Muita hulavanteen pyörittelijöitä?
Onko keskivartalo vahvistunut? Kilot karisseet? Olo parantunut?
Aloitin itse 1,5kg painoisella hulalla ja ajattelin tehdä sen suomalaistutkimuksen tulosten perusteella väh. 13 minuuttia päivässä. Itsellä jumeja selässä, joihin etsin helpotusta. Vyötärön kaventuminen ei myöskään haittaisi ;)
Kommentit (335)
Lainasin pari päivää sitten kirjastosta vanteen. Olettaisin, että 1.2kg (Casall-merkkinen). olen noin 3 minuuttia vasta päivässä pyöritellyt. Täytyy jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nyt pyöritellyt 1,9kg painoista vannetta pari viikkoa 10-15min melkein päivittäin. En ole kyllä laihtunut, eikä mitoissani ole tapahtunut mitään muutosta (huoh), mutta aiemmin jäykähkö, kipuileva alaselkäni on melko tavalla vetreämpi. Tänään lisäsin treeniin 1kg käsipainot, jotta saisin mahdollisimman monenlaista treeniä samaan aikaan, olen nimittäin tosi laiska treenaamaan. 15min pyöritys saa hyvin hien pintaan, joten jatkan aivan varmasti.
Öö, siis kuvittelet, että pyörittämällä hulavannetta 10-15 minuuttia päivässä laihtuu??? Et muuten ole tehnyt muutoksia ruokavalioon tai lisännyt liikuntaa? Ei tuollainen treeni kuluta kaloreita kovinkaan montaa, joten ei pelkästään silla laihdu.
Mulla 1,2kg vanne ja pyörittelen 2 kertaa päivässä 3 min suuntaansa. Pakko pitää takkia päällä, muuten tekee kipeää. En oo huomannut mitään eroa vyötäröllä, mutta mieli on virkeämpi, kun hulailee kivan biisin tahdissa :)
Vierailija kirjoitti:
Olen pyöritellyt 1,5 kg:n vannetta jo useamman vuoden. Aloitin, kun selässä alkoi olla iskiastyypistä kipua ja noidannuoli. Eivät ole vaivanneet sen koommin. Syvät lihakset ovat vahvistuneet ja vyötärökään ei ole hassumpi ikään nähden. Pyöritän 200 kierrosta molempiin suuntiin tv:tä katsoessa. Mustelmia oli vain ihan alussa. Nyt olen harkinnut vanteen päivittämistä painavampaan.
Sinulla pysyy kerralla ylhäällä tuon 200 kierrosta? Vai yhteensä?
Varmaan ihan hyvä laji ja väline mutta ettekö harrasta muuta liikuntaa. Tuollainen pyörittely on parhaimmillaankin tukevaa liikuntaa ja yksinään liian yksipuolista.
Noniin, nyt sain hulavanteeni vihdoin! Olisi tehnyt mieli harjoitella enemmänkin kerralla, mutta en uskaltanut varttia pidempään ensialkuun, ettei ole ihan rikki ja sitten innostus lopahtaa. Tosi vaikeeta, tosin en osannut lapsena pyörittää hulavannetta tuonkaan vertaa. Yllättäen osasin vastapäivään paremmin, kuin myötäpäivää. Ymmärrän hyvin, miksi tuo on tehokkaampaa, kuin kävely, tulee käytettyä koko vartaloa enemmän, kuin vain kävellessä.
Joku täällä kyseli muita liikunnan muotoja. Hikiliikuntaa harrastan todella huonosti, lähinnä lapsen kanssa tulee telmiessä ja tanssiessa sykettä nostattavaa menoa. Muuten sitten hyötyliikun joko kävellen tai pyörällä. Toi vanne on nyt sellainen yritys saada taas vähän enemmän liikettä kehoon, ainakin nyt se tuntui hauskalta ja haasteelliselta pienellä onnistumisen ilolla.
Tällä hetkellä tavoitteeni hulan kanssa olisi onnistua pyörittämään 10min yhtäjaksoisesti molemmin puolin. Nyt ei voinut edes ajatellakkaan, että olisin osannut laskea ja pyörittää vannetta yhtä aikaa.
T. 3
Kdkdkdidid kirjoitti:
Varmaan ihan hyvä laji ja väline mutta ettekö harrasta muuta liikuntaa. Tuollainen pyörittely on parhaimmillaankin tukevaa liikuntaa ja yksinään liian yksipuolista.
Miksi oletat, että kukaan ei harrastaisi muuta kuin hulavanteen pyöritystä ? Pitikö tässä ketjussa luetella kaikki harrastukset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nyt pyöritellyt 1,9kg painoista vannetta pari viikkoa 10-15min melkein päivittäin. En ole kyllä laihtunut, eikä mitoissani ole tapahtunut mitään muutosta (huoh), mutta aiemmin jäykähkö, kipuileva alaselkäni on melko tavalla vetreämpi. Tänään lisäsin treeniin 1kg käsipainot, jotta saisin mahdollisimman monenlaista treeniä samaan aikaan, olen nimittäin tosi laiska treenaamaan. 15min pyöritys saa hyvin hien pintaan, joten jatkan aivan varmasti.
Öö, siis kuvittelet, että pyörittämällä hulavannetta 10-15 minuuttia päivässä laihtuu??? Et muuten ole tehnyt muutoksia ruokavalioon tai lisännyt liikuntaa? Ei tuollainen treeni kuluta kaloreita kovinkaan montaa, joten ei pelkästään silla laihdu.
Eipä tarvitse kenenkään kuvitella, kun tästä oli ihan tutkittua tietoa. Etkö lukenut sitä Ylen artikkelia asiasta?
Eikö niitä löydy pehmustettua mallia? Tai vaahtokumi 😄.
Minkä painoinen on hyvä aloittelijalle jolla huono kunto? 1,5kg?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siitä siis muutakin hyötyä kun ne mustelmat ja kipu, mistä kaikki täällä vain kommentoi?
Ei mulle ole ainakaan tullut mustelmia ja kipeänä en ole ollut koskaan:)
Eli suomennettuna "lälläslää, mua ei satu yhtään. Tässä sulle passiivis-aggressivinen hymiö".
Kdkdkdidid kirjoitti:
Okei, mä lopetan pyörittelyn ja siirryn sohvalle, niin ei ole liian yksipuolista.
Mikä on hyvä vanteen aloituspaino lihavalle ja huonokuntoiselle?
Tilasin Treenikaupasta n. kolme viikkoa sitten ja nyt on lähetetty mulle. 1,2 kg tulossa ja jostain luin, että se on aloittelijalle sopivan painoinen.
vanteella voi tehdä paljon muutakin hauskaa ja näyttävää! https://www.vannetanssi.fi/vanteet
Yksipuolisuuksia ei tarvii miettiä, voi hyvä tavaton. Kunhan hulailee! On sata kertaa parempi kuin jos ei tekisi mitään. Tutkimuskin sen todistaa. Oma 1,2 kg vanne on jo korkattu ja hyvin pyörii. Kipua uumalla joo, koskahan se häviäisi? Saisi kunnolla treenin alkuun. Niin kauan kuin tämä sattuu, ei pysty monen minuutin pätkää tekemään. Viikkoko siinä menee..?
Kuinka paljon tuohon tarvitsee tilaa? Mietin, että mahtaisiko meidän pienehköissä huoneissa onnistua.
Muistakaa pyöritellä molempiin suuntiin, ettei tule lisää jumitusta ja epätasapainoa kroppaan!