Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko metallimusiikkia kuuntelevat ihan tosissaan?

Vierailija
16.08.2019 |

Kuuntelevatko metallimusiikin ystävät näitä lauluja Saatanasta ja kuolemasta ihan tosissaan, vai suhtautuvatko musiikkiin, örinään ja sanoituksiin huumorilla?

Ihan puhtaasta mielenkiinnosta kysyn, yhtään väheksymättä tai paheksumatta. Onko täällä hevareita tai hevareiden puolisoja, jotka tietäisivät enemmän heidän sielunmaisemasta?

Kommentit (332)

Vierailija
101/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai taas tätä? Onko kaikki, jotka kuulee tosissaan? Se kellä korvat on kuunnelkoon.

Vierailija
102/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo meininkin muuttunut. Itse elin teinivuodet ysärillä ja silloin oli bläkissäkin kulta-aika.

Ikinä en kyllä tosissani ottanut, vaikka osa norskeista otti hieman liian tosissaan :D

Jep, Deadista tuli dead haulikon kautta, kallonpalat päätyi koruiksi, vikernes tökkäs euronymousta veitsellä, kirkkoja kärähti..

Mun mielestä paras oli kun Emperorin Faust puukotti miehen kuoliaaksi koska oli ehdottanut hänelle homoseksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa black metalin kuuntelijoista ja jopa soittajista on posereita, jotka ovat aivan pihalla ns. satanistisista uskomuksista ja ideologioista. Monet korkeintaan esittävät olevansa koviakin esoteerikoita ja kiinnostuneista satanismista (teistisestä tai ateistisesta), mutta joko se jää lukemisen asteelle tai on pelkkää esitystä, feikkiä. Suurin osa bm-ihmisistä ei mieti näitä asioita sen kummemmin tai suhtautuu niihin huumorilla.

Mutta tämähän nyt ei ole mikään ihme, koska suurin osa ihmisistä on muutenkin aika pinnallisia tyhjäpäitä, joita ei kauheasti kiinnosta mikään henkinen tai edes itsensä kehittäminen.

Mä kuuntelen musiikkia ja on mulle yks hailee onko takana ideologiaa vai ei. Yleisesti pahasti satanistiset bändit on huonompia esim. Mayhem.

Mayhem ei edes ole satanistinen. Siis oikeasti. Ja onhan se tehnyt yhden parhaista ja legendaarisimmista BM-levyistä ikinä. Aivan hyvä bändi.

Tätä toistellaan, mutten tajua miksi. Kun esim. Euromymouksen haastatteluja kuuntelee, se hokee koko ajan satan, satan. Onko se siis vain läppää? Miksi näin päättelette?

Koska Mayhemin elossa olevat jäsenet ja lähes kaikki suuret norjalaisbändit ovat myöhemmin sanoneet, etteivät he ole oikeasti koskaan mitään satanisteja olleetkaan. Varg etunenässä!

Euronymous oli kypsymätön ja huomionkipeä ongelmatapaus, joka halusi luoda pelottavan ja vaikuttavan imagon bändilleen ja itselleen.

Ja tätä samaa tapahtuu ihan nykyäänkin. Se on tosiaan edgyilyä ja leikittelyä. Vain äärimmäisen harva on tässä tosissaan, ja toisaalta valtaväestön käsitys satanismista on niin harhainen ja kristinuskon kyllästämä, ettei suurin osa porukasta edes tiedä, mitä se tarkoittaa.

Vierailija
104/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että yksikään Mattia ja Teppoa kuunteleva on tosissaan.

Vierailija
105/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ei nyt ihan metalleinta metallia, mutta perus bimboblondin näköisestä  25-veestä ei kuulemma uskoisi miten lähellä Turmion Kätilöt on sydäntä. Ehdottomasti mun karvat nousee pystyyn -musiikkia. Aika tosissaan ollaan.

Vierailija
106/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi kossua ja Possessedin Seven Churches valmiiksi. Illalla on rituaali! 

Vierailija
107/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sir Vivaldi kirjoitti:

Hyvin matala ja negatiivisen energian omaavaa musiikkia kuten heidän kuuntelijakuntansakkin. Harvoin näkee hevaria kulkemassa selkäsuorana rintarottingilla ja leukapystyssä.

Et ole tainnut sankarihevistä kuulla? :D Tai oikeammin power metallista. Mieheni kuuntelee tätä ja se on todella rinta rottingilla -meininkiä vietynä äärimmilleen. Itse en genrestä niinkään syty, mutta on omaankin makuun sopivia biisejä joukossa. Metallia on niin paljon erilaista, että lähes jokaiselle löytyy kyllä jotakin. Itse kuuntelen enemmän thrash metal  ja alternative metal -tyyppistä musaa, jonkin verran metalcorea. Tykkään erityisesti, kun karjumista ja örinää käytetään puhtaamman laulun ohella tehokeinona. Sanoitukset myös tärkeitä, erityisesti yhteiskuntakriittiset ja oikeudenmukaista vihaa uhkuvat sanoitukset purevat. Tarpeeksi aggressiota mutta oikeisiin asioihin kohdistettuna. Saatana-aiheiset lyriikat ei ole yhtään mun juttu, lisäksi tuttavapiiri on täynnä hevareita ja näistä tasan yksi kuuntelee mitään satanismiin vivahtavaakaan matskua. Toinen on lähes kaikkiruokainen metallin suhteen, mutta ei pidä sanoituksia yhtään tärkeinä vaan pelkästään musiikin herättämää fiilistä.

Vierailija
108/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sir Vivaldi kirjoitti:

Hyvin matala ja negatiivisen energian omaavaa musiikkia kuten heidän kuuntelijakuntansakkin. Harvoin näkee hevaria kulkemassa selkäsuorana rintarottingilla ja leukapystyssä.

Et ole tainnut sankarihevistä kuulla? :D Tai oikeammin power metallista. Mieheni kuuntelee tätä ja se on todella rinta rottingilla -meininkiä vietynä äärimmilleen. Itse en genrestä niinkään syty, mutta on omaankin makuun sopivia biisejä joukossa. Metallia on niin paljon erilaista, että lähes jokaiselle löytyy kyllä jotakin. Itse kuuntelen enemmän thrash metal  ja alternative metal -tyyppistä musaa, jonkin verran metalcorea. Tykkään erityisesti, kun karjumista ja örinää käytetään puhtaamman laulun ohella tehokeinona. Sanoitukset myös tärkeitä, erityisesti yhteiskuntakriittiset ja oikeudenmukaista vihaa uhkuvat sanoitukset purevat. Tarpeeksi aggressiota mutta oikeisiin asioihin kohdistettuna. Saatana-aiheiset lyriikat ei ole yhtään mun juttu, lisäksi tuttavapiiri on täynnä hevareita ja näistä tasan yksi kuuntelee mitään satanismiin vivahtavaakaan matskua. Toinen on lähes kaikkiruokainen metallin suhteen, mutta ei pidä sanoituksia yhtään tärkeinä vaan pelkästään musiikin herättämää fiilistä.

Kristinuskonvastaisuus kuuluu metalliin. Satanismi ei ole enää muodissa ja harva bändi sitä enää toitottaa.

Vierailija
109/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan itse ole laulujen sanoitusten suhteen "tosissani".  Melkein 30 vuotta olen deathmetallia kuunnellut, että joku siinä vaan voimauttaa kuitenkin. Semmoinen voiman tunne, kapina, alakulttuuri, kiero huumorintaju ja aggression purku. 

Tämän ansioista olenkin hyvin kiltti ja mukava mies :)

Vierailija
110/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallimies joka nauratti oli sellainen et jos sillä olisi ollut päällä musta pitkähihainen ja vaikka siniset farkut niin olisin ollut vain noh, ei se olisi herättänyt mitään. Tavallinen ihminen. Eli itse ihminen ei naurattanut vaan se kaikki muu tilanteessa. Kertoo minusta.

Aina kun puhutaan metallista, yhdistän automaattisesti black/deathmetalliin.

Eli kun tuolla kulkee ja näkee jonkin sellaisen bändin paidan jonkun ihmisen päällä niin pienesti tulee sisällä se semmonen " tuokin!"

Vierailija
111/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei deathmetalli ole mitään saatanajuttuja.... yleensä. Ja mitä sen sitten väliä on, jos saatanasta lauletaan? Jotkut laulaa jumalasta. Satuolentoja molemmat, ja samasta kirjasta.

Itse olen ateisti ja voin kuunnella death- tai blackmetallia ihan yhtä hyvin kuin voin käydä laulamassa kirkossa Kauniimpia joululauluja...

Jos joku pelkää tämmöistä nelikymppistä virkamiestä siksi, että on bändipaita vapaa-ajalla joskus päällä, niin helpostipa sitten pelästyvät.

Vierailija
112/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun kai vähemmistöön, mutta olen nainen joka soittaa miesten kanssa metallibändissä.

Ihan tosissaanhan tuossa ollaan, tokikin pilke silmäkulmassa myös ettei homma ihan tylsäksi menisi.

Vierailija
113/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevarit on huumorintajuisinta ja mukavinta sakkia mitä on, myös suvaitsevaisimpia.

Kyllä ne on ihan muunlaisen musiikin ystävät ja esittäjät jotka ottavat itsensä liian vakavasti ja ovat olevinaan muita parempia.

