Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan linjaus lisää asunnottomuutta

Vierailija
17.08.2019 |

Tähän pitäisi puuttua- Kela vaatii ihmisiä hakemaan halvempaa asuntoa vaikka niitä ei olisi saatavillakaan.
Ja vaikka on vuokravelkaa ja sanotaan ettei asuntoa anneta , jos on vuokravelkaa, niin kela vaatii jatkuvasti hakemaan asuntoa samalta vuokranantajalta.

Ja onko oikein ettei köyhä saa valita aluinaluettaan vaan hänet velvoitetaan ottamaan asunto mistä tahansa.

Onko tämä oikein ja ihmisarvon mukaista ihmisten kohtelua. suomi on sitoutunut noudattamaan ihmisoikeuksia ja asunto on ihmisoikeus.

Tässä on vailla vakinaista auntoa ry:n juttu aiheesta
https://vvary.fi/kelan-linjaus-lisaa-asunnottomuutta-kaytantoa-on-kohtu…

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohon on helppo ratkaisu. Ala itse maksamaan asumisesi niiin saat asua ihan niin kalliisti kuin haluat.

Vierailija
2/122 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa valita asuinalueensa itse, mutta Kela maksaa vuokrasta vain normin verran. Jos haluat asua kalliimmin, maksat erotuksen itse. Miksi yhteisistä verovaroista pitäisi kustantaa köyhälle joku luksuslukaali, jollaiseen keskituloisellakaan ei ole varaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi jokaiselle tph löytyy asunto jonka kela maksaa mukisematta

Vuokranormit ovat kaikille samat.

Vierailija
4/122 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä työssäkäyvänä juuri yli asumistuen tulorajan tienaavana käytännössä saa valita asuinaluettani. Ei mulla ole varaa muuttaa Kalasatamaan tai Ullikselle vaan käytännössä mun vaihtoehdot oli Espoo ja Vantaa kun halusin vuokran jälkeen kyetä elämään jokseenkin normaalia elämää ja säästää joka kuukausi vähän pahan päivän varalle.

Ei pelkkä Kela sanele. Ja ei mun mielestä voi vaatia pääsyä vaikka juuri tiettyihin kaupunginosiin, jos niissä ei vaan käytännössä ole kohtuuhintaisia asuntoja.

Vierailija
5/122 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vuokravelkainen voi muuttaa halvempaan asuntoon? mistä niitä halpoja asuntoja Helsingistä saa? ja vielä jos on vuokravelkaa ja luottotiedot menneet? Aivan turha kelan virkailijoiden vaatia, että hae vaan asuntoa, jos asunnontarjoaja sanoo ettei sitä anneta.

Vierailija
6/122 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto on ihmisoikeus, mutta asunto haluamaltaan asuinalueelta ei ole. Moni asuntonsa itse maksava asuu jopa eri paikkakunnalla kuin haluaisi. Esim. jos ei ole saanut töitä sieltä, missä haluaisi asua, joutuu asumaan jossain, missä ei haluaisi asua.

Vierailija
7/122 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan pitää itse alkaa rakentamaan/ostamaan halpoja, kohtuuhintaisia asuntoja köyhille :D

Vierailija
8/122 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunto on ihmisoikeus, niin miksi on asunnottomia?

Vierailija
9/122 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asunto on ihmisoikeus, niin miksi on asunnottomia?

Kysy YK:lta.

Vierailija
10/122 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo vuokratuki on vanhetunut järjestelmä ja ois lopetettava saman tien. Sitten siirtää oan noistarahoista yleisempiin tukiin. Sitten voi valita asua siellä missä on varaa.

Ja joo ei, ei ole oikeutta valita vaooaasti missä asuu niin että jonkun muun ois maksettava viulut... tai mää haluun 270 neliön ullanlinnan kämpän.

Alkuperäisellä jugend ovilla, ovilaseilla, sisäkatoilla ja seinökoristeilla.

Valtio maksamaan tai on tosi epäreiluuuu!!!

Vierailija
11/122 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vuokravelkainen voi muuttaa halvempaan asuntoon? mistä niitä halpoja asuntoja Helsingistä saa? ja vielä jos on vuokravelkaa ja luottotiedot menneet? Aivan turha kelan virkailijoiden vaatia, että hae vaan asuntoa, jos asunnontarjoaja sanoo ettei sitä anneta.

Mitä olet törttöillyt luottotiedot ja jättänyt vuokrat pystyyn, ja kukaan ei pakota asumaan Helsingissä.

Vierailija
12/122 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maat eivät noudata ihmisoikeuksia. Suomi on saanut huomautuksia esim. liian alhaisesta toimeentulotuesta. Tuki on Romanian tasoa.

Vierailija
13/122 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksista huomaa selvästi myös sen, että Suomi on yksi maailman epäempaattisimmista maista...

Vierailija
14/122 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa valita asuinalueensa itse, mutta Kela maksaa vuokrasta vain normin verran. Jos haluat asua kalliimmin, maksat erotuksen itse. Miksi yhteisistä verovaroista pitäisi kustantaa köyhälle joku luksuslukaali, jollaiseen keskituloisellakaan ei ole varaa?

Vuokrani on 760€/kk ja kyseessä on kusinen yksiö huonolla sijainnilla. Olen ollut vuosia asuntojonossa.

Työnantaja antaa 1250€/kk josta kulujen ja verojen jälkeen jää käteen niin vähän että pakko hakea toimeentulotukea asumiskuluihin.

Pitäisikö minun kadulla asua? En ole työtön vaan teen töitä 7 tuntia joka arkipäivä.

Ongelma ei ole minun "laiskuuteni" vaan se ettei työstä makseta elinkelpoista palkkaa.

Vierailija
15/122 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet törttöillyt luottotiedot ja jättänyt vuokrat pystyyn, ja kukaan ei pakota asumaan Helsingissä.

Perä-Seinäjoeltako niitä töitä löytyy? Kai ymmärrät että 95% avautuvista työpaikoista on Helsingissä?

Vierailija
16/122 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Favelat ja mobiilitalot ja RV parkit Suomeenkin niin saadaan halvempia asumisvaihtoehtoja.

Vierailija
17/122 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä ymmärrän, että jo tulot tippuu, niin ei mulla ole oikeutta asua kallilla alueella, tai liian isossa asunnossaan, vaan on muutettava tulojen mukaiseen asuntoon/alueelle .

Vierailija
18/122 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki maat eivät noudata ihmisoikeuksia. Suomi on saanut huomautuksia esim. liian alhaisesta toimeentulotuesta. Tuki on Romanian tasoa.

Toimeentulotuki saisi olla vieläkin pienempi, jotta motivaatio edetä, kehittyä, tehdä töitä olisi suurempi kuin kotona loikoilu, ryyppäys, tai lasten tehtailu

Vierailija
19/122 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, mistä niitä halpoja asuntoja Helsingistä saa. Ei mistään. Pitää siis muuttaa halvemmalle alueelle. Jos kelan tuilla elelee niin ei liene työpaikkakaan muuton esteenä. Kyllä Suomesta halpoja asuntoja löytyy. Ei kaikilla ole varaa asua juuri Helsingissä, ja miksi pitäisi ollakaan? Täällä on tilaa muuallakin.

Vierailija
20/122 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on väärä käsitys asumis- ja toimeentulotuesta. Pääsääntöisesti ihmisen tulisi huolehtia itse raha-asioistaan. Valtio ei ole velvollinen maksamaan kenenkään kohtuuttomia asumis- ja elämiskustannuksia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi