Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polttoaineiden verotus kiristyy ensi vuonna jopa 250 miljoonalla eurolla

Vierailija
14.08.2019 |

Nyt nautitaan vasureista

Kommentit (431)

Vierailija
201/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polttoaineiden verotus kiristyy ensi vuonna jopa 250 miljoonalla eurolla.

Hienon isolta näyttää tuo luku provokaation perspektiivistä. Ollenkaan yhtä hienolta se ei näytä, kun pitää kertoa, että miten tuo vero näkyy konkreettisesti tavallisen mattimeikäläisen kukkarossa. Vastaus, eipä juuri mitenkään. Tuo tarkoittaa muutaman sentin korotusta polttoaineen hintaan. Jos se olisi esimerkiksi 5 senttiä, niin keskiarvo autoilijalla (17 000 km vuodessa)  se tarkoittaisi noin 4 euroa lisää polttoainekuluihin kuukaudessa. Eli siis alle viidesosa siitä, mitä aktiivimallin leikkuri vaikuttaa kaikkein pienimpiin työttömyystukiin. 

Olisikohan tuollaisella 4 euron kuukausikorotus otsikolla saanut aikaiseksi yli 10 sivun ketjua, epäilen.

Korotus on aivan mitätön, bissen verran viikossa. Alkoholistit vain vastustaa tätä.

Mahtava logiikka. Kun jotain asiaa verotetaan jo aivan sairaan törkeästi, sitä voi siis helposti korottaa vitosen vielä lisää kuukaudessa. Onhan se jo nyt niin törkeän kallista, että ei se enää haittaa :D

Niin voit miettiä kannattaako tuhlata aikaa asiasta kauhistelemiseen vai ei. Tietynlainen älykkyystesti tämäkin. Ehkä kostoksi teet jotain raflaavaa ja naurettavaa kuin joku kummelivitsihahmo esim protestoit se olisi sinun tapaistasi. Ex vaimosihan siirsi kerran kynääsi kymmenen senttiä etkä suostunut enäää siihen koskemaan kun kyse oli sen luokan tapauksesta hänähän olisi jatkossa voinut siirtää kynää vielä viiskin senttiä. 

Tässä tapauksessa on kuitenkin ihan fakta vaikka kuinka itkisit ja huutaisit että äääitiii, niin saastuttaminen tulee kallistumaan ja veroja tullaan korottamaan näillä sektoreilla. Tietenkään se ei sinun pääsi seinään hakkamista mitenkään estä se on ehkä yksi ainoita asioita jota teet hyvin. Joten miksi luopua siitä. Muuta iloahan et tästä kyllä saa. 

2,5 euroa tankillinen lisää ja omasta mielestään aikuinen sanoo ettei enää mene töhin tai alkaa lakkoilemaan, tai mitä vaan täysin turhaa nillitystä ettei vie lapsiaan kouluun. Laastari lähtee repäisemällä niiin ei tarvitse huutaa montaa päivää yhdestä mitättömästä asiasta joka on kuitenkin tehtävä ja edessä.

Älykäs olisi jo hyväksynyt asian. Idiootti ei hahmota sitä vieläkään.

202/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mä sitten olen idiootti, mutta kyllä mun pitää laskea kannattaako ottaa joku lyhyempi työkeikka kehyskunnissa, jos työmatkojen kustannukset syö liksan kokonaan.

Asun Helsingissä mutta en saa vakityötä täältä ( olen ope) ja nuo sijaisuuden esim. Hyvinkää- Järvenpää -Kerava -akselilla toimisivat ihan hyvin muuten, mutta kun matkakulut laskee pois, kannattaa ihan oikeasti laskea, oisko fiksumpaa joskus vain jäädä kotiin ja nostaa ansiosidonnaista.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

Bensaveroa pitäisi nimenomaan laskea, ei nostaa. Kohta kellään pienituloisella ei ole enää varaa pitää autoa. Tämä ei todellakaan kannusta ketään lähtemään töihin viittä metriä kauemmas kotoa.

Itse en edes aja joka päivä, mutta bensaan menee 60-70€ viikossa. Mulla ei ole varaa ajaa enempää, jos mulla olisi esim. lapsia ei mulla todellakaan olisi varaa kuskata heitä mihinkään harrastuksiin yms. Mulla menee tuon verran viikossa ihan vaan työmatkojen ajamiseen ja käytän julkisia aina, kun voin.

