiansa vihaamiseen ja tappeluun.

Vierailija
93/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas nähdään mitä narsisti ajattelee. Isä on kuollut eikä vähääkään surua. On vain minä minä kuten aina.

Vierailija
94/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan ettet kehtaa mennä hautajaisiin. Isän suku voi hämmästellä siellä miten et anna kuolipesän maksaa edes hautausta.

Itse en kyllä päästäisi aloittakaa hautajaisiin ainakaan ilman vartijaa.

Vierailija
95/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kyllä surullista, jos mun kuoleman jälkeen mun lapsi käyttäis kaiken energiansa vihaamiseen ja tappeluun.

Kyllä. Olisin kasvattanut itsekkään ja ahneen lapsen. Surullista.

Vierailija
96/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän he sitä tiedä, toisekseen, jokainen tajuaa, että mulla on hyv ä syy. Isän sisko todisti edunvalvontaoikeudenkäynnissä, että vaimo on estänyt isältäni myös suhteet äitiinsä. Ei heitä vaimon etu kiinnosta :D

Ap

Vierailija
97/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin menen sinne, olen yksi pääsurijoista. Jos kirkosta ensiksi löytynyt vapaa päivä ei olisi sopinut minulle, hautajaiset olisi sovittu päivälle, joka minulle sopii.

Ap

Vierailija
98/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän he sitä tiedä, toisekseen, jokainen tajuaa, että mulla on hyv ä syy. Isän sisko todisti edunvalvontaoikeudenkäynnissä, että vaimo on estänyt isältäni myös suhteet äitiinsä. Ei heitä vaimon etu kiinnosta :D

Ap

Toki se heille kerrotaan.

Tietävät kyllä narsismisi jo nyt.

Eipä heissäkään ole enää ketään jonka kanssa et ole riidoissa

Vierailija
99/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hautaukseen liittyvät laskut pystyy kuka tahansa kuolinpesän osakkaista maksamaan kuolinpesän tililtä ilman muiden suostumusta tai valtakirjaa.

Eihän pysty! Tilien käyttöön vaaditaan pesän kaikkien osakkaiden suostumus.

Ap

Suosittelen tarkistamaan asian minkä tahansa pankin ohjeista. Esim. https://www.saastopankki.fi/fi-fi/lakipalvelut/kuolinpesa

Kuka tahansa osakas voi yksin maksaa kuolinpesän tililtä hautaukseen liittyviä laskuja ja muita ennen kuolemaa syntyneitä laskuja.

T. Juristi

Vierailija
100/184 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin menen sinne, olen yksi pääsurijoista. Jos kirkosta ensiksi löytynyt vapaa päivä ei olisi sopinut minulle, hautajaiset olisi sovittu päivälle, joka minulle sopii.

Ap

Vpisin vannoa ettet mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme