Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Polttoaineiden verotus kiristyy ensi vuonna jopa 250 miljoonalla eurolla

Vierailija
14.08.2019 |

Nyt nautitaan vasureista

Kommentit (431)

Vierailija
421/431 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee tankillinen dieseliä viikossa, KOSKA TYÖT. Joten kiitos, kyllä keventää lompakkoa entisestään.

Työssäkäyvällä on varaa vaihtaa autoa vähemmän kuluttavaan.

Mutta jos ostaa alkoholia yms. ei tietty pysty.

Öö? En käytä alkoholia tai tupakkaa, mutta millä oletuksella olisi varaa ostaa uudempi auto? Autoni kuluttaa jotain 7l/100km eli en edes ole pitänyt sitä erityisen kuluttavana.

No laskepa paljonko säästät jos vaihdat esim. hybridiin, varsinkin kun korotukset tulevat.

Yllätyt varmasti.

Ja autokaupasta saa auton ilmaiseksi? Vai joulupukkiko sen ostaa?

Jouluhan tämä koko mootoreilla liikkuminen ihmisille on ei tarvitse läskiä haisevaa maksaläikkäsitä daddybodyä liikuttaa eikä siivota omia paskojaan. Pääsee tekemään täysin tarpeetonta työtään ja samalla kuluttaa enemmän kuin hyödyttää mitään.

Ota jo lääkkeet ja käytä niitä tex willereitä vaikka vessapaperina

Otathan jatkossa lääkkeesi eturauhasvaivoihin omakustanne hintaan ole hyvä kun et ymmärrä kulurakenteiden muodostumista.

Vierailija
422/431 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä päätös. Autoilijat maksaa- kaltaiseni pyöräilijät ei.

Pyöräilijätkin saisivat maksaa veroja. Samoin huviveneilijät, vesijetteilijät yms. Autoilijat kustantaa myös kevyenliikenteenväylät ja vesiväylät. Muut vaan vapaamatkustaa.

Eihän kustanna vaan kaikki jotka eivät autoile maksavat paskaisen ja ison hinnan siitä että muut autoilevat. Autoilijoiden mukaan muiden velvollisuus on kerätä heidän paskansa hengittää heidän tuottamaan saastetta ja pienhiukkasia jne jne autoilun kulut ovat laskettavissa kuolleiden ihmisten ruumiilla, joita se tuottaa. Autotiet kyllä huolletaan priimakuntoon muista liikkumismahdollisuuksista ei välitetä paskaakaan. 

Suomen autotiet ovat eu:n huonoiten hoidettuja, ja iso häpeäpilkku.

Mutta polje sinä lattekaffelle minun kustantamalla pyörätielläsi ja nauti iltaisin minun kustantamistani katulyhdyistä ja joukkoliikennereiteistä.

Sopiiko että tulen piereksimään nenääsi kun ajat töihin? Pöllytän hieman pienhiukkasia ja pah yhdisteitä hengitysilmaasi ja lisään ruokaasi dieseliä ja jarrunestettä. 

Ps juon kahvini mustana enkä kahvilassa. Sinä et kustanna muuta kuin ongelmia ja myrkytyksiä joita ei olla vielä edes alettu perkaamaan. 

Sinä et edes käy töissä. Ei taida edes ikä vielä riittää työntekoon ulosannin ollessa tuota luokkaa.

Useammassa työssä olen ollut kuin sinä tuolla tex willer(tosimies on automies) koulutuksella jonka omaat ei mitään alaa kuitenkaan osata, vaikka joku oppikoulu siellä pohjalla olisikin, taitaa olla käyttöliittymä sinulla liian vanha, eikä rautaa ei ole päivitetty, vaan löysä autoilun pehmentämä, paksu haiseva ruumis allasi. 

Itse taidat olla katkera eläkeläinen, jolla ei ole enää ajokorttia. Olet vaan kateellinen kun muut autoilee.

Taidat ajatella että että millään muulla kuin sinulla ei ole mitään merkitystä. Aiotko väkisinmaata naisia kun et muuten saa? 

Sinä et ole ilmeisesti käyttänyt pyöräillessäsi kypärää, kun kallosi on saanut noin monta osumaa.

