Mitä tarkoittaa johdoton vedenkeitin?
Kommentit (14)
Sitä että vesi pitää itse kaataa sinne eikä se tule sitä johtoa pitkin.
Niin, alkuunhan ensimmäisissä vedenkeittimissä se johto oli kiinni kannussa suoraan. Nykyään harvemmin sellaisia enää näkee, vaan kaikki ovat noita "johdottomia".
Siinä on kiinteästi pieni ydinreaktori, joka lämmittää veden. Ei tarvita johtoa eikä sähköä. Joka vihreän toivelaite.
Nojaa, yhtähyvin siis voisi mainostaa tavallista kahvinkeitintä johdottomana kahvinkeittimenä kun se pannu on otettavissa sieltä kahvin valuttua ja johto on rungossa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Nojaa, yhtähyvin siis voisi mainostaa tavallista kahvinkeitintä johdottomana kahvinkeittimenä kun se pannu on otettavissa sieltä kahvin valuttua ja johto on rungossa kiinni.
No onko aiemmin kahvinkeittimet olleet sellaisia että johto on ollut kannussa kiinni kuten vedenkeittimissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onko aiemmin kahvinkeittimet olleet sellaisia että johto on ollut kannussa kiinni kuten vedenkeittimissä?
Eihän tässä historiasta ole kyse, sitäpaitsi olen melko varma että originaali veden- tai kahvinkeittotapa oli täysin ilman johtoja avotulella, kauan ennen kuin sähköä oli keksitty.
Sillä ei ole johtajaa.
Johdolliset vedenkeittimet ovat kovin auktoriteetiuskoisia ja en suosittele sellaista hankkimaan. Tosin naapuri suositteli juuri sellaista. Eivät kuulemma mene lakkoon ja toimivat vuosikymmeniä.
Ovat yhtä johdottomia kuin sähköhellat. Siis johto on kiinni hellassa, ei kattilassa.
Vierailija kirjoitti:
Ovat yhtä johdottomia kuin sähköhellat. Siis johto on kiinni hellassa, ei kattilassa.
Johdoton sähköhella jossa johto on kiinni hellassa ja johdoton jääkaappi jossa johto on kiinni jääkaapissa eikä esim. maitopurkissa tai perunassa. Jännää tämä mainoslogiikka.
Sitä, että johto on kiinni vedenkeittimen alustassa, ja itse kannun pystyy nostamaan pöytään ilman että perässä tulisi johto.