Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä miehen edesottamuksista naispuoliseen ystäväänsä liittyen?

Vierailija
14.08.2019 |

Mieheni ja tämä nainen ovat olleet kavereita ala-asteelta saakka. Mies on ennenkin puhunut miten arvostaa tätä naista ihmisenä ja miten on luovinut hankalien elämänvaiheiden läpi yms. Eräänä päivänä mies taas otti asian puheeksi ja kertoi naiseen liittyen tapahtuman, miten nainen oli toiminut pyyteettömästi ja hienosti lapsenlastaan kohtaan. Nainen on saanut itse aikanaan lapsen hyvin nuorena ja on isoäiti jo (olemme hieman päälle 4-kymppisiä). Kertoi naiseen liittyen muutakin ns. ”hehkutusta”, mitä vähän ihmettelin. Asia tuli puheeksi vähän yllättäen ja mies jatkoi asiasta keskustelua edelleen.

Mies on ennenkin puhunut kyseisestä naisesta hieman glamour-tyyliin mielestäni. Mies pitää ko. naista jotenkin erityisen upeana selviytyjänä. On saanut nuorena lapset, eronnut erittäin hankalasta suhteesta, kantaa vastuun lapsenlapsestaan jotenkin erityisesti mieheni mielestä jne. Toki itsekin ajattelen naisen selviytyneen hienosti ja olevan varmasti aika ”täyspäinen”, kun on niinkin hyvin pärjännyt hankaluuksista huolimatta.

Olen tavannut tämän naisen pariin otteeseen ja luotan aikalailla siihen, millaisen ensivaikutelman ihmiset tekevät ensimmäisissä kohtaamisissa. Itse tervehdin aina iloisesti uusia ihmisiä ja esittelen itseni, kuuluu mielestäni hyviin käytöstapoihin. Nainen kuitenkin molemmilla kerroilla on jättänyt täysin noteeraamatta minut, ei ole katsonut päin, ei tervehtinyt saati esittäytynyt, jutellut vain miehelleni ja olen ollut vieressä kuin ilmaa. Tämän vuoksi en nyt ihan täydellisesti pysty mieheni hehkutukseen yhtymään. Jotenkin se kuva, mitä mies tuo esille ja ”todellisuus” ei täsmää. Omat ystäväni, niin mies-kuin naispuolisetkin tervehtivät kyllä miestäni, esittelen heidät tai esittelevät itse itsensä. Toin sitten vain tämän näkökulmani esille miehelleni näkökulmana. Kerroin toki, että hyvin on pärjännyt vaikeuksista huolimatta, mutta että hieman ihmettelen tätä puolta käytöksessä.

Mies suuttui tästä minulle ja sanoi, että naiset on aina kateellisia miesten naispuolisista ystävistä eivätkä näe heissä mitään hyviä puolia. Miehen reaktio ampui täysin yli, koska en todella ollut esittänyt näkökulmaani niin. Miehellä on muistakin naispuolisia ystäviä, joihin olen näiden kolmen yhteiseen seurusteluvuoden aikana tutustunut ja kaikki heistä ovat tervehtineet, esitelleet itsensä sekä myös huomioineet keskustelussa. Toin tämänkin näkökulman esiin etenkin yhdestä naispuolisesta ystävästä, jonka kanssa olemme paljonkin tekemisissä. Ja miksi en olekaan miehen mielestä hänestä kateellinen ja toisaalta, miten näiden kahden naisen käytös myös ovat kuin yö ja päivä toistensa kanssa.

Kysyinkin mieheltä, että onko hänellä ollut tai onko nykyäänkin vielä jotain erityisiä tunteita tätä naista kohtaan, kun asia sai hänessä niin voimakkaan reaktion aikaiseksi. Tämän mies kielsi. Kuitenkin myöhemmin huomasin, että juuri kyseisenä iltana mieheni oli käynyt kyseisen naisen fb-päivitykseen kommentoimassa, miten arvostaa häntä ja että nainen on ”super mummo”. Tuli tunne, että mies koki kuin itseään olisi oikein henkilökohtaisesti loukattu, kun sanoin mielipiteeni ja hänen on pitänyt käydä ”puolustamassa tätä naista oikein erityisesti.

Mitäpä mieltä tässä sitten pitäisi asiasta olla...?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa kyllä siltä, että tämä miehen naispuolinen ystävä on mustasukkainen miehestäsi. Heillä on keskenään läheiset välit ja ovat olleet paljon tekemisissä, ja sinä olet (näin tuo nainen sen kokee) uhka heidän ystävyyssuhteelleen - tahtomattasi. Olen itsekin seurustellut miehen kanssa, jonka naispuolinen ystävä ignorasi minut täysin, siinä missä miespuoliset kaverit tervehtivät ja juttelivat mukavia. Sitten on ollut sellainenkin mies, joka ylisti omaa naispuolista kaveriaan minulle, ja tämä naispuolinen kaveri oli varsin mukava tapaus. Ja huomasin sellaistakin, että kun aloin seurustella nykyisen miehen kanssa (pitkän sinkkuajan jälkeen), niin jotkut miespuolisista kavereistani suhtautuivat kylmäkiskoisesti poikaystävääni. Poikkeuksetta nämä miespuoliset kaverit olivat sellaisia, joiden kanssa olin ollut läheisissä tekemisissä.

Ihmisen käytös kertoo aina jotain,  monilla on salattuja tunteita, joita ei voi sanoa ääneen, mutta jotka tulevat ilmi juuri tuollaisissa tilanteissa. SIitä huolimatta aikuisen ihmisen pitäisi kyetä olemaan ystävällinen kaikille. Parisuhde on ihmissuhteista ykkönen, ja jos joku, olkoonkin kuinka hyvä tyyppi muuten, käyttäytyy kaverin puolisoa kohtaan huonosti, niin heippa. Ainakin itse annoin miespuolisille kavereilleni palautetta heidän käytöksestään, ja samaan pitäisi miehesikin kyetä. 

Vierailija
42/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te kuvittelette voittavanne epäilyllä ja mustasukkaisuudella? Tuletteko onnellisemmiksi siitä?

Ei tee ripulikaan onnelliseksi, mutta kyllä sekin iskee kun tarpeeksi vetää kebabbia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on usein naiskavereita joihin itse ovat olleet aikanaan ihastuneita mutta jääneet friend zoneen. Usein tilanne vielä on sellainen, että miehet roikkuvat naisen kavereina ja jos vain nainen tekisi minkäänlaista aloitetta, tulisivat juosten paikalle. The one that get away - tilanne. Surullista eteenkin silloin jos mies on jo mennyt elämässä eteenpäin ja kun tuo haaveiden nainen sitten raottaa ovea niin mies jättää muun elämänsä ja hyvän puolison.

Vierailija
44/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen mieheni entinen opiskelukaveri tuosta naisesta. Me seurusteltiin mieheni kanssa jo ennen kuin olivat edes tavanneet. Mulle kyllä puhui jne, mutta hyvin vähän. Kerran sitten tämä nainen pyysi meitä luokseen yöpymään useammaksi yöksi, kun olimme sillä paikkakunnalla jossa hän asui. Kun hänen luonaan olimme niin tämä nainen ei puhunut mulle lähes mitään..ei edes katsonut minuun. Ihan kuin olisin ollut ilmaa. Oli oikein mukava käydä syömässä ravintoloissa ym, kun tämä jätti minut täysin ulkopuolelle. Otin asian puheeksi miehelleni jossain välissä ja hän ihmetteli ihan samaa..en siis kuvitellut tilannetta.

Muitakin outoja tilanteita oli, kun joskus hän oli mukanamme viettämässä iltaa meidän kavereiden luona. Kaverimmekin ihmettelivät hänen käytöstään. Mikä lie oli, mutta itse en kehtaisi ikinä käyttäytyä noin. Olisiko näissä sitten joku ihastuminen taustalla?

Vierailija
45/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tilanteessa ihmettelyn aiheuttaa juuri tuo naisen käytös, mutta myös miehen hanakka puolustaminen. Niinkuin monen esimerkkitapauksessa on käynytkin, että oma kumppani näkee kuitenkin realistisesti toisen käytöksen ja on kumppaninsa puolella. Ei ainakaan täysin ruusunpunaisten lasien läpi katso tiettyä henkilöä.

Sinisilmäinen en sinänsä ole ja kysyinkin tosiaan tilanteessa miehen tunteista tuota naista kohtaan, niin voimakas reaktio oli ja puolustaminen jopa vähän lapsellista. Uskon miehelläni olleen/olevan lämpimiä tunteita häntä kohtaan, toki hän ei rehellinen tilanteessa pystynyt olemaan. Teot puhuu enemmän kuin sanat.

Vierailija
47/63 |
14.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/63 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tilanteessa ihmettelyn aiheuttaa juuri tuo naisen käytös, mutta myös miehen hanakka puolustaminen. Niinkuin monen esimerkkitapauksessa on käynytkin, että oma kumppani näkee kuitenkin realistisesti toisen käytöksen ja on kumppaninsa puolella. Ei ainakaan täysin ruusunpunaisten lasien läpi katso tiettyä henkilöä.

Sinisilmäinen en sinänsä ole ja kysyinkin tosiaan tilanteessa miehen tunteista tuota naista kohtaan, niin voimakas reaktio oli ja puolustaminen jopa vähän lapsellista. Uskon miehelläni olleen/olevan lämpimiä tunteita häntä kohtaan, toki hän ei rehellinen tilanteessa pystynyt olemaan. Teot puhuu enemmän kuin sanat.

Joo, kyllä omaa puolisoa puolustetaan, ja sen takana seistään ensimmäisenä ja viimeisenä, poislukien tietysti tilanteet joissa puoliso on täysin väärässä. Mä oon ollut tuo "kaverinainen", sillä erotuksella, että yritin itse aina kaikkeni tulla kaikkien kanssa toimeen ja saada uusia naisystäviä, mutta mieskaveri vihjaili edessäpäin kaikenlaista, jotta saisi pitää minut vain itsellään kaverina. Puolusti kuitenkin minua ihan henkeen ja vereen, ja laittoi mut parisuhteittensakin edelle joten tilanne ja hänen käytöksensä oli niin sekavaa, että hän kerkesi tehdä tätä myyräntyötä 20 vuotta ennen kuin jäi kiinni. 

Vierailija
49/63 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on vain epäileväinen ja suojeleva pitkäaikaista ystäväänsä kohtaan.

Vierailija
50/63 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että mies on aina ollut ihastunut ja nainen kyllä tietää sen. Ei välttämättä halua miestäsi eikä ole kiinnostunut, mutta haluaa edelleen istua "kuningattaren paikalla" ja siksi on nuiva sinua kohtaan. Haluaa osoittaa sinulle ns paikan. Kyllähän se vaikuttaa siltä että sinä tulet tavallaan kolmosena nyt. Todella dorkaa käytöstä molemmilta.

Vierailija
51/63 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vierailija1: Voi luoja kun on taas aikuisilla ihmisillä ongelmat. Olette kuin jotain epävarmoja teinejä, jotka kyttää toisten facebook-päivityksiä (tai oikeastaan nykyajan nuoret sentään tajuavat kiertää sen kusetusfirman kaukaa). Ei voi kuin olla taas kerran onnellinen, että omassa lähipiirissäni ei ole tuollaisia ihmisiä, vaan aikuisia ja täysijärkisiä.

vierailija2;

Vaikea sanoa, onko tässä kommentissa takana yksinkertaisuus vai elämänkokemuksen puute.

mä:

Ehkä vähän naivi asenne. Koskaanhan kukaan ei ole millään harmaalla alueella.

sä:

Naiivi. Ja selvennätkö, kun en saa tätä kommenttia tarttumaan mihinkään sanottuun.

Mä tarkoitim naiivilla asenteella vierailijan1 tekstiä, että joskus asiat vaan ei ole oikein ja kohdallaan, ja vika ei ole epävarmassa puolisossa.

Etenkään jos aapeen kirjoittama pitää paikkansa, niin hänen miehensä reaktio vaatii selityksen. Jos mies ei ole tuolla tavalla reagoiva arkielämässä muutenkin. Heikko signaali jostain.

No nyt selkisi. Kuulosti ensin siltä, että syytät ap:ta asiassa ja että hän olisi naiivi. Nyt ymmärrän paremmin.

Miehen reaktio kyllä puhuu minunkin mielestäni jostain, mutta mistä? Miksi ystävänainen menee kumppanin edelle ja mies on valmis häntä raivokkaasti puolustamaan?

Joo, naiivia olettaa että kaikki on aina normaalisti. Kun merkit on etenkin tuollasia.

Ja kiitos kielioppikorjauksista.

Vierailija
52/63 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että mies on aina ollut ihastunut ja nainen kyllä tietää sen. Ei välttämättä halua miestäsi eikä ole kiinnostunut, mutta haluaa edelleen istua "kuningattaren paikalla" ja siksi on nuiva sinua kohtaan. Haluaa osoittaa sinulle ns paikan. Kyllähän se vaikuttaa siltä että sinä tulet tavallaan kolmosena nyt. Todella dorkaa käytöstä molemmilta.

Komppaan. Miehesi on ihastunut tähän naiseen. Sen puolesta puhuu  tykkäykset, hehkutukset ja kehumiset ja varsinkin se, että mies ei usko/välitä siitä, että sinua kohdeltiin epäkohteliaasti ja tylysti. Nainen on sellainen "mehiläiskuningatar", jolla pitää olla aina joku haaremi ihastuneita miehiä ympärillään. Hän aina antaa ymmärtää, että miehiä olisi tulossa kasapäin, mutta hän ei ota ketään. Niin ei, kun on mukavampi pitää sitää haaremia ympärillä. Miesten puolisoja hän ei edes tervehdi saatikka sitten ottaisi piiriinsä.Naisystäviä tällä naisella ei ole, koska hän flirttailee ihan kaikkien kanssa. 

Minä sanoisin suoraan miehelle, että sinä taidat olla kovin ihastunut XXX:n, jos hän siitä hermostuu, asia on totta...

Vierailija
53/63 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotakin tällaista itsekin mietin. On omalla laillaan ns.näyttävä nainen ja varmaan tottunut tavallaan ”nauttimaan huomiosta”. Ehkä miehenikin on ollut tai on edelleen jollain tasolla kiinnostunut. Mutta ennakkotiedot tästä ihmisestä ja todellisuus ei jostain syystä täsmänneet ja tässä voisi olla kyllä ajatusta. Voihan hän olla kaikkea tuota niille ihmisille, joille ”kannattaa olla”.

Vierailija
54/63 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ollut samanlaisia ongelmia. Miehillä ei ole tuollaista tunneälyä, vaikka muuten voisikin olla fiksu. Parasta vaan yrittää minimoida tilanteet ja pitää suu kiinni ellei ole ihan pakko ja silloinkin voi olla, että tulee vaan riitaa. 

Miehillä ei ole sitä tai tätä tai kaikki naiset aina...

Jollain miehillä on, joillain ei kuten ei kaikilla naisillakaan. Ei tämäkään ole mikään sukupuolisidonnainen fakta.

Ärsyttää tämmöinen yleistäminen, kun kyse on kuitenkin puolesta maapallon väestöstä.

Vierailija
55/63 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on usein naiskavereita joihin itse ovat olleet aikanaan ihastuneita mutta jääneet friend zoneen. Usein tilanne vielä on sellainen, että miehet roikkuvat naisen kavereina ja jos vain nainen tekisi minkäänlaista aloitetta, tulisivat juosten paikalle. The one that get away - tilanne. Surullista eteenkin silloin jos mies on jo mennyt elämässä eteenpäin ja kun tuo haaveiden nainen sitten raottaa ovea niin mies jättää muun elämänsä ja hyvän puolison.

Ja miehet ovat aika hyviä piilottamaan noita vanhoja tunteitaan jopa itseltään. Sitten joku kriisi tuo esiin kaiken mahdollisen. 

Vierailija
56/63 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja miehet ovat aika hyviä piilottamaan noita vanhoja tunteitaan jopa itseltään. Sitten joku kriisi tuo esiin kaiken mahdollisen. 

Kuten on monet naisistakin.

Ei ole kyse mitä on jalkojen välissä, vaan korvien. Yksilöitä ollaan, eikä mitään homogeenisiä ryhmiä jotka voidaan kaikki määritellä samanlaisiksi muutaman yksilön perusteella.

Vierailija
57/63 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on se nainen, jota hän on aina rakastanut ja rakastaa edelleen. Hän on se nainen, jonka kanssa hän haluaisi jakaa elämänsä, mutta häntä hän ei vain saa. Hänen tarpeensa menee aina edellesi. Tältä tää musta vaikuttaa.

Vierailija
58/63 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on se nainen, jota hän on aina rakastanut ja rakastaa edelleen. Hän on se nainen, jonka kanssa hän haluaisi jakaa elämänsä, mutta häntä hän ei vain saa. Hänen tarpeensa menee aina edellesi. Tältä tää musta vaikuttaa.

Näin voi olla. Eiköhän asia selkiinny  ja käytös paljasta jatkossa, miten asiat on. Nainen on kuitenkin sen verran tuttu miehelleni, että "jatkoa seuraa" varmasti, jos niikseen on. Luotan enemmän tekoihin kuin sanoihin, joten nähtäväksi jää. 

Kiitos pääasiassa hyvästä ja asiallisesta kommentoinnista sekä näkökulmista!

Vierailija
59/63 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen mieheni entinen opiskelukaveri tuosta naisesta. Me seurusteltiin mieheni kanssa jo ennen kuin olivat edes tavanneet. Mulle kyllä puhui jne, mutta hyvin vähän. ---klip--  ... jätti minut täysin ulkopuolelle. Otin asian puheeksi miehelleni jossain välissä ja hän ihmetteli ihan samaa..en siis kuvitellut tilannetta.

Muitakin outoja tilanteita oli, kun joskus hän oli mukanamme viettämässä iltaa meidän kavereiden luona. Kaverimmekin ihmettelivät hänen käytöstään. Mikä lie oli, mutta itse en kehtaisi ikinä käyttäytyä noin. Olisiko näissä sitten joku ihastuminen taustalla?

Sun miehesi käyttäytyi fiksusti ja asiallisesti, tuolleen just. 

Vierailija
60/63 |
15.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen mieheni entinen opiskelukaveri tuosta naisesta. Me seurusteltiin mieheni kanssa jo ennen kuin olivat edes tavanneet. Mulle kyllä puhui jne, mutta hyvin vähän. ---klip--  ... jätti minut täysin ulkopuolelle. Otin asian puheeksi miehelleni jossain välissä ja hän ihmetteli ihan samaa..en siis kuvitellut tilannetta.

Sun miehesi käyttäytyi fiksusti ja asiallisesti, tuolleen just. 

Noinhan sitä juuri olettais kumppaninsa käyttäytyvän. Jos asiat on oikein eikä välissä oo mitään.