Joko vetovoiman laki meni pois muodista?
Ei kuule enää edes entisten tosiuskovien suusta vetovoima-asioita. :(
Kommentit (540)
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti, kirjaudu nyt vaan sinne www.gaia.com
:)
Kiinnostava mutta aika kallis, 99e vuosi. En ole ihan varma mitä sisältöä tuohon hintaan saa. Toki oli 2vkon kokeilujakso edullinen.
Vierailija kirjoitti:
Oliko kaaosmaageja vielä linjoilla? Olisin kaipaillut lisää kirjavinkkejä. Onko muita kuin ketjussa jo mainittu? Mistä tilaatte kirjat? Ulkomailta?
T. Vähän toisen suuntauksen edustaja joka innostui hairahtumaan maagipuolelle :)
Itse otan aina tablettiin sähköisenä jos vaan saa (valitettavasti kovin monia ei), muuten tilaan Amazonista ja vastaavista, mistä halvimmalla saa. Tässä suosituksia:
Andieh Vitimus: Hands-On Chaos Magic: Reality Manipulation through the Ovayki Current
Liber Null & Psychonaut olivatkin jo ketjussa suositeltuja samoin Condensed Chaos
Liber Kaos vähän edistyneemmille
Ray Shervin: The Book of Results
Gordon White: The Chaos Protocols
Donald Kraig: Modern Magick: Twelve Lessons in the High Magickal Arts (hyvä yleiskatsaus magiaan)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko kaaosmaageja vielä linjoilla? Olisin kaipaillut lisää kirjavinkkejä. Onko muita kuin ketjussa jo mainittu? Mistä tilaatte kirjat? Ulkomailta?
T. Vähän toisen suuntauksen edustaja joka innostui hairahtumaan maagipuolelle :)Itse otan aina tablettiin sähköisenä jos vaan saa (valitettavasti kovin monia ei), muuten tilaan Amazonista ja vastaavista, mistä halvimmalla saa. Tässä suosituksia:
Andieh Vitimus: Hands-On Chaos Magic: Reality Manipulation through the Ovayki Current
Liber Null & Psychonaut olivatkin jo ketjussa suositeltuja samoin Condensed Chaos
Donald Kraig: Modern Magick: Twelve Lessons in the High Magickal Arts (hyvä yleiskatsaus magiaan)
Kiitos! Onko maageilla jotain nettifoorumia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Vähän toisen suuntauksen edustaja joka innostui hairahtumaan maagipuolelle :)Itse otan aina tablettiin sähköisenä jos vaan saa (valitettavasti kovin monia ei), muuten tilaan Amazonista ja vastaavista, mistä halvimmalla saa. Tässä suosituksia:
Esim. subreddit https://www.reddit.com/r/chaosmagick/ , Facebookissa joitain ryhmiä joista en itse tiedä kun en ole Fb:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. subreddit https://www.reddit.com/r/chaosmagick/ , Facebookissa joitain ryhmiä joista en itse tiedä kun en ole Fb:ssä.
Kiitos! Itsekään en ole facessa/somessa mutta pitää tsekata tuo reddit.
On mielenkiintoisra huomata miten moni valaistumista tai laajempaa tietoisuutta tavoitteleva, manifestoiva, kaaosmaagi ja teosofi vaikuttaa todella ikävältä ihmiseltä. Tavoitteet tuntuvat olevan lähinnä omassa hyödyssä. Monille materian kasaaminen tuntuu olevan olennaisinta, tavoitellaan rahaa tai parempaa työpaikkaa, manifestoidaan lomamatkoja ja autoja. Tämä itsensä kehittäminen tuntuu monesti käytännössä tarkoittavan omien mielihalujen laittamista kaiken edelle.
Tähän tuntuu myös yhdistyvän tässäkin ketjussa esiin tullut taipumus pitää itseään älykkäämpänä ja sivistyneempänä kuin muut. Varsinkin perinteisten uskontojen harjoittajat nähdään tyhminä ja rajoittuneina, eikä edes harkita sitä vaihtoehtoa, että heidän vakaumuksensa on pitkän ja moniuloitteisen matkan tulosta. Nämä korkeammilla värähtelytasoilla liikkuvat ihmiset tuntuvat hyväksyvän valtavasti erilaisia ilmiöitä ja maailmankuvia, niin kauan kunhan se ei ole mikään valmis dogmi, ainakaan länsimainen. Kaikki täytyy ymmärtää "omalla tavalla" tai se ymmärrys ei ole aitoa. Valaistumisen voi löytää kvanttimekaniikasta ja meditointioppaista, mutta sen löytämiselle Raamatusta lähinnä naureskellaan alentuvasti. Ellei toki Raamattua lue omalla tavalla, mahdollisesti kolmannen silmän läpi. Tämä tosin käytännössä tuntuu aina tarkoittavan sitä, että sieltä valitaan muutamana kiva kohta ja sivuutetaan muiden tuhatvuotinen pohdinta. Koska kyllähän Minä tietää aina parhaiten, ja kaikki muut nyt vaan on tyhmiä ja rajoittuneita.
rakkauden fundamentalisti kirjoitti:
On mielenkiintoisra huomata miten moni valaistumista tai laajempaa tietoisuutta tavoitteleva, manifestoiva, kaaosmaagi ja teosofi vaikuttaa todella ikävältä ihmiseltä. Tavoitteet tuntuvat olevan lähinnä omassa hyödyssä. Monille materian kasaaminen tuntuu olevan olennaisinta, tavoitellaan rahaa tai parempaa työpaikkaa, manifestoidaan lomamatkoja ja autoja. Tämä itsensä kehittäminen tuntuu monesti käytännössä tarkoittavan omien mielihalujen laittamista kaiken edelle.
Tähän tuntuu myös yhdistyvän tässäkin ketjussa esiin tullut taipumus pitää itseään älykkäämpänä ja sivistyneempänä kuin muut. Varsinkin perinteisten uskontojen harjoittajat nähdään tyhminä ja rajoittuneina, eikä edes harkita sitä vaihtoehtoa, että heidän vakaumuksensa on pitkän ja moniuloitteisen matkan tulosta. Nämä korkeammilla värähtelytasoilla liikkuvat ihmiset tuntuvat hyväksyvän valtavasti erilaisia ilmiöitä ja maailmankuvia, niin kauan kunhan se ei ole mikään valmis dogmi, ainakaan länsimainen. Kaikki täytyy ymmärtää "omalla tavalla" tai se ymmärrys ei ole aitoa. Valaistumisen voi löytää kvanttimekaniikasta ja meditointioppaista, mutta sen löytämiselle Raamatusta lähinnä naureskellaan alentuvasti. Ellei toki Raamattua lue omalla tavalla, mahdollisesti kolmannen silmän läpi. Tämä tosin käytännössä tuntuu aina tarkoittavan sitä, että sieltä valitaan muutamana kiva kohta ja sivuutetaan muiden tuhatvuotinen pohdinta. Koska kyllähän Minä tietää aina parhaiten, ja kaikki muut nyt vaan on tyhmiä ja rajoittuneita.
Wot. Ollaankohan me luettu samaa ketjua. Onko täällä naureskeltu Raamatulle alentuvasti? En minä ainakaan muista. Päinvastoin moni on kertonut olevansa kristilliseltä pohjalta liikkeellä eikä ole saanut mitään kuraa niskaansa. Sen sijaan uskoviksi epäillyt (tai epäilty) ovat naureskelleet ketjun kirjoittajille aivan törkeästi ja tolkku poissa. Tuntuu siltä että olit kerännyt listaasi tyypilliset kestouhriutumiset ihan vaan rutiinilla ilman että niillä on kauheasti tekemistä tämän ketjun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tähän tuntuu myös yhdistyvän tässäkin ketjussa esiin tullut taipumus pitää itseään älykkäämpänä ja sivistyneempänä kuin muut. Varsinkin perinteisten uskontojen harjoittajat nähdään tyhminä ja rajoittuneina, eikä edes harkita sitä vaihtoehtoa, että heidän vakaumuksensa on pitkän ja moniuloitteisen matkan tulosta. Nämä korkeammilla värähtelytasoilla liikkuvat ihmiset tuntuvat hyväksyvän valtavasti erilaisia ilmiöitä ja maailmankuvia, niin kauan kunhan se ei ole mikään valmis dogmi, ainakaan länsimainen. Kaikki täytyy ymmärtää "omalla tavalla" tai se ymmärrys ei ole aitoa. Valaistumisen voi löytää kvanttimekaniikasta ja meditointioppaista, mutta sen löytämiselle Raamatusta lähinnä naureskellaan alentuvasti. Ellei toki Raamattua lue omalla tavalla, mahdollisesti kolmannen silmän läpi. Tämä tosin käytännössä tuntuu aina tarkoittavan sitä, että sieltä valitaan muutamana kiva kohta ja sivuutetaan muiden tuhatvuotinen pohdinta. Koska kyllähän Minä tietää aina parhaiten, ja kaikki muut nyt vaan on tyhmiä ja rajoittuneita.Wot. Ollaankohan me luettu samaa ketjua. Onko täällä naureskeltu Raamatulle alentuvasti? En minä ainakaan muista. Päinvastoin moni on kertonut olevansa kristilliseltä pohjalta liikkeellä eikä ole saanut mitään kuraa niskaansa. Sen sijaan uskoviksi epäillyt (tai epäilty) ovat naureskelleet ketjun kirjoittajille aivan törkeästi ja tolkku poissa. Tuntuu siltä että olit kerännyt listaasi tyypilliset kestouhriutumiset ihan vaan rutiinilla ilman että niillä on kauheasti tekemistä tämän ketjun kanssa.
On toki näppärää tulkita kaikki kritiikki kestouhriutumiseksi. Silloin voi vaan jatkaa kieppumista omassa erinomaisuudessaan.
Ihan totta. Mitä valaistuneempi ihminen, sitä itsekkäämpi mulkku käytännössä.
Itsekin näitä termejä guuglatessani jouduin ikäväkseni toteamaan että melko itsekkäistä lähtökohdista ollaan liikenteessä. Etenkin rahan ja tavaroiden tavoittelu ihmetyttää. Minun uskomukseni mukaan rahan tavoittelusta seuraa huonoa karmaa, tai yleensäkin itsekkyys sitä kartuttaa. Tämä kostautuu jossain vaiheessa. Ei saa hamuta liikaa itselleen, vaan tasapaino tulee säilyttää. Ei ole väärin ansaita rahaa, mutta "manifestointi" sen suhteen on mielestäni väärin.
Tottakai pyydän itselleni onnea ja olen sitä saanutkin, mutta se ei tarkoita että pelkästään toivomalla ja "manifestoimalla" asioita tapahtuu. Se mitä tapahtuu on tilaisuus ja siihen tulee osata tarttua, sekä pitää olla valmis toimimaan ja näkemään vaivaa. Tosin jotkut itselleni tulleet asiat eivät ole vaatineet minulta mitään, mutta ne ovat olleet melko pienen mittakaavan juttuja. Ja edelleen - hyvät ja huonot tapahtumat tasapainottuvat elämässä.
Mielestäni tässä keskustelussa puhutaan useasta eri aiheesta. En itse ainakaan usko rinnakkaismaailmoihin tai minkäänlaiseen taikuuteen, enkä mihinkään viralliseen uskontoon. Vetovoiman laki on kuitenkin selvästi läsnä elämässäni ja vasta hiljattain olen tiedostanut että se tosiaan on olemassa. Olen vahvatahtoinen ja tiedän tavoitteeni ja pystyn olemaan 100% toiveideni takana, siksi ne toteutuvat, tai pikemminkin tilaisuuksia ja merkkejä tarjoutuu ilmoille.
Uudelleensyntymistä en tietenkään pysty todistamaan edes itselleni, mutta olen uskonut siihen lapsesta saakka. Olen ajatellut, että meissä kaikissa on jälkiä edellisistä elämistämme. Ettekö tunne koskaan selittämätöntä kaihoa joitakin asioita kohtaan? Tai miettineet miksi tietyt aiheet kiehtovat? Minä esim. koen valtavaa kaihoa vanhoja purjelaivoja kohtaan. Koen ikään kuin kuuluvani merelle ja purjelaivalle, vaikka ikinä en ole sellaisella ollut. Myös Japanissa reissatessani koin paikan kuin kodiksi, niin tutuksi ja minulle omaksi. Erämaahan katsoessani sielu halajaa päästä yksin vaeltamaan. Mistä nämä tuntemukset tulevat? Sieluumme jää tunnejälki edellisistä elämistä, vaikka muistikuvia ei ole.
Tämä keskustelu vahvisti omia uskomuksiani. Olen luullut olevani yksin. En ole oikeastaan uskaltanut kertoa kenellekkään, jottei "hyvä onni" katoa. Mutta ei se katoa, kun uskoo. Mies väittää, että tottakai minä pääsen kaikkiin tavoitteisiini ja saan sen mitä eniten haluan, koska pyrin niihin aktiivisesti ja teen töitä niiden eteen. Totta kai pyrin ja teen, mutta minulle on tarjoutunut usein melko uskomattomia tilaisuuksia ja onnenkantamoisia, etten yksinkertaisesti voi pistää niitä vain sattuman piikkiin. Joku suurempi voima on olemassa ja voin vaikuttaa siihen.
Vastapainoksi saamalleni hyvälle pyrin myös itse olemaan mahdollisimman hyvä. Haluan pitää huolta ympäristöstä, eläimistä ja muista ihmisistä. Pyrin olemaan ystävällinen ja huomaavainen enkä halua puhua pahaa tai aiheuttaa pahaa mieltä kenellekkään. Ei sillä ettei joskus tekisi mieli olla ilkeä, mutta kaikki sellainen kostautuu. Se on tavallaan lohduttavaakin, kun joskus huomaan mokaavani tai olen vahingossa töykeä, niin vastaavasti tulen saamaan itse jossain vaiheessa vastaavaa kohtelua ja ikään kuin "sovitan syntini".
Jaa-a. Mitä olen omia uskovia sukulaisiani katsonut niin kyllä heillä on työpaikka, auto - jopa useampia- ja lomatkoja. En tässä suhteessa näe mitään eroa muihin ihmisiin. Uskallan jopa epäillä että ovat joskus työpaikkaa, lomamatkaa tai autoa jopa halunneet/tarvinneet ja uskaltaneet toivoa ja tavoitella. Eivätkä ne ole vain olleet oven takana odottamassa iloisina yllätyksinä.
Oma viestisi sen sijaan tiukkuu rakkautta ja vilpitöntä halua jokaisen lähimmäisen kohtaamiseen ajattelevana yksilönä, jolla on elämä, tunteet ja oma henkilökohtainen vakaumus.
Ehkä sinun kannattaisi lukea Raamattua vielä lisää ennenkuin alat käyttämään sitä muiden ihmisten päiden paukutteluun tarkoitettuna nuijana.
Voisit myös meditoida sanaa "aina" pohdiskellen.
Tässä vähän apua sinulle:
¬¬§
Täällä eräs ketjuun kirjoittanut kristitty ja aion kertoa mitä ajattelen: keskustelu alkoi vetovoiman laista. Olen varmaankin aina uskonut että on muutakin mitä silmillä näemme, ollut avoin ja utelias. Lapsena kiinnitin huomion kirjaston parapsykologia-osastoon mutta jokin tavallaan esti. Muistaakseni kävin salamannopeasti selaamassa niitä, pidin että ne menee johonkin kastiin mikä on tavallaan kiehtovaa mutta ei suotavaa. Uskoin kyllä Jumalaankin, 8v:nä olin uskonnonvihkoon kirjoittanut luultavasti viisaamman rukouksen kuin monta rukoustani aikuisena. Siitä huokui luottamus ja kunnioitus Jumalaa kohtaan. Mutta siis se mielipide, minulla on usko siihen että Jeesus puhuu totta, ja yksi hänen silloin 2000v sitten sanomansa asia on että rukoillessanne ja anoessanne uskokaa saaneenne niin se on teille tuleva. Joskus tein unelmakartan itsekkäin motiivein mistä kerroin alussa ja koin että se toimi mikä on tietenkin mahtava juttu, mutta onko se sitten muuten hyvää ja tarkoituksellista elää itsekkäin motiivein? On se Jeesus sanonut monta muutakin asiaa. Kuten käsittääkseni Ilmestyskirjassa noidista. En pystyisi harjoittamaan taikuutta. Ei sillä, ettei se kuulostaisi kiehtovalta tai toimisi, mutta ei. Jos kerta on pimeä puoli ja valon puoli ja näistä kummastakin on toimivia merkkejä, ja sen puolen saa valita, niin valitsen Jeesuksen.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Mitä olen omia uskovia sukulaisiani katsonut niin kyllä heillä on työpaikka, auto - jopa useampia- ja lomatkoja. En tässä suhteessa näe mitään eroa muihin ihmisiin. Uskallan jopa epäillä että ovat joskus työpaikkaa, lomamatkaa tai autoa jopa halunneet/tarvinneet ja uskaltaneet toivoa ja tavoitella. Eivätkä ne ole vain olleet oven takana odottamassa iloisina yllätyksinä.
Joo. Ja jos uskoo, että raha on pahasta tai rikkaat ihmiset ovat itsekkäitä ja ilkeitä, niin onko mikään ihmekään, että pysyy itse köyhänä tai varallisuuden kartuttaminen tuntuu mahdottomalta. Eikä paremman taloudellisen tilanteen tavoittelu tarkoita sitä, että istuisi vain paikallaan odottamassa, että rahaa tulee jostain. Yleensä magian harjoittajat nimenomaan painottavat, että pitäämluoda itselleen tilaisuuksia tai tarttua sellaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että tämä yksi riehuu ketjussa siksi että aloitti ketjun mahdollisesti fundis-uskonnollisesta näkökulmasta tarkoituksenaan irvailla vetovoima-porukoiden tappiolle. Sitten järkyttyi kun ketju lähtikin aiivvan väärään suuntaan kuin oli tarkoitus :D.
Tuota, pelkästään tällä palstalla vetovoima häivää horoskooppiketjuille 100 - 0 niin sanoisin, että vetovoima on todellakin tappiolla. Oletko samaa mieltä?
Ketjun aihe ei enää aikoihin ole tainnut olla pelkästään tämä yksi kirja.
Vastasin vain kysymykseen ja sinä aloitkin äkkiä puhua muusta. Vetovoima ei kiinnosta edes tässä ketjussa kirjoittaneita eli se on todellakin tappiolla.
Vierailija kirjoitti:
Täällä eräs ketjuun kirjoittanut kristitty ja aion kertoa mitä ajattelen: keskustelu alkoi vetovoiman laista. Olen varmaankin aina uskonut että on muutakin mitä silmillä näemme, ollut avoin ja utelias. Lapsena kiinnitin huomion kirjaston parapsykologia-osastoon mutta jokin tavallaan esti. Muistaakseni kävin salamannopeasti selaamassa niitä, pidin että ne menee johonkin kastiin mikä on tavallaan kiehtovaa mutta ei suotavaa. Uskoin kyllä Jumalaankin, 8v:nä olin uskonnonvihkoon kirjoittanut luultavasti viisaamman rukouksen kuin monta rukoustani aikuisena. Siitä huokui luottamus ja kunnioitus Jumalaa kohtaan. Mutta siis se mielipide, minulla on usko siihen että Jeesus puhuu totta, ja yksi hänen silloin 2000v sitten sanomansa asia on että rukoillessanne ja anoessanne uskokaa saaneenne niin se on teille tuleva. Joskus tein unelmakartan itsekkäin motiivein mistä kerroin alussa ja koin että se toimi mikä on tietenkin mahtava juttu, mutta onko se sitten muuten hyvää ja tarkoituksellista elää itsekkäin motiivein? On se Jeesus sanonut monta muutakin asiaa. Kuten käsittääkseni Ilmestyskirjassa noidista. En pystyisi harjoittamaan taikuutta. Ei sillä, ettei se kuulostaisi kiehtovalta tai toimisi, mutta ei. Jos kerta on pimeä puoli ja valon puoli ja näistä kummastakin on toimivia merkkejä, ja sen puolen saa valita, niin valitsen Jeesuksen.
Ilmestyskirja on Johanneksen ilmestys ei evankeliumia.
Kaaosmaagi kirjoitti:
Tähän tuntuu myös yhdistyvän tässäkin ketjussa esiin tullut taipumus pitää itseään älykkäämpänä ja sivistyneempänä kuin muut. Varsinkin perinteisten uskontojen harjoittajat nähdään tyhminä ja rajoittuneina, eikä edes harkita sitä vaihtoehtoa, että heidän vakaumuksensa on pitkän ja moniuloitteisen matkan tulosta. Nämä korkeammilla värähtelytasoilla liikkuvat ihmiset tuntuvat hyväksyvän valtavasti erilaisia ilmiöitä ja maailmankuvia, niin kauan kunhan se ei ole mikään valmis dogmi, ainakaan länsimainen. Kaikki täytyy ymmärtää "omalla tavalla" tai se ymmärrys ei ole aitoa. Valaistumisen voi löytää kvanttimekaniikasta ja meditointioppaista, mutta sen löytämiselle Raamatusta lähinnä naureskellaan alentuvasti. Ellei toki Raamattua lue omalla tavalla, mahdollisesti kolmannen silmän läpi. Tämä tosin käytännössä tuntuu aina tarkoittavan sitä, että sieltä valitaan muutamana kiva kohta ja sivuutetaan muiden tuhatvuotinen pohdinta. Koska kyllähän Minä tietää aina parhaiten, ja kaikki muut nyt vaan on tyhmiä ja rajoittuneita.Oma viestisi sen sijaan tiukkuu rakkautta ja vilpitöntä halua jokaisen lähimmäisen kohtaamiseen ajattelevana yksilönä, jolla on elämä, tunteet ja oma henkilökohtainen vakaumus.
Ehkä sinun kannattaisi lukea Raamattua vielä lisää ennenkuin alat käyttämään sitä muiden ihmisten päiden paukutteluun tarkoitettuna nuijana.
Voisit myös meditoida sanaa "aina" pohdiskellen.
Tässä vähän apua sinulle:¬¬§
Kaaosmaagi on tarjonnut parhaat naurut palstalla naismuistiin. <3
Maagikon kaava oli priceless! Naurattaa nytkin, kun ajattelee. <3 <3 <3
Vierailija kirjoitti:
Maagikon kaava oli priceless! Naurattaa nytkin, kun ajattelee. <3 <3 <3
Taisit tehdä tuolla vähän aiemmin ketjun Tervetuloa uskoon
Oikeesti, kirjaudu nyt vaan sinne www.gaia.com
:)