Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Elohiirten ma-ti*****

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PUUHIS: meillä oli vähän aika sitten tytön kaa ihan samanmoista rumbaa öisin.... aivan järkyttävää.. kaiken lisäksi huudot kohdistui pelkästään minulle ja vaati tuttipulloa, huuti tuntitolkulla, niin kauan että sai tahtonsa läpi (oli tätä ennen mahataudissa ni jouduttiin antaa pulloa et jois jotain).. Sitten parin viikon jälkeen tehtiin niin, että mies aina nukutti tytön ja oli muutenki sen kaa yöt ja minä nukuin olohuoneessa, siitä se sitten asettui... Tosin nyt otettiin taas takapakkia kun oli yhden yön mummolla ni seuraavana sitten valvoskeltiin ja itkeskeltiin,....... ja nukuttaminen tapahtu niin, että piti väkisin pitää sängyssä paikallaan, pari iltaa meni ja sitten oppi taas ilman silittelyjä yms toimia nukahtaan... Saa nähdä mimmonen on ens yö...

KUKA KYSELI SUPPAREISTA (huono muisti) mulla oli viime perjantaina vähän samantapasia suppareita, just semmosta vihlovaa mutta maha myös kovettu sillon ihan selkeesti.. en miekään muista et esikoisen kohdalla ne ois ollu tommosia, mutta tosiaan mie sain ekat kunnon supparit vasta kun käynnistettiin että ei ole kokemustakaan hirveesti.. Miula noita tuli jonkun 1,5h-2h ajan 5-20 min välein kunnes muuttuivat kivuttomiksi ja sitten rauhoittui kokonaan... Tänään kerroin terkalle noista ja se komensi sitten lääkärille tarkistettavaksi.. eli odottamaan jäädään ovatko saaneet mitään aikaseks...

(heh, heti kun on laitettu kahden päivän pino taas pystyyn ni kirjottelijoita riittää :) )

Meinasin muuten tänään kaupassa kirjottaa kuittiin allekirjoitukseksi hanneli :) :) :) pisti vähän hymyilyttämään kun tajusin et mitä olin kirjottamassa...

Vierailija
22/43 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin Seppälästä mukavia toppeja, jotka sopii myös näin odotusaikana. Olivat siis ihan vaan tavallisia naisten toppeja, mutta aika pitkiä ja mukavan venyvää kangasta. Ainakin vielä sopivat tosi kivasti päälle. Ja tuntuvat hyviltä. Hinnat oli muistaakseni 9,90-19,90.

Jamssa vielä uudelleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeastaan välilllä istuva ja välillä taas köllöttelee poikittain... Alkoi vaan kiinnostaa tuo asentoasia, jolla voisi olla vaikutusta vauvan kääntymiseen: pitääkö siinä konttaus- /etunoja-asennossa äidin tehdä jotain vaiko vain odotella, että natiainen hoksaa kääntyä itsestään? Pysyykö vauva sen jälkeen pää alaspäin, kokemuksia? Esikoinen kääntyi lähtöasemiin myös aika myöhään ja yritti vielä 36 vkolla kääntyä istumaan, mutta ei mahtunut: jäi kai jumiin poikittain viikoksi ja käänsi sitten kiltisti päänsä takaisin alaspäin =0)

Mulle on tullut ilmeisesti niitä tälläkin palstalla mainittuja " repäisykipuja" varsinkin öisin, kun liikahdan. Kovaa, viiltävää kipua, mutta aivan selvästi lihasperäistä ja aina jommalla kummalla sivulla mahaa. Menee ohi itsestään, kädellä kipukohtaan painaminen auttaa vähän. Auttaakohan niihin mikään muu kuin tuleva synnytys aikanaan...?

Neeuska rv 29+5

Vierailija
24/43 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme viikonloppuna jooga synnytysvalmennuksesssa ja siellä ohjaaja sanoi että vauvan asentoa voi auttaa olemalla pystyasennossa mahdollisimman paljon ja kun istuu niin on yläkroppa eteenpäin nojausasennossa esim. isoon jumppapalloon nojaten tai pöytään.Kuulemma sohvalla makaaminen ja röhnöttäminen on pahinta koska vauva seuraa luonnostaan painovoimaa ja pää on raskain osa.Ihan loogiselta kuulostaa mun korville.

Maha on ruvennut mulla pingottumaan usein ja tuntuu välillä ettei omaan nahkaansa mahdu.Tänään viiden kilometrin kävelylenkki joka tuntui muuten hyvältä mutta nyt alapää tuntuu tennispallolta joten näyttää vauvan pää jo painavan suonia tukkoon.Ihanat suonikohjut alkavat näkymään.Toivottavasti häipyvät synnytyksen myötä.

Ostin netistä vauvalle riippumatto idealla toimivan sängyn.Kuulemma ehkäisee koliikkia ja auttaa vauvaa nukkumaan.Mene ja tiedä mutta sellainen nyt oli saatava, joten syksyllä tiedän toimiko vai ei.

Isoja ostoksia olisi vielä liuta joten ei taida jäädä säästöön hetkeen mitään.

Onko Suomessa biohajoavia kertakäyttövaippoja? Täälltä sellaisia löysin ja ajattelin kokeilla.Kesto ei tunnu ihan omalta jutulta mutta hiukan ehkä biohajoavat vaipat tuntuvat ekologisemmilta.Mene ja tiedä.

Nyt tarvitsisi saada taas ruokaa.....mä olen toivoton.

Vierailija
25/43 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni kuopuksen kanssa taas kivasti. Nukahti ihan nätisti tai no yritti muutaman kerran tulla pois sängystä mutta meni aina nätisti takaisin sänkyynsä. Yönsä nukkui hyvin koko yön JEEE JEE !!!! Nyt ei kyllä auta kauheesti hehkuttaa muuten se kostautuu. ihana oli nukkua koko yö heräämättä kun vessassakaan ei tarvii vielä ravata. Kohta sekin alkaa.

Lapset odottavat kovasti loman alkua. Tänäänkin koululainen laski että monta päivää on enään koulua. Läksyäkin saivat vielä eilen. Aapisesta piti lukea aukeama. Poika luki sen muille sitten iltasaduksi. Ihanaa kun ei tarvii itse joka ilta lukea. Täytyy toisen nyt antaa lukea kun on innostunut lukemisesta. Luulen että siihenkin tulee stoppi jossain välissä.

Tuli hääpäivistä mieleen. Meillä on elokuun alussa miehen 30 ja niihin kyselisin jotain helppoa tarjottavaa. Sukua on niin paljon mulla 5 sisarusta ja miehellä 6 ja heillä kaikilla perhettä. Valmiita voileipä kakkuja ei ole varaa ostaa. Osin sellaista mitä vois tehdä ennakkoon pakkaseen. Meillä on yleensä aina samat tarjottavat synttäreistä toiseen nyt haluaisin jotain vaihtelua.

Nyt on lähdettävä viemään eskarilainen eskariin. Se on moro tuun taas paremmalla ajalla takaisin.

Puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masuasukki 28+5

Vierailija
26/43 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peesaan puuhista viime yöstä, sain nukkua ja tyttökin nukku yön omassa sängyssään :)

KOLIIKISTA ja vauvan masuvaivoista ja poppakonsteista estää sitä.... Mie otin tässä raskaudessa tavaksi syödä noita gefilus-tuotteita, ihan vaan testimielessä että auttavatko sitten oikeesti vauvan mahavaivoihin :) :) :), ite olen kyllä hieman epäuskoinen, mutta kassellaan mitä tuleman pitää...

VAUVALLE OSTOSLISTALLA on seuraavaksi patja pinnikseen (minä siis kuulun niihin jotka ei aijo kierrättää patjaa lapselta toiselle) ja esikoiselle pitää kans sitten jatkettavaan sänkyyn ostaa patja ja peitto koska tuleva vauva saa esikon peiton... ja fleece-kangas on myös ostoslistalla, ajattelin itse ommella turvakaukalopussin vauvalle, en inhoo mitään muuta niin paljoa kun tunkea toppavaatteisiin pakattua beibiä kaukaloon (tai mihinkään muuhun missä on valjaat), argh...

Mitäs vielä... Niin, nyt työ pidätte minnuu ihan kilahtaneena, mutta kun ei öisin ole ollu mitään tekemistä ni olen jo suunnitellu kastejuhlaankin tarjottavat :P.... (aikanen lintu madon nappaa, eikös se niin menny)..

nyt sitten taustailemaan sadepäivän kunniaksi.

hanneli ja natikka rv 30+2

Vierailija
27/43 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä reissulta, kotiuduttiin sunnuntaina mutta en ole ehtinyt oikein muuta kun pyykkiä pestä tähän mennessä joten nettailu jäänyt vähemmälle. Tukholmassa oli kaunista ja vehreää. Hotellissa nautittiin runsaasta aamiaisesta ja meikäläinen istui molempina aamuina kahvikupin ja herkkujen ääressä varmasti tunnin putkeen, niin juhlaa se oli =) Mies matkustelee paljon ja katseli mua hitusen huvittuneena kun olin niin onnessani silkasta hotelliaamiaisesta mutta ei sanonut mitään...

Laivalla otettiin kaikki irti maisemista, ruokailusta ja ostoksista. En ole ollut vuosikausiin laivailemassa joten kivaa vaihtelua sekin. Ehätettiin karaokeakin laulaa takastulomatkalla ja naapuri sattui olemaan samaisella laivalla -katseli että nyt on mamma hiekkalaatikolta päässyt irrottelemaan =)

Tuntuu kyllä että voimia on palautunut kun sai muutaman päivän tauon pikkukakkosen kantamisessa ja vahtimisessa. Oli mennyt oikein hyvin isovanhempien kanssa, omassa kotonakin sai vielä olla koko ajan. Tuliaisiksi tuotiin Muumi-pallo ja Pingu-pehmis joka nyt on saanut kunnia-arvon olla nukkumaleluna. Esikoisen kanssa oli kiva viettää omaa aikaa pitkästä aikaa.

Ah, yritän muistella mitä täällä on juteltu...

ISTUVA VAUVA, edellisessä raskaudessa kääntyi meitin pikkukakkonen itsestään muistaakseni noin kuukausi ennen synnytystä, kuulemma aika yleistä että voivat vielä spontaanisti kääntyä. Siitä istuvasta asennosta tuli kyllä tosiaan tukala olo niinkuin täällä on pinossa todettukin (anteeksi kun en muista kenellä oli tämä asia ajankohtainen!). Mulla tuli muutamaan otteeseen töissä oikein huono olo ja pistävä kipu milloin kylkeen, milloin alempaan osaan vatsan sivulta. Silloin piti mennä terkan luo vähän makoilemaan. Jouduin jopa Jorviin kerran tarkkailtavaksi kun epäilivät että ois umppari. Tulehdusarvot eivät kuitenkaan olleet koholla joten pääsin kotiin ja kipukin helpotti. Mutta että kyllä se masuasukkaan istuminen voi tosiaan olla tukalaa äidille. Toivottavasti meidän elomammoilla vauvat ymmärtäisivät nyt vaihtaa hyvään maailmaantulo-asentoon!

Olikos se Jamssa joka oli löytänyt Seppälästä hyviä TOPPEJA mahakkaille? Mä ostin kanssa läjän kesäpaitoja Lindexistä, L-koko menee hyvin mahan päälle. Lisäksi olen käyttänyt tosi ahkeraan (=joka päivä) MASUTUUBEJA, oikeasti en ymmärrä miten olen pärjännyt ilman niitä edelliset raskaudet. Voi hyvin pitää tuubien kanssa omia t-paitoja ja joitakin paitapuseroitakin ja muita yläosia jos kasvava rinnanympärys ei muuten tee tiukkaa. Masutuubin kanssa näyttää vaan kun ois muodikkaasti kerrospukeutunut =) Ne maksaa mm. Bebesissä kyllä about 20 euroa mutta olen tehnyt muutaman itsekin missä sitten säästääkin hyvin. Ja pieni on tuo summa kun ei tarvitse ostaa mammapaitoja muuten. Olen myös joitakin ei-raskaushousuja pitänyt ihan tähän asti kun sillä tuubilla saa hyvin peittoon avonaiset vetskarit yms.

PAHOINVOINNISTA oli myös juttua, olikos se Ikarus joka siitä mainitsi. Sama juttu on ollut täällä. Epäilen kyllä että osansa on rautatableteilla. Olen nyt alkanut popsimaan niitä vaan joka toinen tai kolmas päivä, katsotaan josko tuntemukset vähenisivät. En tiedä mikä on epämukavampaa, alhaisen hempan aiheuttamat hengästykset ja väsymys vai sitten ' ällötyksen aallot' =).

OPEMAMMALLE myöhäiset hääpäiväonnittelut! Mitens siellä teidän isännän kalareissulla kävi eli tuliko saalista?

Meillä on hääpäivä huomenna. Ja mies on työmatkalla, höh. Ollaan oltu yhdessä 11 vuotta joista naimisissa nyt sitten yhdeksän. En kyllä vaihtaisi, hyvä mies on! Vuosien mittaan ollaan huomattu että nauretaan yhä enemmän toistemme jutuille ja samat asiat naurattaa meitä. Jutellaan myös enemmän kuin alkuvuosina jolloin oli monta isoa asiaa päällekkäin elettävänä kuten opiskelut, muutot, ensimmäinen lapsi jne. Välillä oli tapetit ja tunnelma kireällä mutta siitä on tultu pitkälle. Mies kehuu ulkoista olemustanikin lähes päivittäin mikä tuntuu tosi mukavalle =)

No juu, nyt meni ihan avioliittoiluksi. Nyt palstatilat muille ja aamukaffetta juomaan.

Mukavaa päivänjatkoa toivottaa

tuuli72 + jumppatyttö 27+6

Vierailija
28/43 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pitkän viesti katoamaan jonnekin bittiavaruuteen ihan viimeisellä hetkellä, arhg!!!!!!! Täällä muuten sataa ja minulla alkaa olla kiintiö aika täynnä sitä laatua. Allergia pysyy tietty kurissa, mutta rajansa se on kaikella. En yhtään pistäisi pahaksi, vaikka kelit hieman tästä lämpenisivät.

Tuuli: Kalareissusta ei tällä kertaa tullut mitään, mutta viime kerralla sain läjäpäin siikoja. Et muuten ole ainoa, joka nauttii hotellin aamiaisesta...minä pääsen harvoin valmiille ja kun sitten pääsen nautin ihan rauhassa kaikesta. Nyt kun tulen tapaamiseen Helsinkiin aion nauttia aamiaiseni oikein ajan kanssa ystävättäreni seurassa. Jään nimittäin yöksi hänen luokseen ja menemme valmiille aamiaiselle nautiskelemaan. Ihanaa, neljän lapsen äiti pääsee vähän tuulettumaan. Olemme menossa silloin lauantaina illalla ulos syömään ja teatteriin taí balettiin. En ole ollut yksinäni kuuteen vuoteen yötä pois kotoa muuta kuin synnytys-reissuilla.

Puuhapetet: Meilläkin on kuopus nukkunut nyt viikon verran paremmin. Valvotti minua tuossa välillä oikein urakalla heräten tunnin välein huutamaan. Isot lapset laskevat meilläkin jäljellä olevia aamuherätyksiä. Läksyjä ei ole enää tullut, tänään on juoksukarnevaalit koko päivän (kiva keli...vettä sataa kuin saavista...).

Te kaikki joilla kiirettä töissä tulkaahan kertomaan kuulumisianne kun ehditte. Olisi mukava kuulla teistä!

Tapaaminen siis lähestyy. Täytyy toivoa, että kelit hieman paranevat. Ihana tavata teitä, mutta täytyy myös todeta, että jännittää...Laitan asiaa koskevan aloituksen ensi viikon alussa, jos joku ei ehdi ennen.

Hanneli: Minua nauratti tuo allekirjoitus-juttu...Minä meinasin laittaa viralliseen sähklöpostiin allekirjoitukseksi opemamma, vaikka sähköpostinikin on ihan omalla nimelläni, ei nimimerkillä. Näin sitä leimaudutaan nimimerkkeihin.

Nyt menen, jotta voin taas palata...Pirteää tiistaita!

Opemamma ja vimpula rv 27

Vierailija
29/43 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenhän sataa taas.

Ei se mitään, joskpa saisi vähän sisähommeleita tehtyä, pitäisi makuuhuone järjestää uusiksi, jotta saa pinnasängyn sisään. Uuteen taloon päästään vasta joskus, eli sinne omaan huoneeseen pääsyä saa vauva odotella vielä...tai hän tuskin sitä tajuaa vähään aikaan odottaa =)

ISTUVA vauva täälläkin, tai viime viikon ultrassa pikemminkin jalkatarjonnassa, eli ei tunnu muuten tukalalta, mutta potkii ihan tuonne suoraan alas, tuntuu että jalka tulee ulos. Nyt sitten eilisestä alkaen ne potkut on loppuneet, eli itse epäilen että on siirtynyt istumaan, tai peräti kääntynyt kokonaan, näillä viikoilla vielä voi kääntyillä moneen kertaan, paitsi että painoi jo yli kilon, että kokoa piisaa. Diabeetikolla tunnetusti vauva kasvaa nopeammin ja nyt koitankin vaan olla ajattelematta asiaa, koska syön terveellisesti ja monipuolisesti ja mahdollisimman vähän, eli en voi vaikuttaa kasvuun.

Insuliinit on kohdallaan ja sokeriarvot hyvät.

STREPTOKOKISTA vielä, se tosiaan on melkoisen yleinen, ja siinähän on juuri tuo pointti, että kun se on tiedossa etukäteen, tilanteeseen osataan varautua. Itsekin ääneen ihmettelin, että miksi ei jokaisesta odottavasta äidistä oteta tuota näytettä, rutiinitutkimuksena.

Ystävälläni viikolla 28 syntyneet kaksoset saivat myös tulehduksen, olivat muutenkin pikkuisia ja heiveröisiä, niin silloin tulehduksen seuraukset voi olla kohtalokkaita. Onneksi myös heillä heti synnyttyään otettiin tulehdusarvot ja äidin positiivinen tulos selvisi ja selvensi sitten paljon asiaa. Pikkuiset paranivat siltä osin viikossa, mutta keskosina tietysti joutuivat muutenkin olemaan pitkään sairaalassa.

Sama äiti sai pojan marraskuussa viikolla 32 ja tällöin osattiin varautua, äiti sai ab-hoidon synnytyksessä ja pikkuinen 1,5 kg poika säästyi tulehduksilta. No, joka tapauksessa toivotaan että kaikki säästytään suuremmilta ongelmilta ja kenenkään vauvalle ei tulehduksia tule.

Nyt taidan mennä hetkeksi sängyn pohjalle lukemaan kirjaa ennen kuin alan vihkoa imurin varressa, vauva jumppaa melko tarkkaan aamulla tällöin parin tunnin ajan ihan mahdottomasti ja seuraavaksi illalla salkkareiden aikaan ja lopettaa vatsa kun painelen nukkumaan.

Lilli rv27+1

Vierailija
30/43 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään se sitten alkaa, nimittäin hillitön loppurutistus töissä ja vastuun siirtäminen sijaiselleni. Nyt jo ihmettelen, miten ikinä pystyn työstäni irtautumaan. Tuntuu aivan kamalalta, että joku toinen tekee MINUN töitäni. Hirveä mustis päällä jo nyt¿ Lounaan jälkeen pitäisi aloittaa perehdyttäminen ja siitä se sitten lähtee. Toivottavasti pikkuhiljaa pääsen vetäytymään takavasemmalle, ettei tarvitse ihan viimemetreille asti pingottaa¿

Ihana aurinkoinen päivä tänään, mutta kylmähän tuolla taitaa vielä olla. Missä se kesä luuraa?? Mä haluan jo lämpöisiä ilmoja, jotta pääsisi vetämään kesävaatteita päälleni. Laitoin innoissani kuukausi sitten pihalle kukkia, joista osa on kuollut yöpakkasten vuoksi. Muutenkin meidän piha näyttää siltä, kuin olisi syksy. Kukoistus tipotiessään.

HANNELIKO se jo mietti RISTIÄISTARJOILUJA?! Mun täytyy myöntää, että samaan olen syyllistynyt itsekin. Kuukausi takaperin mulle tuli jokin ruokalehti, jossa oli paljon vaaleanpunaisia leivonnaisia yms. Jotka sopisivat loistavasti ristiäisiin. Sinänsä hölmöä miettiä ristiäisten tarjoiluja, kun todennäköisesti emme edes pidä ristiäisiä kotona, vaan kirkon tiloissa, jonne sitten varmaankin tilaan tarjoilut. Näin me teimme esikoisenkin kanssa. Mutta saahan sitä suunnitella. Ties, vaikka innostuisinkin itse leipomaan. RISTIÄISTEN AJANKOHTAA olen myös miettinyt tosi paljon. Jos vauva syntyisi viimeistään laskettuna-aikana elokuun alussa, voisi ristiäiset hyvikin pitää jo vaikka syyskuun puolivälissä, jolloin säätkin voisivat olla kivat. Esikoisen ristiäisiä vietettiin aikanaan huhtikuussa hillittömässä lumimyrskyssä.

Mua on viime päivinä kovastikin mietityttänyt tämän MASUVAUVAN RYTMIT. Hän on valtavan kova liikkumaan noin klo 20-23 välisenä aikana, yöllä muutaman kerran ja sitten aamulla vasta joskus kahdeksan jälkeen alkaa meno. Ei tuollainen rytmi meidän perheeseen sovi :). Meillä on aamunvirkku esikoinen ja illantorkut vanhemmat. Eihän tuo masurytmi varmaan vielä mistään kerro, mutta olisihan se ihan kamalaa, jos yhdellä perheenjäsenellä olisi aivan muista poikkeava vuorokaudenrytmi.

MAHA kasvaa mielestäni oikein mukavasti, vaikka terkkari olikin viime viikolla toista mieltä. Huomasin tänään, että näkymät tuonne alapäähän ovat nyt sitten mennyttä, maha on sopivasti tiellä. Vielä viikko sitten bikinirajan siistiminen onnistui ilman mitään vaivaa, nyt varmaan tarvitsisin peilin avukseni¿ Huvittavan näköinen pallero tämä maha on. Naapurin kuusivuotiaskin totesi yksi päivä, että sullahan on jalkapallo paidan sisässä. Jonkin verran vaateongelmat taas vaivaa, mutten aio enää hankkia mitään äitiyteen liittyvää, kun kuitenkin töitä on enää vajaa neljä viikkoa jäljellä. Heinäkuussa voin hillua ihan mitkä tahansa vermeet päällä.

Pientä PAHOINVOINTIA on ollut havaittavissa täälläkin. Olen huomannut, että iltaisin monet hajut taas yököttää, eikä ruoka maistu vaikka olisi kuinka nälkä. Rautatabletit tuskin ovat tuohon syynä, sillä olen popsinut niitä useamman kuukauden ajan.

Eipä nyt taas tule mieleeni yhtään mitään. Kohta lounaalle ja sitten perehdyttämisen pariin.

Pepper (30+5)

Vierailija
31/43 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistai aamupäivää!

Opemamma; Kurjaa, jos teilläpäin satelee koko ajan. Täällä etelässä on tällainen puolipilvinen taivas eikä varmaankaan vettä luvassa pariin päivään. Mökillä oltiin torstaista lauantai-iltaan, sattui kohtuu hyvät kelit. Silloin oli kylläkin täällä kotona satanut aika rankastikin. Me osataan ilmeisesti mennä sadetta karkuun ;o) Lämpöasteita kyllä kaipaan tännekin vähän lisää!

Kiitos vauvan ¿käännytys-vinkeistä¿. Onhan tässä tosiaan vielä viikkoja edessä ja mulla on lapsivettäkin aika runsaasti. Joten tilaa pitäisi olla kääntyä. Tää vauvan istuminen aiheuttaa kyllä ainakin mulle tosi tukalan olon. Olin suunnitellut tekeväni tässä toukokuun aikana vaikka mitä suursiivouksia, enkä ole saanut mitään aikaseksi. Selkä tulee hetkessä älyttömän kipeeks ja kävelykin on välillä täyttä tuskaa. Ja nyt sitten ottaa päähän kun hommat kotona kasaantuu¿ Ehkä sitten joskus syksyllä¿ Jos jotain opin, niin ainakin sen etten enää suunnittele mitään suuria etukäteen!

Täällä meilläpäin elokuu tuntuu olevan suosittu kuukausi! Eilen kuulin, että yhdellä puolitutulla on laskettu aika 5.8. ja tänään näin vanhan työkaverini, vatsa pystyssä, laskettu aika 2.8.! Naurettiinkin, että tavataan seuraavan kerran tuolla synnyttäneiden osastolla :o)

Nyt painun pihalle ja yritän saada ruohonleikkurin käyntiin. Ensimmäinen kerta tänä keväänä, joten saa nähdä tuleeko hommasta yhtään mitään!

Kirppu ja masukas 31 tasan!

Vierailija
32/43 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen meni laiskotellessa, niin tänään oon sitten reippaillut. Ruoka on tulella, ja petivaatteet kannoin ulos. Samoten tiskasin hirveän läjän astioita, niinku kahvikeittimen ja koiran kupit ja siivosin jääkaapin (nyt ku se on tyhjillään, niin helppo siivota :) Täälläkin kyllä melko sateisen näköstä, mutta silläkin uhalla vein patjat ulos, pakko kai tuo sänkykin on joskus päästä tuulettaan! Eilenkin oli koko päivän harmaata, mutta sateen se sai vasta illalla aikaseks, niin jospa tänäänkin kävis niin.

Eilen tilasin huutonetistä kestovaippoja. Mä oon kyllä nyt ruvennut ihan tosissaan osteleen, kohta on jo kaikki valmiina ja voi vaan ootella h-hetkeä =) Varmaan synnytyskassikin on jo ennen juhannusta pakattuna.

Huono olo on ollut taas tänäkin aamuna. Mä en kyllä ala jos se alkaa taas, tuntuu, että vastahan se loppu. Sori kamala valitus, mutta luulin tosiaan että se on taakse jäänyttä aikaa.

Mitäs mun pitikään kommentoida... En kyllä muista mitään asioita, uppouduin niin tuohon omaan napaan... Ai niin, ainakin niistä ristiäistarjoiluista.. Täytynee tunnustaa, että mäkin oon niitä hiukan miettinyt. Meillä pidetään ristiäiset kotona. Eihän sen kastemaljan tarvi olla mikään sitä varten tehty malja? Eikös tavallista nätimpi lasimalja riitä?? Onko niis ristiäisissä muuten jotain muodollisuuksia, mitkä pitäsi tajuta ottaa huomioon? OOn löytänyt jo kastemekonkin. Tosin en sitä oo vielä uskaltanut ostaa, kun en tiiä onko miehen suvussa joku suvussa kulkeva kastemekko, mitä ovat käyttäneet isältä pojalle.

Mutta nyt on mentävä...

Ikarus

Vierailija
33/43 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui ja hai, täällä on pieni ukkonen tuolla taivalla tulossa, saas nähdä minkälaisen myräkän laittaa :)

Taatelin kuulumiset: Poika oli saanut jo syntymäpainoonsa hinpun lisää elikkäs siinä painoi 1190g vaan nyt se on vähän tullut alaspäin n. 20 g. Mikä ei hoitajia kuulemma huolestuta, kuuluu asiaan..? Sitä vaan on niin herkällä täällä, että vahtii kaikkea ja kaikkia asioita vauvastaan. Niinkun silloinkin kun pääsin ensikertaa pesemään vauvelia pesulapuilla, niin tämä äiti vahti kokoajan, että hengityssuppilo on kohdallaan (normaalisti poika on nasaaliletkussa). Hoitajan täytyi jo sanoa, että hän kyllä vahtii nuo elintoiminnot, niin rouva vaan keskittyy olennaiseen, hih ;D.

Pituuteenkin oli tullut 1 cm lisää eli poika olisi 37 cm, mahtava pituus eikö? Maitoakin saa jo 35 ml per kerta. Kuulostaa tooosi paljolta :) ja onhan se kun aloitus oli 1ml. POika siis voi itseasiassa oikein hyvin ja osaa jopa hoitsuille riidelläkin, mikä minusta on tässä tilanteessa aivan loistava ominaisuus pienessä ihmisessä!

Kävin ostamassa HM:ltä pojalle 44 cm vaatteita, vaan vielä ovat aikastas ison oloisia, meidän sintille. Suloisia olivat kuitenkin ja ihan hyvä, että jostain kaupasta saa noinkin pieniä, keskosvaatteet kun muuten maksaavat ihan älyttömiä!

Tapaamisesta: täytyykin katsella jos sitä vaikka pääsiskin käymään tapaamisessa, kun nyt kuitenkin tulee ajeltua tätä kotipaikkakunnan ja hki:n väliä viikonloppuisin. Ellei sitten poikaa jo sitä ennen siirretä jatkohoitoon :)

Mukavaa sadepäivänjatkoa

eri&taateli 1vk+6päivää!

Vierailija
34/43 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen tällä kertaa kotona, kun olen kamalan flunssan kourissa. Mulla alkaa pikkuhiljaa kärsivällisyys loppua, kun tuntuu että olen sairastanut huhtikuun lopusta saakka - siis silloin alkoi siitepölykausi ja vieläkin siitä on rippeitä ilmassa. Sunnuntaina tein ekan kävelylenkin sitten vapun ja meni oireitta, mutta heti perään iski tämä flunssa. Töissä alkais nyt loppurutistus, joten en kyllä joutaisi enää sairastamaankaan :( Tarkennan siis, että töitä riittää pitkälle heinäkuulle - harmi vain että hommat pakkautuu näin loppuraskauteen.

ERIA: kiva kuulla teistä ja mukavaa, että Taateli kasvaa ja voi hyvin ja äristelee hoitajillekin :) Olikos se 2 kiloa rajana, kun pääsee kotihoitoon vai miten se meneekään?

PEPPER: oliko sulla jo se ultrakontrolli mahan kasvusta? Varmasti kyse on pitkälti yksilöllisistä vaihteluista ja eri ruumiinrakenteista. Itselläni toi sf-mitta on huidellut välillä alarajan tuntumassa, välillä taas keskikäyrän yläpuolella: lääkäri sanoi viimeksi, että vauvan asento voi vaikuttaa paljonkin sf-mittaan (mittaajan lisäksi). Niin ja se on sanottava, että olen pitänyt itseäni isomahaisena (en ole paljon napaani alemmas nähnyt enää moneen kuukauteen!) ja silti sf-mitta oli pieni esim. toissakertaisella nlakäynnillä. Mutta hyvä jos ultraavat sut niin tulee varmistus, että istukka ym. toimivat ja vauva vastaa viikkoja!

ASENTO: mä en ole täysin varma, onko Onni rt:ssa vai pt:ssä. Liikkeet tuntuvat suht voimakkailta sekä alhaalla että navan yläpuolella. Selkeä ero on kuitenkin tapahtunut, koska vielä pari viikkoa sitten Onni oli selvästi poikittain. Kääntymiskikkoihin kuuluu muuten käsittääkseni taskulampulla osoittelu niin, että vauva lähtisi seuraamaan sitä valoa (eli pt:ssä vetelee lampunvaloa ylhäältä alaspäin). Tiedä sitten, miten toimii...

VAATTEET: mulla on jäänyt jo kahdet äitiyshousut pieneksi, molemmat vielä M-kokoiset (norm.housukokoni on S)! Masun ympärys oli viime viikolla (rv27) 97 senttiä, eli onhan sitä kumpua toisaalta kertynytkin. Kaiken lisäksi menin polttamaan silitysraudalla ne ainoat kunnon kesäcaprit, jotka ostin viime raskaudessa Englannista. Että harmittaa. Mutta onhan mulla vielä viidet käyttöhousut ja kietaisuhame - helteillä voi tosin tulla pukemisongelma eteen...

PAHOINVOINTI: mäkin ole ollut ihmeissäni, että kuvittelenko mulla olevan jotain pahoinvoinnin tapaista, mutta ilmeisesti se on mahdollista, kun teillä muillakin on ollut sitä! Aloitin Obsidan-kuurin viime nlan jälkeen, joten voisi hyvin liittyä siihenkin, enpäs tullutkaan ajatelleeksi.

HANNELI kertoi syöneensä Gefilustuotteita koliikin ennaltaehkäisemiseksi. Minä puolestani aloin tuossa raskauden puolivälissä syömään maitohappobakteereja, kun sen pitäisi ehkäistä allergioita. Vaikkei ne nyt auttaisikaan, niin tasapainottaahan ne omaakin mahaa. Saan sitäpaitsi tehdä kovasti töitä, että ummetus ei iskisi päälle ja varmaan siitä tulee vielä ongelmaa loppuraskaudessa.

Vai ootte te miettineet jo RISTIÄISIÄ! Meillä oli viimeksi ristiäiset vihkimisen yhteydessä ortodoksikirkossa, joten ajattelin automaattisesti, että nytkin ristiäiset pitää olla kirkossa. Mutta miksei sitä mahduta pyörimään pöydän ympärillä kotonakin, mieshän tuota vielä ehdotti. Mitään ruoka-tms.järjestelyjä en ole ehtinyt miettiä, ainoastaan sitä, miten ajoittaa ristiäiset, kunkummiksi kaavailtu henkilö on itse viimeisillään raskaana ensi syksynä.

Nyt tilaa muille ja virittämään taas jotain lämmintä kipeälle kurkulle.

Kerttukasperi ja Onni rv 28+0

Vierailija
35/43 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PERÄTILA:

Kuulostipa huonolta tuo, että pitäisi olla mahdollisimman paljon

pystyasennossa :) ainakin tällaiselle jonka alapää ei oikein kestä

tuota vatsan painoa. Mutta mulla on muistaakseni joku 9kk lehden ei viimeisin vaan

sitä edellinen numero, jossa niitä joogaliikkeitä oli eli pitääpäs

katsastaa niitä sitten pian lähemmin.

SAIRAALAKASSI :)

Luin neuvolakirjan isäosiosta, että kehota rakkaasi pakkaamaan sairaalakassia!

Ja nyt mä kaivoin esille repun ja laitoin sinne sellaisen lentokoneessa

annettavan pakkauksen eli korvatulpat, hammasharja ja tahnaa ja oma rasva ja

huulirasva. No sitä on varmaan vielä aikaa pakata pitkään :) eli kunhan

innoissani aloin totakin puuhaamaan.

Hanneli80 ja muut: RISTIÄISET

Ja kun mullakaan ei ole mitään tekemistä täällä lomaillessa niin mäkin

olen miettinyt jo asioita kastejuhliin saakka :) Eli kummit on jo

mietitty ja tiedän jo että keneltä tilaisin tarjoiluja ja missä kappelissa

aikoisin pitää pienet kekkerit. Tosiaan pikkaisen edellä asioita mennään :)

Ja tosiaan nimeenkin tuli uudistus ihan lähipäivinä ja nyt se tuntuu

niin kauniilta. Kotonakin olisi varmaan ihan kiva, mutta voisi tulla liian ahdasta

kun muutamalla lähimmällä sukulaisella on niin monta lastakin. Tietty jos olisi

kaunis ilma ja oven voisi avata uloskin niin voisi olla ihan kiva kotonakin.

Niin ja mäkin syön maitohappobakteereita mahan ja vauvan mahan tasapainottamiseksi.

OSTOSLISTALLA:

Pinnikseen petari ja reunapehmusteet jos sellaisia tarvitaan ja 2

muovifroteita ja hoitoalusta ja turvakaukalo ja uudet renkaat

vaunuihin. Ja tietty sitten vielä imetykseen liittyvää oudompaa kamaa

kuten rintakumit jos sellaisia tarvitsee alussa ja tuttipullo

varmuuden vuoksi.

ERIA: Ihana kuulla taas taatelin kuulumisia. Hyvä merkki, että jo vähän luonnettakin

osoittaa :)

Ja täällä on hieno päivä!!Linnut laulaa ja aurinko paistaa ja mulla on ihana

kirja tässä kesken eli kivaa puuhaa tiedossa lueskella rauhassa kotona.

Pia rv:lla 32

Vierailija
36/43 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvola lääkäri oli tänään ja kaikki on kunnossa supisteluista ja paineen tunteen huolimatta :)

tärppi oli taas vauhdissa ettei sydänääniä meinannu saada ollenkaan :D

mutta,osaako kukaan sanoa mistä sain hyvännäkösiä suht trendikkäitä trikoohameita? ku mulla on kauhee pulma,pitäs hautajaisiin löytää hame ja sitten sellanen bontso tai sellanen koriste huivi,en raaskis mammavaatetta enempää ostaa ku ei tässä kovinkaan kauaa olla masuineenpäivineen...

eipä sen kummempaa nyt..

k.h.p ja tärppi 27+2

Vierailija
37/43 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on jo täällä, ihanaa, eikö totta! Enää kaksi lyhyttä kesäistä ja tapahtumarikasta kuukauta odotuksen loppumetreille. On aivan epätodellinen olo. Pian on taas uusi perheenjäsen keskuudessamme!

ERIA, jolla raskaus jo päättyi, ihana kuulla, että taateli voi hyvin!

PERÄTILA ja KÄÄNNYTTÄMISKONSTIT - kävin etsimässä tietoa perätilassa olevan vauvan kääntämiseen kotikonstein, kun vauvamme istui hänkin, tosin on nyt ollut jo kolmisen viikkoa raivotarjonnassa (mikä tietenkin voi vielä muuttua). Listalla oli esim.:

- konttausasento siten, että pää pysyy lattialla käsien varassa ja peppu ilmassa n. 15 min ajan kerrallaan

- lantion kohottaminen pään yläpuolelle esim. tyynyjen avulla n. 15 min ajan kerrallaan

- akupunktio

Kahta ensimmäistä voi mutkitta harjoittaa kotona. Ajattelin itse kokeilla, jos vauva vielä muljahtaa takaisin perätilaan.

RUOKAHALUTTOMUUDESTA olen kärsinyt, en niinkään pahoinvoinnista. Kultani oli koko viime viikon tyämatkalla, ja vanhan kaavan mukaan ruoka ei maistanut ): Söin pelkkää ruisleipää ja viiliä koko viikon, vaikka lapsille keitinkin kunnon sapuskat. Vähän yksipuolista... Tänään eräs ystävä huomautti, että " kylläpäs sinulla ovat posket kuopalla" ! (höh?!? - kun olo on aivan päinvastoin) Täytynee syödä paremmin.

Vatsassa elämää vietetään säännöllisellä rutiinilla. Vauvan hereilläolokaudet ovatkin ihania hetkiä, joina istahdan niitä ihmettelemään. Opintojen ja lasten tiimoilta tätä raskautta ei aina ehdi ajatella, joten on ihanaa kun vauva ikäänkuin vaatii kontaktia!

Lähdenpä tästä hakemaan vekaroitani päiväkodista!

Ihanaa päivää teille!

syrinx rv30+4

Vierailija
38/43 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolipilvistä siis....

Kiva tosiaan lukea pikku Taatelin kuulumisia.

Riistiäisiä en ole vielä miettinyt ollenkaan. Vaikka ehkä nyt kun luin juttujanne tulee vähän miettityäkin. Kummitkin on osittain hakusessa. Meillä kun on suvussa paljon ei kirkkoon kuuluvia ja sitten heitä, jotka kyllä pitävät paljon lapsista, mutta ovat ilmoittaneet yleisesti sen, etteivät halua kummiksi. (heillä kyllä olisinkin varmaan kymmeniä kummilapsia)

Tänään oli neuvola. Viime viikon sokerirasituksen tulokset olivat ihan ok. Ei siis mitään diettejä! Jee, makkara-kesä, tervetuloa! :)

Sf-mitta on kyllä ihan sairas, täydet 30cm!! Uskon kyllä minäkin tuohon vauvan asentoon kovasti, kun huomaahan sen itsekin kuinka masun koko vaihtele miltei päittäin. Ja hikka. se tuntuu aina ihan eri paikoissa. Tai yleensä ihan tuola alhaalla, mutta viimeksi eilen illalla tuossa vasemmalla sivulla, nävän korkeudella. Mikähän on se vauvan kehon osa, missä se hikka voimakkaammin tuntuu, selkä kenties?

Parin viikon päästä olisi lääkäri. Kun tuon esikoisen aikaan oli näillä viikoilla jo kohdun suu lyhentynyt ja 2 cm auki. Ja silloin tulikin kielto jopa imuroimiseen. (voi harmi!) Eli ihan hyvä tarkistaa tilanne. Kerran on kyllä vaan supistellut kipeästi, vatsankovettumia on toki useasti, mutta ne eivät taida saada mitään aikaiseksi...

Nyt täytyisi taasen mennä.

Hvviä vointeja meille kaikille!!

Katzu ja pikkupimu 30+5

Vierailija
39/43 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mie en ole tehny tänään ja mitään ja olen ihan väsyny.. Viime yönki sain nukuttua ja silti meinaa silmät väkisi painuu kiinni!!!! Tänään alko rautakuuri... toivottavasti se tois vähän parannusta tähän olotilaan, minnuu oikein pelottaa jäädä tytön kaa kotiin kahestaan kun näin väsyneenä mie oikeesti saatan nukahtaa ihan millon vaan ja mitäs tommonen 1v4kk sitten alkaa touhuta...

Pakko käydä pots lojolleen....

Vierailija
40/43 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kertynyt pinolle pituutta. Vierähti muutama tovi lukiessa. Ajattelin nyt muutaman rivin kirjottaa, vaikka tuntuukin ettei oo mitään ihmeempiä kerrottavana.

Hanneli tais mainita väsymyksestä. Miustakii tuntuu et päikkärit ois tarpeen joka päivä. Koko alkuraskaus meni väsymyksen kourissa ja epilepsialääkkeet vaan lisäs uneliaisuutta. Välillä oli pari pirteempää viikkoa ja nyt taas haukotuttaa koko aika. Illasta mie ylensä piristyn ja vauvakin tuntuu olevan vilkkaimmillaan illasta. Vauvalla tuntuu olevan jo aika samanlaisena toistuva päivärytmi ja Pipana vaikuttaa onneks aika rauhalliselta. Toivottavasti ois rauhallinen vielä synnyttyäänkin!

Vauvan liikkeet näkyy päällepäin jo tosi selvästi. Yks ilta Pipana onnistu keskeyttää makkaripuuhat miehen kanssa. Maha meni äkisti ihan oudon muotoseks...oikeelle alavatsalle tuli suorastaan pyramidi! Ainakin tuntuu olevan tilaa liikkua reilusti. Mies säikähti moista niin kovasti, et puuhastelut lopahti siihen paikkaan. Minuu lähinnä huvitti koko tilanne :). Onks muilla vastaavia kokemuksia?

Nyt muksut alko vaatimaan iltapalaa. Onneks nää tiukat aikataulut ja rutiinit vähän löystyy ens viikolla, ku koululaisellakin alkaa loma!

Hipsuhiiri ja Pipana 30+2

Vielä pitää lisätä, et kävin eilen neuvolassa. Meidän neuvolatäti on innokas ennustamaan sukupuolta, eikä ees kysele haluttaisko kuulla hänen ennustuksia. Eilen se esitti ekaa kertaa veikkauksiaan ja oli pojan kannalla. Mies ja poitsu oli mukana ja tuleva isoveli oli ennustuksesta oikein mielissään..ja miehenkin ilme oli aika mairea. Saa nähdä pitääkö paikkansa. Edellisellä kerralla piti.

Hipsuhiiri edelleen...