Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita hulavanteen pyörittelijöitä?

Vierailija
14.08.2019 |

Onko keskivartalo vahvistunut? Kilot karisseet? Olo parantunut?

Aloitin itse 1,5kg painoisella hulalla ja ajattelin tehdä sen suomalaistutkimuksen tulosten perusteella väh. 13 minuuttia päivässä. Itsellä jumeja selässä, joihin etsin helpotusta. Vyötärön kaventuminen ei myöskään haittaisi ;)

Kommentit (335)

Vierailija
41/335 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme metriä suuntaansa voisi olla turvallista, että on tyhjää tilaa. Silloin uskaltaa pyörittää.

Vierailija
42/335 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi kolmea metriä. Vanne on metrin halkaisijaltaan. Itse pyörittelen n 1,50x1,50 m alueella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/335 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onneton avaruudellinen hahmotuskyky pitää ihmisellä olla, jos tuottaa noin paljon vaikeuksia hahmottaa, paljonko hulavanne ottaa tilaa pyörittäessä?!? Hyvin mahdun yksiössä alkovin kohdalla pyörittämään, vähän tuolia siirtää tieltä.

Vierailija
44/335 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellista porukkaa! Itse saan pyöritettyä vain muutaman kierroksen, ei enää onnistukaan kuten lapsuudessa. Sitten voikin taas pitää pari taukopäivää noidannuolen takia. Taitaa lähteä vanne kiertoon...

Vierailija
45/335 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo - parhaimmillaan on pysynyt hulavanne lanteilla noin 20 sekuntia. Noin 15 kertaa olen yrittänyt.

Vierailija
46/335 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa suurin osa olla jo heittänyt vanteensa nurkkaan alkuinnon laannuttua?

Kukaan ei kerro tuloksista kuinka paljon on painoa pudonnut ja kuinka monta (kymmentä) senttiä on vyötärö kaventunut!?

Todella parinkymmenen minuutin paikoilleen seisominen vannetta pyöritellen tuskin vaikuttaa mihinkään.

Vierailija
47/335 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa suurin osa olla jo heittänyt vanteensa nurkkaan alkuinnon laannuttua?

Kukaan ei kerro tuloksista kuinka paljon on painoa pudonnut ja kuinka monta (kymmentä) senttiä on vyötärö kaventunut!?

Todella parinkymmenen minuutin paikoilleen seisominen vannetta pyöritellen tuskin vaikuttaa mihinkään.

En ole mitannut senttejä eikä kiinostakaan, mutta selkäjumit on jääneet pois. pyöritys on vaikuttanut korsettialueen lihaksiin, erityisesti nyt kun olen oppinut viimein myös "väärään" suuntaan. Ei tietenkään ole mikään laihdutusjippo, mutta hyvä lisä.

Vierailija
48/335 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia, kiitos!

Harkitsen ostamista selkäjumien takia..

Vierailija
49/335 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan onnistu. Muutaman kierroksen saan pidettyä vannetta ylhäällä. Ohje videoita oon kattonu ja yrittäny eri tekniikoita. Sitkeästi oon treenannu kuukauden verran n. 15 min joka toinen päivä. Onkohan tuollaisesta muutaman kierroksen kerrallaan pyörittämisestä mitään hyötyä 🤔

Vierailija
50/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös vaikeuksia saada vanne pyörimään, mutta parin päivän harjoittelu tuotti tuloksen ja nyt jo pyörii. Opettelin kerralla molempiin suuntiin. Pääsen rytmiin parhaiten kun kierrän vartaloni sivulle samalla kun annan vanteelle alkuvauhdin.

Mittasin vyötärön ympärykseni ennen harjoittelun aloittamusta, mutta olen pyöritellyt vasta n. viikon, joten en tiedä vielä tuloksista sanoa...

Vierailija
51/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hankin painohulavanteen jo varmaan lähes 10 vuotta sitten ja olen aina välillä pyöritellyt sitä. Lapsena ja teininäkin pyörittelin, ja se on aina ollut mulle helppoa, vanne pysyisi vaikka tuntikaupalla ylhäällä.

Mitään vaikutusta vyötäröön en ole havainnut. Ehkä se johtuu juurikin siitä, että kun pyörittäminen on niin helppoa, niin lihakseni eivät joudu tekemään juurikaan työtä.

Vierailija
52/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli myös vaikeuksia saada vanne pyörimään, mutta parin päivän harjoittelu tuotti tuloksen ja nyt jo pyörii. Opettelin kerralla molempiin suuntiin. Pääsen rytmiin parhaiten kun kierrän vartaloni sivulle samalla kun annan vanteelle alkuvauhdin.

Mittasin vyötärön ympärykseni ennen harjoittelun aloittamusta, mutta olen pyöritellyt vasta n. viikon, joten en tiedä vielä tuloksista sanoa...

