Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita hulavanteen pyörittelijöitä?

Vierailija
14.08.2019 |

Onko keskivartalo vahvistunut? Kilot karisseet? Olo parantunut?

Aloitin itse 1,5kg painoisella hulalla ja ajattelin tehdä sen suomalaistutkimuksen tulosten perusteella väh. 13 minuuttia päivässä. Itsellä jumeja selässä, joihin etsin helpotusta. Vyötärön kaventuminen ei myöskään haittaisi ;)

Kommentit (335)

Vierailija
61/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon harkinnut mutta en ole uskaltanut kun pituuteni 164cm tuntuu järkyn pieneltä vanteen halkaisijaan n.1m että pystyykö pienet semmoista pyörittämään?? Toinen mikä arveluttaa on se "hammastus" että varmaan kyljet ihan kirjavat mokoman jälkeen...pelottavia mutta niin kiinnostavia

Vierailija
62/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kun kuuntelette niin kyllä lähtee pyörimään :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä hoikkia vanteen pyörittelijöitä, sattuuko ja häviääkö kipu oikeasti jossain vaiheessa? Noissa lehtijutuissa on kerrottu, että tämä on erityisesti pullukammille sopiva laji ja hoikilla voi ilmeisesti olla kivuliaampaa kun ei ole pehmustusta omasta takaa. Mietin, uskaltaisiko sitä hankkia. 

Vierailija
64/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä aloittelija, mutta muutaman viikon olen päivittäin pyöritellyt. Ensimmäinen viikko oli harjoittelua ja mustelmia tuli enemmän kuin tarpeeksi. Nyt sujuu jo hyvin molempiin suuntiin eikä tee enää kipeää. Pyörittelen 10-30 minuuttia päivässä. Olen aika liikunnallinen, normaalipainoinen ja lisäkilot on vyötärön alapuolella, joten ulkomuotoon tuo tuskin vaikuttaa. Suurin syyni hankkia vanne oli pitkään jatkuneet selkävaivat, joita olen yrittänyt hoitaa jumppaamalla ja venyttelemällä, mutta nyt olen päässyt niistä eroon!

Vierailija
65/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä hoikkia vanteen pyörittelijöitä, sattuuko ja häviääkö kipu oikeasti jossain vaiheessa? Noissa lehtijutuissa on kerrottu, että tämä on erityisesti pullukammille sopiva laji ja hoikilla voi ilmeisesti olla kivuliaampaa kun ei ole pehmustusta omasta takaa. Mietin, uskaltaisiko sitä hankkia. 

Alussa sattui ihan hirveästi, mustelmiakin tuli vaikken niitä yleensä kovin herkästi saa. Mutta se meni muutamassa päivässä ohi, kun tottui ja oppi tekniikan kunnolla. Olen myös lyhyt (joku kysyi aiemmin) ja se tosiaan tuntui valtavalta, mutta ei sekään ollut ongelma.

Vierailija
66/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alle 160cm ja hyvin pystyy pyörittämään vannetta. Pidän takkia tai paksua paitaa päällä, niin ei kyljet ole niin hellinä.

Vierailija
67/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä taas jatkoa. Syyskuussa ostin vanteen, mutta alku lähti hitaasti. Aloitin vasta nyt joulukuussa päivittäisen hulaamisen. Selkä ei kiusaa enää minullakaan ja vyötäröltä on joka tapauksessa lähtenyt 6cm, vaikka alkuun en päivittäin hulannutkaan. Kun pyörittäminen sujui 10min tippumatta per suunta, niin etsin youtubesta helpon treenivideon, josta nyt harjoittelen yhdellä jalalla pyörittämistä. Muut liikkeet siinä sujuukin. Paino ei ole tippunut, mutta en sitä odotakkaan. Olen ottanut mukaan myös joogaa ennen alkua ja loppuun pientä lihaskuntoa, jossa keskityn vaihdellen ylävartaloon, syviin vatsalihaksiin, jalkoihin ja selkään. Hulaaminen on siis lisännyt liikuntaa päivääni enemmän, koska vahvistetut keskivartalon lihakset auttavat harjoittamaan myös muita kehon osien treenaamista paremmin. Olo on virkeä ja jaksaminen lisääntynyt. Mikä mukavinta, ei tarvitse maksaa miljoonia kuntosaliin, missä ei edes ehtisi käymään.

T. 3

Vierailija
68/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kateellisena luen kuinka suurin osa on saanu vanteen helposti pyörimään.Mulla se ei vaan lähe pyörii ku muutamia kierroksia vaikka kuinka oon harjotellu.Veli sai selän tuolla tosi hyvään kuntoon.Ja lähti siltä senttejäkin tosi paljon vaikka ei mikään hirvee pullukka ollutkaan.

Mutta ehkä mä vaan jatkan sitkeesti harjottelua ni jos se joskus lähtis pyörimään....

Vierailija
69/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kateellisena luen kuinka suurin osa on saanu vanteen helposti pyörimään.Mulla se ei vaan lähe pyörii ku muutamia kierroksia vaikka kuinka oon harjotellu.Veli sai selän tuolla tosi hyvään kuntoon.Ja lähti siltä senttejäkin tosi paljon vaikka ei mikään hirvee pullukka ollutkaan.

Mutta ehkä mä vaan jatkan sitkeesti harjottelua ni jos se joskus lähtis pyörimään....

Mulla meni oma aikani, ennenkuin hoksasin, että ei pelkkä lantion pyöritys auta, vaan pitää tosiaan ottaa vatsalihaksetkin mukaan, jolla vanteen saa pyörimään haluttuun nopeuteen. Tanssimusiikin kuuntelu auttoi minua hahmottamaan kehoa ja pyöritystä paremmin.

Vierailija
70/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän mennyt into kun en vaan saa kroppaa liikkeelle sellaisessa temmossa että vanne pyörisi. Taidan luovuttaa :(

Vierailija
71/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni oma aikani, ennenkuin hoksasin, että ei pelkkä lantion pyöritys auta, vaan pitää tosiaan ottaa vatsalihaksetkin mukaan, jolla vanteen saa pyörimään haluttuun nopeuteen. Tanssimusiikin kuuntelu auttoi minua hahmottamaan kehoa ja pyöritystä paremmin.

Joku klikki mulla tosiaan on tuossa pyörityksessä.Vatsalihakset mun mielestä on mukana mutta voihan se olla et ne ei sit ole.Tuota musiikin kuuntelua olen kokeillut joskus auttaa joskus ei.

Koukuttavaa tuo kyllä on ja olen kuitenkin huomannut että vyötärössä tapahtuu muutosta vaikka se ei kauaa kerralla pyörikkään vaan joutuu nostelemaan vannetta...

Vierailija
72/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vanne pysy millään ylhäällä 👎🏻 Mitä ihmettä teen väärin... katsoin ohjevideoitakin mutta ei se pysy kuin muutaman kierroksen ja tippuu....😦

Vierailija
73/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senttejä en oo mitannut mutta selkä kiittää. Selkävaivaisen pelastusrengas tuo on.

Vierailija
74/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joululahjaksi vanteen ja tänään vasta aloin pyöritellä sitä. Hyvin se sujui vanhasta muistista, mutta en jaksanut yhtä kyytiä pyörittää niin kauan kuin ennen. Mun 17-vuotias tyttö kokeili pari päivää sitten ensimmäistä kertaa ja osasi muutaman yrityksen jälkeen, mutta vatsa tuli niin kipeäksi, ettei ole vielä kokeillut uudestaan. Hän on muuten 158 cm  pitkä, lyhyys ei siis ole este pyörittelylle. 

Vierailija
75/335 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulette, tuleeko se hyöty vaan siitä, jos tuota pystyy tekemään minuutteja PUTKEEN? Mä hulailen "eiku" "hittomeneehermot"-tyylillä, nostaen, ja uudelleen aloittaen kertaa montaa. En tiedä tulenko koskaan oppimaan niin, että tuo pyörisi edes minuuttia putkeen, jos edes 30s. Hyödytöntä?

Vierailija
76/335 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulette, tuleeko se hyöty vaan siitä, jos tuota pystyy tekemään minuutteja PUTKEEN? Mä hulailen "eiku" "hittomeneehermot"-tyylillä, nostaen, ja uudelleen aloittaen kertaa montaa. En tiedä tulenko koskaan oppimaan niin, että tuo pyörisi edes minuuttia putkeen, jos edes 30s. Hyödytöntä?

Mitä vielä! Sä saat tuplatreenin, hulaamista ja painonnostoa!  :DDD

Vierailija
77/335 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki hulavanteen pyörittämiseen: laita toinen jalka edemmäs kuin toinen (eli pidä jalkoja melkein peräkkäin eikä vierekkäin). Minulla ei pysynyt yhtään hulavanne vyötäröllä, mutta vaihdoin jalkojen asentoa niin heti alko onnistumaan :) olen normaalipainoinen ja vatsa/selkä mustelmilla, mutta alkaa helpottamaan ja enää särkee vain aluksi vatsaa

Vierailija
78/335 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin Powerhoop vanteen silloin olisiko 8 vuotta sitten kun ne tulivat ensimmäisen kerran.

Jo ensimmäisillä kertoilla sain vanteen pyörimään useita kertoja. Siitä pikkuhiljaa lisäsin totuttelua ja kun vanne pyöri minuutteja opettelin myös toiseen suuntaan pyörittämisen mikä olikin paljon vaikeampaa.

Silloin tuli isojakin mustelmia mutta ei enään.

Toki kun taas buumin innostamana kokosin vanteen oli aloitus kivun vuoksi hidasta mutta siihen meni vajaa viikko,nyt voi taas hulata niin kauan kun vaan jaksaa/huvittaa..

Ja mulla siis vissiin 2kg vanne,hemmetin iso ja painava se on. Nyt säännöllistä pyöritystä ja katotaan miten vaikuttaa;)

Vierailija
79/335 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hankin kanssa voimavanteen, kun se oli viimeeksi hitti eli n. 10 vuotta sitten. Silloin pyörittelin sitä tunninkin putkeen alkukankeuden jälkeen. Eli tässäkin lajissa harjoitus tekee mestarin. Eipä vaan taida enää niin helposti pyöriä 😄

Vierailija
80/335 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu multa hulaaminen kuukauden harjoittelunkaan jälkeen. Väkisellä lähtee yläkroppa heilumaan ja sitten on vanne nilkoissa alta aikayksikön.