Surullista :(

Ai olet siis nähnyt jonkun kaatuvan pyörällä ja kävit rais kaamassa hänet kun hän oli tajuton ja verissä päin. Hyvin persumaista toimintaa. Minä minä minä huokuu sinusta voimaakaasti.

Todella törkeää persuilta että rai skaavat pyöräilijöitä ilmeisesti tämä on joku kosto. Surullista.

Tämän takia ajan omalla autolla. On turvallisempaa varsinkin iltaisin :)

Voit tulla ihan hyvin raskaaksi omasta autostasin kun et niitä roiskeita sieltä siivoa. Harvinaistahan se on että on sisäsiittoinen sekä hermafrodiitti mutta sinähän sen tiedät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/431 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee tankillinen dieseliä viikossa, KOSKA TYÖT. Joten kiitos, kyllä keventää lompakkoa entisestään.

Öö? En käytä alkoholia tai tupakkaa, mutta millä oletuksella olisi varaa ostaa uudempi auto? Autoni kuluttaa jotain 7l/100km eli en edes ole pitänyt sitä erityisen kuluttavana.

No laskepa paljonko säästät jos vaihdat esim. hybridiin, varsinkin kun korotukset tulevat.

Yllätyt varmasti.

Jouluhan tämä koko mootoreilla liikkuminen ihmisille on ei tarvitse läskiä haisevaa maksaläikkäsitä daddybodyä liikuttaa eikä siivota omia paskojaan. Pääsee tekemään täysin tarpeetonta työtään ja samalla kuluttaa enemmän kuin hyödyttää mitään.

No en ole ajatellut sossun elätiksi alkaa. Itse taidat olla onneton, elämäänsä kyllästynyt luuseri. Painu vaikka ulos haukkaamaan happea. Aurinko paistaa. Älä kerää läskiä siellä kotisohvalla.

Aiotko rais kailla viikonloppuna paljonkin persu? Huomaan että välinpitämättömyytesi on sitä luokkaa että aiot varmastikkin.

Olen nainen. En tule rais kaamaan sinua. Älä pelkää. Kierrän kaltaisesi todella kaukaa.

Vierailija
424/431 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllätyt varmasti.

No en ole ajatellut sossun elätiksi alkaa. Itse taidat olla onneton, elämäänsä kyllästynyt luuseri. Painu vaikka ulos haukkaamaan happea. Aurinko paistaa. Älä kerää läskiä siellä kotisohvalla.

Aiotko rais kailla viikonloppuna paljonkin persu? Huomaan että välinpitämättömyytesi on sitä luokkaa että aiot varmastikkin.

Olen nainen. En tule rais kaamaan sinua. Älä pelkää. Kierrän kaltaisesi todella kaukaa.

Sivistys ja totuus onkin se asia jota kartat viimeiseen asti.

Vierailija
425/431 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100-200 euroa/autoilija. Ei tunnu missään?

Niin, 200 tänä vuonna, 150 € ensi vuonna, 400 € seuraavaksi. Ei tunnu missään. Polttoaineen verojen korottaminen nostaa kaiken hintaa. Bussilippusi hintasi nousee, ruuan hinta nousee, jne... Ei tässä pelkästään autoilijat joudu maksamaan.

Ajan polkupyörällä onnellisesti jo kuusi vuotta kesät talvet ja ruoan hinnan kuuluukin nousta ruoan tuotanto tuhoaa planeetan. 

T. eri

No hei, lopetetaan kaikki syöminen niin maailma pelastuu!

Ainakin keskiarvollinen älykkyys lisääntyy kun teet noin itsellesi tarpeeksi pitkään. 

Mutta ruuan tuotantohan tuhoaa maailman, niinhän tuossa kommentoitiin. Ja vaikka se ruuan hinta nousee niin pakko on kuitenkin syödä. Eli maailma ei pelastu vaikka ruuan hinta nousee. Eli jos kaikki lopettavat syömisen niin maailma pelastuu tuon logiikan mukaan.  Koita nyt päättä mikä sen maailman tuhoaa. Oma mielipiteeni on, että vaikka me kuinka täällä Suomessa pyöräillään niin se ei maailmaa pelasta. Suomen väkiluku on sen verran pieni koko maailman väkilukuun verrattuna.