Et aja edes joka päivä, mutta silti ajat 800 kilometriä viikossa, joopajoo. Jos työmatkoihin on pakko käyttää omaa autoa, niin silloin ne matkat saa myös vähentää verotuksessa yksityisauton mukaan ja se vähennys on enemmän, kuin mitä polttoaineisiin menee kyseisellä matkalla, eli se siitä. Nyt siis puhutaan noin euron lisäkulusta tavis ihmiselle viikossa ja siis työssä autolla käyvälle ei sentistäkään, joten ota nyt jo viimein se pääsi pois sieltä kakkareiästä ja lopeta tuo pa skan suoltaminen, horinoissasi kun ei ole järjen hiventäkään.

Vierailija
204/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä päätös. Autoilijat maksaa- kaltaiseni pyöräilijät ei.

Pyöräilijätkin saisivat maksaa veroja. Samoin huviveneilijät, vesijetteilijät yms. Autoilijat kustantaa myös kevyenliikenteenväylät ja vesiväylät. Muut vaan vapaamatkustaa.

Eihän kustanna vaan kaikki jotka eivät autoile maksavat paskaisen ja ison hinnan siitä että muut autoilevat. Autoilijoiden mukaan muiden velvollisuus on kerätä heidän paskansa hengittää heidän tuottamaan saastetta ja pienhiukkasia jne jne autoilun kulut ovat laskettavissa kuolleiden ihmisten ruumiilla, joita se tuottaa. Autotiet kyllä huolletaan priimakuntoon muista liikkumismahdollisuuksista ei välitetä paskaakaan. 

Suomen autotiet ovat eu:n huonoiten hoidettuja, ja iso häpeäpilkku.

Mutta polje sinä lattekaffelle minun kustantamalla pyörätielläsi ja nauti iltaisin minun kustantamistani katulyhdyistä ja joukkoliikennereiteistä.

Sopiiko että tulen piereksimään nenääsi kun ajat töihin? Pöllytän hieman pienhiukkasia ja pah yhdisteitä hengitysilmaasi ja lisään ruokaasi dieseliä ja jarrunestettä. 

Ps juon kahvini mustana enkä kahvilassa. Sinä et kustanna muuta kuin ongelmia ja myrkytyksiä joita ei olla vielä edes alettu perkaamaan. 

Sinä et edes käy töissä. Ei taida edes ikä vielä riittää työntekoon ulosannin ollessa tuota luokkaa.

Toisen iän haukkuminen ei poista tosiasiaa että autot saastuttavat.

-eri

Niin saastuttavat autottomat ihmisetkin.

Älä juntti vänkää, no sovitaan että jos tapat itsesi niin saat ajaa sitten autolla, kompesoi se sillä. 

Ihqa. Palstalle on exynyt aito hesa-teinix.

Koska ajattelit tappaa itsesi? Taitaa muukin elämäsi olla ihan yhtä tyhjänpäiväistä saastetta kuin kirjoittelusi. Sinuna keskittyisin ihan omiin vikoihisi, esim muille naurekelu kun ei älyllisesti pärjää keskustelussa osoittaa vain heikkolahjaisuutesi. Miksi ihmeessä tulet sitä mainostamaan tänne?   

Hesa-teinix on tosi huono trolli. Eihän sulla ole yhtäkään kunnon röllifaktaa. Pelkkää tyhjänpäiväistä ininää.

Vierailija
205/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkästä aikaa meillä on suoraselkäinen hallitus! Olen itsekin auton omistaja ja häpeän asiaa. Pakko omistaa koska täällä Oulussa joukkoliikenne on olematonta. Säästän paraikaa sähköautoon. 

Onneksi olkoon porvari. Suurin osa suomalaisista ajaa n. 10 vuotta vanhalla autolla, joka maksaa n. 2000-3000 eur. Kyllä moni sen sähköauton ostaisi, jos olisi varaa. Norjassahan on valtio tukenut sähköautojen ostajia.

Eri, mutta minkähän tilaston mukaan autojen keskimääräinen arvo olisi 2000-3000 eur? Ei voi pitää paikkaansa edes teoriassa.

Nettiautoon jos laitat ikäluokaksi 2009 (eli 10 vuotta) niin ilmestyy 3328 hakutulosta, joista ainoastaan 79 kappaletta on arvoltaan 3000 € tai alle.

Jos hakutuloksissa klikkaa sivulle 55/111, eli about puoliväliin, niin autojen arvo on sillä sivulla 8900 €.

Edelleenkään kukaan täällä ei ole sinun henkilökohtainen googlesi. Typerys. :)

Vierailija
206/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä27857 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt nautitaan vasureista

Polttoaineiden veron korotus nostaa 10 €:lla auton tankkausta vuoden aikana jos ajaa vuodessa 3000 kilometriä.

Kokoomus vei lomarahoista 30 % joka vei vuoden palkasta tuhansia euroja.

10 € on vähän eri asia kuin tuhansia euroja.

Se joka ajaa 3000km vuodessa ei autoa ylipäätään tarvitse. Minä ajan vähintään 50 000km vuodessa, viime hallitus leikkasi kilometrikorvauksia, kesälomarahoista leikattiin, kiky lisäsi työaikaa. Laskepa siitä.

Sääli ettet itse ole opetellut laskemaan. Itse olen lopettanut autoilun miksi minun tulisi kärsiä siitä että sinä ajat autollasi, eikö se ole ihan sinun valintasi, josta sinun kuulu maksaa korvausta tuhoamasti tilasta. Ymmärrän että tavaroiden on liikuttava, en ladelle ja takas jatkuvalla syötöllä ja kauppaan aina autolla tyyppejä. 

Autoilu on kuin kokoomuspolitiikka, etu otetaan omaan fikkaan ja sanotaan yksityisasiaksi omaa autoiluaan, mutta kulut ja saasteet sosialisoidaan muidenkin maksettaviksi.

Lopetit varmaan siksi, kun sinulta otettiin kortti pois. Mutta koita nyt ymmärtää, että jotkut ihan oikeasti sitä autoa tarvitsevat päästäkseen liikkumaan paikasta A paikkaan B. 

Miksi esittelet vähäälyistä pskaasi täällä onko muista asioiden keksiminen vain niin kivaa onko junttius kivaa vai mikä viestisi pointti. Että keksit todellisuudet etkä hyväksy oikeaa todellisuutta. Noin heikolla argumentilla et todista omaavasi ollenkaan älykkyyttä etkä kompetenssia ymmärtää tätä parin kaljatölkin arvoista korotusta kuukaudessa. Hae jo se Tex Willer ja mene kiikkutuoliin siitä. Ihan aikuisten oikeasti.

Etköhän itse paljastunut juntiksi kielenkäyttösi perusteella? En tiedä paljonko kaljatölkki maksaa. Mutta vaikka itse olen hyväpalkkainen ja itselläni on kyllä varaa ajaa uudella autolla niin moni suomalainen kuitenkin elää kädestä suuhun. Jos itse olisit älykäs niin ymmärtäisit asian.  Mikä ihme on Tex Willer?  En ole ikinä kuullutkaan. Oli pakko googlettaa. Miksi ihmeessä lukisin? Ja olen vielä sen verran nuori etten sitä kiikkutuolia tarvitse

Sinä itse paljastuit trolliksi pelkästään, et menestyväksi, et rikkaaksi, et uuden auton omistajaksi, vaan sellaisesta muille valehtlevaksi trolliksi. Aikuisten oikeasti. Miksi et hankkisi oikeaa elämää tuon mielikuvitus elämäsi sijaan? Onko muut juntteja, etkä muka sinä joka esittää että muut eivät ymmärrä että olet rikas ja muut eivät ymmärrä, mikä on auto ja mihin sitä käytetään. Oikeasti lapsellisuus on se mitä tuot esiin. Vauvapalstan trolli ei ihan täytä kriteereitä älykkäästä ihmisestä, et selvästikkään ole mitään muuta, kuin yksi tex willeristä oppinsa saanut kouluttamaton kuuskytlukulainen, joka ei lapsellisesti suostu hyväksymään muita ihmisiä sellaisina kuin he ovat ja keksii heistä juttuja kuten edellisessä viestissäsi teit siksi sinulle laitetaan sama kapula kiertoon. Kuitenkin olet heti helisemmässä kun joku sanoo samat sanat takaisin ja alat harhailemaan tyyliin olen tanskan kuningas tyylisesti. Se oikeasti tuo mieleeni vain umpimielisen alkoholistin eikä mitään rikasta. Ole hyvä jatka teeskentelyäsi mutta sen tieteellinen ja  kiinnostavuus arvo on nolla. Ihan aikuisten oikeasti. Sillä on pelkkä trollaus arvo kuten tuosta viestistäsi erittäin hyvin huomaa.

Analysointi

1 Kielen käyttöni palasti minut juntiksi muka, kun arvostelin sinun tapaasi tulle opettamaan minua ja tietämään paremmin muiden asioista sekä esittämään itsestään selvyyksiä niinkuin viinanhuuruiset mielet tekevät, kuten että etkö tiedä että pääseminen paikasta A toiseen B on auton merkitys. Aivan siis aivan lapsellisen kaneetti joku juoppo voisi noin sanoa keskustelussa, mutta ei kukaan normaali. Juopolle voi olla vaikea hahmottaa että ko asia  on muille itsestään selvyys mutta pahasti alkoholisoituneet yleensä hokevat vain itsestään selvyyksiä kun eivät omaa ajatuksellista aivotoimintaa

2 Vttuako minua kiinnostaa että et tiedä mitä kaljatölkki maksaa noin sanoisi vain juoppo joka esittää ettei tiedä mitä olut maksaa, koska haluaa esiintyä nimettömänä mahdollismman kaukana oikeasta itsestään. Ei et todellakaan muka tiedä painotat sitä kuitenkin viestissäsi, ei kukaan normaali kokisi tarpeelliseksi tehdä niin, mutta trolli kokee tarpeelliseksi esittää loppuun asti jotain muuta mitä hän ei ole. Etkä ole köyhä vaan rikas. Just joo anna minun nauraa tuolle hetki. Yrität esittää vakavissasi jotain muttet osaa kovin hyvin sitä. Ihan oikeasti luuseri et ole rikas, ellet ole perinyt rahaa juoppo. Normaali rikas ei myöskään kehu rahoillaan tuntemattomille ja hae sillä uskottavuutta, vaan juoppo köyhä trolli alkaa hakemaan uskottavuutta itselleen sillä vaikka todellisuudessa huijaa vain itseään.

3 Jos olisin älykäs tietäsin sen kaneettisi ei myöskään osoita kuin katkeruutta minun älyäni kohtaan, kuten esiintymisesi kuinka olet nuori. Itse asiassa koko viestisi yritää epätoivoisesti kertoa muille että, usko minä olen jotain ja et ole älykäs jos et usko. Tuo ihan oikeasti kertoo että sinulla ei ole kovin hyvää terävää päätä ja haluat lapsellisena uskotella asioita heikolla menestyksellä ja nimettömänä, aliarvioiden muita keskustelijoita vauva palstalla. Esität täällä hukaten elämääsi, että olet jotain hienoa, kun todellisuus on päinvastainen

Sanoisin että olet yksinkertainen persujen äänestäjä, joka trollaa täällä, eikä omaa kunnollista elämää. Huomattavasti uskottavampaa kuin tuo sinun raapustuksesi. 

Sen lisäksi et suosti ymmärtään elämän realiteetteja jotka autoilun osalta alkavat näyttää huolestuttavista sen lisäksi tämä korotus on aivan mitätön työssäkävälle joten kaikki puheet lopetan työni menen hir teen heittäydyn mereen tämän takia ovat täysin lapsellista sontaa. 

Joten persuhyvä elämä ei ole noin vaikeaa ellet tee siitä itsellesi sellaista. 

Ja miksi ihmeessä? Koska olet Tex Willeristä oppisi saanut suurten ikäluokkien koulupudokas, joka on katkera siitä, että joku sanoo sen suoraan päin naamaa. Eikä itsekkyydeltään halua kantaa vastuuta saastuttamisestaan autolla.

Huono. Niin huono, että itkettään sen heikkolahjaisen puolesta, joka tekstin kirjoitti. :(

Vierailija
207/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkästä aikaa meillä on suoraselkäinen hallitus! Olen itsekin auton omistaja ja häpeän asiaa. Pakko omistaa koska täällä Oulussa joukkoliikenne on olematonta. Säästän paraikaa sähköautoon. 

Onneksi olkoon porvari. Suurin osa suomalaisista ajaa n. 10 vuotta vanhalla autolla, joka maksaa n. 2000-3000 eur. Kyllä moni sen sähköauton ostaisi, jos olisi varaa. Norjassahan on valtio tukenut sähköautojen ostajia.