Oletko koskaan edes kuunnellut metallia, kun ajattelet että aina saatanasta öristään, metallia on monenlaista aina hard rockista death metalliin ja kaikkea siltä väliltä.

En ymmärrä ihmisiä jotka eivät ymmärrä sen kauneutta, niiltä taitaa puuttua joku hormoni, itselläni on ainakin sisällä sen verran agressioita ja soturihenkeä, että kun kuuntelen metallia, olen löytänyt heimoni.. vai miten tämän dramaattisesti kuvaisi. :D ♥ \m/

Mene sinä kuuntelemaan sitä justin bieberiä. kjäh kjäh.

Vierailija
114/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Black metal ainakin on ihan täyttä pelleilyä, kuten tällaisista videoista huomaa:

Eiväthän nuo bändit ota edes itse itseään tosissaan.

Minusta tuosta jälkimmäisestä tuli pelottava ja ahdistunu olo. Vähänkuin kuin jotain sekopäitä laulamassa.

Ja en ole uskonnollinen, kuuntelen kyllä monenlaista musiikkia, enkä edes katonut mistä tuon biisin sanat kertoi. Karmiva hyi.

Mutta jos joku tykkää niin ei kait siinä :)

Miksi sain noin paljon alapeukkuja? Onko jotenkin väärin tuntea ahdistusta kun kuuntelee örinää ja katsoo kun joku esittää hymyilevää hullua? Olen herkkä ihminen, en katso nykyään mitään kauhuelokuviakaan, kun ne pelottaa.

Vierailija
115/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kirkot ei pala niin ihän täyttä feikki touhua on.

Kristinusko on parasta ja saatana parasta siinä. Pysäyttäkää 1slamisaat10

Vierailija
116/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hevarit on huumorintajuisinta ja mukavinta sakkia mitä on, myös suvaitsevaisimpia.

Kyllä ne on ihan muunlaisen musiikin ystävät ja esittäjät jotka ottavat itsensä liian vakavasti ja ovat olevinaan muita parempia.

Oletko koskaan edes kuunnellut metallia, kun ajattelet että aina saatanasta öristään, metallia on monenlaista aina hard rockista death metalliin ja kaikkea siltä väliltä.

En ymmärrä ihmisiä jotka eivät ymmärrä sen kauneutta, niiltä taitaa puuttua joku hormoni, itselläni on ainakin sisällä sen verran agressioita ja soturihenkeä, että kun kuuntelen metallia, olen löytänyt heimoni.. vai miten tämän dramaattisesti kuvaisi. :D ♥ \m/

Näkyy hevareiden keskuudessa olevan vähän sellainen ei saa olla eri mieltä-meininki.

Vierailija
117/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sir Vivaldi kirjoitti:

Kristinuskonvastaisuus kuuluu metalliin. Satanismi ei ole enää muodissa ja harva bändi sitä enää toitottaa.

Kuuntele Stryperia ja juo ehtoollisviiniä naukkaillen, mutta älä uskonhuumassasi tukehdu öylättiisi.

Vierailija
118/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ateisti ja määrittelemätön satanisti ja metallisti. Mutta ei puhdas satanisti, eikä saatananpalvoja mutta kuuntelee oikeastaan vain black metallia ja on soittanut bändissäkin. Kuuntelee sanoituksia ja jotkut niistä koskettaa ja jotkut sanoitukset ei. Niin ja mieheni on persu.

Hän on mukava, rauhallinen jalat maassa ihminen ei mikään kirkkoja peittelevä sekopää.

Itse kuuntelen myös raskaampaa musiikkia mutta en bläkkistä.

Vierailija
119/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyy hevareiden keskuudessa olevan vähän sellainen ei saa olla eri mieltä-meininki.

No toki niitäkin löytyy ja itsekin heihin olen törmännyt, mutta paljon on myös niitä jotka eivät kuvittele olevansa yhtään parempia kuin muutkaan, tai ajattele ettei eri mieltä saisi olla. Itse olen esimerkiksi sellainen, en minä tuomitse muita. Pakko kyllä myöntää, etten aina ymmärrä ihmisiä jotka saavat irti jotain kaupallisesta, pinnallisesta kertakäyttömusiikista jota nykyään on radio täynnä, koska itse suhtaudun musiikkiin tosissani ja kaipaan siltä syvällisyyttä. En silti koe olevani yhtään parempi ihminen kuin joku mainstream-musiikkia kuunteleva ihminen. En vain osaa samastua.

Vierailija
120/332 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa no en minä sellasia tunne, onneksi. Kusipäitä on tietysti aina, riippumatta musiikkimaista, mutta noin mutulla sanoisin yleistäen että hevarit on erittäin kivoja ja ystävällisiä ihmisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän