Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen sanat ja käytös...mitä tehdä tässä tilanteessa?

Jsksn
12.08.2019 |

Tarina on pitkä ja yritän kirjoittaa lyhyesti. Kaipaan kipeästi vinkkejä ja ehkä myös vertaistukea.

Olemme tunteneet avomieheni kanssa 5 vuotta, meillä ei ole lapsia. Välissä on myös lähes vuoden ero, koska mies ihastui toiseen ja tapaili tätä hetken aikaa silloin kun emme olleet yhdessä. Kuitenkaan heidän suhteestaan ei tullut mitään. Tietysti olin tästä meidän erosta aivan rikki ja erossa ollessamme joudun turvautumaan ammattiapuun. Tuntui pahalta että mies vaihtoi minut toiseen. Kun sitten kuulin että mies oli taas sinkku olin tavallaan salaa iloinen että mies ei ollutkaan löytänyt sitä vihreämpää ruohoa. Itse olin päässyt jo hieman jaloilleni ja aloittamassa uuden luvun elämässä. Koin että pystyin antamaan osan miehen teoista anteeksi ja olihan meillä ollut omat vaikeudet ennen tätä eroa, joita läpikävin ja pyrin kehittämään esimerkiksi omaa vuorovaikutusta jne.

No koska elämä ei ole yksinkertaista,.lopulta päädyimme miehen kanssa pitämään tiiviisti yhteyttä ja lopulta palasimme yhteen. Hitaasti aloin taas luottamaan mieheeni, joka sanoi että oli tehnyt elämänsä virheen aiemmin ja oli nyt tajunnut että minä olin hänen elämänsä rakkaus. Tietenkin vanhat asiat painoivat ja asioista keskusteltiin paljonkin. Mies sanoi oppineensa ja lupasi myös ettei ole enää tämän ihastuksensa kanssa yhteydessä eikä tunne häntä kohtaan yhtään mitään.

Nyt sitten yhteenpaluusta on yli vuosi ja pääosin kaikki on ollut mukavasti ja elämä soljuu eteenpäin. Mies on suunnitellut yhteistä tulevaisuutta innoissaan ja lapsistakin on puhuttu. Kuitenkin muutama riita meillä on viime aikoina ollut joista viimeisin käytiin viikonloppuna ja se sai minut täysin murtumaan...

En tiedä sanoiko mies vain loukatakseen näitä asioita, mutta ne pelästytti minut täysin. Mies nimittäin sanoi että tämä hänen ihastus on nainen johon on heikkona ja voisi pitää yhteyttä häneen jos me emme olisi yhdessä. Ja että häntä suututtaa että vaadin ettei hän ole naisen kaveri sosiaalisessa mediassa. Hän kuulemma vain minun takia yhteen palatessamme poisti naisen yhteystiedot, vaikka ei oikeasti halunnut tehdä sitä. Ja että meidän suhde on intohimoton ja vain järkiperusteinen liitto.

En voinut uskoa kuulevani näitä asioita miehen suusta. Järkytyin todella. Minäkin sanoin esimerkiksi sen että ihmettelin miten hän ja tämä toinen nainen (jonka tunnen pintapuolisesti) voisi olla yhdessä kun eivät ole toistensa tyylisiä ja nainen on minun vastakohta. Mutta mies tähänkin vastasi että jumaloi juurikin hänenlaisia naisia.

Osa asioista oli varmasti vihaisena sanottuja mutta ei niitä voi laittaa pelkästään sen piikkiin. Mies selkeästi halusi loukata.

Seuraava päivänä eli eilen mies ei enää ottanut asiaa puheeksi ja vältteli koko päivän minua. Yritin kysyä illalla asiasta ja mies sanoi että hän ei halua mun kanssa keskustella kun ei ole rakentavaa ja positiivista lopputulosta. Mies lähti viikoksi töihin muualle ja tänään tuli viesti missä mies sanoo että pitää vaan todeta tosiasiat ja hyväksyä että me olemme vain ihmisiä ja meillä on saattanut olla tunteita tai kokemuksia mitkä eivät kuuluisikaan siihen kauniiseen satumaiseen unelmaan ja että pitäisi vaan osata keksutella näistä vaikeista aiheista vilpittömästi.

Olen samaa mieltä ja tehnyt koko yhteen paluun ajan töitä pääni sisällä, jotta voisin luottaa ja tuntea itseni hyväksi ja arvokkaaksi mutta nämä miehen viimeisimmät sanat jäivät soimaan päähäni ja mietin että mitä mä nyt teen!? Luulisi miehen tajuavan, että tuollaisten puheiden jälkeen on aika paha olla ja suhteen tilanne mietityttää.

Olen valvonut koko yön miettien miksi mies tekee mulle näin. Ja että voinko jatkaa miehen kanssa ja mitä se vaatii...Ollaan kolmekymppisiä eikä enää voi puhua mistään teini-iän sekoilustakaan.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
2/47 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei se keskustelu auta tai jos mies ei pysty aiheesta puhumaan tai ei halua asiaa selvittää, niin... eihän tuossa ole vaihtoehtoja, ellet halua järkiliittoon jäädä ja ottaa sitä riskiä että mies pettää sinua heti kun on tilaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempana ja moniin suhteisiin liian pitkään jääneenä neuvoisin lähtemään. Mies toteaa, että suhteenne on järkiliitto ja intohimoton ja tuntee päinvastaisia tunteita toiseen naiseen.

Äh. En jäisi. Sinulla on vielä aikaa löytää itsellesi kumppani, joka kohtelee sinua arvostavammin. Älä tuhlaa elämääsi mieheen, joka puhuu sinulle noin, edes riitatilanteessa. Kuulostaa siltä, että hän purskautti patomansa totuuden ulos riidan hetkellä.

Vierailija
4/47 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei selvästikkään kunnioita sinua. Hyötyykö hän jotenkin konkreettisesti teidän suhteesta?

Vierailija
5/47 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sinä tiedät nyt rehelliset faktat. 

Haluatko sinä olla hänen kanssaan järkiliitossa, jossa hän haikailee toista? Jos haluat, anna ihmeessä hänen olla ystävänsä somessa niin ainakin katkeruus siitä asiasta poistuu. Samalla voit valmistautua siihen, että jos vaan tuo nainen ottaisi hänet takaisin, hän lähtisi viivana. 

Itse poistuisin kuviosta ja antaisin mahdollisuuden toisenlaiselle suhteelle. 

Vierailija
6/47 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde kävelemään vain, mieluiten heti. Tai siis vielä kun sinulla on edes itsekunnioituksen rippeet mukanasi.

Mies kertoi sinulle, että on sinun kanssasi koska ei saa sitä jonka oikeasti haluaa. En oikeasti keksi yhden ainutta syytä jatkaa suhdetta. Eihän teillä ole niitä lapsiakaan, tosin itse en jäisi suhteeseen vaikka olisikin.

Vierailija
7/47 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde. Teillä ei ole lapsia, joten jätä se. Tulet vain kärsimään, eikä suhteessa ole mitään järkeä, jos siitä tulee vain paha olo. Sairastut vielä henkisesti ja hukkaat vain elämäsi tuollaisen urpon kanssa. Ehkä tapaat joskus itse jonkun, joka osaa sua arvostaa, mutta olet jumissa tuon miehesi kanssa.

Täysin kuspäistä toimintaa mieheltä kiusata sua tuolla tavalla.

Jos tarvitsee, niin hae itsellesi apua.

M32

Vierailija
8/47 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes harkitset suhdetta tuon miehen kanssa...

Vierailija
9/47 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko edes mietit mitä pitäisi tehdä? Miksi luimistelet miehen edessä?

Vierailija
10/47 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointsit miehelle rehellisyydestä, ilmeisesti omatunto kalvaa. Nyt sitten vaatisi ihan konkreettisia toimia keskustelun päälle.

Vierailija
11/47 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet miehellesi hätävara paremman puutteessa. En ymmärrä miten tuolle pohjalle voisi hyvää suhdetta rakentaa. Mies on jo kerran jättänyt sinut mieluisemman naisen takia ja tekee saman surutta uudestaan tilaisuuden tullen. Tätä odottaenko haluat elämääsi elää? Eiköhän tämä suhde ole nyt nähty ja taputeltu.

Vierailija
12/47 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Helpottaa heti kun sain näkökulmia siitä tosiasiasta että ennemmin tai myöhemmin tämä loppuu siihen että mulla menee mielenterveys tai siihen että mies pettää.

Mies oli omasta tahdostaan lopettanut suhteen tähän toiseen ja on alusta asti sanonut että hän haluaa olla minun kanssa. Tuli vain niin puun takaa tämä miehen purkaus ja en käsitä miten mies on halunnut edes leikillään uudestaan alkaa suhteeseen kanssani. Hän tiesi miten pahalta ero minusta tuntui ja että kesti kauan päästä yli siitä.

Vierailija
13/47 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kanssasi olo on varmaan järkevää: varma pimpsa, rauhallinen (?) arki, asiat hoituu. 

Mutta sitä toista kohtaan hän tuntee sitten jotain intohimoa.

Itseäni ei huvittaisi olla toiselle vain se varma pimpsa, turvattu tausta ja siisti koti, varsinkaan noin mölön jätkän kanssa, joka tuollaisia möläyttelee. Se olis ero siinä. Ja ihmeitä pitäis tapahtua ja miehen kontata polvensa ruvelle, kääntää taivaat ja maat ja tuoda se kuukin hopeatarjottimella, että millekään katumiselle edes korvaani kallistaisin. En viitsisi edes pitää tuohon jätkään yhteyttä enää.

Vierailija
14/47 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Helpottaa heti kun sain näkökulmia siitä tosiasiasta että ennemmin tai myöhemmin tämä loppuu siihen että mulla menee mielenterveys tai siihen että mies pettää.

Mies oli omasta tahdostaan lopettanut suhteen tähän toiseen ja on alusta asti sanonut että hän haluaa olla minun kanssa. Tuli vain niin puun takaa tämä miehen purkaus ja en käsitä miten mies on halunnut edes leikillään uudestaan alkaa suhteeseen kanssani. Hän tiesi miten pahalta ero minusta tuntui ja että kesti kauan päästä yli siitä.

Toivottavasti se loppuu siihen, että lähdet ja pian. Eroaminen on vaikeaa ja asioiden järjesteleminen on rankkaa. Toipumisessakin menee kauan. Itse erosin jo vuosia sitten ja vaikka vieläkin olen toipumassa, niin en kadu eroa. Parikin vaikeaa vuotta on pieni hinta paremmasta loppuelämästä.

Koita saada jotain keskusteluapua. Itse pääsin joskus juttelemaan asioista ihan vaan sairaanhoitajan kanssa kun rutiinijutun aikana mainitsin vaikean elämäntilanteen. Sun ei tarvitse selvitä ilman apua.

Sinänsä on hyvä, että miehesi avautui asiasta. Tiedät, missä mennään. Sun täytyy vain päättää, miten toimit.

M32

Vierailija
15/47 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella epäreilua sinua kohtaan.

Mielestäni kannattaisi harkita eroa, koska tuo oli jo niin törkeää käytöstä.

Vierailija
16/47 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

XDDDD Eli seurustelette ja olette järkiliitossa? XD voi vttu. No kiitos kuitenkin kun annoit minulle taas yhden syyn lisää olla tyytyväinen sinkkuuteen.

Vierailija
17/47 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mieheni kerrankin sanoisi jotain noin typerää tai edes haikailisi muualle, niin tervemenoa ikiajoiksi! Minä en suostuisi kuuntelemaan sitä, että en ole hänelle se oikea ja hänen unelmanaisensa on joku ihan muu, kuin minä ja voin kertoa, että hänkään ei kuuntelisi vastaavasti minulta samanlaista p*skaa... Vaikka kuinka kännissä olisi, niin se ei poista sitä tosiasiaa, että ollaan menty kyllä niin yli hyvänmaun rajan...

Vierailija
18/47 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kannata yhtään ajatella että koska olen viisi vuotta sijoittanut tuohon ihmiseen, niin yritän vielä ettei mene se viisi vuotta hukkaan. Viisi vuotta väärän ihmisen kanssa on kuitenkin pienempi paha kuin kuusi. Pahimmassa tapauksessa huomaat joku päivä tuhlanneesi 10 vuotta ihmiseen, jolle olet vain kakkosvaihtoehto. Tsemppiä, rohkeasti vaan otat elämäsi avaimet omiin käsiin, etkä tyydy puolinaiseen tai siis puolimieheen tässä tapauksessa.

Vierailija
19/47 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa! Ei sinun mielenterveytesi tule kestämään tuollaista eikä kuulukaan! Järkiliitot nyt voi toimia ehkä jossain sellaisissa tapauksissa, kun on yhteisiä lapsia, mutta ei todellakaan muuten. Miehesi on kamala ja ihan varmasti pettää sinua! Jos hän on noin säälittävä tapaus, että ei pysty jättämään sinua, vaikka haikaileekin muualle, niin ota sinä itseäsi niskasta kiinni ja ala arvostaa itseäsi sen verran, että pistät suhteen poikki.

Vierailija
20/47 |
12.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan voi olla noin julma, että voi sanoa omalle kumppanilleen jotain tuollaista :( ihan järkyttävää! Onko miehellä jotain mt-ongelmia vai mitä? Ei kukaan tervejärkinen ihminen toimi noin... Ja mikä estää häntä jättämästä sinua ja lähtemästä sitten sen unelmanaisensa matkaan? Sekö, että tämä ko. nainen ei halua häntä ja hän ei uskalla jäädä yksin? Vai nauttiiko hän siitä, kun saa loukata sinua oikein kunnolla ja kokee jotain ylemmyyden tunnetta, kun saa lytättyä sinua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi