Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Elohiirten ma-ti*****

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy taas tyhmänä kysyä, että tarvitaanko niitä pehmusteita oikeasti, vai onko ne vaan kivan näköiset. Kolhiiko vauva muuten itseään sängyn reunoihin? Vai käytetäänkö niitä siksi, että sänky olisi umpinaisempi? Jos umpinaisuuden takia, niin miksi ne pinnat niissä sängyissä sitten on eikä umpilaidat?! Omissa vauvakuvissa ei ole sängyssä eikä kyllä syöttötuolissakaan mitään pehmusteita. Kertokaahan kokeneemmat pehmustamisen ideasta. Turhia muoviromppeita ei tekisi mieli hommata.

Äitiyspakkauksen hakulappu tuli tänään, mutta vielä en kerennyt postiin. Ihan pikkuisen vaan syyhyttää päästä tutkimaan sisältöä!

Hullunraskaan työpäivän jälkeen lepäämään lähtevät

Picapica ja Peukaloinen 28+6

Vierailija
42/43 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen pitkästä aikaa. Olen kieltänyt itseltäni täällä lorvimisen, koska mulla on niin paljon opiskeluhommia tehtävänä. Vielä kun jaksaisin n. 3 viikkoa. Sitten koittaa paratiisin ihanuus koko perheelle; mies ehdotti jo, että VÄHENTÄISIN opiskeluun käyttämääni aikaa kotona. Heh, kannustavaa sinänsä. Tiedän kyllä, että mun opiskelukiireet aiheuttaa rasitetta miehelle ja lapsellekin, mutta kohta se on ohitse. Iso tentti tulossa kesäkuun lopussa, joten siksikin yritän pitää opiskeluvirettä yllä.

Kävimme tuon kaksivuotiaan kanssa viime viikolla eläintarhassa, jossa pääsimme ajelemaan pikku junalla myöskin. Otin videolle koko lystin ja nyt lapsi haluaa katsoa sen vähintään kerran päivässä. Mielenkiintoisia nuo lapsen ajatukset, itse en sitä jaksa katsoa uudelleen ja uudelleen, mutta lapsesta se on joka kerta aivan ihmeellinen video :)

Sain ultra-ajan rv30, vaikka lääkäri toivoi rv28lle. On pitkät jonot, joten ei voi mitään. Tarkastetaan lapsiveden määrä + istukan sijainti. Ja ehkä saadaan tietää vauvan sukupuolikin.

LAPSEN NUKKUMISESTA: meillä neiti nukkuu mun vieressä miehen ollessa yövuorossa. Kun isäntä on kotona, neiti nukahtaa meidän viereen, josta siirrämme hänet omaan sänkyyn omaan huoneeseen. Muuten ei kenenkään nukkumisesta tule mitään, kun neiti potkii ja pyörii. Monesti hän tulee meidän huoneeseen klo 5 ja 6 välillä, josta minä sitten (tai joskus mies) siirrymme vierashuoneen sänkyyn nukkumaan. Tuskin lapsi kuitenkaan enää teini-ikäisenä meidän vieressä haluaa nukkua :) Oikeasti hän osasi jo nukahtaa omaan sänkkyyn ihan hyvin, mutta kun tulin raskaaksi, en jaksanut istua lattialla hänen sängyn vieressä nukuttamassa. Heräsin itse yleensä tosi epämukavasta asennosta lattialla niska puuduksissa. Omaa laiskuutta tämä nykyinen järjestely, mutta toimii meille.

MIELIALASTA: mulle on kehittynyt todella herkkä mieli... Luin Erian kirjoitusta Taatelista ja aloin pillittämään. Kaikki itkettää, saa herkälle mielelle. Ei ihan tavanomaista.

YÖVALVOMISESTA: valvon tosi säännöllisesti klo 2-5 välillä yöllä. Viimeksi silitin vauvan vaatteita, laitoin ne piirongin laatikkoon, käärin pyykkiä, kirjoitin esikoisen vauvakirjaa, luin synnytykseen liittyvää materiaalia, e-mailasin, luin kirjaa, SUUNNITTELIN RISTIÄISIÄ (=nimiäisiä)... eli on mullakin hommani öisin. Käy vain aika pitkäksi öisin, kun ei kertakaikkiaan nukuta - päivällä olenkin sitten ihan rättiväsynyt.

Meillä hääpäivä lähestyy ja sen mukana yhden yön yli kestävä matka kahdestaan miehen kanssa. Meillä on babysitteri tulossa yön ajaksi ja sitten aamulla isovanhemmat tulevat lapsenvahdiksi koko seuraavaksi päiväksi. Yövymme vanhanaikaisessa bed and breakfast -paikassa, pääsemme pyöräilemään eräässä vanhassa kaupungissa ja kävelemään merenrannalla. Niin ja siitä mun pitääkin kysyä, että voiko poreammeessa olla ihan turvallisesti vielä tässä vaiheessa? Sen tiedän, että hot tubeissa ei saisi olla ainakaan ihan loppuraskaudesta. Tosin täällä kielletään mm. saunominenkin... mitä en ole ottanut kuuleviin korviinikaan.

Tässä tämä. Saa nähdä koska sallin itselleni internetin ilot seuraavan kerran :)

Tammikukka rv27 (?)

Ps. Maha tuntuu olevan tosi korkealla, närästää ja vauva potkii mua kurkkuun, tai siltä se ainakin tuntuu istuessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista pinnasängyn pehmusteista, mun mielestäni pienelle vauvalle ei niistä ole mitään erikoista hyötyä paitsi näyttävät tietysti pehmeiltä ja suloisilta. Kun vauva alkaa kääntyilemään niin ne kyllä pehmentävät laitoihin osumista.

Nyt meidän 1,5-vuotias kolistelee melkein joka yö pinnasängyn laitoihin ja myös puskee jaloilla itseään päätyyn. Ei herää siihen mutta minä kylläkin silloin tällöin. Mulla on kyllä ne pehmusteet mutta kiinnitysnarut niistä purkautuneet ja kerran jo ompelin uudet narut mutta irtosivat jne jne...joten on nyt sitten ollut ilman pehmikkeitä. Täytyis vissiin ostaa ihan uudet. Kun nyt vauvakin on tulossa =)

Ja nyt alkoikin väsyttämään kun tuli SÄNGYNpehmusteista puhe.

Öitä vaan,

tuuli ja jumppatyttö kohta rv28

Picapica:

Nyt täytyy taas tyhmänä kysyä, että tarvitaanko niitä pehmusteita oikeasti, vai onko ne vaan kivan näköiset. Kolhiiko vauva muuten itseään sängyn reunoihin? Vai käytetäänkö niitä siksi, että sänky olisi umpinaisempi? Jos umpinaisuuden takia, niin miksi ne pinnat niissä sängyissä sitten on eikä umpilaidat?! Omissa vauvakuvissa ei ole sängyssä eikä kyllä syöttötuolissakaan mitään pehmusteita. Kertokaahan kokeneemmat pehmustamisen ideasta. Turhia muoviromppeita ei tekisi mieli hommata.