Polttoaineiden verotus kiristyy ensi vuonna jopa 250 miljoonalla eurolla
Kommentit (431)
Kyllä huomaa että ollaan naisten kansoittamalla "keskustelu"palstalla. Typerää riitelyä ja aivan asian vierestä. Mutta asiasta kun puhutaan niin kyllähän tämäkin korotus osuu taas kovimmin köyhimpiin ja eniten tarvitseviin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä huomaa että ollaan naisten kansoittamalla "keskustelu"palstalla. Typerää riitelyä ja aivan asian vierestä. Mutta asiasta kun puhutaan niin kyllähän tämäkin korotus osuu taas kovimmin köyhimpiin ja eniten tarvitseviin.
Eihän osu, köyhimillä ei edes ole autoa... Juntteihin jotka eivät hahmota kokonaisuuksia tämä osuu ja menee nähtävästi tunteisiin jonkun muutaman sentin takia. Jokainen työssäkäyvä voi jättää yhden oluen ostamatta viikossa ja asia on kuitattu tai parempi jos tajuavat mennä hakemaan sen oluen fillarilla jatkossa niin ei pala sitäkään euroa bensaan kun hakee kaljansa.
Autossa on muitakin kuluja kuin polttoaine. Mikään näistä ei ole ollut laskusuunnassa koskaan, heitän esimerkkinä nyt vaikkapa renkaat, huollot, pesut, pissapojan litkut, polttimot jne..
Täähän on perussettiä, verojen korotus ei haittaa kunhan ne eivät suoraan kyseiseen henkilöön. Aika harva tajuaa että kyllä ne vaikuttaa ihan kaikkiin ihmisiin välillisesti. Polttoaineiden verotuksen kiristys nostaa mm. öljyllä lämmittäviä kotitalouksia, julkisen liikenteen lippuhintoja, kaiken rahdattavan tavaran rahtikustannuksia jne.. veroihin palava raha on pois muusta kulutuksesta.
Eli jos mulla menee 100€ vuodessa enemmän polttoaineisiin, eikä tulot nouse yhtään, niin se 100€ on ihan suoraan pois mun kulutuksesta. Ehkä jätän muutaman ravintolasyömisen väliin tms. Sitten kun parisataatuhatta ihmistä tekee vastaavan muutoksen, koska verotus, niin yhtäkkiä on muutama sata ravintolaa konkassa.
Suomalaiset on valtaosin niin älytöntä porukkaa että niiden mielestä valtio/kuntaa osaa paremmin käyttää niiden rahat
Ai juma nuo vihervassarit ovat saappaita. Koko maapallon mittakaavassa Suomen mitättömän pienistä CO2-päästöistä on jatkuva parku ja ulina. Toisaalta samat urpot vouhkaavat, että bensaveron taas yksi korotus on niin mitättömän pieni, ettei siitä saa valittaa. Tajuavatkohan ne itse kuinka samperin vammaisilta niiden kommentit näyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Ai juma nuo vihervassarit ovat saappaita. Koko maapallon mittakaavassa Suomen mitättömän pienistä CO2-päästöistä on jatkuva parku ja ulina. Toisaalta samat urpot vouhkaavat, että bensaveron taas yksi korotus on niin mitättömän pieni, ettei siitä saa valittaa. Tajuavatkohan ne itse kuinka samperin vammaisilta niiden kommentit näyttävät.
Mietin juuri tässä, että onko tuo pahin vinkuja alaikäinen kuten ulosanti antaisi ymmärtää, mutta veikkaan, että on ihan aikuinen ihminen. Aikamoista vihaa. Siis oletuksella, ettei ole joku väsähtänyt rölli.
Lopetan työt sentin takia valitan sentin takia älkää vain tulko kertomaan minulle etten saa valittaa ja sastuttaa sentin takia hyödykkeillä joiden tekemiseen tuottamiseen ja siivomiseen minulla ei ole osaa eikä arpaa. En kanna vastuuta teioistani käytän ja kulutan vain vaikka en itse ole panostanut mihinkään en tehnyt teitä en mitään konkreettista hyödyn vain autosta ja saastutan, minä minä minä minä minä ja vitu n vihervassarit.
Lopettakaa se autoilu jos noin korpeaa ihan oikeasti. Tosimies lopettaisi jo ja keskittyisi lukemaan Tex Willereitä ja heiluttamaan lakua muka lassona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin juuri tässä, että onko tuo pahin vinkuja alaikäinen kuten ulosanti antaisi ymmärtää, mutta veikkaan, että on ihan aikuinen ihminen. Aikamoista vihaa. Siis oletuksella, ettei ole joku väsähtänyt rölli.
Sinäkö et näe mitään epäloogisuutta vihervassarien ulinassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vttu sinä olet tyhmä minä valitan minä minä minä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siihen juuri yritin viitata, mutta en tarpeeksi selkeästi. Tuo tuossa edellä, ilmeisesti psykiatrisen hoidon tarpeessa tms.
Vierailija kirjoitti:
Lopetan työt sentin takia valitan sentin takia älkää vain tulko kertomaan minulle etten saa valittaa ja sastuttaa sentin takia hyödykkeillä joiden tekemiseen tuottamiseen ja siivomiseen minulla ei ole osaa eikä arpaa. En kanna vastuuta teioistani käytän ja kulutan vain vaikka en itse ole panostanut mihinkään en tehnyt teitä en mitään konkreettista hyödyn vain autosta ja saastutan, minä minä minä minä minä ja vitu n vihervassarit.
Lopettakaa se autoilu jos noin korpeaa ihan oikeasti. Tosimies lopettaisi jo ja keskittyisi lukemaan Tex Willereitä ja heiluttamaan lakua muka lassona
Nimimerkillä työtön ja autoton..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkillä työtön ja autoton..
Nimimerkillä juntti työtön ja autoton ja huonosti vastuuta kantava saastutaaja.
Vierailija kirjoitti:
Nimierkillä vammainen itse..
Vierailija kirjoitti:
Utelias. kirjoitti:
Tietääkö joku, paljonko se tekee litraa kohden bensassa ja dieselissä?
Viime vuonna polttoaineita myytiin 7,7 miljoonaa tonnia, eli korotusta tulee noin 3,5 senttiä litralle.
Eli ei juuri mitään.
Ajattelin ihan kettuillakseni hankkia seuraavaksi autoksi dodge ram 3500, 6,7 litraisella cumminsin dieselillä. Co2 päästöt aivan mielettömät ja kulutus maantieajossa älytön. Rekisteröi sen pakettiautoksi, niin vero on satkun vuodessa ja tankkaus luonnollisesti venäjällä.
Normiajojen lisäksi otan iltaharrastukseksi ajelun ja pyrin heittämään vähintään 100km ylimääräisen lenkin päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Kaljan hinnalla viikossa mitä MITÄ. Tapan itseni muutan pois äääääiiiittiiiiiii!
No muuta ihmeessä.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin ihan kettuillakseni hankkia seuraavaksi autoksi dodge ram 3500, 6,7 litraisella cumminsin dieselillä. Co2 päästöt aivan mielettömät ja kulutus maantieajossa älytön. Rekisteröi sen pakettiautoksi, niin vero on satkun vuodessa ja tankkaus luonnollisesti venäjällä.
Normiajojen lisäksi otan iltaharrastukseksi ajelun ja pyrin heittämään vähintään 100km ylimääräisen lenkin päivässä.
Olet kummelihahmo.
Vierailija kirjoitti:
Laitan lisäksi siihen lavalle kuution säkin betonia ja peräkärryyn kaksi kuution säkkiä betonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitan lisäksi siihen lavalle kuution säkin betonia ja peräkärryyn kaksi kuution säkkiä betonia.
Menee varmaan se 40 litraa satasella mut elämä on hei..
Vierailija kirjoitti:
Niitä työmatkakuluja omasta autosta saa vähentää seuraavin reunaehdoin:
Vähennys oman auton käytön mukaan
Voit vähentää matkakulut oman auton käytön mukaan laskettuna vain, jos auton käyttöön on jokin seuraavista perusteista:
Julkista kulkuneuvoa ei ole lainkaan käytettävissä.
Kävelymatka on yhdensuuntaisella matkalla yhteensä vähintään 3 kilometriä. Esimerkiksi jos kävelymatkasi kotoa pysäkille on kaksi kilometriä ja matkan määränpäässä kävely pysäkiltä työpaikallesi on myös kaksi kilometriä, on kävelymatka yhdensuuntaisella matkalla yhteensä neljä kilometriä.
Odotusaika (ei siis matkustusaika) meno-paluumatkalla on yhteensä vähintään 2 tuntia.
Matkasi alkaa tai päättyy klo 00.00 - 05.00 välisenä aikana.
Huomaathan, että verotuksessa ei hyväksytä matkoja oman auton kustannusten mukaan esimerkiksi näillä perusteilla:Oma auto on nopeampi kuin julkinen kulkuneuvo.
Tarvitset työssäsi autoa.
Viet lapsen päivähoitoon tai kouluun työmatkalla.Nämä suoraan verottajan sivuilta https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot-j…
Esimerkiksi se että tarvitset autoa työssäsi ei oikeuta vähentämään näitä kuluja verotuksessa. Näillä spekseillä tätä vähennysoikeutta pystyy kayttämään joku muutama prosentti työssäkäyvistä.
Ja siinäkin on se omavastuu, ennen vähennyksiä. Ja ei tosiaankaan "kata kustannuksa" tuo vähennys.
Onneksi, voit säästää jos oikein pitkään luukutat pillurallia muutaman sentin. Ei vttu mitä älynjättiläisiä tällä on.