Mutta mutta miksi et ole jo aloittanut sitä syömättömyyttäsi, sillä planeetan älykkyys nousee hopi hopi, toivon että olet edes tässä sanojesi mittanen,(olisi ensimmäinen kerta elämässäsi)?? Oma mielipiteeni on että tuo selitys ettei meidän tarvirtse siivota kun muualla on paskaista on lapsellinen. Se on luuserin tapa olla ottamasta vastuuta asioista eikä mitenkään kunnioitava vaan halveksuttava ja johtaa tulokseen ettei kukaan ota koskaan mitään vastuuta, vaan laillasi pilkkovat asiat kuten sinä selitysten taakse eikä kukaan tule tekemään yhtään miutää ja sehän tämä sabotaasisi tarkoitus onkin. Et halua osallistua koska olet itse mitä levität paskaa. Onneksi sinä et päätä asioista tai planettamme olisi jo tuhoutunut. Sinua ei mikään realistinen nappaa vaan trollat kun et mitään muutakaan osaa ja itket jostain sellaisesta että otetaan huomioon tärkeitä asioita ja sinu kukuttaa se että jaku pyöräilee ettei saastuttaisi enempää yhteistä ilmaamme voiko naurettavampaa lähestymistä olla, ei oikeastaan voi sinä olet asian suhteen täydellinen pohjanoteeraus. Mikä moraali muiden on sinulle oltava miksi et mielestäsi ole velvollinen hoitamaan omaa osuuttasi sotkuistasi ja vastuutasi, vaan syytät jotain muuta. Onko vaimon jos sellainen muka olisi sinulla vikaa se ettei sinun tiskejäsi ole tiskattu tai naapurin penan vikaa ettet sinä niitä ole tiskannut? 

Nyt ihan aikuisten oikeasti pikkuvaaveli, tartu itseäsi niskasta kiinni ja ala elämään niinkuin se kuuluu, sitä kunnioittaen, eikä paskaan nurkkiin sivellen kuin joku eläin.

Oletko autoton, lapseton ja  vegaani? Mitä olet itse tehnyt asian hyväksi? Aikuisten oikeesti et oikeasti tunne minua niin et voi arvostellakaan. Ja vain tyhmät juntit käyttää sellaista kieltä kuin sinä.

Vierailija
426/431 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllätyt varmasti.

Ota jo lääkkeet ja käytä niitä tex willereitä vaikka vessapaperina

Otathan jatkossa lääkkeesi eturauhasvaivoihin omakustanne hintaan ole hyvä kun et ymmärrä kulurakenteiden muodostumista.

Naisilla ei ole eturauhasvaivoja.

Vierailija
427/431 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllätyt varmasti.

Sivistys ja totuus onkin se asia jota kartat viimeiseen asti.

Oikeasti olen nainen. Mikä siinä on niin vaikea uskoa?

Vierailija
428/431 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä päätös. Autoilijat maksaa- kaltaiseni pyöräilijät ei.

Pyöräilijätkin saisivat maksaa veroja. Samoin huviveneilijät, vesijetteilijät yms. Autoilijat kustantaa myös kevyenliikenteenväylät ja vesiväylät. Muut vaan vapaamatkustaa.

Eihän kustanna vaan kaikki jotka eivät autoile maksavat paskaisen ja ison hinnan siitä että muut autoilevat. Autoilijoiden mukaan muiden velvollisuus on kerätä heidän paskansa hengittää heidän tuottamaan saastetta ja pienhiukkasia jne jne autoilun kulut ovat laskettavissa kuolleiden ihmisten ruumiilla, joita se tuottaa. Autotiet kyllä huolletaan priimakuntoon muista liikkumismahdollisuuksista ei välitetä paskaakaan. 

Suomen autotiet ovat eu:n huonoiten hoidettuja, ja iso häpeäpilkku.

Mutta polje sinä lattekaffelle minun kustantamalla pyörätielläsi ja nauti iltaisin minun kustantamistani katulyhdyistä ja joukkoliikennereiteistä.

Sopiiko että tulen piereksimään nenääsi kun ajat töihin? Pöllytän hieman pienhiukkasia ja pah yhdisteitä hengitysilmaasi ja lisään ruokaasi dieseliä ja jarrunestettä. 

Ps juon kahvini mustana enkä kahvilassa. Sinä et kustanna muuta kuin ongelmia ja myrkytyksiä joita ei olla vielä edes alettu perkaamaan. 

Sinä et edes käy töissä. Ei taida edes ikä vielä riittää työntekoon ulosannin ollessa tuota luokkaa.

Useammassa työssä olen ollut kuin sinä tuolla tex willer(tosimies on automies) koulutuksella jonka omaat ei mitään alaa kuitenkaan osata, vaikka joku oppikoulu siellä pohjalla olisikin, taitaa olla käyttöliittymä sinulla liian vanha, eikä rautaa ei ole päivitetty, vaan löysä autoilun pehmentämä, paksu haiseva ruumis allasi. 

Itse taidat olla katkera eläkeläinen, jolla ei ole enää ajokorttia. Olet vaan kateellinen kun muut autoilee.

Taidat ajatella että että millään muulla kuin sinulla ei ole mitään merkitystä. Aiotko väkisinmaata naisia kun et muuten saa? 

Sinä et ole ilmeisesti käyttänyt pyöräillessäsi kypärää, kun kallosi on saanut noin monta osumaa.

Surullista :(

Ai olet siis nähnyt jonkun kaatuvan pyörällä ja kävit rais kaamassa hänet kun hän oli tajuton ja verissä päin. Hyvin persumaista toimintaa. Minä minä minä huokuu sinusta voimaakaasti.

Todella törkeää persuilta että rai skaavat pyöräilijöitä ilmeisesti tämä on joku kosto. Surullista.

Tämän takia ajan omalla autolla. On turvallisempaa varsinkin iltaisin :)

Voit tulla ihan hyvin raskaaksi omasta autostasin kun et niitä roiskeita sieltä siivoa. Harvinaistahan se on että on sisäsiittoinen sekä hermafrodiitti mutta sinähän sen tiedät.

Olen nainen. Mitä roiskisin autooni? Mutta kerro toki lisää itsestäsi. Tämä keskustelu kanssasi on mielenkiintoista. En muista koska olisin näin nauranut.

Vierailija
429/431 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialistit tarvitsevat lisää rahaa, koska jostain käsittämättömästä syystä meidän suomalaisten maksamat maailman korkeimmat verot eivät heille riitä. Kukaan ei ole enää pysynyt kärryillä siitä mihin kaikkeen sosialistit rahojamme tuhlaavat, mutta silmitöntä on meininki, kun meidän rahat pistetään sileäksi. Nyt ne haluavat lisää rahaa ja rahat revitään meistä verottamalla energiaa jolloin kukaan ei pysty nousevia hintoja välttämään. Se leipä tuodaan edelleenkin energian voimalla sinne kauppaan ja kaikki korotukset laitetaan kymmeniin väliportaisiin ja niin saamme taas hieman myöhemmin lukea, että kaikkien asioiden hinnat ovat nousseet. Ja sitten toki näitä nousevia hintoja katselet entistäkin laihemman lompakkosi kanssa.

Vaikka sosialisteja usein parjataan, niin tyhmiä ne eivät ole. Sosialismi ideologiana on toista sataa vuotta vanha ja ne tietää mitä ovat tekemässä. Nimittäin itsenäinen, veroton ja vauras kansa ei koskaan äänestäisi sosialisteja, koska sosialisteilla ei ole mitään tarjota itsenäisille ihmisille muuta kuin lisää maksuja maksettavaksi ja lisää sääntöjä. Veroja korottamalla ja sääntöjä kiristimällä iso osa kansasta pysyy työttömänä ja loput köyhinä ja silloin ihmiset eivät näe muuta ulospääsyä kuin anoa armoa sosialisteilta jotka lupaavat sinulle juuri sen verran että selviät päivästä toiseen hammasta purren. Sosialistit sanovat sinulle, että sinä et ole ansainnut parempaa etkä edes pystyisi itsenäisesti parempaan eli seuraavan kerran kun menet äänestämään, niin peloissasi ja tyhmänä äänestät jälleen sosialisteja. Seurauksena saat vain ja ainoastaan lisää kylmää vettä niskaasi, etkä mitään muuta. Rahasi menevät jatkossakin sosialistien muille ihmisille eikä sinulle jää itsellesi jää juuri yhtään rahaa vaikka kuinka paiskoisit töitä hikihatussa. Sosialismi on laillista varastamista ja tulonsiirtoa ahkerimpien ihmisten selkänahasta.

Autoilijoistahan suurinosa ovat ahkeria työntekijöitä, käyvät usein töissä hieman kauempanakin.

Tätä te vaaleissa äänestitte ja nyt sitä myös saatte.

Vierailija
430/431 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja 72 miljoonaa on laittaa rahaa lisää kehitysapuun...

Kyllä suomalaisen autoilijan lompakosta kestää nyhtää rahat ulkomaille

Noilla asiaoilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa ja ne määräytyvät eri laskentaperusteilla eivätkä kuulu samaan budjettiin eikä toisen sulkeminen muuta siten mitään.  Tiedän että juntti ei ymmärrä mutta miksi ihmeessä kommnetoit kun osoitat vain ettet mistään mitään ymmärrä ja samalla vain sabotoit kaikkea logiikkaa vastaan jota sivistynyt sekä säännöistä ymmärtävä osaa hahmottaa ja hyväksyä.

Autoilijoilta kerätyistä verovaroist vain hyvin pieni osa menee esimerkiksi teiden kunnostukseen. Suurin osa menee kaikkeen muuhun.

Ei sinun ole pakko osallistua... Miksi luulet että sinua tulee palvella omakustanne hintaan, jonkun muun tekemässä järjestelmässä josta sinä vain hyödyt ja maksat mitä palvelun tarjoaja vaati. Sekä jossa todelliset siivous kulut ovat vielä kokonaan laskematta??? Ei aikuisten oikeasti mistä näitä toopeja oikein tulee? Kommunismiako haluat?

Vaaditko alkostakin(altia on yksityistetty) tuotantokustannusten hinnalla viinaa??? Vaadiotko sähköyhtiöltä omakustanne hinataan sähköä vaaditko puhelinoperaattorilta omakustanne hintaan puheluita ja palveluita vaaditko pankilta omaskustanne hintaan palvelua vaaditko apteekilta lääkkeet omakustanne hintaan. Oletko ihan pihalla mistä kapitalismissa ja valtioissa on kyse. 

Sanon että sinä ja sinun rahasi eivät tuo sinulle näitä palveluita ja sinun ei auta olla kuin kiitollinen että ne on järjestetty tai sitten olet osallistumatta. Ei jeesuz mistä kivenalta tätä porukkaa oikein ryömii

Kyse on siitä että sinulle tarotaan tikkaria mutta et halua maksaa siitä hintaa joka siitä pyydetään vaan sanot ettei sokeri noin pajoa maksa.

Ihan oikeasti vuoden sapatti ilman puhumista ilman kirjoittamista ja sen sijaan asiohin perehtymistä tekisi sinulle gutaa.

Tässä nyt oli taas niin harhaista settiä että ei oikein tiedä mistä aloittaisi. Mennään lause kerrallaan.

1. Ei sinun ole pakko osallistua... Miksi luulet että sinua tulee palvella omakustanne hintaan, jonkun muun tekemässä järjestelmässä josta sinä vain hyödyt ja maksat mitä palvelun tarjoaja vaati.

-kyllä se aikalailla pakko on jos haluaa liikkua jonnekin, esim. töihin jotta saadaan maksettua veroja sinun työttömyyskorvaukseen. Toisekseen sinäkin hyödyt siitä, sillä ilman sitä liikenneinfraa ei niitä sinunkaan mielialalääkkeitä saataisi sinne apteekkiin, eikä niitä eineksiä sinne kauppaan. Käytännössä sinä autottomana työttömänä hyödyt kaikista eniten tästä järjestelmästä kun et joudu sitä rahoittamaan.

