Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko metallimusiikkia kuuntelevat ihan tosissaan?

Vierailija
16.08.2019 |

Kuuntelevatko metallimusiikin ystävät näitä lauluja Saatanasta ja kuolemasta ihan tosissaan, vai suhtautuvatko musiikkiin, örinään ja sanoituksiin huumorilla?

Ihan puhtaasta mielenkiinnosta kysyn, yhtään väheksymättä tai paheksumatta. Onko täällä hevareita tai hevareiden puolisoja, jotka tietäisivät enemmän heidän sielunmaisemasta?

Kommentit (332)

Vierailija
161/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista musiikkia moni metalliörinä.

Vierailija
162/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sir Vivaldi kirjoitti:

Hyvin matala ja negatiivisen energian omaavaa musiikkia kuten heidän kuuntelijakuntansakkin. Harvoin näkee hevaria kulkemassa selkäsuorana rintarottingilla ja leukapystyssä.

Klassisen musiikin kuuntelijat ovat yleensä snobeja pikkurilli pystyssä konjakkia juovia "parempia" ihmisiä.

Kyllä ja ovat ainakin kovia arvostelemaan muiden musikkia kovin sanoin. Rajoittunut musiikkimaku.

Jaa-a, minä olen pitkätukkainen ja -partainen metallimies joka kuuntelee myös klassista ja löytää jopa yhtäläisyyksiä sen ja metallin välillä. Konjakkikin maistuu toisinaan vaikka single malt viskit ovat enemmän minun makuuni. M47

Samaa mieltä klassisen musiikin ja heavymetallin yhteneväisyydestä. Massiivista sointia. 

Oon saanut klassisen musiikin koulutuksen ja musiikkilajeista heavymetalli ja sen useat alalajit on lähimpinä toisiaan verrateen muuhun ei-klassiseen musiikkiin.

Lisäksi tämän päivän metallimuusikoista monella on taustaa klassisen musiikin opinnoista lapsena.

Kuulostaa suurin osa tosi hyviltä myös klassisesti sovitettuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että, tämän ketjun innoittamana laitoin soimaan Iron Maidenin Brave new world -levyn. <3

Itse taas kaivoin sen 12-vuotiaana vahingossa ostetun Behemothin levyn esiin jota ei ole tullut paljon kuunneltua ihan vaan todetakseni, että kuuntelen kyllä sitäkin ihan helposti. Ja en kuitenkaan palvo s*tanaa, vaikka joskus kuuntelenkin. Tämä on minulle vähän sellainen juttu, että näistä saa voimaa. Itsekin olen sellainen hiljainen ja muutenkin introvertti nainen, joka kaipaa vahvistusta musiikiin puolesta.

Vierailija
164/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä metallia tarvi niin totisesti vetää.

Turisaksen/Ensiferumin entinen hanuristi/laulaja Netta Skog on aina yhtä hymyä.

Vierailija
165/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin tuntemani tyypit, esim. entiset kumppanit jne ja minä itse mukaan lukien ei ole otettu sanoituksia vakavasti. Siis metallimusiikin kuuntelua voi verrata vähän fantasiakirjojen lukemiseen tai videopelien pelaamiseen. Aika moni metallinkuuntelija tykkääkin fantasia- tai videopelielementeistä, myös musiikkiin yhdistettynä. Kai se tekee siitä jotenkin kiehtovampaa tai mystistä. Toki osa voi oikeastikin palvoa pahaa, mutta sanoisin että keskivertometallimusiikin ja raskaan rockin kuuntelija ei ota sanoituksia sen kummemmin kuin tavallinen pop-musiikin tai räpin kuuntelijakaan. Vai kuunteletko sinä lempimusiikkiasi ottaen sanoitukset tosissasi/ajatteletko niin kuin laulussa sanotaan? Mieti nyt vaikka jotain Antti Tuiskun Rahan takii.. Niimpä. :D

Itse kuuntelen nykyisin tosin vain kristillistä metallia, esim Demon Hunteria, koska olen nykyisin uskovainen.

Vierailija
166/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manowarin Master Of The Wind on kyllä tosi hieno biisi. On minun ja yhden ihmisen yksi tärkeimmistä aina. Ei lähelläkään s**tanaa.

Vierailija
167/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä metalli on aina hyvinsävelletty

Vierailija
168/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sun retardit löytyy kyllä tankomarkkinoilta

Vierailija
169/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissi ja Lord parasta heviä kaikki muu on paskahousujen ulinaa.

😂

Tän oli pakko olla vitsi!

Vierailija
170/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jotkut ovat tosissaan, mutta suurimmalle osalle se on vain mieleistä musaa.

Vierailija
171/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos metallimusiikin kapeakatseisesti yleistää ja käsittää sekamelskaisena kakofoniana ja örinänä, niin kannattanee vähän laajentaa näkemystään. Vähän sama, kuin käsittäisi iskelmämusiikin vain mattina ja teppona. Tai popin vain justin bieberinä. Totta on kyllä, että tuota edellä kuvailtua metallia on maailma jo pullollaan eikä monia bändejä edes erota toisistaan. Parhaissa metallibändeissä on puhdasta laulua, järkyttävän taitavaa soittoa ja hienoja sävellyksiä, ja lyriikoissa tarinaa ja tasoja. Todella huippumuusikoita, toisin kuin tusinaörinäbändeissä.

Vierailija
172/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, metallimusiikki != örinää & rumpujen paukutusta.

Itselläni on Iron Maiden ollut aina lähellä sydäntä. Etenkin nuo uudemmat tuotannon mestariteokset kuten "When The Wild Wind Blows". Toinen suuri suosikkini on kotimaisen metallin kirkas tähti Beast in Black.

Työskentelen teollisuudessa IT-alalla (konenäköjärjestelmät), ja suurin osa työyhteisöstä näyttää kuuntelevan jonkintyylistä metallimusiikkia. 

-M27

Vierailija
173/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heviä on monenlaista. Hevareita on monenlaisia. Me emme ole homogeeninen joukko. Suurin osa ei polta kirkkoja, vaikka kirkonpolttomusiikkia kuunteleekin. Suurin osa myös tuomitsee kaikenlaiset kirkon polttamiset.

Minä kuuntelen heviä, koska se saa minut hyvälle tuulelle ja antaa energiaa.

Vierailija
174/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nightwish - The Greatest Show On Earth

Kyllä tämä on kaikkea muuta kuin pelkkää aivotonta örinää kuten jotkut metallin luokittelee.

Vierailija
175/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään metallista musiikin takia, mutta mielestäni on epäkohteliasta mollata kenenkään uskontoa.

Onneksi metallia on monenlaista.

Vierailija
176/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen paljon black metallia mutta sanoituksilla ei ole itselleni niinkään merkitystä. En myöskään ymmärrä sellaista kirkonpoltto- ja hautakivienkaatomeininkiä mitä erityisesti silloin black metallin kulta-aikoina esiintyi. Jotkut black metallissa käsitellyt aiheet, kuten esimerkiksi okkultismi kiinnostavat ihan aiheina kylläkin.

Ulkoisesti minua tuskin niin uskoisi black metallin kuuntelijaksi, olen hoitoalalla työskentelevä tyttömäinen ja pirtsakka nainen. :)

Vierailija
177/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos luulet, että metallimusiikki on vain örinää ja sanoituksia Saatanasta et oo kyllä ihan perillä musiikista.

Myönnetään, en saa kiinni mistä metallimusiikissa on kyse, jos ei hienoista kitarariffeistä ja örisevällä äänellä lauletuista kappaleista kuolemasta tai Saatanasta.

Ap

Aloita vaikka Judas Priestin Screaming for Vengeance- levyllä, niin voit päästä jyvälle.

Vierailija
178/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metallimies joka nauratti oli sellainen et jos sillä olisi ollut päällä musta pitkähihainen ja vaikka siniset farkut niin olisin ollut vain noh, ei se olisi herättänyt mitään. Tavallinen ihminen. Eli itse ihminen ei naurattanut vaan se kaikki muu tilanteessa. Kertoo minusta.

Aina kun puhutaan metallista, yhdistän automaattisesti black/deathmetalliin.

Eli kun tuolla kulkee ja näkee jonkin sellaisen bändin paidan jonkun ihmisen päällä niin pienesti tulee sisällä se semmonen " tuokin!"

???

Steve jobsina se ei olisi hörisyttänyt. Kuunnellut olen metallia.

??

Vierailija
179/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Manowarin Master Of The Wind on kyllä tosi hieno biisi. On minun ja yhden ihmisen yksi tärkeimmistä aina. Ei lähelläkään s**tanaa.

Kuten myös Guyana, sama järkyttävä tositarina kerrottiin juuri Teemalla.

Vierailija
180/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosissaan sitä musiikkia kuuntelen. Soittoniekat otan aina huumorilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan