Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä miehen edesottamuksista naispuoliseen ystäväänsä liittyen?

Vierailija
14.08.2019 |

Mieheni ja tämä nainen ovat olleet kavereita ala-asteelta saakka. Mies on ennenkin puhunut miten arvostaa tätä naista ihmisenä ja miten on luovinut hankalien elämänvaiheiden läpi yms. Eräänä päivänä mies taas otti asian puheeksi ja kertoi naiseen liittyen tapahtuman, miten nainen oli toiminut pyyteettömästi ja hienosti lapsenlastaan kohtaan. Nainen on saanut itse aikanaan lapsen hyvin nuorena ja on isoäiti jo (olemme hieman päälle 4-kymppisiä). Kertoi naiseen liittyen muutakin ns. ”hehkutusta”, mitä vähän ihmettelin. Asia tuli puheeksi vähän yllättäen ja mies jatkoi asiasta keskustelua edelleen.

Mies on ennenkin puhunut kyseisestä naisesta hieman glamour-tyyliin mielestäni. Mies pitää ko. naista jotenkin erityisen upeana selviytyjänä. On saanut nuorena lapset, eronnut erittäin hankalasta suhteesta, kantaa vastuun lapsenlapsestaan jotenkin erityisesti mieheni mielestä jne. Toki itsekin ajattelen naisen selviytyneen hienosti ja olevan varmasti aika ”täyspäinen”, kun on niinkin hyvin pärjännyt hankaluuksista huolimatta.

Olen tavannut tämän naisen pariin otteeseen ja luotan aikalailla siihen, millaisen ensivaikutelman ihmiset tekevät ensimmäisissä kohtaamisissa. Itse tervehdin aina iloisesti uusia ihmisiä ja esittelen itseni, kuuluu mielestäni hyviin käytöstapoihin. Nainen kuitenkin molemmilla kerroilla on jättänyt täysin noteeraamatta minut, ei ole katsonut päin, ei tervehtinyt saati esittäytynyt, jutellut vain miehelleni ja olen ollut vieressä kuin ilmaa. Tämän vuoksi en nyt ihan täydellisesti pysty mieheni hehkutukseen yhtymään. Jotenkin se kuva, mitä mies tuo esille ja ”todellisuus” ei täsmää. Omat ystäväni, niin mies-kuin naispuolisetkin tervehtivät kyllä miestäni, esittelen heidät tai esittelevät itse itsensä. Toin sitten vain tämän näkökulmani esille miehelleni näkökulmana. Kerroin toki, että hyvin on pärjännyt vaikeuksista huolimatta, mutta että hieman ihmettelen tätä puolta käytöksessä.

Mies suuttui tästä minulle ja sanoi, että naiset on aina kateellisia miesten naispuolisista ystävistä eivätkä näe heissä mitään hyviä puolia. Miehen reaktio ampui täysin yli, koska en todella ollut esittänyt näkökulmaani niin. Miehellä on muistakin naispuolisia ystäviä, joihin olen näiden kolmen yhteiseen seurusteluvuoden aikana tutustunut ja kaikki heistä ovat tervehtineet, esitelleet itsensä sekä myös huomioineet keskustelussa. Toin tämänkin näkökulman esiin etenkin yhdestä naispuolisesta ystävästä, jonka kanssa olemme paljonkin tekemisissä. Ja miksi en olekaan miehen mielestä hänestä kateellinen ja toisaalta, miten näiden kahden naisen käytös myös ovat kuin yö ja päivä toistensa kanssa.

Kysyinkin mieheltä, että onko hänellä ollut tai onko nykyäänkin vielä jotain erityisiä tunteita tätä naista kohtaan, kun asia sai hänessä niin voimakkaan reaktion aikaiseksi. Tämän mies kielsi. Kuitenkin myöhemmin huomasin, että juuri kyseisenä iltana mieheni oli käynyt kyseisen naisen fb-päivitykseen kommentoimassa, miten arvostaa häntä ja että nainen on ”super mummo”. Tuli tunne, että mies koki kuin itseään olisi oikein henkilökohtaisesti loukattu, kun sanoin mielipiteeni ja hänen on pitänyt käydä ”puolustamassa tätä naista oikein erityisesti.

