Miehen sanat ja käytös...mitä tehdä tässä tilanteessa?
Tarina on pitkä ja yritän kirjoittaa lyhyesti. Kaipaan kipeästi vinkkejä ja ehkä myös vertaistukea.
Olemme tunteneet avomieheni kanssa 5 vuotta, meillä ei ole lapsia. Välissä on myös lähes vuoden ero, koska mies ihastui toiseen ja tapaili tätä hetken aikaa silloin kun emme olleet yhdessä. Kuitenkaan heidän suhteestaan ei tullut mitään. Tietysti olin tästä meidän erosta aivan rikki ja erossa ollessamme joudun turvautumaan ammattiapuun. Tuntui pahalta että mies vaihtoi minut toiseen. Kun sitten kuulin että mies oli taas sinkku olin tavallaan salaa iloinen että mies ei ollutkaan löytänyt sitä vihreämpää ruohoa. Itse olin päässyt jo hieman jaloilleni ja aloittamassa uuden luvun elämässä. Koin että pystyin antamaan osan miehen teoista anteeksi ja olihan meillä ollut omat vaikeudet ennen tätä eroa, joita läpikävin ja pyrin kehittämään esimerkiksi omaa vuorovaikutusta jne.
No koska elämä ei ole yksinkertaista,.lopulta päädyimme miehen kanssa pitämään tiiviisti yhteyttä ja lopulta palasimme yhteen. Hitaasti aloin taas luottamaan mieheeni, joka sanoi että oli tehnyt elämänsä virheen aiemmin ja oli nyt tajunnut että minä olin hänen elämänsä rakkaus. Tietenkin vanhat asiat painoivat ja asioista keskusteltiin paljonkin. Mies sanoi oppineensa ja lupasi myös ettei ole enää tämän ihastuksensa kanssa yhteydessä eikä tunne häntä kohtaan yhtään mitään.
Nyt sitten yhteenpaluusta on yli vuosi ja pääosin kaikki on ollut mukavasti ja elämä soljuu eteenpäin. Mies on suunnitellut yhteistä tulevaisuutta innoissaan ja lapsistakin on puhuttu. Kuitenkin muutama riita meillä on viime aikoina ollut joista viimeisin käytiin viikonloppuna ja se sai minut täysin murtumaan...
En tiedä sanoiko mies vain loukatakseen näitä asioita, mutta ne pelästytti minut täysin. Mies nimittäin sanoi että tämä hänen ihastus on nainen johon on heikkona ja voisi pitää yhteyttä häneen jos me emme olisi yhdessä. Ja että häntä suututtaa että vaadin ettei hän ole naisen kaveri sosiaalisessa mediassa. Hän kuulemma vain minun takia yhteen palatessamme poisti naisen yhteystiedot, vaikka ei oikeasti halunnut tehdä sitä. Ja että meidän suhde on intohimoton ja vain järkiperusteinen liitto.
En voinut uskoa kuulevani näitä asioita miehen suusta. Järkytyin todella. Minäkin sanoin esimerkiksi sen että ihmettelin miten hän ja tämä toinen nainen (jonka tunnen pintapuolisesti) voisi olla yhdessä kun eivät ole toistensa tyylisiä ja nainen on minun vastakohta. Mutta mies tähänkin vastasi että jumaloi juurikin hänenlaisia naisia.
Osa asioista oli varmasti vihaisena sanottuja mutta ei niitä voi laittaa pelkästään sen piikkiin. Mies selkeästi halusi loukata.
Seuraava päivänä eli eilen mies ei enää ottanut asiaa puheeksi ja vältteli koko päivän minua. Yritin kysyä illalla asiasta ja mies sanoi että hän ei halua mun kanssa keskustella kun ei ole rakentavaa ja positiivista lopputulosta. Mies lähti viikoksi töihin muualle ja tänään tuli viesti missä mies sanoo että pitää vaan todeta tosiasiat ja hyväksyä että me olemme vain ihmisiä ja meillä on saattanut olla tunteita tai kokemuksia mitkä eivät kuuluisikaan siihen kauniiseen satumaiseen unelmaan ja että pitäisi vaan osata keksutella näistä vaikeista aiheista vilpittömästi.
Olen samaa mieltä ja tehnyt koko yhteen paluun ajan töitä pääni sisällä, jotta voisin luottaa ja tuntea itseni hyväksi ja arvokkaaksi mutta nämä miehen viimeisimmät sanat jäivät soimaan päähäni ja mietin että mitä mä nyt teen!? Luulisi miehen tajuavan, että tuollaisten puheiden jälkeen on aika paha olla ja suhteen tilanne mietityttää.
Olen valvonut koko yön miettien miksi mies tekee mulle näin. Ja että voinko jatkaa miehen kanssa ja mitä se vaatii...Ollaan kolmekymppisiä eikä enää voi puhua mistään teini-iän sekoilustakaan.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan lukematta AP:n typerää tekstiseinää, vastaus on sama kuin aina:
LOPETA YLIANALYSOINTI, LOPETA PASKAPOSTAAMINEN AV:LLE JA PUHU SILLE MIEHELLE!!!
Oletpa fiksu. Harmi vaan että fiksu neuvo osui nyt semmoiseen kohtaan jossa puhuminen ei auta enää vittuakaan. Tyhmemmät saivat tämän selville kun lukivat kirjoituksen.
Vähän fiksummat tajusivat, että paskaahan ap taas kerran jauhaa.
Mulla on vähän eri näkökulma, mies on riidoissa tai riidoissa ja kännissä kertonut suoraan miten ajattelee ja se ei ole kaunista kuultavaa mutta totuutta on arvostettava. Ja tokihan se miehen totuus voi olla kännihuuruissa tai loukkaamisen halussa tehty vähän väritettyä totuutta.
Kun aika monella voi olla suhteen go/not go taustalla ajatuksia että nykyinen puoliso on kelvollinen tuomaan talouteen rahaa, olemaan vanhempi, järkevä ja luotettava mutta ei ehkä intohimoinen, huumaava, kaikkein kaunein, jännittävä, salaperäinen, kiehtova jne. ja onko sitä totuuden_torvi itsekään... että sillä mihin päädyttiin puolisolla on ne linttaan astunut terveyssandaalit eikä manolo blahnikit mutta toisaalta se ei sitten odota, että hänelle joka kuukausi blahnikit kustannetaan. Totuuden_torvi vaan sanoo ajatuksensa ääneen kun estot on pois päältä.
Mutta minua arveluttaa tämä "pitää vaan todeta tosiasiat ja hyväksyä että me olemme vain ihmisiä ja meillä on saattanut olla tunteita tai kokemuksia mitkä eivät kuuluisikaan siihen kauniiseen satumaiseen unelmaan ja että pitäisi vaan osata keksutella näistä vaikeista aiheista vilpittömästi."
Mitä mies tarkoittaa "kauniilla satumaisella unelmalla"? Teidän suhdetta ja mitä kaikkea hän on maalaillut siihen? Tuon perusteella mies puhuu paskaa ja en luottaisi hetkeäkään mitä tämä taivaanrannan maalari maalailee. Jos mies vakavissaan sanoisi minulle, että suhteemme on "kaunis satumainen unelma" ja tiedän hänen havitelleen toista naista niin mieshän on hevosen paskaa täynnä.
Toki vaikeista aiheista pitää osata keskustella vilpittömästi, hyvä pointti mutta mikä hemmetti on "kaunis satumainen unelma"? Teidän parisuhde? No johan pomppas, ei kyllä realismi ole tavoittanut tätä miestä vai menikö viesti vähän överiksi. Haihattelija, ei jatkoon.
Ap täällä vielä!
Kiitos paljon kaikille hyvistä kommenteista. Toki muutama viesti oli taas ala-arvoinen ja turha, mutta en niistä välitä :)
Haluan vielä lisätä tähän, että mies ei oikeastaan "hyödy" minusta taloudellisesti, en edes ole mikään kotiorjakaan koska teemme kaikki hommat puoliksi. Mies myös itse kustantaa meidän lomat ja järjestelee yllätyksiä jne eli hemmottelee ja on osoittanut näin "rakkauttaan" tai mitä se nyt sitten onkaan .
Tätä meidän raakaa keskustelua edelsi illan mittaan miehen hellyyden osoitukset, halailua ja läheisyyttä, ei hän ole kylmä tai ilkeä ollessaan hyvällä tuulella. Joimme lasit tai kaksi kuohuviiniä, joten kovasta kännistäkään ei ollut kyse. En edes muista mistä mies tuon keskutelun sai kääntymään tuollaiseksi. Hän ei kyllä kestä mitään palautetta mistään negatiivisista asioista ja hankalissa aiheissa alkaa helposti huutamaan tai haukkumaan, jos joskus niistä puhumme. Toki myös hyviä keskusteluja on ollut tässä parisuhteen varrella ja ne on saanut minut jäämään.
Itsekin aloin pohtimaan jos kuitenkin tämä ihastus olisikin jättänyt miehen alunperin ja mies sitten vain tyytyi minuun. Mutta koska tiedän naisen, tiedän myös että hän oli romuna kun heidän suhde ei toiminut (olen kuullut sen muualta)....en sitten tiedä mitä siinä on tapahtunut lopulta ja onkohan edes väliä...
Lisäksi vielä; joku kommentoi että "olen miehen pauloissa" ja sekin on jollain tavalla totta varmasti. En koe olevani läheisriippuvainen tms mutta mies on ollut elämäni rakkaus ja todella tärkeä ihminen ja tavallaan siksi varmasti olen antanut monessa periksi ajatellen, että kaikki saadaan toilomaan. Varsinkin siksi, koska mies on itse niin hokenut ja vakuuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei kyllä kestä mitään palautetta mistään negatiivisista asioista ja hankalissa aiheissa alkaa helposti huutamaan tai haukkumaan, jos joskus niistä puhumme.
Lyhyesti sanottuna: älä missään nimessä perusta perhettä tuohon parisuhteeseen. Kuulostaa siltä, ettei mies kykene käsittelemään vaikeita tunteita tai ikäviä asioita. Haluatko, että lapsesi joutuvat kuuntelemaan kotona huutamista ja haukkumista? Niinpä.
Joskus on varmasti parempi luovuttaa ennekuin sattuu ja lujaa. Nyt vielä on vapaus valiyta ja lähteä ilman lapsia ym. jotka pitäisi sitten väkisin miehen kuvioissa jotenkin......
Kuulostaa mieheltä, jolla on vain oltava aina joku, mutta on sitten katkera tällä jollekin jos tämä ei täytä hänen unelmiaan. Valitettavasti en usko eron syyn olleen sen tajuaminen, että sinä oletkin hänen unelmiensa nainen, mutta oli syy mikä tahansa, vaikuttaa siltä että mies ei ole kestänyt yksinoloa vaan päätynyt etsimään suhteen sieltä mistä sen helpoimmalla koki saavansa.
Suuttuneenakin sanotuissa asioissa on usein totuutta mukana. Vaikka ainakin osa puheista olisikin "vain" sitä että halusi loukata, pohtisin millainen mies haluaa loukata toista noin kipeällä asialla.
Jos olisit miehen unelmien nainen, tuskin hän olisi alunperinkään vaihtanut sinua toiseen.
Toivotan tsemppiä, ehkä ja toivottavasti ero on helpompi, kun on kerran jo surutyö kyseisestä asiasta tehty.
Eiku nyt pitää hommata lapsi ja toinen jos ne vaikka pelastais kaatuvan suhteen.