Hienoa tietää, että se voi joskus onnistua. En aio antaa periksi, mutta tähän mennessä saatu tulos on melko heikko. Myötäpäivään onnistuin lukemattomien 3+pudotus jälkeen pääsemään kerran lukuun noin 50, vau. Hieno fiilis, joka ei ole toistunut. En tiedä mikä mättää. Vastapäivään ei toimi ollenkaan.

Vierailija
53/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon tuohon tarvitsee tilaa? Mietin, että mahtaisiko meidän pienehköissä huoneissa onnistua.

Paljon.

Vierailija
54/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en päässyt lapsenakaan ikinä jyvälle vanteenpyörittelystä, eikä onnistu vieläkään, ei sitten millään.837. Ja mies oppi parin yrityksen jälkeen, vaikka ei ole ikinä ennen pyöritellyt.

Vierailija
55/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on pyöritellyt pari viikkoa 1,2 kg vannetta n. vartin kerrallaan. Tekniikka oli heti halussa ja vanne pysyi minuuttitolkulla ylhäällä. Tulos: -3cm vyötäröltä!

Vierailija
56/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt viikon ajan pyörittänyt puolesta tunnista tuntiin. Painoa vanteessa on 1½ kg.  Ongelmana on lähinnä varpaiden puutuminen paikallaan seistessä, joten olen yrittänyt opetella liikkumista vanteen kanssa, mutta silloin pyöritysrytmi helposti häiriintyy ja vanne putoaa. Paikallaan seisten saan siis myötäpäivään pyörittäessä vanteen pysymään vyötäröllä tunninkin ajan, Vielä kun oppisi pyörittämään vastapäivään.

Vierailija
57/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyöritellyt vannetta n. 2kk, alkuun 20 minsaa päivässä, nykyään menee jo tuntikin jos on aikaa pyörittää. Katson yleensä samalla jotain ohjelmaa niin menee siinä ohessa. On auttanut selkäkipuihin ja jopa ruuansulatus tuntuu paljon jouhevammalta mitä ennen pyörityksen aloittamista. Viime mittauksella vyötäröltä oli kadonnut 5 senttiä mikä on ihan positiivista, painossa sen sijaan ei ole muutosta tapahtunut. Nyt olen ottanut mukaan jumppakuminauhan jolla treenaan käsiä samalla kun pyörittän vannetta, ihan kivasti on tullut kiinteyttä käsivarsiin sillä!

Vierailija
58/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pyöritellyt vannetta n. 2kk, alkuun 20 minsaa päivässä, nykyään menee jo tuntikin jos on aikaa pyörittää. Katson yleensä samalla jotain ohjelmaa niin menee siinä ohessa. On auttanut selkäkipuihin ja jopa ruuansulatus tuntuu paljon jouhevammalta mitä ennen pyörityksen aloittamista. Viime mittauksella vyötäröltä oli kadonnut 5 senttiä mikä on ihan positiivista, painossa sen sijaan ei ole muutosta tapahtunut. Nyt olen ottanut mukaan jumppakuminauhan jolla treenaan käsiä samalla kun pyörittän vannetta, ihan kivasti on tullut kiinteyttä käsivarsiin sillä!

Kuulostaa hyvältä. Minkä painoinen vanne sinulla on ja oliko vaikea oppia keskittymään yhtä aikaa käsien treenaamiseen vanteen pyörittämisen kanssa? Mitä liikkeitä teet kuminauhalla?

Vierailija
59/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin oman vanteeni elokuussa. Pyöritän sitä 5 x vko, nykyisin 1600 x eli 800 suuntaansa. Paino ei ole pudonnut eikä senttejä lähtenyt, mutta kyllä vatsan ulkomuoto on parantunut. Sen lisäksi jumpassa jaksan vatsaliikkeet paremmin, koska syvät lihakset ovat kunnossa. Lisäksi en kärsi enää alaselän kivuista.

Vanteen pyörittämisen lisäksi lenkkeilen, käyn joko kahvakuulassa/pumpissa/salilla.

Pitäisi ehkä päivittää vanne painavampaan.

Vierailija
60/335 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä. Minkä painoinen vanne sinulla on ja oliko vaikea oppia keskittymään yhtä aikaa käsien treenaamiseen vanteen pyörittämisen kanssa? Mitä liikkeitä teet kuminauhalla?

1,5 kilon vanne. Välillä on vaikea pitää vannetta liikeessä samaan aikaan kun treenaa käsiä, mutta siinäkin kehittyy koko ajan paremmaksi. Ihan yksinkertaisia liikkeitä teen, pidän kädet joko pään yläpuolella tai suoraan edessä ja venyttelen nauhaa siinä, välillä pitäen nauhaa kireämällä, välillä löysemmällä liikkeen ja vastuksen vaihtelun vuoksi.