Kertokaapa rehellisesti, mitä tavallisia asioita ette uskalla tehdä koska joko ette osaa tai koska nolottaa. Nyt ilman mitään sensuuria
Inhoan bussilla kulkemista, koska nolottaa painaa sitä pysähtyy nappulaa. Minulla ei ole ajokorttia.
Kommentit (1890)
Vierailija kirjoitti:
En käy uimahallissa koska olen lihava
Mä en ole lihava enää, mutta en silti pysty menemään uimahalliin. Liikaa lukenut Vauva.fi uimahallissa nähtyä-ketjua. Siellähän pilkataan ihan kaikkia. En halua löytää itseäni sieltä naurunaiheena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla kuunnella kuulokkeilla musiikkia esim. bussissa, koska pelkään, että hengitän äänekkäästi ja joku huomaa :(
Minä pelkään että rupean laulamaan tai hyräilemään 😁
Kyllä , laulamaan olen innostunut...🤦🤦
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaikuttaa olevan iso ongelma muiden katseet ja mitä muut ajattelevat. Mitä väliä??? Muut ihmiset pitää tietysti kohteliaasti huomioida koska en ole ainut ihminen maailmassa mutta ei kyllä heidän mielipiteensä omaan olemiseeni vaikuta millään tavalla. Tuntemattomien ihmisten.
Jos pitäisivät ne ajatukset omana tietonaan, mutta ei. Ihan kuvien kanssa pistetään nettiin ja kaikki pilkkaa. Kukaan ei halua joutua julkisesti nöyryytetyksi ja pilkan kohteeksi.
Saunoa ventovieraiden kanssa tai tuttujen kanssa. Vaihtaa vaatteita uimahallissa, ja muukin alastomuus on hyvin rajoittunutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nolottaa käydä salilla ja urheilla tai käyttää uimapukua, ihmiset tuomitsevat painoni vaikka yritän laihduttaa ja olen laihtunut jo yli 50kg. Kaikki vain luulevat etten tee asialle mitään, koska näkevät vain miltä näytän nyt. Olisi ihanaa, että voisin urheilla ilman salakuvaamista ja ikäviä nauruja.
Saisipa olla olemassa.
Salakuvaako joku vajacci kun toinen treenaa? Hyvän siivun olet laihduttanut ja ilmeisesti homma jatkuu vielä. Älä välitä muista, tee itsellesi. Ei sillä ole mitään väliä mitä muut ajattelevat. Kyllä pässinpäihin ajatuksia mahtuu, ei niistä kannata huolta kantaa. Tsemppiä!
Kuntosaleilla on toisten kuvaaminen kielletty. Vaikee kuvitella että meidän salilla joku alkaisi kuvata toisia. Siellä on valvontakameratkin eli sikailija jäisi heti kiinni.
Aika vaikeaa sitä kuvaamista on estääkään, kun kaikkihan salilla räplää puhelinta. Kuka ja millä muka pystyy valvomaan käyttääkö kameraa ja mitä kuvaa, kun kuvaa?
Vierailija kirjoitti:
Olin autokoulussa ja mulla meni joidenkin perusjuttujen kanssa kauan aikaa oppia tekemään ne saumattomasti kun opettelin aikuisiällä. Yksin kun liksoista maksoin rahat hupenivat nopeasti eikä tulosta tullut. Yksi syy oli tämä kun luin demonisointia naiskuskien surkeudesta joka ei pidä edes paikkansa.
Ajo-opettaja koki, että ehkä joku toinen osaisi opettaa paremmin joten kokeilin toista opettajaa. Siitä ei tullut senkään vertaa mitään. Viimeinen tikki oli liukkaiden ajosimulaatio jossa koneen käyttö oli ihan hepreaa ja menin paniikkiin. Jälkeeni tullut tyttö nauroi makeasti ja toivon, että hänellekin nauretaan kun ei osaa jotain.
Kävin siis autokoulua ja suorittaminen on kesken. Opin asioita hitaasti mutta perusteellisesti joten kerralla koko homman suorittaminen olisi vienyt varmaan 4000 euroa. Aina välillä joku ihmettelee onko korttia ja miten ei muka ole.
Osaan kyllä muuten toimia yhteiskunnassa täysin itsenäisesti enkä häpeä e
Autot on hankalia. Minä olen hävennyt vuosikymmeniä, kun en vaan opi ajamaan. Vasta pari vuotta sitten ymmärsin, että minulla on hahmotushäiriö, en ymmärrä liikennettä ensinkään edes kävellessä.
