Esidiabetes2, mikähän olisi ruoka, mitä kannattaa syödä?
Kommentit (125)
Aika nopeasti joutuisin insuliinia käyttämään, jos tuollaiselle ruokavaliolle siirtyisin.
Vierailija kirjoitti:
Aika nopeasti joutuisin insuliinia käyttämään, jos tuollaiselle ruokavaliolle siirtyisin
Minkälaista ruokavaliota noudatat nyt?
Vierailija kirjoitti:
Ja näillä luulet pärjääväsi??
Tuo ei ollut mikään ruokalista, vaan luettelo satunnaisista ruoka-aineista, joita suositellaan kun tarkoituksena on torjua diabetesta. Itse syön ja liikun nykyisin esimerkiksi näin:
Aamupala
Banaani
Maustamatonta jugurttia
Myslisekoitus
KahviaVälipala
Puolikas persikka
Puolikas omenaIltapäiväkahvi
kaksi palaa ruisleipää
kuusi juustoviipaletta
leviterasvaa
munakokkelia
tomaattia
KahviaIllallinen
kaksi palaa ruisleipää
kuusi juustoviipaletta
leviterasvaa
Soseutettu keitto, jossa linssejä ja kesäkurpitsaaIltapala
BanaaniPäivällä kuormittavaa liikuntaa 55 min.
Iltapäiväkahvin jälkeen kevyttä liikuntaa 50 min.
Illallisen jälkeen kevyttä liikuntaa 30 min.
Tarkoitin siis tällaisia ruokia. Aika nopeasti joutuisin insuliinia käyttämään, jos tällä tavalla söisin.
Luin ekan sivun ja en tullut hullua hurskaammaksi. Miten vttu voi olla näin vaikeaa vastata noinkin yksikertaiseen kysymykseen ja pistää vaikka ranskalaisin viivoin listattuna esim 5 ruokaa joiden syöminen on hyväksi?
Sen sijaan jankataan jostain rasvoista joista kenenkään ruokavalio ei pääasiassa koostu.
ei ap.
Okei eli ap vetää pelkkää parsakaalia ja lohta sitten tästä eteenpäin. Toivottavasti ap ei ole kyllästyvää sorttia.
Diabetesliiton keskustelusivuilla (kohtauspaikka) on asiallista keskustelua aiheesta.
Tarkoitin siis tällaisia ruokia. Aika nopeasti joutuisin insuliinia käyttämään, jos tällä tavalla söisin.
Et osannut vastata siihen, että millaisia ruokia sinä syöt?
Vierailija kirjoitti:
Okei eli ap vetää pelkkää parsakaalia ja lohta sitten tästä eteenpäin. Toivottavasti ap ei ole kyllästyvää sorttia.
En ole ap., mutta voisin hyvin syödä lohta/kalaa ja parsakaalia vaikka joka päivä. Näistähän voi laittaa ruokaa monella tavalla. Nam!
Vierailija kirjoitti:
Olen vastannut tässä keskustelussa jo aikaisemmin, enkä viitsi enää toistaa.
Ei välttämättä ole mitään "taivaan mannaa" joka yksinään olisi diabeetikolle hyväksi. Kokonais ruokavalio ratkaisee. Ei mitään liikaa .
Paljon namia, herkkuja ja limssaa niin loppuu se sokeritautisuus.
Parantanut tuhansia diabetespotilaita ruokavaliolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ollut mikään ruokalista, vaan luettelo satunnaisista ruoka-aineista, joita suositellaan kun tarkoituksena on torjua diabetesta. Itse syön ja liikun nykyisin esimerkiksi näin:
Aamupala
Banaani
Maustamatonta jugurttia
Myslisekoitus
KahviaVälipala
Puolikas persikka
kaksi palaa ruisleipää
kuusi juustoviipaletta
leviterasvaa
munakokkelia
tomaattia
KahviaIllallinen
kaksi palaa ruisleipää
kuusi juustoviipaletta
leviterasvaa
Illallisen jälkeen kevyttä liikuntaa 30 min.Tarkoitin siis tällaisia ruokia. Aika nopeasti joutuisin insuliinia käyttämään, jos tällä tavalla söisin.
Kirjoitin siis kesällä jonkun aikaa ylös joka päivä, mitä olin syönyt. Tuo oli vain yhden päivän otos. En esimerkiksi syö joka päivä noin paljon leipää.
Suomalainen firma tekee diabeteksen hoidossa vallankumousta jenkeissä:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vastannut tässä keskustelussa jo aikaisemmin, enkä viitsi enää toistaa.
Ei tarvitse toistaa. Riittää, että mainitset sen viestin numeron, missä kerroit ruokavaliostasi.
Mäkään en halua diabetesta. Kamala sairaus!
Vierailija kirjoitti:
Luin ekan sivun ja en tullut hullua hurskaammaksi. Miten vttu voi olla näin vaikeaa vastata noinkin yksikertaiseen kysymykseen ja pistää vaikka ranskalaisin viivoin listattuna esim 5 ruokaa joiden syöminen on hyväksi?
Sen sijaan jankataan jostain rasvoista joista kenenkään ruokavalio ei pääasiassa koostu.
ei ap.
Oikea rasva on aika olennainen osa diabeteksen hoidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupala
Banaani
Maustamatonta jugurttia
Myslisekoitus
KahviaVälipala
Puolikas persikka
kaksi palaa ruisleipää
kuusi juustoviipaletta
leviterasvaa
munakokkelia
tomaattia
KahviaIllallinen
kaksi palaa ruisleipää
kuusi juustoviipaletta
leviterasvaa
Illallisen jälkeen kevyttä liikuntaa 30 min.Tarkoitin siis tällaisia ruokia. Aika nopeasti joutuisin insuliinia käyttämään, jos tällä tavalla söisin.
Kirjoitin siis kesällä jonkun aikaa ylös joka päivä, mitä olin syönyt. Tuo oli vain yhden päivän otos. En esimerkiksi syö joka päivä noin paljon leipää.
Leipä ei edes kuulu diabeetikon ruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupala
Banaani
Maustamatonta jugurttia
Myslisekoitus
KahviaVälipala
Puolikas persikka
kaksi palaa ruisleipää
kuusi juustoviipaletta
leviterasvaa
munakokkelia
tomaattia
KahviaIllallinen
kaksi palaa ruisleipää
kuusi juustoviipaletta
leviterasvaa
Noilla syömisillä ei diabetesta ehkäistä. Pikemminkin päinvastoin :)
Määrittele ruoka.