Ovatko metallimusiikkia kuuntelevat ihan tosissaan?
Kuuntelevatko metallimusiikin ystävät näitä lauluja Saatanasta ja kuolemasta ihan tosissaan, vai suhtautuvatko musiikkiin, örinään ja sanoituksiin huumorilla?
Ihan puhtaasta mielenkiinnosta kysyn, yhtään väheksymättä tai paheksumatta. Onko täällä hevareita tai hevareiden puolisoja, jotka tietäisivät enemmän heidän sielunmaisemasta?
Kommentit (332)
Olen jotenkin aina kokenut että metallimusiikin kuuntelijat ovat jollain tapaa naiveja ja lapsekkaita, 15 vee nuoren mielenmaisemaa henkiviä samaan tyyliin kuin mitä meininki weekendfestareilla.
Jos musatyylit olisivat elokuvia, hevi olisi moderni action-rämistely muutamine sädepyssyine ja kuolaavine hirviöineen ja weekendfestarimeininki vauhdikas high-school-action-draama. Ei kiitos minulle, kaipaan vähän jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luulet, että metallimusiikki on vain örinää ja sanoituksia Saatanasta et oo kyllä ihan perillä musiikista.
Valaise meitä tyhmiä, laita vaikka esimerkkibiisin sanat tähän? Itse olen joidenkin biisien sanoja katsonut, ja kyllä yllättävän monessa puhutaan ihan saa tanasta tai jostain muista örvelöistä.
Ja örinää se kyllä valitettavasti on, ainakin kaikille muille paitsi niille, joiden korva on ehkä tottunut kuuleemaan ne sanat sieltä seasta.
Oli kyllä Turmion Kätilötkin aluksi örinää enkä tykännyt yhtään, sitten korva tottui ja tykästyinkin. (vaikka ei tähän aiheeseen kuulukkaan niin kuitenkin, ymmärrän jos tietyn genren harrastaja kuulee laulun eri tavalla kuin muut).
I'm moving away, don't do me no good.
Three thousand miles, don't help me like I tought it would.
Help me, begging you please
You got the power, I'm down on my knees.
Gimme some kind of life
Let me be.
Take these chains off
Take them out of my heart.
Siinä vähän Priestin diabolista örinää.
Vierailija kirjoitti:
Olen jotenkin aina kokenut että metallimusiikin kuuntelijat ovat jollain tapaa naiveja ja lapsekkaita, 15 vee nuoren mielenmaisemaa henkiviä samaan tyyliin kuin mitä meininki weekendfestareilla.
Jos musatyylit olisivat elokuvia, hevi olisi moderni action-rämistely muutamine sädepyssyine ja kuolaavine hirviöineen ja weekendfestarimeininki vauhdikas high-school-action-draama. Ei kiitos minulle, kaipaan vähän jotain muuta.
Mitä käsität heviksi? Sitä on paljon muuta kuin Lordia ja kirkonpolttoa.
Sellainenkin aikuisrock-saurus kuin Scorpions on luettu heviyhtyeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sir Vivaldi kirjoitti:
Hyvin matala ja negatiivisen energian omaavaa musiikkia kuten heidän kuuntelijakuntansakkin. Harvoin näkee hevaria kulkemassa selkäsuorana rintarottingilla ja leukapystyssä.
Klassisen musiikin kuuntelijat ovat yleensä snobeja pikkurilli pystyssä konjakkia juovia "parempia" ihmisiä.
Kyllä ja ovat ainakin kovia arvostelemaan muiden musikkia kovin sanoin. Rajoittunut musiikkimaku.
Jaa-a, minä olen pitkätukkainen ja -partainen metallimies joka kuuntelee myös klassista ja löytää jopa yhtäläisyyksiä sen ja metallin välillä. Konjakkikin maistuu toisinaan vaikka single malt viskit ovat enemmän minun makuuni. M47
Samaa mieltä klassisen musiikin ja heavymetallin yhteneväisyydestä. Massiivista sointia.
Oon saanut klassisen musiikin koulutuksen ja musiikkilajeista heavymetalli ja sen useat alalajit on lähimpinä toisiaan verrateen muuhun ei-klassiseen musiikkiin.
Lisäksi tämän päivän metallimuusikoista monella on taustaa klassisen musiikin opinnoista lapsena.
Kuulostaa suurin osa tosi hyviltä myös klassisesti sovitettuna.
Deep Purplen Jon Lordilla oli klassisen urkurin koulutus.
Kehoittaisin örinästä ja lapsellisuudesta puhujia tutustumaan vaikka 70-luvun heavy rockiin.
Juu, minä ainakin iltapuhteiksi leittelen parit pikkulapset lihoiksi ja pannulle. Huomenna olis sitten neitsyiden uhraust ja veressä kieriskelyä luvassa. Unohtamatta orgioita! Ja veren juontia. Nam nam. Ihan tosissani olen!
Vierailija kirjoitti:
Tykkään metallista musiikin takia, mutta mielestäni on epäkohteliasta mollata kenenkään uskontoa.
Onneksi metallia on monenlaista.
Mollata uskontoa? No jos ajattelee että Saatana > jumala niin mitäs siinä on mollaamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luulet, että metallimusiikki on vain örinää ja sanoituksia Saatanasta et oo kyllä ihan perillä musiikista.
Valaise meitä tyhmiä, laita vaikka esimerkkibiisin sanat tähän? Itse olen joidenkin biisien sanoja katsonut, ja kyllä yllättävän monessa puhutaan ihan saa tanasta tai jostain muista örvelöistä.
Ja örinää se kyllä valitettavasti on, ainakin kaikille muille paitsi niille, joiden korva on ehkä tottunut kuuleemaan ne sanat sieltä seasta.
Oli kyllä Turmion Kätilötkin aluksi örinää enkä tykännyt yhtään, sitten korva tottui ja tykästyinkin. (vaikka ei tähän aiheeseen kuulukkaan niin kuitenkin, ymmärrän jos tietyn genren harrastaja kuulee laulun eri tavalla kuin muut).
Saahan niiden biiseistä selvää ihan ekalta levyltä asti, diskojumputusta jota pystyy laulaa mukana.
Kaikki metallimuusikot eivät ole saatananpalvojia. Osa on vain satanisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainenkin aikuisrock-saurus kuin Scorpions on luettu heviyhtyeeksi.
Scorpions on samassa sarjassa muiden kanssa, siellä camp-laidassa.
Onhan näitä tutkimuksia, joissa klassista musiikkia ja metallia kuuntelevat on todettu muistuttavan eniten toisiaan mitä tulee eri musiikkigenrejen kuuntelijoihin. Metallimusiikki on usein aika monimutkaista ja vaikeasti lähestyttävää, ihan samalla tavalla kuin klassinen.
Jos nyt itse ajattelen, niin suurin osa tuntemistani älykkäistä ihmisistä kuuntelee metallia. Ehkä vähän sellaisia vastavirtaan uijia, jotka eivät elä täysin normien mukaisesti. Itse pidän metallista ja otan sen siinä mielessä vakavasti, että se helpottaa elämää ja koen tulevani ymmärretyksi. Lyriikat on minulle merkityksellisiä samoin kuin musiikista saatu fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Saatananpalvonta on todella typerä termi, jota ei pitäisi käyttää ollenkaan. Suurin osa metallimuusikoista ei ole minkään sortin satanisteja, ei teistisiä eikä ateistisia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä kaipaat ja kuuntelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatananpalvonta on todella typerä termi, jota ei pitäisi käyttää ollenkaan. Suurin osa metallimuusikoista ei ole minkään sortin satanisteja, ei teistisiä eikä ateistisia.
Esim klaus meine ei ole kristitty.
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä tutkimuksia, joissa klassista musiikkia ja metallia kuuntelevat on todettu muistuttavan eniten toisiaan mitä tulee eri musiikkigenrejen kuuntelijoihin. Metallimusiikki on usein aika monimutkaista ja vaikeasti lähestyttävää, ihan samalla tavalla kuin klassinen.
Jos nyt itse ajattelen, niin suurin osa tuntemistani älykkäistä ihmisistä kuuntelee metallia. Ehkä vähän sellaisia vastavirtaan uijia, jotka eivät elä täysin normien mukaisesti. Itse pidän metallista ja otan sen siinä mielessä vakavasti, että se helpottaa elämää ja koen tulevani ymmärretyksi. Lyriikat on minulle merkityksellisiä samoin kuin musiikista saatu fiilis.
Metallican Fade to black on todistetusti estänyt nuorten itsemurhia.
Vierailija kirjoitti:
Millä vuosisadalla elät?
Vierailija kirjoitti:
Juu, minä ainakin iltapuhteiksi leittelen parit pikkulapset lihoiksi ja pannulle. Huomenna olis sitten neitsyiden uhraust ja veressä kieriskelyä luvassa. Unohtamatta orgioita! Ja veren juontia. Nam nam. Ihan tosissani olen!
Muista manata mukaan pari demonia, onhan nyt viikonloppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metallican Fade to black on todistetusti estänyt nuorten itsemurhia.
Itsekin harkitsin nuorena itsemurhaa ja kuuntelin silloin paljon Sentencediä. Jotenkin jo sen tuskan sanallistaminen helpotti. Ellen ihan väärin muista, eräällä psykologian luennolla luennoitsija taisikin mainita, musiikilla olevan helpottava ja lohduttava merkitys masentuneille ja itsemurhaa aikoville henkilöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainenkin aikuisrock-saurus kuin Scorpions on luettu heviyhtyeeksi.Scorpions on samassa sarjassa muiden kanssa, siellä camp-laidassa.
Osa ns. oikeastakin hevistä on tarkoituksella campia.
Black Sabbath : Forbidden -albumi soi taustalla. Täydellistä.
Tämä on neroutta siinä missä Picasso ja Mozart.