Autoissa on vielä se hankalaa kun et istu sen keskellä vaan reunassa. Pystyn kyllä tekemään töitä traktorilla, koska olen keskellä ja näen pyörät eikä ole liikennettä. Koiravaljakkoajokin sujuu ja mönkijä ja moottorikelkka.
Vaan ei auto. Selitä tätä sitten ihmisille, selitä ja häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 17v tyttö ja huhhuh, kyllä aikuisetkin osaavat olla outoja ja epävarmoja :D
Yksi suurimpia huijauksia on, että me aikuiset jotenkin hanskattaisiin tämä homma. Osataan vaan teeskennellä.
Minä ihmettelen toistuvasti, miksi minun annetaan äänestää. Sitten muistan että kaikki muutkin saa ja menen sänkyyn puremaan tyynyä ja vaikertamaan pelosta.
En uskalla käyttää vessaa lentokoneessa tai junassa, koska pelkään, etten osaa käyttää lukkoa tai vetää vessaa.
En osaa leikata kakkua, onnistun aina ottamaan liian vähän tai liian paljon ja sotkemaan koko kakun.
En osaa käyttää kuormansidontaliinojen kiristyslukkoja.
Vierailija kirjoitti:
En olisi ikinä osannu kuvitella, että 1600 ihmistä voi kokea samanlaista pelkoa ja epävarmuutta kuin itse. Tuli sellainen olo, että en ole yksin. <3 Kysymys kuuluu, mistä ne muut hermoilijat tunnistaa tuolla maailmalla? Oletteko oppineet jotenkin maastoutumaan ihmismassoihin ja peittämään hämmennyksen tunteet, vai jääneet kotiin turvaan? Olisi ehkä itselle apua siitä, jos vaikka kaupan kassalla osaisi ajatella, että toi seuraava asiakas varmaan pelkää yhtä paljon kuin minä, mutta yleensä kaikki ihmiset vaikuttaa niin itsevarmoilta.
Samanlaisia asioita suurimmalla osalla: autoilu, matkustaminen, syöminen/ruuan tilaaminen, uudet paikat, palvelujen ostaminen, puhelut/viestit, avun pyytäminen ja asioiden kysyminen. Oon samaa mieltä kuin muutama muukin kommentoija, että varmasti vaikuttaa se, miten lapsena vanhemmat on osanneet tukea ja kannustaa kokeilemaan uusia asioita ja yrittämään vaikeidenkin tehtävien tekemistä. Kuinka monella on esimerkiksi
Minä olen nyt vanhemmiten ottanut sen tavan, että annan sen hämmennyksen näkyä ja kyselen pokkana tyhmiä. Sellaiseen neiti Marple -tyyliin. Ajattelen että sitten muidenkin on helpompi olla noloja, ja toisaalta auttaja saa egobuustia. Ihmiset meinaan auttaan tällaisissa pikkuasioissa hirveän mielellään.
Sitä en vielä tiedä, miten selvitä taloyhtiön mummojen kanssa pakkorupattelusta. Minulle ei ole luontevaa edes tervehtiä, saati rupatella. Ja puhelinkeskustelut esim äitini kanssa lopetan henkevästi sanomalla että nyt täytyy mennä vessaan, kun en tiedä millä sen saisi muuten lopettamaan.
En uskalla mennä kokeilemaan yleisten puistojen kuntosalipisteitä. Pelkään, että kaikki katsovat ja nauravat, kun en ymmärrä, miten laitetta käytetään.
En tosiaan uskalla vehdata naapurin kauniin rouvan kanssa, kun hänen miehensä on yli satakiloinen kuntosaliatleetti!
Vierailija kirjoitti:
Tampata mattoja pihalla kaikkien nähden.
osta huippuimuri,ei pölyt pöllyä päällesi ja hengitykseen. joo monet seuraa ikkunoista kun joku tamppaa,mitähän huvia sekin tuottaa
Vierailija kirjoitti:
En osaa kulkea Helsingissä julkisilla ja menen kaikkialle taksilla. T. maalainen :D
sama
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten pitää toimia jos haluaa syödä ravintolassa lounaan seisovasta pöydästä; milloin maksan, jne.... Siksi tilaan aina listalta 😅
heti alussa tiskille, ostan lounaan. näin varmistetaan että maksu saadaan heti. olisi noloa jos ovesta lampsit suoraan keräilemään ruokia,santsaat jne. kun olet maksanut,on lupa hyöriä siellä.listat eri asia jos tuo laskun pöytään,mutta ns pöytään tuodunkin ruuan voi maksaa jos jätät tilauksen heti kassalla
Vierailija kirjoitti:
- Kammoan puheluita ja varaan ajat esim. hammaslääkärille tai kampaamoon paikoista joissa on nettiajanvaraus
- paniikkihäiriöni iskee vieraissa paikoissa ja julkisissa kulkuneuvoissa joten en matkustele ja aina omalla autolla tai taksilla kaikkialle
- en ole ikinä käynyt gynellä enkä mene, ajatuskin ahdistaa niin että kuolen vaikka syöpään mieluummin
- en ole 24 vuoteen vaihtanut työpaikkaa koska en sosiaalisen fobiani takia kestäisi työnhakuprosessia
- olen läski joten en mene uimarannalle tai uimahalleihin, enkä kuntosaleille
- yleensäkin vältän viimeiseen asti paikkoja joissa on muita ihmisiä46 v akateemisesti koulutettu it-ammattilainen
toi gyne niiiin totta. ihan karseeta aukaista kohdevaloihin haaroväli,limakalvot levällään, jonkun randomin pää välissä kirkkaat kohdevalot, anus jne siinä pöydällä ,joo täälläkin kuollaan, otan vain kipulääkityksen jos saattohoitoon
En tankkaa kovin usein, mutta se tehdään suunnilleen näin: Sun pitää ensinnäkin tietää, mitä bensaa autoon kuuluu laittaa eli laitetaanko siihen 95-bensaa vai dieseliä. Kun tiedät sen, niin voit mennä tankkaamaan. Aja auto tankkauspaikalle niin, että se bensatankki osuu sopivalle puolelle. Voit myös etukäteen katsoa, kummalla puolella bensatankkisi on, niin tiedät sitten, miten päin ajaa auto.
Pysäytä auto tankkauksen ajaksi.
Avaa bensatankin luukku auton kuskin penkin luota, eri autoissa erilaisia painikkeita tai vetimiä, mistä se aukeaa.
Mene sitten maksupisteelle, jossa se laite kertoo, mitä sun pitää tehdä. Lähinnä valitset sen, kuinka paljon rahaa oot valmis käyttämään. Sitten otat kiinni tankkauspistoolista ja asetat sen tukevasti bensatankiin suulle.
Paina tankkauspistoolin kahvasta, niin bensa alkaa virrata. Voit seurata bensamittarista, kuinka paljon bensaa menee tankkiin ja mitä se maksaa. Kun haluat lopettaa, niin lakkaat painamasta kahvasta. Nosta pistooli varovasti pois, ettet valuta viimeisiä pisaroita autosi kylkeen. Jos haluat tankin täyteen, niin odotat, että pistooli alkaa ns. vastustaa katkonaisella tunteella.
Sulje bensatankin korkki kunnolla. Sitten haet kuitin. Näin olet tankannut autosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampata mattoja pihalla kaikkien nähden.
Tämä. Mutta mun kohdalla se johtuu siitä, että en tiedä mihin aikaan mattoja saa tampata. Kerran yritin joskus illalla seitsemän ja kahdeksan välillä, ja mulle huudettiin että ei saa "näin myöhään" tampata. En ymmärrä tamppausetikettiä.
kyllä saa 21 asti,hiljaisuusaika,ei muiden mieltymysten. aamu 8 jo ihan ok viikolla. sunnuntaina en hakkaisi mattoja,mutta pyykkiä voit pestä ja imuroida hiljaisuusajan jälkeen jopa sunnuntaina
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa mennä ostamaan älyluuria enkä pyytää käytönopastusta. :( Älyttömällä siis mennään. Toisaalta käytän nettiä aivan joka asiaan muuten ja pyörin netissä tuntitolkulla päivittäin (ja öittäin). :/
sama. kaveri ostaa mulle läppärinkin mun puolesta, hää tietää noi 2 ongelmaa
Kuntosaleilla on toisten kuvaaminen kielletty. Vaikee kuvitella että meidän salilla joku alkaisi kuvata toisia. Siellä on valvontakameratkin eli sikailija jäisi heti kiinni.