Mitäpä mieltä tässä sitten pitäisi asiasta olla...?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja kun on taas aikuisilla ihmisillä ongelmat. Olette kuin jotain epävarmoja teinejä, jotka kyttää toisten facebook-päivityksiä (tai oikeastaan nykyajan nuoret sentään tajuavat kiertää sen kusetusfirman kaukaa). Ei voi kuin olla taas kerran onnellinen, että omassa lähipiirissäni ei ole tuollaisia ihmisiä, vaan aikuisia ja täysijärkisiä.

Vaikea sanoa, onko tässä kommentissa takana yksinkertaisuus vai elämänkokemuksen puute.

Vierailija
22/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut miehet kyllä fanittaa sellaista naista hädässä, raukkaa, ihanaa naista, joka on niin kovia kokenut. Varmaan pelastajaa tarvitsisi tuo herkkä neitonen... eivätkä tosiaan ole valmiita näkemään mitään vikaa siinä prinsessassa.

En tiedä mikä auttaisi, ehkä annat vaan tilanteen kokonaan olla. Älä itse tuo tätä naista väliinne puhumalla hänestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppinen mies ei ole kiinnostunut naisesta jota kehuu supermummoksi. 

Tämä. Ihmettelinkin miksei kukaan kommentoinut tätä aiemmin... "Supermummo" on niin friend zone termi kuin olla vain voi.

Vierailija
24/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, tulee ihan mieleen, kun miehelläni oli nuoruudessa naispuolisia ystäviä, joilla oli ollut niin kova elämä ja rikkinäinen lapsuus ja nämä tytöt olivat niin herkkiä ties sun mitä.

Yksi näistä oli minut nähtyään sanonut miehelleni, että olen sellainen ihminen, jonka kanssa hän ei halua olla tekemisissä. Olimme nähneet noin 3 minuuttia. Varsin herkkä oli. Myöhemmin soitti miehelleni itkuisia puheluita, kun hänellä ei ole ketään ihmisiä.

No juuri näin :/

Luotan myös tunteeseen kohdatessani ihmisen. Jos olen saanut ennakkokuvauksena kuvailun ihanasta, herttaisesta ja pyyteettömästä ihmisestä ja kohdatessa ihminen on täysin erilainen niin kyllä se kovasti omaan näkemykseen vaikuttaa. Kyllä herttaiset ja ihanat ihmiset ovat juuri sitä jo ensitapaamisella, eivätkä käyttäydy tuolloin sen kummemmin kuin ovatkaan oikeasti.

Voisin kuvitella, että miehen mielipiteeseen voi hieman vaikuttaa hehkeä ulkokuori ja vaalea ”leijonanharja”, joka naisella on. ;) Miksi hän muuten suoraan ajatteli minun olevan jotenkin kateellinen tuolle naispuolisella kaverilleen, vaikka asiaa en tuonut sillä tavalla esille ollenkaan. Kertoo mielestäni siitä, että miehen mielestä tuossa naisessa juuri on jotain erityistä, mistä minun pitäisi olla kateellinen hänen mielestään.

Vierailija
25/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja kun on taas aikuisilla ihmisillä ongelmat. Olette kuin jotain epävarmoja teinejä, jotka kyttää toisten facebook-päivityksiä (tai oikeastaan nykyajan nuoret sentään tajuavat kiertää sen kusetusfirman kaukaa). Ei voi kuin olla taas kerran onnellinen, että omassa lähipiirissäni ei ole tuollaisia ihmisiä, vaan aikuisia ja täysijärkisiä.

Ei niitä toisten päivityksiä tarvitse kytätä kun ne lävähtää siihen omalle seinälle automaattisesti, mikäli ei ole erityisesti estänyt. Ja harvemmassa n kukaan kumppaniaan somessa estää.

Ei minulle ole lävähtänyt omalle seinälle automaattisesti yhtään ainutta sellaista kommenttia tai tykkäystä, minkä puolisoni on antanut sellaisen ihmisen kuvaan, joka ei ole minunkin ystäväni.

Vierailija
26/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kritisoisi sen naisen käytöstä. Kertoisin vain että minusta on tuntunut ikävältä ja siltä etten ole tervetullut siihen tilanteeseen. Jos tavallaan "hyökkäät" miehen ihailemaa ihmistä vastaan niin mies joutuu heti puolustuskannalle. Parempi siis puhua vain omista tunteista

Parisuhde on kuitenkin se ykkösihmissuhde, eli ei mulla oo tarvetta puolustaa ketään puolisoani vastaan. En välttämättä ole samaa mieltä tietenkään kuin arvosteleva puoliso, mutta hänenkin mielipiteensä on kuultava ja mun mielestä eka. Aika monesti itselle tärkeän asian arvostelu muuten suututtaa.

Vierailija
27/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa, onko tässä kommentissa takana yksinkertaisuus vai elämänkokemuksen puute.

Ehkä vähän naivi asenne. Koskaanhan kukaan ei ole millään harmaalla alueella.

Vierailija
28/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö olet sellainen ihminen, joka ei ”kyttäisi” asiassa, jossa tuntisit epävarmuutta ihmisiin liittyen ja sinulla olisi siihen mahdollisuus? Ei tuo nyt minustakaan ihan normaali reaktio mieheltä ole, että on sattumoisin juuri samana päivänä on käynyt kyseisen naisen seinälle kirjoittamassa tuon tyylistä tekstiä. Ehkä syytäkin vähän stalkkailla?

Epävarma, surkealla itsetunnolla varustettu kyttää, kyylää ja vakoilee.

En ole sellainen. En pode epävarmuutta enkä todellakaan alennu sinun tasollesi.

Vierailija
29/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te kuvittelette voittavanne epäilyllä ja mustasukkaisuudella? Tuletteko onnellisemmiksi siitä?

Vierailija
30/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai juuri päinvastoin? Miksi ap:n pitäisi katsella tossun vieressä ja olla sanomatta mitään. Jos sinun ihmissuhteesi perustuvat ”harmaille alueille” niin mikäpä siinä. Jotkut vielä arvostavat muitakin juttuja. Kun on elämänkokemusta ja osaa jo arvostaa itseään, voi myös kyseenalaistaa toisten edesottamuksia itseään kohtaan ja olla hyväksymättä ja ”ymmärtämättä” ihan kaikkea moskaa.

Vierailija
31/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiivi. Ja selvennätkö, kun en saa tätä kommenttia tarttumaan mihinkään sanottuun.

Vierailija
32/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö olet sellainen ihminen, joka ei ”kyttäisi” asiassa, jossa tuntisit epävarmuutta ihmisiin liittyen ja sinulla olisi siihen mahdollisuus? Ei tuo nyt minustakaan ihan normaali reaktio mieheltä ole, että on sattumoisin juuri samana päivänä on käynyt kyseisen naisen seinälle kirjoittamassa tuon tyylistä tekstiä. Ehkä syytäkin vähän stalkkailla?

Epävarma, surkealla itsetunnolla varustettu kyttää, kyylää ja vakoilee.

En ole sellainen. En pode epävarmuutta enkä todellakaan alennu sinun tasollesi.

Aika monta kertaa sinun täytyy sitä köydä todistamassa täällä. Tuleehan siitä totta, kun tarpeeksi monta kertaa sen toistaa ;)

Vierailija
33/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailija1: Voi luoja kun on taas aikuisilla ihmisillä ongelmat. Olette kuin jotain epävarmoja teinejä, jotka kyttää toisten facebook-päivityksiä (tai oikeastaan nykyajan nuoret sentään tajuavat kiertää sen kusetusfirman kaukaa). Ei voi kuin olla taas kerran onnellinen, että omassa lähipiirissäni ei ole tuollaisia ihmisiä, vaan aikuisia ja täysijärkisiä.

vierailija2;

mä:

Ehkä vähän naivi asenne. Koskaanhan kukaan ei ole millään harmaalla alueella.[/quote]

sä:

Naiivi. Ja selvennätkö, kun en saa tätä kommenttia tarttumaan mihinkään sanottuun.[/quote]

Mä tarkoitim naiivilla asenteella vierailijan1 tekstiä, että joskus asiat vaan ei ole oikein ja kohdallaan, ja vika ei ole epävarmassa puolisossa.

Etenkään jos aapeen kirjoittama pitää paikkansa, niin hänen miehensä reaktio vaatii selityksen. Jos mies ei ole tuolla tavalla reagoiva arkielämässä muutenkin. Heikko signaali jostain.

Vierailija
34/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vierailija1: Voi luoja kun on taas aikuisilla ihmisillä ongelmat. Olette kuin jotain epävarmoja teinejä, jotka kyttää toisten facebook-päivityksiä (tai oikeastaan nykyajan nuoret sentään tajuavat kiertää sen kusetusfirman kaukaa). Ei voi kuin olla taas kerran onnellinen, että omassa lähipiirissäni ei ole tuollaisia ihmisiä, vaan aikuisia ja täysijärkisiä.

vierailija2;

mä:

sä:

Naiivi. Ja selvennätkö, kun en saa tätä kommenttia tarttumaan mihinkään sanottuun.

Mä tarkoitim naiivilla asenteella vierailijan1 tekstiä, että joskus asiat vaan ei ole oikein ja kohdallaan, ja vika ei ole epävarmassa puolisossa.

Etenkään jos aapeen kirjoittama pitää paikkansa, niin hänen miehensä reaktio vaatii selityksen. Jos mies ei ole tuolla tavalla reagoiva arkielämässä muutenkin. Heikko signaali jostain.

No nyt selkisi. Kuulosti ensin siltä, että syytät ap:ta asiassa ja että hän olisi naiivi. Nyt ymmärrän paremmin.

Miehen reaktio kyllä puhuu minunkin mielestäni jostain, mutta mistä? Miksi ystävänainen menee kumppanin edelle ja mies on valmis häntä raivokkaasti puolustamaan?

Vierailija
35/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittiko ap, että hän siis tervehti itse tätä naista tavatessa ja esittäytyi, mutta nainen ei sanonut mitään?

Onhan tuollainen nyt todella tökeröä ja kummallista käytöstä aikuiselta ihmiseltä, varsinkin kun on kyse hyvän ystävän puolisosta. Kyllä itsekin ihmettelisin.

Vierailija
36/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittiko ap, että hän siis tervehti itse tätä naista tavatessa ja esittäytyi, mutta nainen ei sanonut mitään?

Onhan tuollainen nyt todella tökeröä ja kummallista käytöstä aikuiselta ihmiseltä, varsinkin kun on kyse hyvän ystävän puolisosta. Kyllä itsekin ihmettelisin.

En päässyt esittelemään asti, kun tavatessamme ystävällisesti hymyilin ja tervehdin tätä naista niin hän ei katsonutkaan minuun päin eikä myöskään tervehtinyt. Toisella tapaamiskerralla sama homma... kyllä siinä kovasti tuli tunne, ettei paljon kiinnostanut. Ensimmäisen kerran olis voinut laittaa vaikka ”epähuomion” tai muun piikkiin, mutta täysin sama kuvio toistui toisella kerralla. Mahdoton siinä tilanteessa on esittäytyä, kun olet niinkuin et paikalla olisikaan.

Vierailija
37/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kritisoisi sen naisen käytöstä. Kertoisin vain että minusta on tuntunut ikävältä ja siltä etten ole tervetullut siihen tilanteeseen. Jos tavallaan "hyökkäät" miehen ihailemaa ihmistä vastaan niin mies joutuu heti puolustuskannalle. Parempi siis puhua vain omista tunteista

Parisuhde on kuitenkin se ykkösihmissuhde, eli ei mulla oo tarvetta puolustaa ketään puolisoani vastaan. En välttämättä ole samaa mieltä tietenkään kuin arvosteleva puoliso, mutta hänenkin mielipiteensä on kuultava ja mun mielestä eka. Aika monesti itselle tärkeän asian arvostelu muuten suututtaa.

Vähän jotain tällaista tarkoitan myös. En lähtisi puolustamaan kaveriani kumppaniani vastaan, vaan yrittäisin parhaani mukaan nähdä molemmat näkökulmat. Kuulisin kyllä kumppaniani myös. Sanoinkin tämän miehelle. Toin näkökulmana myös sen, että jos oma ystäväni käyttäytyisi huonosti miestäni kohtaan niin tykkäisin siitä huonoa, enkä kyllä siinä tilanteessa lähtisi puolustamaan ystävääni vaan jokainen aikuinen ihminen vastaa itse käytöksestään ja teoistaan.

Vierailija
38/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on, tai oli, tuollainen miespuolinen ystävä. Ihmettelin aina miksi hänen naisystävänsä olivat niin kylmäkiskoisia minua kohtaan, vakka muut hänen naispuoliset kaverinsa kutsuttiin miehen naisystävän toimesta shoppailemaan, ja lenkille. Minä kun tulin kahville niin painuttiin ulos sanaakaan sanomatta. Illanistujaisissa sitten esitettiin hyvää naamaa kun paikalla oli muitakin kuin minä ja hänen miehensä ja hän.

No pikkuhiljaa selvisis sitten koko ajan lisää kummallisuuksia, ja kyllä se vain niin oli, että tämä hyvä ystäväni oli jollain kummallisella tavalla minusta mustis. Kun 5v sitten aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa, niin tämä kaveri ensin oli muka hyvillään, sitten yritti parittaa minua muille miehille, ja jopa puhua miehestäni että hän olisi jotenkin "lähentynyt" muutamankin naisen kanssa minun selkäni takana. Täysin tuulesta temmattuja juttuja. Lopulta meillä meni välit kokonaan. Nyttemmin olemme taas ihan väleissä, mutta yhteden pito on puhelu silloin, viesti tällöin.

Vierailija
39/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, tulee ihan mieleen, kun miehelläni oli nuoruudessa naispuolisia ystäviä, joilla oli ollut niin kova elämä ja rikkinäinen lapsuus ja nämä tytöt olivat niin herkkiä ties sun mitä.

Yksi näistä oli minut nähtyään sanonut miehelleni, että olen sellainen ihminen, jonka kanssa hän ei halua olla tekemisissä. Olimme nähneet noin 3 minuuttia. Varsin herkkä oli. Myöhemmin soitti miehelleni itkuisia puheluita, kun hänellä ei ole ketään ihmisiä.

Joo, uhrinaiset ovat ihan oma tyylilajinsa :D Ovat niin viattomia ja herkkiä nyyhkyttelijöitä joita eläm potkii päähän ilman että he olisivat itse koskaan tehneet mitään pahaa kenellekään. Miehiä pidetään haaremissa, ja itkeskellään niiden olkapäätä vasten. Onneksi oma mieheni on päässyt tuollaisesta yli jo reilu parikymppisenä. Välillä joku aina yrittää saada hänestä tukipilaria, mutta mies sanoo aina että sun kannattaisi puhua mun vaimolle, se on tällaisissa jutuissa niin paljn parempi. Ei ole kukaan vielä halunnut mulle puhua :D

Vierailija
40/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En päässyt esittelemään asti, kun tavatessamme ystävällisesti hymyilin ja tervehdin tätä naista niin hän ei katsonutkaan minuun päin eikä myöskään tervehtinyt. Toisella tapaamiskerralla sama homma... kyllä siinä kovasti tuli tunne, ettei paljon kiinnostanut. Ensimmäisen kerran olis voinut laittaa vaikka ”epähuomion” tai muun piikkiin, mutta täysin sama kuvio toistui toisella kerralla. Mahdoton siinä tilanteessa on esittäytyä, kun olet niinkuin et paikalla olisikaan.

Jotain tuossa kyllä mättää ja vaihtoehtoja on muutama. Nainen on ehkä ihastunut ap:n mieheen ja on mustasukkainen. Tai sitten ap:n mies puhuu ap:sta pahaa seläntakana ja siksi nainen käyttäytyy noin. Joka tapauksessa todella epäkohteliasta ja lapsellista käytöstä.