Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko vetovoiman laki meni pois muodista?

Vierailija
14.08.2019 |

Ei kuule enää edes entisten tosiuskovien suusta vetovoima-asioita. :(

Kommentit (540)

Vierailija
421/540 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä on lukenut Shrimad Bhahavatamin?

Minä olen. Se myytiin minulle parkkipaikalla. Tuppaan lukeman kaiken,

Vierailija
422/540 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shrimad Bhahavatam sanoo, että kaikki uskonnot ovat samaa ja samanarvoisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/540 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maagikon kaava oli priceless! Naurattaa nytkin, kun ajattelee. <3 <3 <3

Taisit tehdä tuolla vähän aiemmin ketjun Tervetuloa uskoon <3 <3 <3! Siinä on nyt seitsemän vastausta. Siltä varalta että tuo yllä oleva kommentti siitä miten vetovoiman laki ei kiinnosta ketään oli sinun kynästä.

Onko niin että "Siunausta!" on helluntailaisten toivotus? Sielläkö opetetaan tämmöstä muille nauramista?

Vierailija
424/540 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaosmaagi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä eräs ketjuun kirjoittanut kristitty ja aion kertoa mitä ajattelen: keskustelu alkoi vetovoiman laista. Olen varmaankin aina uskonut että on muutakin mitä silmillä näemme, ollut avoin ja utelias. Lapsena kiinnitin huomion kirjaston parapsykologia-osastoon mutta jokin tavallaan esti. Muistaakseni kävin salamannopeasti selaamassa niitä, pidin että ne menee johonkin kastiin mikä on tavallaan kiehtovaa mutta ei suotavaa. Uskoin kyllä Jumalaankin, 8v:nä olin uskonnonvihkoon kirjoittanut luultavasti viisaamman rukouksen kuin monta rukoustani aikuisena. Siitä huokui luottamus ja kunnioitus Jumalaa kohtaan. Mutta siis se mielipide, minulla on usko siihen että Jeesus puhuu totta, ja yksi hänen silloin 2000v sitten sanomansa asia on että rukoillessanne ja anoessanne uskokaa saaneenne niin se on teille tuleva. Joskus tein unelmakartan itsekkäin motiivein mistä kerroin alussa ja koin että se toimi mikä on tietenkin mahtava juttu, mutta onko se sitten muuten hyvää ja tarkoituksellista elää itsekkäin motiivein? On se Jeesus sanonut monta muutakin asiaa. Kuten käsittääkseni Ilmestyskirjassa noidista. En pystyisi harjoittamaan taikuutta. Ei sillä, ettei se kuulostaisi kiehtovalta tai toimisi, mutta ei. Jos kerta on pimeä puoli ja valon puoli ja näistä kummastakin on toimivia merkkejä, ja sen puolen saa valita, niin valitsen Jeesuksen.

Ilmestyskirja on Johanneksen ilmestys ei evankeliumia.

Ilmestyskirjan ensimmäinen lukukappale alaotsikolla "Kirjan sanoma", 3. jae : "Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on ; sillä aika on lähellä!"

Ottavat vaarin siitä.

Vierailija
425/540 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaosmaagi, minusta tuntuu että toisella puolella on kiinnostuttu tästä keskustelustamme. Kun katsoo noita yhtäkkisiä pilkkakommenteja.

t.kristitty

Vierailija
426/540 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaosmaagi kirjoitti:

rakkauden fundamentalisti kirjoitti:

On mielenkiintoisra huomata miten moni valaistumista tai laajempaa tietoisuutta tavoitteleva, manifestoiva, kaaosmaagi ja teosofi vaikuttaa todella ikävältä ihmiseltä. Tavoitteet tuntuvat olevan lähinnä omassa hyödyssä. Monille materian kasaaminen tuntuu olevan olennaisinta, tavoitellaan rahaa tai parempaa työpaikkaa, manifestoidaan lomamatkoja ja autoja. Tämä itsensä kehittäminen tuntuu monesti käytännössä tarkoittavan omien mielihalujen laittamista kaiken edelle.

Tähän tuntuu myös yhdistyvän tässäkin ketjussa esiin tullut taipumus pitää itseään älykkäämpänä ja sivistyneempänä kuin muut. Varsinkin perinteisten uskontojen harjoittajat nähdään tyhminä ja rajoittuneina, eikä edes harkita sitä vaihtoehtoa, että heidän vakaumuksensa on pitkän ja moniuloitteisen matkan tulosta. Nämä korkeammilla värähtelytasoilla liikkuvat ihmiset tuntuvat hyväksyvän valtavasti erilaisia ilmiöitä ja maailmankuvia, niin kauan kunhan se ei ole mikään valmis dogmi, ainakaan länsimainen. Kaikki täytyy ymmärtää "omalla tavalla" tai se ymmärrys ei ole aitoa. Valaistumisen voi löytää kvanttimekaniikasta ja meditointioppaista, mutta sen löytämiselle Raamatusta lähinnä naureskellaan alentuvasti. Ellei toki Raamattua lue omalla tavalla, mahdollisesti kolmannen silmän läpi. Tämä tosin käytännössä tuntuu aina tarkoittavan sitä, että sieltä valitaan muutamana kiva kohta ja sivuutetaan muiden tuhatvuotinen pohdinta. Koska kyllähän Minä tietää aina parhaiten, ja kaikki muut nyt vaan on tyhmiä ja rajoittuneita.

Oma viestisi sen sijaan tiukkuu rakkautta ja vilpitöntä halua jokaisen lähimmäisen kohtaamiseen ajattelevana yksilönä, jolla on elämä, tunteet ja oma henkilökohtainen vakaumus.

Ehkä sinun kannattaisi lukea Raamattua vielä lisää ennenkuin alat käyttämään sitä muiden ihmisten päiden paukutteluun tarkoitettuna nuijana.

Voisit myös meditoida sanaa "aina" pohdiskellen.

Tässä vähän apua sinulle:

¬¬§

Hyvä kaaosmaagi

Minulla ei ole tarvetta säteillä kosmista rakkauta koko universumiin, tai hyväksyä kenenkään vakaumuksia.

Minä en pyri osoittamaan omien tunteideni tai mielihalujeni olevan muiden vastaavia parempia tai etsimään niille oikeutuksia. Oikeastaan päin vastoin. Tiedän että ne ei ole, ja siksi niiden varaan ei kannata elämäänsä ripustaa. Halujeni sijaan minä keskityn siihen mikä on oikein ja totta. Peruuttamattomasti ja absoluuttisesti totta. Ja se pakottaa minua edes yrittämään toimia oikein. Ja ne hyvä, oikein ja totuus eivät ole millään tavalla suhteellisia, yksilökohtaista tai jokaisen itse valittavissa.

Kuuluisin mielelläni lisää tuosta Raamatulla päähän lyömisestä. Missä kohtaa sitä tapahtui? Ja mitä kohtaa suosittelisit minun lukevan? Oliko siinä jotain sinua erityisesti loukkaavaa, että sanoin ihmisten tutkineen Raamattuja vuosituhansia, vai tuntuiko ikävältä se, että kaikkea ei voikaan tulkita oman fiiliksen mukaan?

Vierailija
427/540 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista, että on vai yksi jumala, jota kumarretaan eri suuntausten/ uskontojen nimissä?

Vierailija
428/540 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut tähän ketjuun 3 kommenttia. Yksi niistä poistui.

Sanoin siinä mm. että Jumala on myös kaaoksen ja kvanttien Herra. Jumalalla on kaikki kontrolli-valta-voima luoda ja muuttaa asioita, mitä tahansa asioita.

Ihmiset voivat olla yhteydessä Jumalaan, joka haluaa jokaiselle ihmiselle hyvää, tämän parasta.

Vierailija
429/540 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on noituuden harjoittamista. Se on vaarallista, joudutte tekemisiin pahojen henkivaltojen kanssa. Kannattaa antaa elämänsä Herruus Jeesukselle, Hän vapauttaa vihollisen kahleista ja synnin siteistä kun nöyrtyy ja tekee parannuksen. "Tapahtukoon Sinun tahtosi" on viisas rukous!

Vierailija
430/540 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista, että on vai yksi jumala, jota kumarretaan eri suuntausten/ uskontojen nimissä?

Näin opettavat kuulemma vapaamuurarit. Vapaamuurareista eronneet sitä vastoin ovat sanoneet, että heidän jumala on lucifer. Samoin että "Jeesuksen nimi on tuhottava". Siis ainoa nimi jossa on pelastus kristinuskon mukaan.

Tällöin ei todellakaan ole niin, että kyseessä on sama Jumala. Sama jumala ei voi olla itseään vastaan. Sekä kristillinen että antikristillinen.

Vierailija
431/540 |
16.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin opettavat kuulemma vapaamuurarit. Vapaamuurareista eronneet sitä vastoin ovat sanoneet, että heidän jumala on lucifer. Samoin että "Jeesuksen nimi on tuhottava". Siis ainoa nimi jossa on pelastus kristinuskon mukaan.

Tällöin ei todellakaan ole niin, että kyseessä on sama Jumala. Sama jumala ei voi olla itseään vastaan. Sekä kristillinen että antikristillinen.

Pertti Jotuni, Wikipedia-artikkeli . Siis että "vapaamuurareiden ajatusrakennelma on elitistinen ja röyhkeä, toimintaa ohjaa rangaistuksen pelko eikä persoonallinen tunne siitä mikä on oikein tai väärin"

432/540 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas. Pahoittelen hiljaista kautta. Minulla oli lääkityksen kanssa ongelmaa viimeisen muutaman päivän aikana, ja sekavuutta on ilmentynyt.

Aiemmin kirjoittelin tähän ketjuun viestejä ja vastasin sitten heti perään itselleni toisessa persoonassa. Toivon että annatte tämän anteeksi. Kyseessä oli väliaikainen mielenhäiriö joka ei toistu.

Olen saanut lääkityksen kuntoon (antipsyk.) ja olotila on nyt mainio. Entiset hörhöilyt voi jättää omaan arvoonsa.

En siis ole oppinut, tutkija, yliopiston kvanttifyysikko jne., olen ihan tavallinen työtön. Yritän vain oppia ympäristöstä ja universumista omaehtoisesti. Jos muut käyttävät nimeä jne. niin ovat pahantahtoisia trolleja.

Mukavaa viikonloppua palstan lukijoille. Itse lähden tänään uimaan kun säät vielä sen sallivat.

Vierailija
433/540 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa sokea taluttaa sokeaa ja molemmat osapuolet yrittävät selittää sen olevan jotain hienompaa kuin onkaan.

Vierailija
434/540 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaaosmaagi kirjoitti:

Hei taas. Pahoittelen hiljaista kautta. Minulla oli lääkityksen kanssa ongelmaa viimeisen muutaman päivän aikana, ja sekavuutta on ilmentynyt.

Aiemmin kirjoittelin tähän ketjuun viestejä ja vastasin sitten heti perään itselleni toisessa persoonassa. Toivon että annatte tämän anteeksi. Kyseessä oli väliaikainen mielenhäiriö joka ei toistu.

Olen saanut lääkityksen kuntoon (antipsyk.) ja olotila on nyt mainio. Entiset hörhöilyt voi jättää omaan arvoonsa.

En siis ole oppinut, tutkija, yliopiston kvanttifyysikko jne., olen ihan tavallinen työtön. Yritän vain oppia ympäristöstä ja universumista omaehtoisesti. Jos muut käyttävät nimeä jne. niin ovat pahantahtoisia trolleja.

Mukavaa viikonloppua palstan lukijoille. Itse lähden tänään uimaan kun säät vielä sen sallivat.

Hyvä että sentään myönsit. Oli kieltämättä hauska lukea yksinpuheluasi jossa ensin esitit kysymyksen, sitten välittömästi vastasit siihen toisena henkilönä.

Sitä se psykoosi kai teettää.

Vierailija
435/540 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaaosmaagi kirjoitti:

Hyvä että sentään myönsit. Oli kieltämättä hauska lukea yksinpuheluasi jossa ensin esitit kysymyksen, sitten välittömästi vastasit siihen toisena henkilönä.

Sitä se psykoosi kai teettää.

Ja koko esitys sai fanaattisia puolustajia kannustamaan.

Vierailija
436/540 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa sokea taluttaa sokeaa ja molemmat osapuolet yrittävät selittää sen olevan jotain hienompaa kuin onkaan.

Kuka sitten näkee oikein, omasta mielestäsi?

Vierailija
437/540 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen tässä lauantaiaamun ratoksi tuota psykonautin manuaalia ja on kyllä hyvin kirjoitettu ja piirretty. Helppolukuinen. Mielenkiintoista löytää yhtymäkohdat joogan chakroihin tuosta.

Vierailija
438/540 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa oli monta ihmistä jotka auttavat pyyteettömästi ja maksutta, palvellen ihmiskuntaa. Minäkin teen joka päivä auttamistyötä, niin yksilöiden kuin yhteisöjen osalta, aikaa menee toistakymmentä tuntia viikossa ja teen tämän normaalin päivätyön lisäksi. Saan myös paljon kiitosta ja palautetta ja ihania tarinoita siitä miten apu on auttanut.

Minua kiinostaa suuresti miten tällainen voidaan nähdä ahneutena ja rohmuamisena, tässäkin parin viime sivun aikana yksi henkilö on haukkunut kaikki ketjuun kirjoittaneet materialisteiksi ja tavaran haalijoiksi.

Kaikkeen henkisyyteen kuuluu PALVELUTYÖ. Jokaisen velvollisuus on palvella ihmiskuntaa. Olisi kiva nyt kuulla montako tuntia viikossa tämä toisia ahneeksi ja materalistiksi haukkuva tekee itse ILMAISTA auttamistyötä ihmisille ja miten hän ponnistelee itse epäitsekkäästi muita palvellen.

Mitenkäs se juttu meni siitä ensimmäisen kiven heittämisestä...?

Vierailija
439/540 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ Niinpä. Kirjoitin tuossa että luen psykonautin manuaalia ja jo heti siinä alkupuolella tuli oivallus että tässähän minulla voisi olla työkaluja _auttaa_, ihmisiä, maailmaa, whatever. Oman ongelmani olen tiedostanut jo ajat sitten ja se on se että minulla on jo kaikki mitä tarvitsen ja enemmän, mutta ego on huolissaan onko se muiden mielestä riittävästi ja oikeanlaista.

Vierailija
440/540 |
17.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä eräs ketjuun kirjoittanut kristitty ja aion kertoa mitä ajattelen: keskustelu alkoi vetovoiman laista. Olen varmaankin aina uskonut että on muutakin mitä silmillä näemme, ollut avoin ja utelias. Lapsena kiinnitin huomion kirjaston parapsykologia-osastoon mutta jokin tavallaan esti. Muistaakseni kävin salamannopeasti selaamassa niitä, pidin että ne menee johonkin kastiin mikä on tavallaan kiehtovaa mutta ei suotavaa. Uskoin kyllä Jumalaankin, 8v:nä olin uskonnonvihkoon kirjoittanut luultavasti viisaamman rukouksen kuin monta rukoustani aikuisena. Siitä huokui luottamus ja kunnioitus Jumalaa kohtaan. Mutta siis se mielipide, minulla on usko siihen että Jeesus puhuu totta, ja yksi hänen silloin 2000v sitten sanomansa asia on että rukoillessanne ja anoessanne uskokaa saaneenne niin se on teille tuleva. Joskus tein unelmakartan itsekkäin motiivein mistä kerroin alussa ja koin että se toimi mikä on tietenkin mahtava juttu, mutta onko se sitten muuten hyvää ja tarkoituksellista elää itsekkäin motiivein? On se Jeesus sanonut monta muutakin asiaa. Kuten käsittääkseni Ilmestyskirjassa noidista. En pystyisi harjoittamaan taikuutta. Ei sillä, ettei se kuulostaisi kiehtovalta tai toimisi, mutta ei. Jos kerta on pimeä puoli ja valon puoli ja näistä kummastakin on toimivia merkkejä, ja sen puolen saa valita, niin valitsen Jeesuksen.

On vain ihmismielen kehittämää dualismia tuo "pimeyden puoli" ja "valon puoli". Oikeasti kaikki on tätä yhtä ja samaa eivätkä mitkään keinot ole vääriä. Miksi Jumala suuressa viisaudessaan ja rakkaudessaan loisi pahaa?

Trolli on keksinyt uudet keinot, eri selaimilla alapeukuttelun. Niin suloista <3 Kasvaminen pelottaa, todella.