2.Sekä jossa todelliset siivous kulut ovat vielä kokonaan laskematta??? Ei aikuisten oikeasti mistä näitä toopeja oikein tulee? Kommunismiako haluat?

-tää onkin jo aika omituinen väite, mitkä ihmeen siivouskulut? Pitääkö tiet mielestäsi siivota pois? Todella harhaista horinaa. Viittaus kommunismiin on aika mielenkiintoinen. Kapitalismissa henkilö voisi valita mitä tietä käyttää, eikä häneltä kerättäisi mitään pakollisia veroja. Tien käytöstä hän toki maksaisi tien omistajalle. 

3.Vaaditko alkostakin(altia on yksityistetty) tuotantokustannusten hinnalla viinaa??? Vaadiotko sähköyhtiöltä omakustanne hinataan sähköä vaaditko puhelinoperaattorilta omakustanne hintaan puheluita ja palveluita vaaditko pankilta omaskustanne hintaan palvelua vaaditko apteekilta lääkkeet omakustanne hintaan. Oletko ihan pihalla mistä kapitalismissa ja valtioissa on kyse.

-edelleen todella harhaista settiä. Liikenneverkko on hieman eri asia kuin osakeyhtiö. Kuluttajana voin käydä ostamassa viinani vaikkapa tallinnasta, samoin kuin sähkön ja operaattoripalvelut voin ostaa mistä haluan. Sähkönsiirto olisi parempi vertaus, siinä on samankaltainen tilanne kuin tieverkossa. Mitäs sanoisit jos sähkön siirrosta veloitettaisiin vaikka viisinkertainen määrä nykyiseen verrattuna? Se alkaa olemaan jo aika lähellä tätä tieliikenneasiaa.

4.Sanon että sinä ja sinun rahasi eivät tuo sinulle näitä palveluita ja sinun ei auta olla kuin kiitollinen että ne on järjestetty tai sitten olet osallistumatta. Ei jeesuz mistä kivenalta tätä porukkaa oikein ryömii

-ei tuokkaan, ne ylläpitävät niitä. Minua vastaavat ovat vuosikymmenten aikana tämän liikenneinfran rahoittanut maksamalla veroja. Kyseessä on siis luonnollinen monopoli, koska ei ole mitään järkeä rakentaa kilpailevaa tieverkkoa. Vaikka se kyllä voitaisiin tuolla 8 miljardin veromällillä rakentaa parissa vuodessa. Oletko kiitollinen Carunalle kun se nostelee koko ajan siirtohintoja? Varaa olisi todella rajuun nostoon että oltaisiin vastaavalla tasolla liikenneverotuksen kanssa.

5. Kyse on siitä että sinulle tarotaan tikkaria mutta et halua maksaa siitä hintaa joka siitä pyydetään vaan sanot ettei sokeri noin pajoa maksa.

-kyse on siitä että en kuluttajana pysty valitsemaan mitään muuta vaihtoehtoa->sosialismi

6.Ihan oikeasti vuoden sapatti ilman puhumista ilman kirjoittamista ja sen sijaan asiohin perehtymistä tekisi sinulle gutaa

-sinulle suosittelen useamman vuoden breikkiä ja perehtymistä vaikkapa taloustieteisiin silla aikaa

431/431 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ollut outoa keskustelua ja ihmeellistä autovihaa.

Aika monella tuntui olevan sellainen harhaluulo (tai sitten se oli vain yksi henkilö, joka on kirjoittanut puolet tämän viestiketjun viesteistä) että kun ajaa omalla autolla omalle työpaikalle, niin ne kulut saa ”verotuksessa takaisin”.

En tiedä, mistä tällainen luulo on peräisin. Ei niitä saa takaisin, kyllä mä ihan itse maksan bensani.

En ole oikeutettu vähentämään bensakuluja verotuksessa, kun en ole esim. taksiyrittäjä.

Kyllä ihmiset ihan itse ne autonsa ja bensansa maksavat.

Itse olen yrittänyt karsia turhaa autoilua ja ilmastovouhottajakavereiden kuskaaminen ja kyytien tarjoaminen on ensimmäinen asia, joka tippuu listalta.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua