Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko miestä pyytää syömään ilman, että ne tulkitaan treffeiksi?

Vierailija
15.08.2019 |

Jos pyydän työkaveri miestä syömään vapaa-ajalla, onko ne heti treffit ja kauheet juorut alkaa liikkumaan työpaikalla? Vai voiko nainen ja mies käydä ulkona ihan vaan kaverina?

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ymmärrettävästi peilaa maailmaa itsensä kautta, joten ne omat ajatukset/taipumukset/menneet vaikuttavat varmaan tähänkin asiaan suhtautumiseen.

Itse olen hyvin epäseksuaalinen ihminen, lähestulkoon kokonaan aseksuaali, vaikkakin sataprosenttinen hetero. En osaa nähdä eri sukupuolta olevan (työ)kaverin kanssa syömään menemistä millään tavalla flirttailevaksi, seksuaalista jännitystä luovaksi tai muuten treffimäiseksi tapahtumaksi. Jos menen kaverin kanssa ulos, on täysin mahdotonta että tilanne menisi jotenkin epäsopivaksi, tai sellaiseksi että kaverin puoliso ei voisi olla paikalla. Kaveri on kaveri.

Ilmeisesti kuitenkaan suuri(n?) osa ihmisistä ei koe asiaa näin, vaan kahdenkeskisissä tilanteissa on jatkuva vaara että syttyykin kipinää tai lähennytään liikaa? Vai mikä muu selittää kaikki nämä kommentit, että "en päästäisi puolisoa syömään" tai "ei minunkaan puolisoni päästäisi minua"?

Minulla on kaksi miespuolista työkaveria, joista on vuosien varrella tullut myös ystäviä. Olemme menneet yhdessä syömään ja heidän puolisonsa myös tietävät tästä. Kumpikin on myös käynyt luonani kylässä niin että olemme olleet kahdestaan, juoneet kahvia, syöneet kakkua ja jutelleet elämästä tai katsoneet urheilua. Koskaan ei ole ollut mitään vaaraa lipsahtaa seksiin, mutta ilmeisesti seksuaalisilla ihmisillä näin on? :D 

Vaikka sinulla näin voi olla asia, suurin osa ihmisistä kykenee ymmärtämään myös muiden tunteita. 

Ja jos sen sukupuolen, josta on noin yleensä ottaen kiinnostunut, jäsentä pyytää kahdenkeskiseen illanviettoon ilman erityistä syytä, niin suurin osa tulkitsee tässä olevan mahdollisesti muutakin kuin kaveruutta tai ainakin voivan kehittyä muuksikin kuin kaveruudeksi. Eli siksi itse ainakin olisin hienotunteinen sen toisen ihmisen – sekä mahdollisten kumppanien – tunteita kohtaan.

Toinen asia sitten voi olla, jos se pelkkä kaveruus on jo kaikille niin selvää, että kaikki tietävät että vain siitä on kyse. Mutta silloin pitää olla melko hyviä tuttuja ja tilanteen tosiaan selvä kaikille.

Juu, mutta en minä tätä tarkoittanut. Osaan kyllä ottaa muiden tunteet huomioon, ja jos noiden kahden ystäväni puolisot "kieltäisivät" viettämästä aikaa kanssani, niin varmaankin se olisi sitten siinä. Pointtinain olikin, mikä on noiden kieltojen ja tunteiden takana? Ilmeisesti se että "normaaliseksuaaleilla" voi kahdenkeskinen aika mennä yli? Koska eihän muuten olisi niitä puolison tunteita jotka pitää ottaa huomioon?

Ainakin minun kohdallani olisi epätodennäköistä, että kaveruus muuttuisi joksikin muuksi kun kaverin kanssa viettää aikaa kahdestaan.  Kyllä kaveriinkin voi ihastua  JOS on ihastuakseen, mutta se ei riipu siitä vietetäänkö aikaa kahdestaan vai isommalla porukalla. Se riippuu ihan kokonaan kaverin persoonasta.

Pisteet sun kommentille. Mullakin on todella hyvä mieskaveri, jonka kanssa on jopa nukuttu samassa sängyssä, mutta minkaanlaista vetoa ei tunneta toisiamme kohtaan. Toivon, että tästä miehestä vois tulla vaikka yhtä hyvä kaveri. Toivottavasti hän ajattelee samoin. Ap

Matkustan silloin tällöin kavereitteni kanssa, mutta ei kyllä koskaan olla nukuttu samassa sängyssä. Aina on erilliset pedit. 

Vierailija
142/145 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ymmärrettävästi peilaa maailmaa itsensä kautta, joten ne omat ajatukset/taipumukset/menneet vaikuttavat varmaan tähänkin asiaan suhtautumiseen.

Itse olen hyvin epäseksuaalinen ihminen, lähestulkoon kokonaan aseksuaali, vaikkakin sataprosenttinen hetero. En osaa nähdä eri sukupuolta olevan (työ)kaverin kanssa syömään menemistä millään tavalla flirttailevaksi, seksuaalista jännitystä luovaksi tai muuten treffimäiseksi tapahtumaksi. Jos menen kaverin kanssa ulos, on täysin mahdotonta että tilanne menisi jotenkin epäsopivaksi, tai sellaiseksi että kaverin puoliso ei voisi olla paikalla. Kaveri on kaveri.

Ilmeisesti kuitenkaan suuri(n?) osa ihmisistä ei koe asiaa näin, vaan kahdenkeskisissä tilanteissa on jatkuva vaara että syttyykin kipinää tai lähennytään liikaa? Vai mikä muu selittää kaikki nämä kommentit, että "en päästäisi puolisoa syömään" tai "ei minunkaan puolisoni päästäisi minua"?

Minulla on kaksi miespuolista työkaveria, joista on vuosien varrella tullut myös ystäviä. Olemme menneet yhdessä syömään ja heidän puolisonsa myös tietävät tästä. Kumpikin on myös käynyt luonani kylässä niin että olemme olleet kahdestaan, juoneet kahvia, syöneet kakkua ja jutelleet elämästä tai katsoneet urheilua. Koskaan ei ole ollut mitään vaaraa lipsahtaa seksiin, mutta ilmeisesti seksuaalisilla ihmisillä näin on? :D 

Vaikka sinulla näin voi olla asia, suurin osa ihmisistä kykenee ymmärtämään myös muiden tunteita. 

Ja jos sen sukupuolen, josta on noin yleensä ottaen kiinnostunut, jäsentä pyytää kahdenkeskiseen illanviettoon ilman erityistä syytä, niin suurin osa tulkitsee tässä olevan mahdollisesti muutakin kuin kaveruutta tai ainakin voivan kehittyä muuksikin kuin kaveruudeksi. Eli siksi itse ainakin olisin hienotunteinen sen toisen ihmisen – sekä mahdollisten kumppanien – tunteita kohtaan.

Toinen asia sitten voi olla, jos se pelkkä kaveruus on jo kaikille niin selvää, että kaikki tietävät että vain siitä on kyse. Mutta silloin pitää olla melko hyviä tuttuja ja tilanteen tosiaan selvä kaikille.

Juu, mutta en minä tätä tarkoittanut. Osaan kyllä ottaa muiden tunteet huomioon, ja jos noiden kahden ystäväni puolisot "kieltäisivät" viettämästä aikaa kanssani, niin varmaankin se olisi sitten siinä. Pointtinain olikin, mikä on noiden kieltojen ja tunteiden takana? Ilmeisesti se että "normaaliseksuaaleilla" voi kahdenkeskinen aika mennä yli? Koska eihän muuten olisi niitä puolison tunteita jotka pitää ottaa huomioon?

Ainakin minun kohdallani olisi epätodennäköistä, että kaveruus muuttuisi joksikin muuksi kun kaverin kanssa viettää aikaa kahdestaan.  Kyllä kaveriinkin voi ihastua  JOS on ihastuakseen, mutta se ei riipu siitä vietetäänkö aikaa kahdestaan vai isommalla porukalla. Se riippuu ihan kokonaan kaverin persoonasta.

Pisteet sun kommentille. Mullakin on todella hyvä mieskaveri, jonka kanssa on jopa nukuttu samassa sängyssä, mutta minkaanlaista vetoa ei tunneta toisiamme kohtaan. Toivon, että tästä miehestä vois tulla vaikka yhtä hyvä kaveri. Toivottavasti hän ajattelee samoin. Ap

Matkustan silloin tällöin kavereitteni kanssa, mutta ei kyllä koskaan olla nukuttu samassa sängyssä. Aina on erilliset pedit. 

Tuota ihmettelen minäkin. Jos molemmat on vapaita, niin miten joku mies voi nukkua samassa sängyssä  naisen kanssa , tuntematta outoa mielihalua yön aikana. ja Kalun kovettumista. merkillistä tämä nykynuoriso

mies51v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei taida pystyä, ellei sitten mies ole ns. ulostullut homo. Minä en ainakaan olisi halukas tuohon ellei nainen kiinnostaisi muunakin kuin kaverina. Näin minä tuon näen. Jos työkaveri on sellainen, että et missään tapauksessa harrastaisi seksiä hänen kanssaan, niin jättäisin sinuna tuon tekemättä.

mies51v

Miks pitää olla kiinnostunut seksuaalisesti, jos on syömään menossa? Ap miettii..

Siis en tarkoittanut, että tuon illallisen pitäisi päättyä seksiin, vaan en usko että mies ja nainen (heterot) voi olla oikeasti vain kavereita ja käydä kahdestaan syömässä. En minä aikaan haluaisi käydä naispuolisen työkaverin kanssa syömässä johon en tunne mitään vetoa. Ei kukaan nainen niin mukava ole:-) Etenkään jos ovat sinkkuja. En kyllä usko, että tuo on hyvä idea jos mies on hetero ja et missään tapauksessa voisi ajatella häntä romanttisessa mielessä tulevaisuudessakaan.

mies51v

No huh huh. Kunnon naisvihaa ja esineellistämistä. Kukaan nainen ei ole niin kiva, että kelpaisi kaveriksi. Eikä vissiin myöskään niin hauska, älykäs tai mielenkiintoinen kuin miehet. Noin ajatteleva mies ei kyllä ole parisuhdemateriaaliakaan.

Myös aika ristiriitainen ajatus, että nainen ei voi olla riittävän kiva kaveriksi, mutta voi kuitenkin olla riittävän kiva parisuhteeseen.

Yleensä parisuhteet ovat kivuliaita kokemuksia. kysy vanhemmilta ihmisiltä.

Ap minkäikäisiä olette? Oletteko noin samanikäisiä?

mies51v

mies51v, ei me enää teinejä olla:D. Itse olen +40v ja mies suurinpiirtein samanikäinen. Ap

Vierailija
144/145 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä tervejärkisillä seksuaalisilla ihmisilläkään ole niitä ongelmia, joita av-mammoilla on. Tätä palstaa lukiessa täytyy muistaa, että palsta ei edusta koko väestöä, vaan täällä on erittäin vahvasti painottunut tietynlaiset ihmiset ja ideologiat. Yli 90%:lle koko väestöstä tuollaisessa ei ole mitään ongelmaa, mutta tämän palstan hulluille on.

No tätä olenkin ihmetellyt, kun ei omat kaverini ainakaan koskaan kerro sellaisia, että "oho naapuri tuli muuttoavuksi mutta meniksi paneskeluksi" -tyyppisiä juttuja. Ja jos ei ole vaaraa että jotain epäsopivaa tapahtuu, miksi asia olisi kauhea ongelma? Jos siis kyseessä on aito kaveruus. Jos kyseessä ei ole kaveruus, niin silloinhan ihmiset yrittävätkin jotain muuta ja se puolison mielipaha on aivan oikeutettu. 

Oletteko te kaikki 5-vuotiaita? Ei aikuinen parisuhteessa oleva ja varsinkaan perheellinen ihminen juoksentelee vapaa-aikaanaan "kavereiden" kanssa. Kasvakaa aikuisiksi.

Juoksentele "kavereiden" kanssa? Miksi valitsit näin arvottuneet sanat?

Nimenomaan aikuinen voi tavata ystäviään ilman että on pelkoa pettämisestä tai muuten syytä pahoittaa mieltä.

Vierailija
145/145 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömässä käytiin eilen. Ainakin mulla oli tosi kivaa. Joku pyysi kertomaan kävikö mies käsiksi heti. Voin kertoa, että ei tosiaan käynyt. Ei ees halattu lopuksi.

Mies ei kysellyt, että miks olin pyytänyt häntä syömään eli tajus ilmeisesti itsekkin, että tarkoitus ei ollut sänkyyn hypätä.

Sanoi, että otetaan joskus uusiksi. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi