Mies jätti raskaana olevan vaimonsa - oli pohtinut lähtöä kaksi vuotta, muttei kertonut ajatuksistaan - Kirjoitti selviytymisoppaan isille
"Kaikki tuntuivat kääntyvän Tuomas Rajalaa vastaan, kun hän lähti avioliitostaan. Mies kirjoitti selviytymisoppaan eronneille isille.
Perheeseen oli syntymässä toinen lapsi, kun 2-vuotiaan lapsen isä päätti, ettei halua enää jatkaa liittoaan. Rajala oli pohtinut lähtöä kaksi vuotta, muttei kertonut ajatuksistaan silloiselle vaimolleen. Hän oli myös ihastunut toiseen ihmiseen, vaikkei varsinaista toista naista ollutkaan mukana kuvioissa. Ilmoitus lähtemisestä tuli vaimolle järkytyksenä, iskuna puun takaa.
”Katso pitkään sitä lasta, koska tämä on viimeinen kerta, kun näet sen.”
Vaimon sanat jäivät mieleen, kun Rajala teki lähtöä yhteisestä kodista. Samoin lastenvalvojalla käynti. Rajala sai sanojensa mukaan kuulla, millainen hirviö hän oli jättäessään raskaana olevan naisen. Vaimon puolelle asettunut lastenvalvoja ei pitänyt Rajalaa soveliaana huoltajana vuoroviikoin tapahtuvalle tapaamisjärjestelylle, vaan isä saisi tavata lapsiaan vain joka toinen viikonloppu.
Rajala oli tavannut tulevan vaimonsa teininä seurakunnan leirillä. Pari oli mennyt parikymppisenä naimisiin. Liitto kesti 10 vuotta. Hän menetti avioerossa kaksi kolmasosaa kavereistaan. Kun mies kävi vanhassa kotikaupungissaan, häntä kohdeltiin kuin ilmaa. Oma äitikin kääntyi toviksi poikaansa vastaan."
Kommentit (548)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätit sitten oleellisia kohtia kopioimatta! Esim. "Kaikkein hirvein tapa uhkailla isää on sanoa, että vien sinulta lapset etkä tapaa niitä koskaan. Kuulin tämän lauseen itsekin, mutta ymmärrän, että se oli alkujärkytystä. Ex-vaimoni on upea persoona, joka ei ole koskaan yrittänyt hankaloittaa mun ja lasten tapaamista, vaan pikemminkin tukenut sitä. Hän ei ole koskaan sanonut pahaa sanaa lapsille minusta, Rajala kiittää.
Isä sai olla mukana myös toisen lapsensa syntymässä, mikä jäi mieleen ilopilkkuna avioerokriisin keskellä."
Ja paljonkos äiti puolusti isää lapsenvalvojaa vastaa huoltajuudesta ja elinjärjestelyistä sovittaessa? Eihän sitä tarvitse kuin aluksi järkyttyneenä mies mustamaalata, niin lastenvalvoja hoitaa loput. Sitten voikin piiloutua viranomaisen päätöksen/suosituksen taakse ja tukea kovasti tapaamisia.
Mitäpä jos nainen olisikin lastenvalvojan luona sanonut, että hän haluaa etävanhemmaksi ja tapaamiset vain joka toinen viikko? Mies olisi saanut huollettavakseen 2-vuotiaan ja vastasyntyneen. Silläkö se miehen ahdistus olisi helpottanut?
Luultavasti. Hänhän halusi eroon parisuhteestaan eikä lapsista.
Ja silti piti vielä eroa suunnitellessa pistää alulle toinen lapsi. Olipa ahdistava parisuhde.
No jospa hänellä oli klassinen "katsotaan josko ajat paranisivat" tilanne. Niitä on, myös naisilla.
Osaatteko yhtään ajatella miehen kannalta, miltä naisesta tuntuu/kuulostaa jos mies yhtäkkiä sanoo, että alkaa käyttämään kondomia tai selibaattiiin kun vaimolla on pillerit? Noinhan miehen pitää tehdä jos aikoo ITSE huolehtia, että ei tule lapsia koska ero on ehkä mahdollinen.
Osaan ja olisin ikikiitollinen, että MINULLE itselle suotaisiin tilaisuus päättää haluanko kahden vain yhden lapsen yksinhuoltajaksi. Tuomas ei antanut vaimolle mahdollisuutta päättää.
Raukkamaisin jätkä pitkään sikaan ja kaikista raukkamaisinta on, että nyt hän esiintyy neuvonantajana.
Miksi hän ei voinut olla kirjassa nimetön isä, joka kertoo tapauksensa?
No siksi, koska hän himoaa julkisuutta hinnalla millä hyvänsä.No mutta miten tuo eroaa siitä kun naiset antavat ehkäisyn "vahingossa" pettää eli teettävät miehellä lapsia määrän x lupauksesta huolimatta. Naiset myös päättävät suhteet useammin JA saavat lähihuoltavuuden lähes tuosta vaan.
Mutta on se naisen asema ihan kamalan huono, mistään ei saa ikinä päättää!!1
Mikään ehkäisy ei ole 100 % varma, sterilisaatiokin voi pettää. Jos lapsi on ehdoton ei, niin silloin kannattaa ottaa käyttöön tuplaehkäisy, josta kumpikin huolehtii osaltaan. Harva haluaa lähteä hyvästä suhteesta, joten jos puoliso haluaa jutella parisuhteesta tai muusta, niin kannattaa kuunnella. Lähihuoltajuudessa katsotaan lapsen parasta. Se, joka on parisuhteen aikana huolehtinut pääosin lapsesta, osaa tehdä sen myös eron jälkeen. Kumpaa teillä lapsi huutaa, kun hänelle tulee hätä, isää vai äitiä?
Tuollekin yllä olevalle annan ilmaisen vinkin. Kuuntele nyt tarkkaan! Hanki vasektomia ja etsi sellainen nainen jolla on myöskin piuhat katkaistu. Näin! Nyt ei pitäisi tulla enää vahinkoja varsinkaan kortsun kanssa :)
Kaiken paheksunnan keskellä muistuttaisin, että kyseessä oli parikymppinen mies. Sellainen on vielä oikeasti ihan kakara. Siitä huolimatta että osaa käyttää pippeliä.
Japanin kielessä sana "rakastaa" muodostuu niin, että yhdistetään sanat "nainen" ja "lapsi".
"Turvallisuus" muodostuu japanin kielessä sanoista "sydän", "talo" ja "nainen".
Ihan vaan kaikille tiedoksi...
Vapaa vain umpihanki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä tiedän perheen, missä vaimo lätki menemään ja jätti miehelle lapset.
Tuomaksen kirja on mahtavan voimaannuttava näin miehen näkökulmasta. Olen itsekin raskaana olevan naisen mies ja olen joutunut itsekeskeisen tornadon ytimeen: minä, minun vaivani, minun raskauteni, minun kokemukseni, minun minun minun ... Perhe-elämä, parisuhde, ulkonäöstään huolehtiminen (edustavuus) ja seksi ei naistani kiinnosta, vain miehen taholta tuleva huomio ja passaaminen. Tuomaksen krjan jälkeen tunnen todellakin olevani valmis, itsenäinen ja rohkea tekemään päätökseni lähdöstä ja uskallan sen nyt sanoa myös ääneen. Kiitos, Tuomas! Meidän kaikkien perheissämme lattiaräsyn asemaan joutuneiden miesten puolesta.
Miten teidän kaltaisi miehiä tuntuu olevan aina vaan enemmän? Tässä on hyvät naiset ja herrat syy miksi meillä myöskin laskee syntyvyys! Näiden kanssa tässä pitäisi vielä mennä lisääntymään, juu ei. Mikseivät tällaiset miehet jätä naisia rauhaan??
Vierailija kirjoitti:
Japanin kielessä sana "rakastaa" muodostuu niin, että yhdistetään sanat "nainen" ja "lapsi".
Siis yhdistetään sanojen symbolit:
kolme symbolia yhdessä muodostaa "turvallisuus" (sanan): "talon" alla "sydän" ja "nainen".
Osuvaa, eikö vain?
Volloti volloti. Isä lähti ja äiti teki kolmea työtä, että pystyi elättämään. Hyi äitiä, mulla oli huono lapsuus, kun ei ehtiny tehä mun kans mitään. Seurakuntakaan ei antanu juoda viinaa. Vaimon panin paksuksi heti, ku eka oppi konttaamaan ja ihastuin toiseen, kun vaimo ei jaksanutkaan huomioida minya minua, ku oli väsynyt ja ootti toista.
Häivyin ja en muutamaan kuukauteen pitänyt yhteyttä. Silti lastenvalvoja ei antanut vauvaa ja 2 vuotiasta mulle joka toinen.viikko, että olisin välttänyt elarit.
Naiset ei oo antanuun olla vapaita ja kasvaa ihmisenä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis yhdistetään sanojen symbolit:
kolme symbolia yhdessä muodostaa "turvallisuus" (sanan): "talon" alla "sydän" ja "nainen".
Osuvaa, eikö vain?
ja ristiriitaista sikäli kun ajatellaan naisen asemaa japanissa ja esimerkiksi suhtautumista seksuaalirikoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken paheksunnan keskellä muistuttaisin, että kyseessä oli parikymppinen mies. Sellainen on vielä oikeasti ihan kakara. Siitä huolimatta että osaa käyttää pippeliä.
Hyvä huomio ja oliko tämä äiti sitten huomattavasyi vanhempi?
Ei kun niin no jooh mutta pojat on poikia, näin meillä miehet kasvatetaan.
Vierailija kirjoitti:
Volloti volloti. Isä lähti ja äiti teki kolmea työtä, että pystyi elättämään. Hyi äitiä, mulla oli huono lapsuus, kun ei ehtiny tehä mun kans mitään. Seurakuntakaan ei antanu juoda viinaa. Vaimon panin paksuksi heti, ku eka oppi konttaamaan ja ihastuin toiseen, kun vaimo ei jaksanutkaan huomioida minya minua, ku oli väsynyt ja ootti toista.
Häivyin ja en muutamaan kuukauteen pitänyt yhteyttä. Silti lastenvalvoja ei antanut vauvaa ja 2 vuotiasta mulle joka toinen.viikko, että olisin välttänyt elarit.
Naiset ei oo antanuun olla vapaita ja kasvaa ihmisenä
Jonkun pitäisi tehdä jotain. T. Tuomas, joka on joskus kuvitellut olevansa toimittaja.
Tuomas Rajala on inhottava ihminen, ulkoisesti ja sisäisesti. Ruma!
Minä olisin vedellyt tuon ruman naaman lyttyyn, jos olisin tuon ex-vaimo ollut.
Ja häpeän tuon nykyisen akan puolesta, kaikenlaisia paskoja sitä lastensa isäksi jotkut hyväksyy. Tiesi mitä Tuomas on tehnyt ja silti otti. Oksennus koko akka. Kyllä se sen vielä edestään löytää. Uskon!
En ole ennen kokenut someraivoa, mutta tämän tapauksen kohdalla tunnen. Nyt ymmärrän vihapuhettakin. Minun tekisi mieli luetella kaikenlaisia litanioita, eikä suinkaan vuodattaa niitä netissä, vaan päin tuon herran kasvoja. Tässä tapauksessa nainen on ollut ,ja on, paljon heikomassa asemassa, ja sitä heikompaa asemaa käytettiin hyväksi.
Voisin ostaa silti tuon kirjan, koska sensuuria en kannata. Kaikenlaiset äänet saavat nousta. Toivottavasti ottavat sitten myös palautetta vastaan. Rajala tuskin saa Kiitos kirjasta -mitallia, mutta voisihan hän vastata tähänkin palautteeseen, mitä täälläkin on noussut. Älköön nyt luikkiko häntä koipien välissä karkuun, vaan kantakoon tällä kertaa vastuuta.
Ymmärrän myös sen, että jättäjä on ulalla ja rikki eron jälkeen, ja hänkin kaipaa selviytymistä. Toki siihenkin tarvitsee apua, ettei tapahdu mitään peruuttamatonta.
Onko siis niin, että Rajala käsitteli tapahtuneita kirjoittamalla tämän kirjan eikä esimerkiksi terapiassa? Terapia olisi voinut auttaa häntä näkemään asian myös muiden kuin isien kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Älkää antako niiden miesten siittää teitä, jos ette halua kantaa lasta ja aiotte leikkiä marttyyria, kuinka minä nyt tässä niin kannan lasta ja uhraudun. Aikamoinen asenne, että pitää omaa puolisoaan vaan vapaamatkustajana.. Raskauden aikaansaamiseen tarvitaan kaksi. Jopa mä naisena ymmärrän tämän. Ja sen takia en raskaaksi hankkiudukaan.
Älkää olko miesten elätteinä älkääkö antako laskea sisään. Simple.
Vapaa vain umpihanki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä tiedän perheen, missä vaimo lätki menemään ja jätti miehelle lapset.
Tuomaksen kirja on mahtavan voimaannuttava näin miehen näkökulmasta. Olen itsekin raskaana olevan naisen mies ja olen joutunut itsekeskeisen tornadon ytimeen: minä, minun vaivani, minun raskauteni, minun kokemukseni, minun minun minun ... Perhe-elämä, parisuhde, ulkonäöstään huolehtiminen (edustavuus) ja seksi ei naistani kiinnosta, vain miehen taholta tuleva huomio ja passaaminen. Tuomaksen krjan jälkeen tunnen todellakin olevani valmis, itsenäinen ja rohkea tekemään päätökseni lähdöstä ja uskallan sen nyt sanoa myös ääneen. Kiitos, Tuomas! Meidän kaikkien perheissämme lattiaräsyn asemaan joutuneiden miesten puolesta.
........Verenpaineeni. Alhaisinta roskaa mitä löytyy, r**skaajien kanssa samaan koppiin vaan. Sieltä saat seksiä huomiota. Elän siinä uskossa että olet provo - vähän samasta syystä kun ihmiset uskoo Jumalaan. On oltava toivoa..
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein teille naisille. Te itse julistatte miten mies on PERHEEN PÄÄ, ja annatte miehille absoluuttisen sukunimivallan maailmanlaajuisesti. Sitten jäätte pillittämään ja ihmettelemään kun miehet tosiaan leikkii teillä, vaikka itse te suostutte pitämään miehiä kuninkaina, vaikka he ovat petollisia ja teitä vastaan? Miksi PERHEEN PÄÄ jättää johtoalueensa? Miksi miehiä kutsutaan PERHEEN PÄIKSI, vaikka mies todennäköisemmin jättää perheen pulaan? Ja kuten näette, heti ensimmäisellä sivulla muut miehet symppaa tätä petollista miestä. Miehet on AINA MIEHEN PUOLELLA, ja niin olette te naisetkin. Juuri tätä on heteroperheiden naisviha. Mies saa kaiken tekemättä mitään. Mies on petollinen, heikommat pulaan jättävä, itsekäs omaan napaan tuijottaja, ja silti miehiä juhlitaan PERHEEN PÄINÄ.
Kenen sukunimi lapsilla on? :) Kenen sukunimi vaimolla on? ettei vain PERHEEN PÄÄN?
Miehet on ihan aina miehen puolella. Silloinkin kun mies hakkaa vaimoaan, se on naisen vika. Miehen laiskuus on naisen vika. Se kun mies r--s-aa naisen on naisen vika. Tällaisten itsekeskeisten sekopäiden kanssa olette, ja vielä annatte heille PERHEEN PÄÄN tittelin.
Mies ei ole koskaan perheen pää eikä se sukunimi ole miehen nimi.
Tuon jättäjänilkinkin tapaus vahvistaa sen että mies ei ole perheen pää. Jos olisi niin mikään ei hänen lähdettyään perheessä toimisi mutta todellisuudessa toimii paremmin kun ei ole sitä mieslasta siinä riippakivenä ja nainen on muutenkin tehnyt kaiken ja kantanut kaiken vastuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää antako niiden miesten siittää teitä, jos ette halua kantaa lasta ja aiotte leikkiä marttyyria, kuinka minä nyt tässä niin kannan lasta ja uhraudun. Aikamoinen asenne, että pitää omaa puolisoaan vaan vapaamatkustajana.. Raskauden aikaansaamiseen tarvitaan kaksi. Jopa mä naisena ymmärrän tämän. Ja sen takia en raskaaksi hankkiudukaan.
Älkää olko miesten elätteinä älkääkö antako laskea sisään. Simple.
Nainen elättåä aina itsenså ja yleensä ne lapset jotka on miehenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpå. Naisen ja jo teinitytön pitää kantaa vastuu ja hoitaa lapsi ja elää sen ehdoilla mutta aikuinenkin mies voi lähteä raukkamaisesti lätkimään ja jättää lapset naisen vastuulle ja vielä itkeå kun vaimo unohti minut unohti silittåä ja ottaa s.uihin mää en kyllä ala. Ja miestä taputetaan päähån ettå voi sinua raukkaa kun oli pihtaripuoliso eikå kahteen kuukauteen synnytyksen jälkeen antanut ja tissi vauvan suussa istuu sohvalla. Semmoistako mies muka haluaisi? Olisi edes edustava vaikka niin kuin miss suomi. Ei yhtään välitetä miehestå.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tapahtui 10 vuotta sitten ja nyt on nelikymppinen niin miten oli silloin parikymppinen?
Siihen pippelin käyttöön ei kyllä taitoa tarvita. Se toimii ihan itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpå. Naisen ja jo teinitytön pitää kantaa vastuu ja hoitaa lapsi ja elää sen ehdoilla mutta aikuinenkin mies voi lähteä raukkamaisesti lätkimään ja jättää lapset naisen vastuulle ja vielä itkeå kun vaimo unohti minut unohti silittåä ja ottaa s.uihin mää en kyllä ala. Ja miestä taputetaan päähån ettå voi sinua raukkaa kun oli pihtaripuoliso eikå kahteen kuukauteen synnytyksen jälkeen antanut ja tissi vauvan suussa istuu sohvalla. Semmoistako mies muka haluaisi? Olisi edes edustava vaikka niin kuin miss suomi. Ei yhtään välitetä miehestå.
Nämä vanhemmar ovat olleet kähempänä kolmeakymppiä kuin kahtakymppiä kun esikoinen syntyi. Naimisissa 10 v kun Tuomas otti ja lähti. Ei mene nuoruuden piikkiin kyllä mikään tässä. Naimisiin mennessäänkin Tuomas oli 21-vuotias eli aivan täysin oikeistoimikelpoinen henkilö.. ainakik periaatteessa.
Ja hei! Ei Tuomasta tuntunut ahdistavan parisuhde sinänsä kun sellaisen oli jo bongannut uuden ennen eroa ja hänen mukaansa eksä on upea ihminen eli toisinsanoen mies ei jaksanut laiskuuttaan ottaa osaa työsarkaan jota lapsiperheeseen kuuluu. Hän haluaa vain naisen hoitamaan hänen tarpeitaan ja lapset voivat elää siinä mukana jos miehen ei tarvitse heitä hoitaa. Sellainen nainen pystyy pitämään tälläisen miehen joka hoitaa sekä miehen että lapset vaatimatta mieheltä mitään.