Eri, mutta minkähän tilaston mukaan autojen keskimääräinen arvo olisi 2000-3000 eur? Ei voi pitää paikkaansa edes teoriassa.

Nettiautoon jos laitat ikäluokaksi 2009 (eli 10 vuotta) niin ilmestyy 3328 hakutulosta, joista ainoastaan 79 kappaletta on arvoltaan 3000 € tai alle.

Jos hakutuloksissa klikkaa sivulle 55/111, eli about puoliväliin, niin autojen arvo on sillä sivulla 8900 €.

Ei vttu. Voiko joku olla noin typerä? Nettiauton hakutulokset. Soot ihan surkee rölli. :D

Vierailija
208/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai mä sitten olen idiootti, mutta kyllä mun pitää laskea kannattaako ottaa joku lyhyempi työkeikka kehyskunnissa, jos työmatkojen kustannukset syö liksan kokonaan.

Asun Helsingissä mutta en saa vakityötä täältä ( olen ope) ja nuo sijaisuuden esim. Hyvinkää- Järvenpää -Kerava -akselilla toimisivat ihan hyvin muuten, mutta kun matkakulut laskee pois, kannattaa ihan oikeasti laskea, oisko fiksumpaa joskus vain jäädä kotiin ja nostaa ansiosidonnaista.

Hyvä, että sentään edes tuon boldatun verran ymmärrät, kun tuo logiikkasi tosiaan on juurikin tasan tuota itseään. Jos et sinne kehyskuntaan rekalla, etkä panssarivaunulla työkeikalle aja, niin jopa idiootinkin pitäisi ymmärtää, että ihan nomaalipalkkaisesta työstä, tuo viiden sentin korotus litrahintaan vaikuttaa korkeintaan kolmekymmentä senttiä tuollaisella työreissulla. Melkoinen idiootti saa kyllä olla jos komenkymmenen sentin palkalla lähtee kehyskuntaan työkeikalle :)

Vierailija
209/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienon isolta näyttää tuo luku provokaation perspektiivistä. Ollenkaan yhtä hienolta se ei näytä, kun pitää kertoa, että miten tuo vero näkyy konkreettisesti tavallisen mattimeikäläisen kukkarossa. Vastaus, eipä juuri mitenkään. Tuo tarkoittaa muutaman sentin korotusta polttoaineen hintaan. Jos se olisi esimerkiksi 5 senttiä, niin keskiarvo autoilijalla (17 000 km vuodessa)  se tarkoittaisi noin 4 euroa lisää polttoainekuluihin kuukaudessa. Eli siis alle viidesosa siitä, mitä aktiivimallin leikkuri vaikuttaa kaikkein pienimpiin työttömyystukiin. 

Olisikohan tuollaisella 4 euron kuukausikorotus otsikolla saanut aikaiseksi yli 10 sivun ketjua, epäilen.

Ongelmahan onkin siinä, että näitä "euro sinne, euro tänne" korotuksia on nyt tullut ihan tauotta vuodesta 2008. Nyt puhutaan jo satasista KUUKAUDESSA.

Vierailija
210/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä27857 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt nautitaan vasureista

Polttoaineiden veron korotus nostaa 10 €:lla auton tankkausta vuoden aikana jos ajaa vuodessa 3000 kilometriä.

Kokoomus vei lomarahoista 30 % joka vei vuoden palkasta tuhansia euroja.

10 € on vähän eri asia kuin tuhansia euroja.

Se joka ajaa 3000km vuodessa ei autoa ylipäätään tarvitse. Minä ajan vähintään 50 000km vuodessa, viime hallitus leikkasi kilometrikorvauksia, kesälomarahoista leikattiin, kiky lisäsi työaikaa. Laskepa siitä.

Sääli ettet itse ole opetellut laskemaan. Itse olen lopettanut autoilun miksi minun tulisi kärsiä siitä että sinä ajat autollasi, eikö se ole ihan sinun valintasi, josta sinun kuulu maksaa korvausta tuhoamasti tilasta. Ymmärrän että tavaroiden on liikuttava, en ladelle ja takas jatkuvalla syötöllä ja kauppaan aina autolla tyyppejä. 

Autoilu on kuin kokoomuspolitiikka, etu otetaan omaan fikkaan ja sanotaan yksityisasiaksi omaa autoiluaan, mutta kulut ja saasteet sosialisoidaan muidenkin maksettaviksi.

Lopetit varmaan siksi, kun sinulta otettiin kortti pois. Mutta koita nyt ymmärtää, että jotkut ihan oikeasti sitä autoa tarvitsevat päästäkseen liikkumaan paikasta A paikkaan B. 

Miksi esittelet vähäälyistä pskaasi täällä onko muista asioiden keksiminen vain niin kivaa onko junttius kivaa vai mikä viestisi pointti. Että keksit todellisuudet etkä hyväksy oikeaa todellisuutta. Noin heikolla argumentilla et todista omaavasi ollenkaan älykkyyttä etkä kompetenssia ymmärtää tätä parin kaljatölkin arvoista korotusta kuukaudessa. Hae jo se Tex Willer ja mene kiikkutuoliin siitä. Ihan aikuisten oikeasti.

Etköhän itse paljastunut juntiksi kielenkäyttösi perusteella? En tiedä paljonko kaljatölkki maksaa. Mutta vaikka itse olen hyväpalkkainen ja itselläni on kyllä varaa ajaa uudella autolla niin moni suomalainen kuitenkin elää kädestä suuhun. Jos itse olisit älykäs niin ymmärtäisit asian.  Mikä ihme on Tex Willer?  En ole ikinä kuullutkaan. Oli pakko googlettaa. Miksi ihmeessä lukisin? Ja olen vielä sen verran nuori etten sitä kiikkutuolia tarvitse

Sinä itse paljastuit trolliksi pelkästään, et menestyväksi, et rikkaaksi, et uuden auton omistajaksi, vaan sellaisesta muille valehtlevaksi trolliksi. Aikuisten oikeasti. Miksi et hankkisi oikeaa elämää tuon mielikuvitus elämäsi sijaan? Onko muut juntteja, etkä muka sinä joka esittää että muut eivät ymmärrä että olet rikas ja muut eivät ymmärrä, mikä on auto ja mihin sitä käytetään. Oikeasti lapsellisuus on se mitä tuot esiin. Vauvapalstan trolli ei ihan täytä kriteereitä älykkäästä ihmisestä, et selvästikkään ole mitään muuta, kuin yksi tex willeristä oppinsa saanut kouluttamaton kuuskytlukulainen, joka ei lapsellisesti suostu hyväksymään muita ihmisiä sellaisina kuin he ovat ja keksii heistä juttuja kuten edellisessä viestissäsi teit siksi sinulle laitetaan sama kapula kiertoon. Kuitenkin olet heti helisemmässä kun joku sanoo samat sanat takaisin ja alat harhailemaan tyyliin olen tanskan kuningas tyylisesti. Se oikeasti tuo mieleeni vain umpimielisen alkoholistin eikä mitään rikasta. Ole hyvä jatka teeskentelyäsi mutta sen tieteellinen ja  kiinnostavuus arvo on nolla. Ihan aikuisten oikeasti. Sillä on pelkkä trollaus arvo kuten tuosta viestistäsi erittäin hyvin huomaa.

Analysointi

1 Kielen käyttöni palasti minut juntiksi muka, kun arvostelin sinun tapaasi tulle opettamaan minua ja tietämään paremmin muiden asioista sekä esittämään itsestään selvyyksiä niinkuin viinanhuuruiset mielet tekevät, kuten että etkö tiedä että pääseminen paikasta A toiseen B on auton merkitys. Aivan siis aivan lapsellisen kaneetti joku juoppo voisi noin sanoa keskustelussa, mutta ei kukaan normaali. Juopolle voi olla vaikea hahmottaa että ko asia  on muille itsestään selvyys mutta pahasti alkoholisoituneet yleensä hokevat vain itsestään selvyyksiä kun eivät omaa ajatuksellista aivotoimintaa

2 Vttuako minua kiinnostaa että et tiedä mitä kaljatölkki maksaa noin sanoisi vain juoppo joka esittää ettei tiedä mitä olut maksaa, koska haluaa esiintyä nimettömänä mahdollismman kaukana oikeasta itsestään. Ei et todellakaan muka tiedä painotat sitä kuitenkin viestissäsi, ei kukaan normaali kokisi tarpeelliseksi tehdä niin, mutta trolli kokee tarpeelliseksi esittää loppuun asti jotain muuta mitä hän ei ole. Etkä ole köyhä vaan rikas. Just joo anna minun nauraa tuolle hetki. Yrität esittää vakavissasi jotain muttet osaa kovin hyvin sitä. Ihan oikeasti luuseri et ole rikas, ellet ole perinyt rahaa juoppo. Normaali rikas ei myöskään kehu rahoillaan tuntemattomille ja hae sillä uskottavuutta, vaan juoppo köyhä trolli alkaa hakemaan uskottavuutta itselleen sillä vaikka todellisuudessa huijaa vain itseään.

3 Jos olisin älykäs tietäsin sen kaneettisi ei myöskään osoita kuin katkeruutta minun älyäni kohtaan, kuten esiintymisesi kuinka olet nuori. Itse asiassa koko viestisi yritää epätoivoisesti kertoa muille että, usko minä olen jotain ja et ole älykäs jos et usko. Tuo ihan oikeasti kertoo että sinulla ei ole kovin hyvää terävää päätä ja haluat lapsellisena uskotella asioita heikolla menestyksellä ja nimettömänä, aliarvioiden muita keskustelijoita vauva palstalla. Esität täällä hukaten elämääsi, että olet jotain hienoa, kun todellisuus on päinvastainen

Sanoisin että olet yksinkertainen persujen äänestäjä, joka trollaa täällä, eikä omaa kunnollista elämää. Huomattavasti uskottavampaa kuin tuo sinun raapustuksesi. 

Sen lisäksi et suosti ymmärtään elämän realiteetteja jotka autoilun osalta alkavat näyttää huolestuttavista sen lisäksi tämä korotus on aivan mitätön työssäkävälle joten kaikki puheet lopetan työni menen hir teen heittäydyn mereen tämän takia ovat täysin lapsellista sontaa. 

Joten persuhyvä elämä ei ole noin vaikeaa ellet tee siitä itsellesi sellaista. 

Ja miksi ihmeessä? Koska olet Tex Willeristä oppisi saanut suurten ikäluokkien koulupudokas, joka on katkera siitä, että joku sanoo sen suoraan päin naamaa. Eikä itsekkyydeltään halua kantaa vastuuta saastuttamisestaan autolla.

Älä analysoi, kun et ole kehittynyt osataksesi sitä.

Vierailija
211/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korotus on aivan mitätön, bissen verran viikossa. Alkoholistit vain vastustaa tätä.

Kummasti vertailet jatkuvasti tätä alkoholimääriin....

TAIDAT OLLA AUTOTON DEEKU.

Vierailija
212/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtava logiikka. Kun jotain asiaa verotetaan jo aivan sairaan törkeästi, sitä voi siis helposti korottaa vitosen vielä lisää kuukaudessa. Onhan se jo nyt niin törkeän kallista, että ei se enää haittaa :D

Niin voit miettiä kannattaako tuhlata aikaa asiasta kauhistelemiseen vai ei. Tietynlainen älykkyystesti tämäkin. Ehkä kostoksi teet jotain raflaavaa ja naurettavaa kuin joku kummelivitsihahmo esim protestoit se olisi sinun tapaistasi. Ex vaimosihan siirsi kerran kynääsi kymmenen senttiä etkä suostunut enäää siihen koskemaan kun kyse oli sen luokan tapauksesta hänähän olisi jatkossa voinut siirtää kynää vielä viiskin senttiä. 

Tässä tapauksessa on kuitenkin ihan fakta vaikka kuinka itkisit ja huutaisit että äääitiii, niin saastuttaminen tulee kallistumaan ja veroja tullaan korottamaan näillä sektoreilla. Tietenkään se ei sinun pääsi seinään hakkamista mitenkään estä se on ehkä yksi ainoita asioita jota teet hyvin. Joten miksi luopua siitä. Muuta iloahan et tästä kyllä saa. 

2,5 euroa tankillinen lisää ja omasta mielestään aikuinen sanoo ettei enää mene töhin tai alkaa lakkoilemaan, tai mitä vaan täysin turhaa nillitystä ettei vie lapsiaan kouluun. Laastari lähtee repäisemällä niiin ei tarvitse huutaa montaa päivää yhdestä mitättömästä asiasta joka on kuitenkin tehtävä ja edessä.

Älykäs olisi jo hyväksynyt asian. Idiootti ei hahmota sitä vieläkään.

Ei millään pahalla, mutta vaikutat aika yksinkertaiselta ihmiseltä...

Vierailija
213/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelias. kirjoitti:

Tietääkö joku, paljonko se tekee litraa kohden bensassa ja dieselissä?

Viime vuonna polttoaineita myytiin 7,7 miljoonaa tonnia, eli korotusta tulee noin 3,5 senttiä litralle.

Vierailija
214/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä ihan oikeasti taidat olla idiootti, koska sulle on jo täällä ratakiskosta väännetty, että sinä saat ne työmatkasi verotuksessa takaisin, jos olet oikeutettu käyttämään yksityisautoa työmatkoihisi, joten ne ei syö sentilläkään palkkaasi. Jos taas et ole oikeutettu käyttämään yksityisautoa verovähennyksissäsi, niin eihän se polttoaineveron korotus voi näkyä silloin mitenkään työmatkassasi, eikä sen koommin palkassasikaan, kun olet oikeutettu vain julkisten kulkuvälineiden verovähennykseen.

Vierailija
215/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaikuta noiden äänestäjiin, ei ne töissä käy

Vierailija
216/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä ihan oikeasti taidat olla idiootti, koska sulle on jo täällä ratakiskosta väännetty, että sinä saat ne työmatkasi verotuksessa takaisin, jos olet oikeutettu käyttämään yksityisautoa työmatkoihisi, joten ne ei syö sentilläkään palkkaasi. Jos taas et ole oikeutettu käyttämään yksityisautoa verovähennyksissäsi, niin eihän se polttoaineveron korotus voi näkyä silloin mitenkään työmatkassasi, eikä sen koommin palkassasikaan, kun olet oikeutettu vain julkisten kulkuvälineiden verovähennykseen.

totta, julkiset eivät käytä polttoainetta joten mitään äkillisiä hinnankorotuspaineita ei tule.

Ja työmatkojen verotuksessa saa jotain takaisin, ei sitä toteutuneen mukaan hyvitetä täysmääräisenä. 

-eri

217/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi julkistakin liikennettä käyttää, mutta ei mulla ole mahdollisuutta käyttää metro-juna-bussimatkaan 1,5 tuntia per suunta.

Uskokaa nyt jo, että monelle se auto ei ole mikään hupivehje vaan elämän edellytys.

Korotuksia on tullut koko ajan, autoilun kustannukset ovat aivan jäätävät.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
218/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi hinnankorotukset koskevat vain suurien kaupunkien ydinkeskustaa eikä esimerkiksi kehyskuntia joissa julkinen liikenne on vitsi.

Saatika sitten oikeaa maaseutua.

Vierailija
219/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä työmatkakuluja omasta autosta saa vähentää seuraavin reunaehdoin:

Vähennys oman auton käytön mukaan

Voit vähentää matkakulut oman auton käytön mukaan laskettuna vain, jos auton käyttöön on jokin seuraavista perusteista:

Julkista kulkuneuvoa ei ole lainkaan käytettävissä.

Kävelymatka on yhdensuuntaisella matkalla yhteensä vähintään 3 kilometriä. Esimerkiksi jos kävelymatkasi kotoa pysäkille on kaksi kilometriä ja matkan määränpäässä kävely pysäkiltä työpaikallesi on myös kaksi kilometriä, on kävelymatka yhdensuuntaisella matkalla yhteensä neljä kilometriä.

Odotusaika (ei siis matkustusaika) meno-paluumatkalla on yhteensä vähintään 2 tuntia.

Matkasi alkaa tai päättyy klo 00.00 - 05.00 välisenä aikana.

Huomaathan, että verotuksessa ei hyväksytä matkoja oman auton kustannusten mukaan esimerkiksi näillä perusteilla:

Oma auto on nopeampi kuin julkinen kulkuneuvo.

Tarvitset työssäsi autoa.

Viet lapsen päivähoitoon tai kouluun työmatkalla.

Nämä suoraan verottajan sivuilta https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot-j…

Esimerkiksi se että tarvitset autoa työssäsi ei oikeuta vähentämään näitä kuluja verotuksessa. Näillä spekseillä tätä vähennysoikeutta pystyy kayttämään joku muutama prosentti työssäkäyvistä.

Vierailija
220/431 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kaatuu suomessa yhden kalja tölkin hintaan viikossa. Ei päästä töihin apuuuuuuaa. Kostoksi ei mennä töihi enää. Tämä on ihan oikeasti kuin kummelivitsistä tämä koko vauvapalstan ääri reagoiminen. 

Persut katsoo kummelia kun samaistuvat hahmoihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan