Polttoaineiden verotus kiristyy ensi vuonna jopa 250 miljoonalla eurolla
Kommentit (431)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaljan hinnalla viikossa mitä MITÄ. Tapan itseni muutan pois äääääiiiittiiiiiii!
Äitiii kaljatölkin hinnalla viikossa ei ei ei ei ei ei ei ei ei vtun viihreäää ää ää ät...
hahahhah ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä27857 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt nautitaan vasureista
Polttoaineiden veron korotus nostaa 10 €:lla auton tankkausta vuoden aikana jos ajaa vuodessa 3000 kilometriä.
Kokoomus vei lomarahoista 30 % joka vei vuoden palkasta tuhansia euroja.
10 € on vähän eri asia kuin tuhansia euroja.
Se joka ajaa 3000km vuodessa ei autoa ylipäätään tarvitse. Minä ajan vähintään 50 000km vuodessa, viime hallitus leikkasi kilometrikorvauksia, kesälomarahoista leikattiin, kiky lisäsi työaikaa. Laskepa siitä.
Sääli ettet itse ole opetellut laskemaan. Itse olen lopettanut autoilun miksi minun tulisi kärsiä siitä että sinä ajat autollasi, eikö se ole ihan sinun valintasi, josta sinun kuulu maksaa korvausta tuhoamasti tilasta. Ymmärrän että tavaroiden on liikuttava, en ladelle ja takas jatkuvalla syötöllä ja kauppaan aina autolla tyyppejä.
Autoilu on kuin kokoomuspolitiikka, etu otetaan omaan fikkaan ja sanotaan yksityisasiaksi omaa autoiluaan, mutta kulut ja saasteet sosialisoidaan muidenkin maksettaviksi.
Lopetit varmaan siksi, kun sinulta otettiin kortti pois. Mutta koita nyt ymmärtää, että jotkut ihan oikeasti sitä autoa tarvitsevat päästäkseen liikkumaan paikasta A paikkaan B.
Miksi esittelet vähäälyistä pskaasi täällä onko muista asioiden keksiminen vain niin kivaa onko junttius kivaa vai mikä viestisi pointti. Että keksit todellisuudet etkä hyväksy oikeaa todellisuutta. Noin heikolla argumentilla et todista omaavasi ollenkaan älykkyyttä etkä kompetenssia ymmärtää tätä parin kaljatölkin arvoista korotusta kuukaudessa. Hae jo se Tex Willer ja mene kiikkutuoliin siitä. Ihan aikuisten oikeasti.
Etköhän itse paljastunut juntiksi kielenkäyttösi perusteella? En tiedä paljonko kaljatölkki maksaa. Mutta vaikka itse olen hyväpalkkainen ja itselläni on kyllä varaa ajaa uudella autolla niin moni suomalainen kuitenkin elää kädestä suuhun. Jos itse olisit älykäs niin ymmärtäisit asian. Mikä ihme on Tex Willer? En ole ikinä kuullutkaan. Oli pakko googlettaa. Miksi ihmeessä lukisin? Ja olen vielä sen verran nuori etten sitä kiikkutuolia tarvitse
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä päätös. Autoilijat maksaa- kaltaiseni pyöräilijät ei.
Pyöräilijätkin saisivat maksaa veroja. Samoin huviveneilijät, vesijetteilijät yms. Autoilijat kustantaa myös kevyenliikenteenväylät ja vesiväylät. Muut vaan vapaamatkustaa.
Eihän kustanna vaan kaikki jotka eivät autoile maksavat paskaisen ja ison hinnan siitä että muut autoilevat. Autoilijoiden mukaan muiden velvollisuus on kerätä heidän paskansa hengittää heidän tuottamaan saastetta ja pienhiukkasia jne jne autoilun kulut ovat laskettavissa kuolleiden ihmisten ruumiilla, joita se tuottaa. Autotiet kyllä huolletaan priimakuntoon muista liikkumismahdollisuuksista ei välitetä paskaakaan.
Älä sitten vahingossakaan käytä bussia tai taksia. Ja polkupyöränkin voit unohtaa. Samoja teitähän nämäkin käyttävät kuin autoilijat. Ja autotiet eivät todellakaan ole priimakunnossa joka paikassa.
3mrd ois ihan hyvin voinu ottaa lisää, semmoinen reipas 200e/auto/kk.
Ja toinen mokoma tupakasta ja muovipusseillekkin 2e veroa per muovipussi. Samoin 2e veroa per kappale vesipulloista.
Samoin keinokuidut ja muut muovit pois suomesta. Puuvillallekkin reippaasti veroja kun köyhdyttää maaperiä maailmalla. Ja autovero +1000%
Sitten hengaillaan nahkavaatteissa, turkiksissa tai pellavassa ja kävellään. Spåralla voi myös kulkea kunhan sähkö tulee ydinvoimasta. Suomea on tiivistetty että metrot ja spårat kulkee kaikkialle. Susilla ja karhuilla on tilaa olla muussa 95% suomessa jossa ei ole ihmisiä muuten kuin vaeltamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä27857 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt nautitaan vasureista
Polttoaineiden veron korotus nostaa 10 €:lla auton tankkausta vuoden aikana jos ajaa vuodessa 3000 kilometriä.
Se joka ajaa 3000km vuodessa ei autoa ylipäätään tarvitse. Minä ajan vähintään 50 000km vuodessa, viime hallitus leikkasi kilometrikorvauksia, kesälomarahoista leikattiin, kiky lisäsi työaikaa. Laskepa siitä.
Sääli ettet itse ole opetellut laskemaan. Itse olen lopettanut autoilun miksi minun tulisi kärsiä siitä että sinä ajat autollasi, eikö se ole ihan sinun valintasi, josta sinun kuulu maksaa korvausta tuhoamasti tilasta. Ymmärrän että tavaroiden on liikuttava, en ladelle ja takas jatkuvalla syötöllä ja kauppaan aina autolla tyyppejä.
Autoilu on kuin kokoomuspolitiikka, etu otetaan omaan fikkaan ja sanotaan yksityisasiaksi omaa autoiluaan, mutta kulut ja saasteet sosialisoidaan muidenkin maksettaviksi.
Lopetit varmaan siksi, kun sinulta otettiin kortti pois. Mutta koita nyt ymmärtää, että jotkut ihan oikeasti sitä autoa tarvitsevat päästäkseen liikkumaan paikasta A paikkaan B.
Miksi esittelet vähäälyistä pskaasi täällä onko muista asioiden keksiminen vain niin kivaa onko junttius kivaa vai mikä viestisi pointti. Että keksit todellisuudet etkä hyväksy oikeaa todellisuutta. Noin heikolla argumentilla et todista omaavasi ollenkaan älykkyyttä etkä kompetenssia ymmärtää tätä parin kaljatölkin arvoista korotusta kuukaudessa. Hae jo se Tex Willer ja mene kiikkutuoliin siitä. Ihan aikuisten oikeasti.
Etköhän itse paljastunut juntiksi kielenkäyttösi perusteella? En tiedä paljonko kaljatölkki maksaa. Mutta vaikka itse olen hyväpalkkainen ja itselläni on kyllä varaa ajaa uudella autolla niin moni suomalainen kuitenkin elää kädestä suuhun. Jos itse olisit älykäs niin ymmärtäisit asian. Mikä ihme on Tex Willer? En ole ikinä kuullutkaan. Oli pakko googlettaa. Miksi ihmeessä lukisin? Ja olen vielä sen verran nuori etten sitä kiikkutuolia tarvitse
Sinä itse paljastuit trolliksi pelkästään, et menestyväksi, et rikkaaksi, et uuden auton omistajaksi, vaan sellaisesta muille valehtlevaksi trolliksi. Aikuisten oikeasti. Miksi et hankkisi oikeaa elämää tuon mielikuvitus elämäsi sijaan? Onko muut juntteja, etkä muka sinä joka esittää että muut eivät ymmärrä että olet rikas ja muut eivät ymmärrä, mikä on auto ja mihin sitä käytetään. Oikeasti lapsellisuus on se mitä tuot esiin. Vauvapalstan trolli ei ihan täytä kriteereitä älykkäästä ihmisestä, et selvästikkään ole mitään muuta, kuin yksi tex willeristä oppinsa saanut kouluttamaton kuuskytlukulainen, joka ei lapsellisesti suostu hyväksymään muita ihmisiä sellaisina kuin he ovat ja keksii heistä juttuja kuten edellisessä viestissäsi teit siksi sinulle laitetaan sama kapula kiertoon. Kuitenkin olet heti helisemmässä kun joku sanoo samat sanat takaisin ja alat harhailemaan tyyliin olen tanskan kuningas tyylisesti. Se oikeasti tuo mieleeni vain umpimielisen alkoholistin eikä mitään rikasta. Ole hyvä jatka teeskentelyäsi mutta sen tieteellinen ja kiinnostavuus arvo on nolla. Ihan aikuisten oikeasti. Sillä on pelkkä trollaus arvo kuten tuosta viestistäsi erittäin hyvin huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä27857 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt nautitaan vasureista
Sinä itse paljastuit trolliksi pelkästään, et menestyväksi, et rikkaaksi, et uuden auton omistajaksi, vaan sellaisesta muille valehtlevaksi trolliksi. Aikuisten oikeasti. Miksi et hankkisi oikeaa elämää tuon mielikuvitus elämäsi sijaan? Onko muut juntteja, etkä muka sinä joka esittää että muut eivät ymmärrä että olet rikas ja muut eivät ymmärrä, mikä on auto ja mihin sitä käytetään. Oikeasti lapsellisuus on se mitä tuot esiin. Vauvapalstan trolli ei ihan täytä kriteereitä älykkäästä ihmisestä, et selvästikkään ole mitään muuta, kuin yksi tex willeristä oppinsa saanut kouluttamaton kuuskytlukulainen, joka ei lapsellisesti suostu hyväksymään muita ihmisiä sellaisina kuin he ovat ja keksii heistä juttuja kuten edellisessä viestissäsi teit siksi sinulle laitetaan sama kapula kiertoon. Kuitenkin olet heti helisemmässä kun joku sanoo samat sanat takaisin ja alat harhailemaan tyyliin olen tanskan kuningas tyylisesti. Se oikeasti tuo mieleeni vain umpimielisen alkoholistin eikä mitään rikasta. Ole hyvä jatka teeskentelyäsi mutta sen tieteellinen ja kiinnostavuus arvo on nolla. Ihan aikuisten oikeasti. Sillä on pelkkä trollaus arvo kuten tuosta viestistäsi erittäin hyvin huomaa.
Analysointi
1 Kielen käyttöni palasti minut juntiksi muka, kun arvostelin sinun tapaasi tulle opettamaan minua ja tietämään paremmin muiden asioista sekä esittämään itsestään selvyyksiä niinkuin viinanhuuruiset mielet tekevät, kuten että etkö tiedä että pääseminen paikasta A toiseen B on auton merkitys. Aivan siis aivan lapsellisen kaneetti joku juoppo voisi noin sanoa keskustelussa, mutta ei kukaan normaali. Juopolle voi olla vaikea hahmottaa että ko asia on muille itsestään selvyys mutta pahasti alkoholisoituneet yleensä hokevat vain itsestään selvyyksiä kun eivät omaa ajatuksellista aivotoimintaa
2 Vttuako minua kiinnostaa että et tiedä mitä kaljatölkki maksaa noin sanoisi vain juoppo joka esittää ettei tiedä mitä olut maksaa, koska haluaa esiintyä nimettömänä mahdollismman kaukana oikeasta itsestään. Ei et todellakaan muka tiedä painotat sitä kuitenkin viestissäsi, ei kukaan normaali kokisi tarpeelliseksi tehdä niin, mutta trolli kokee tarpeelliseksi esittää loppuun asti jotain muuta mitä hän ei ole. Etkä ole köyhä vaan rikas. Just joo anna minun nauraa tuolle hetki. Yrität esittää vakavissasi jotain muttet osaa kovin hyvin sitä. Ihan oikeasti luuseri et ole rikas, ellet ole perinyt rahaa juoppo. Normaali rikas ei myöskään kehu rahoillaan tuntemattomille ja hae sillä uskottavuutta, vaan juoppo köyhä trolli alkaa hakemaan uskottavuutta itselleen sillä vaikka todellisuudessa huijaa vain itseään.
3 Jos olisin älykäs tietäsin sen kaneettisi ei myöskään osoita kuin katkeruutta minun älyäni kohtaan, kuten esiintymisesi kuinka olet nuori. Itse asiassa koko viestisi yritää epätoivoisesti kertoa muille että, usko minä olen jotain ja et ole älykäs jos et usko. Tuo ihan oikeasti kertoo että sinulla ei ole kovin hyvää terävää päätä ja haluat lapsellisena uskotella asioita heikolla menestyksellä ja nimettömänä, aliarvioiden muita keskustelijoita vauva palstalla. Esität täällä hukaten elämääsi, että olet jotain hienoa, kun todellisuus on päinvastainen
Sanoisin että olet yksinkertainen persujen äänestäjä, joka trollaa täällä, eikä omaa kunnollista elämää. Huomattavasti uskottavampaa kuin tuo sinun raapustuksesi.
Sen lisäksi et suosti ymmärtään elämän realiteetteja jotka autoilun osalta alkavat näyttää huolestuttavista sen lisäksi tämä korotus on aivan mitätön työssäkävälle joten kaikki puheet lopetan työni menen hir teen heittäydyn mereen tämän takia ovat täysin lapsellista sontaa.
Joten persuhyvä elämä ei ole noin vaikeaa ellet tee siitä itsellesi sellaista.
Ja miksi ihmeessä? Koska olet Tex Willeristä oppisi saanut suurten ikäluokkien koulupudokas, joka on katkera siitä, että joku sanoo sen suoraan päin naamaa. Eikä itsekkyydeltään halua kantaa vastuuta saastuttamisestaan autolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkästä aikaa meillä on suoraselkäinen hallitus! Olen itsekin auton omistaja ja häpeän asiaa. Pakko omistaa koska täällä Oulussa joukkoliikenne on olematonta. Säästän paraikaa sähköautoon.
Onneksi olkoon porvari. Suurin osa suomalaisista ajaa n. 10 vuotta vanhalla autolla, joka maksaa n. 2000-3000 eur. Kyllä moni sen sähköauton ostaisi, jos olisi varaa. Norjassahan on valtio tukenut sähköautojen ostajia.
Eri, mutta minkähän tilaston mukaan autojen keskimääräinen arvo olisi 2000-3000 eur? Ei voi pitää paikkaansa edes teoriassa.
Nettiautoon jos laitat ikäluokaksi 2009 (eli 10 vuotta) niin ilmestyy 3328 hakutulosta, joista ainoastaan 79 kappaletta on arvoltaan 3000 € tai alle.
Jos hakutuloksissa klikkaa sivulle 55/111, eli about puoliväliin, niin autojen arvo on sillä sivulla 8900 €.
Käytössä olevat autot on keskimäärin 3600 € arvoisia.
Myynnissä olevien autojen keskimääräinen arvo on eri.
Mikä on tässä sellaista jota et ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee tankillinen dieseliä viikossa, KOSKA TYÖT. Joten kiitos, kyllä keventää lompakkoa entisestään.
Työssäkäyvällä on varaa vaihtaa autoa vähemmän kuluttavaan.
Mutta jos ostaa alkoholia yms. ei tietty pysty.
Sori vaan, mutta boi s*atana,miten vajaa kommentti.
Alkoholisitit liikenteessä eivät sovellu auton rattiin muutenkaan. Eivät myöskään ymmärrä lukemaansa tai että korotus on noin kaksi ja puoli euroa per tankillinen.
Voitais jäädä kotiin lakkoilemaan kaikki yksityisenpuolen työntekijät. Itsellä on varaa olla yli vuoden lakossa. Pitkä loma tekisi ihan hyvää. Nähtäis kauan nostelevat veroja.
Vierailija kirjoitti:
Polttoaineiden verotus kiristyy ensi vuonna jopa 250 miljoonalla eurolla.
Hienon isolta näyttää tuo luku provokaation perspektiivistä. Ollenkaan yhtä hienolta se ei näytä, kun pitää kertoa, että miten tuo vero näkyy konkreettisesti tavallisen mattimeikäläisen kukkarossa. Vastaus, eipä juuri mitenkään. Tuo tarkoittaa muutaman sentin korotusta polttoaineen hintaan. Jos se olisi esimerkiksi 5 senttiä, niin keskiarvo autoilijalla (17 000 km vuodessa) se tarkoittaisi noin 4 euroa lisää polttoainekuluihin kuukaudessa. Eli siis alle viidesosa siitä, mitä aktiivimallin leikkuri vaikuttaa kaikkein pienimpiin työttömyystukiin.
Olisikohan tuollaisella 4 euron kuukausikorotus otsikolla saanut aikaiseksi yli 10 sivun ketjua, epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä27857 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt nautitaan vasureista
Alapeukutin siksi, että et tiedä kuka Tex Willer on. Muutoin samaa mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt on päätetty, että taas kerran ilmastosyistä nostetaan bensan hintaa, koska hiilidioksidi on paha, niin olisi reilua, että kaikkia CO2-lähteitä kohdeltaisiin samalla tavalla. Eikä keskityttäisi pelkkään autoiluun.
Esimerkiksi lentomatka Helsinki-Berliini-Helsinki tuottaa 216 kg CO2:ta per matkustaja. Autoilun verotustasolla tämä tarkoittaisi 86,4 euron CO2-veroa. Bangkokin menopaluu vaatisi jo 344 euron CO2-veroa.
Helsingin kaukolämmön tuotannon päästöt ovat 11,5 tonnia per helsinkiläinen. Kaukolämmön CO2-verotus olisi tällöin 4600 euroa per helsinkiläinen.Eli Berliiniin on pakko lentää tai talvella jäätyy kuoliaaks?
Mitä? Muuta asuntoon, jota ei lämmitetä saastuttavalla kaukolämmöllä. Niin se verotus katsos toimii.
Ai ok-taloon jossa suora sähkölämmitys OL3sen energialla?
Miksei pyörittäisi sillä sähköllä maa- tai ilmalämpöpumppua, niin säästyisi sähköä ja rahaa?
A) olkiluoto 3 tuottaa 0kilowattia, koska ostettiin paskaa.
B) Maalämpö ei maksa itseään takaisin useimpien elinikänä, ja ilmasta veteen pumput joutuu korjaamaan 5-10 -vuoden välein, mikä on tuhansien eurojen korjaus joka kerta.A) Miksi sinua harmittaa se, että OL3 ei ole valmistunut? Jos päättäjiä kiinnostaisi sähkön tuotannon puhtaus, niin ydinvoimaloita olisi rakennettu neljän ensimmäisen jälkeen jo 80- ja 90-luvuilla lisää.
B) Minkä tutkimuksen mukaan maalämpö ei mukamas maksaisi itseään takaisin?
A) Kyllä harmittaa. Se on kuitenkin maksanut miljardeja. Ja äänestämäsi vihreät olivat aikaisemmin torppaamassa ydinvoimaloita. Siksi niitä ei ole. Nyt se on taas trendikästä ja vihreää!
B) Laskukaavojaon netti täynnä. En ole mikään vtun googledi.
Jäätävää, sillä tuo osuu pienipalkkaisiin haja-alueilla oleviin ihmisiin.
Miten lapset viedään kouluun, jos bensaan ei ole varaa?
Miten ihmiset pääsevät töihin? Pienipalkkaisen ei enää kannata ottaa vastaan kauempana sijaitsevaa työtä, jos bensaan menee satanen viikossa.
Tämä on ihan suoraan köyhiltä työtätekeviltä ihmisiltä pois.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienon isolta näyttää tuo luku provokaation perspektiivistä. Ollenkaan yhtä hienolta se ei näytä, kun pitää kertoa, että miten tuo vero näkyy konkreettisesti tavallisen mattimeikäläisen kukkarossa. Vastaus, eipä juuri mitenkään. Tuo tarkoittaa muutaman sentin korotusta polttoaineen hintaan. Jos se olisi esimerkiksi 5 senttiä, niin keskiarvo autoilijalla (17 000 km vuodessa) se tarkoittaisi noin 4 euroa lisää polttoainekuluihin kuukaudessa. Eli siis alle viidesosa siitä, mitä aktiivimallin leikkuri vaikuttaa kaikkein pienimpiin työttömyystukiin.
Olisikohan tuollaisella 4 euron kuukausikorotus otsikolla saanut aikaiseksi yli 10 sivun ketjua, epäilen.
Korotus on aivan mitätön, bissen verran viikossa. Alkoholistit vain vastustaa tätä.
Kakkahattutäti kirjoitti:
Jäätävää, sillä tuo osuu pienipalkkaisiin haja-alueilla oleviin ihmisiin.
Miten lapset viedään kouluun, jos bensaan ei ole varaa?
Miten ihmiset pääsevät töihin? Pienipalkkaisen ei enää kannata ottaa vastaan kauempana sijaitsevaa työtä, jos bensaan menee satanen viikossa.
Tämä on ihan suoraan köyhiltä työtätekeviltä ihmisiltä pois.
Mikä v*tun satanen??? Tuo veronkorotus tulee tarkoittamaan keskivertoautoilijalla 4 euron lisäkulua kuukaudessa, eli siis euron viikossa. Jos tuohon ei ole varaa, niin ei sitten ole autoonkaan.
Kakkahattutäti ottaa nyt sen pään pois sieltä kakkareiästä ja lopettaa sen trollailun, tai ainakin käyttää niitä paria jäljellä olevaa aivosoluaan ajatteluun, ennen kuin tuollaista kakkelbergia näppikseltään suoltaa.
Kaikki kaatuu suomessa yhden kalja tölkin hintaan viikossa. Ei päästä töihin apuuuuuuaa. Kostoksi ei mennä töihi enää. Tämä on ihan oikeasti kuin kummelivitsistä tämä koko vauvapalstan ääri reagoiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korotus on aivan mitätön, bissen verran viikossa. Alkoholistit vain vastustaa tätä.
Mahtava logiikka. Kun jotain asiaa verotetaan jo aivan sairaan törkeästi, sitä voi siis helposti korottaa vitosen vielä lisää kuukaudessa. Onhan se jo nyt niin törkeän kallista, että ei se enää haittaa :D
Bensaveroa pitäisi nimenomaan laskea, ei nostaa. Kohta kellään pienituloisella ei ole enää varaa pitää autoa. Tämä ei todellakaan kannusta ketään lähtemään töihin viittä metriä kauemmas kotoa.
Itse en edes aja joka päivä, mutta bensaan menee 60-70€ viikossa. Mulla ei ole varaa ajaa enempää, jos mulla olisi esim. lapsia ei mulla todellakaan olisi varaa kuskata heitä mihinkään harrastuksiin yms. Mulla menee tuon verran viikossa ihan vaan työmatkojen ajamiseen ja käytän julkisia aina, kun voin.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Äitiii kaljatölkin hinnalla viikossa ei ei ei ei ei ei ei ei ei vtun viihreäää ää ää ät...