Miehen sanat ja käytös...mitä tehdä tässä tilanteessa?
Tarina on pitkä ja yritän kirjoittaa lyhyesti. Kaipaan kipeästi vinkkejä ja ehkä myös vertaistukea.
Olemme tunteneet avomieheni kanssa 5 vuotta, meillä ei ole lapsia. Välissä on myös lähes vuoden ero, koska mies ihastui toiseen ja tapaili tätä hetken aikaa silloin kun emme olleet yhdessä. Kuitenkaan heidän suhteestaan ei tullut mitään. Tietysti olin tästä meidän erosta aivan rikki ja erossa ollessamme joudun turvautumaan ammattiapuun. Tuntui pahalta että mies vaihtoi minut toiseen. Kun sitten kuulin että mies oli taas sinkku olin tavallaan salaa iloinen että mies ei ollutkaan löytänyt sitä vihreämpää ruohoa. Itse olin päässyt jo hieman jaloilleni ja aloittamassa uuden luvun elämässä. Koin että pystyin antamaan osan miehen teoista anteeksi ja olihan meillä ollut omat vaikeudet ennen tätä eroa, joita läpikävin ja pyrin kehittämään esimerkiksi omaa vuorovaikutusta jne.
No koska elämä ei ole yksinkertaista,.lopulta päädyimme miehen kanssa pitämään tiiviisti yhteyttä ja lopulta palasimme yhteen. Hitaasti aloin taas luottamaan mieheeni, joka sanoi että oli tehnyt elämänsä virheen aiemmin ja oli nyt tajunnut että minä olin hänen elämänsä rakkaus. Tietenkin vanhat asiat painoivat ja asioista keskusteltiin paljonkin. Mies sanoi oppineensa ja lupasi myös ettei ole enää tämän ihastuksensa kanssa yhteydessä eikä tunne häntä kohtaan yhtään mitään.
Nyt sitten yhteenpaluusta on yli vuosi ja pääosin kaikki on ollut mukavasti ja elämä soljuu eteenpäin. Mies on suunnitellut yhteistä tulevaisuutta innoissaan ja lapsistakin on puhuttu. Kuitenkin muutama riita meillä on viime aikoina ollut joista viimeisin käytiin viikonloppuna ja se sai minut täysin murtumaan...
En tiedä sanoiko mies vain loukatakseen näitä asioita, mutta ne pelästytti minut täysin. Mies nimittäin sanoi että tämä hänen ihastus on nainen johon on heikkona ja voisi pitää yhteyttä häneen jos me emme olisi yhdessä. Ja että häntä suututtaa että vaadin ettei hän ole naisen kaveri sosiaalisessa mediassa. Hän kuulemma vain minun takia yhteen palatessamme poisti naisen yhteystiedot, vaikka ei oikeasti halunnut tehdä sitä. Ja että meidän suhde on intohimoton ja vain järkiperusteinen liitto.
En voinut uskoa kuulevani näitä asioita miehen suusta. Järkytyin todella. Minäkin sanoin esimerkiksi sen että ihmettelin miten hän ja tämä toinen nainen (jonka tunnen pintapuolisesti) voisi olla yhdessä kun eivät ole toistensa tyylisiä ja nainen on minun vastakohta. Mutta mies tähänkin vastasi että jumaloi juurikin hänenlaisia naisia.
Osa asioista oli varmasti vihaisena sanottuja mutta ei niitä voi laittaa pelkästään sen piikkiin. Mies selkeästi halusi loukata.
Seuraava päivänä eli eilen mies ei enää ottanut asiaa puheeksi ja vältteli koko päivän minua. Yritin kysyä illalla asiasta ja mies sanoi että hän ei halua mun kanssa keskustella kun ei ole rakentavaa ja positiivista lopputulosta. Mies lähti viikoksi töihin muualle ja tänään tuli viesti missä mies sanoo että pitää vaan todeta tosiasiat ja hyväksyä että me olemme vain ihmisiä ja meillä on saattanut olla tunteita tai kokemuksia mitkä eivät kuuluisikaan siihen kauniiseen satumaiseen unelmaan ja että pitäisi vaan osata keksutella näistä vaikeista aiheista vilpittömästi.
Olen samaa mieltä ja tehnyt koko yhteen paluun ajan töitä pääni sisällä, jotta voisin luottaa ja tuntea itseni hyväksi ja arvokkaaksi mutta nämä miehen viimeisimmät sanat jäivät soimaan päähäni ja mietin että mitä mä nyt teen!? Luulisi miehen tajuavan, että tuollaisten puheiden jälkeen on aika paha olla ja suhteen tilanne mietityttää.
Olen valvonut koko yön miettien miksi mies tekee mulle näin. Ja että voinko jatkaa miehen kanssa ja mitä se vaatii...Ollaan kolmekymppisiä eikä enää voi puhua mistään teini-iän sekoilustakaan.
Kommentit (47)
Kannattaa harkita kirjan kirjoittamista kun noin paljon tekstiä syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Jäin miettimään, että onko mies oikeasti omasta halustaan katkaissut suhteen himoitsemaansa naiseen, vai olisiko siinä jotain muutakin, mitä mies ei kerro. Menettäisihän siinä kasvonsa, jos joutuisi myöntämään, että ei kelvannut sille unelmiensa naiselle. Koska miksi sitten jäisi sen perään itkemään? Jokin ei nyt täsmää.
No, eikös se nyt ole selvää, että näin on käynyt :D mies saanut tylyt pakit ja on sitten palannut takaisin siihen vanhaan tuttuun ja turvalliseen...
Sinuna ap voisin kysyä v*ttumaiseen sävyyn mieheltä, että mikäs sitten tuli, kun tämän unelmanaisen kanssa ei lähtenyt homma pelittämään... Sehän on ihan itsestään selvää, että mies on saanut pakit tältä naiselta ja on siitä niin katkera. Minä en tuollaista "miestä" katselisi sekuntiakaan eikä olisi mitään kunnioitusta häntä kohtaan.
Sanoisin moiselle äijälle että mene ihmeessä takaisin unelmanaisesi luo. Miksi edes tulit pois.
Voi ei ap, missä sinun itseluottamuksesi on? Kyllä pitäisi vaan heittää tuollainen mies mäkeen...
Herää kysymys, että jättikö se nainen kuitenkin sinun miehesi? Sitten hän ei pystynyt olemaan sinkkuna ja halusi takasin sinun luokse. Nyt sitä ärsyttää koko tilanne ja möläyttelee aika kamalia asioita sinulle. Älä ota tuommoisesta miehestä itsellesi taakkaa, hän ei tule muuttumaan niin paljoa, että sinä olisit ikinä täysin tyytyväinen ja varma parisuhteessa.
Olisikohan mies ollut jossain yhteydessä naisen kanssa kuitenkin, nyt viimeaikoina. Pettäjät yleensä alkavat riidellä sen kanssa ketä pettävät. En tarkoita, että olisi pettänyt vielä fyysisesti, mutta mieli vetää sinne.
Joka tapauksessa, älä seiso miehen onnen edessä vaan suo hänelle kaikki vapaus. Samalla teet sen arvokkaimman eli annat itsellesi omantunnonarvosi ja mahdollisuuden oikeaan rakkauteen. Se kirpaisee ja ehkä menet taas syvemmän reitin kautta, mutta sen jälkeen olet taas kasvanut ja valmiimpi onnelliseen loppuelämään.
Älkää nyt vaan menkö lapsia hommaamaan tuollaiseen tuhoon tuomittuun suhteeseen! Saat kyllä ap unohtaa tuollaiset haaveet kyseisen "miehen" kanssa... Kyllä on reppana äijä tullut lempatuksi ja käyttää sinua vain hyväksi ja olet hyvä kynnysmatto hänelle, johon voi purkaa katkeruutta ja epäonnistumistaan...
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista! Helpottaa heti kun sain näkökulmia siitä tosiasiasta että ennemmin tai myöhemmin tämä loppuu siihen että mulla menee mielenterveys tai siihen että mies pettää.
Mies oli omasta tahdostaan lopettanut suhteen tähän toiseen ja on alusta asti sanonut että hän haluaa olla minun kanssa. Tuli vain niin puun takaa tämä miehen purkaus ja en käsitä miten mies on halunnut edes leikillään uudestaan alkaa suhteeseen kanssani. Hän tiesi miten pahalta ero minusta tuntui ja että kesti kauan päästä yli siitä.
Miten niin leikillään? Mies on todennut ettei saa sitä mitä haluaa, ja tehnyt raskaan päätöksen ottaa sen mitä saa ettei tarvitse olla yksin. Nyt mies ei kuitenkaan kykene elämään tuon päätöksen kanssa, vaan on alkanut pohtimaan voisiko jonkun toisen kanssa löytyä kuitenkin samaa intohimoa kuin tuon ihastuksen kanssa. En tiedä onko sinun mahdollista saada pidettyä mies itselläsi, mutta parempi kysymys on se miksi sinä edes haluaisit nyt kun tiedät miehen tunteet?
Ap, haluan vielä sanoa, että älä lannistu. Parisuhde on aina kahden kauppa ja vaikka juuri teillä kahdella ei oli onnistunutkaan, sinussa ei ole mitään rakentavanlaatuista vikaa ja joku mies on juuri noin kuumana sinun perääsi kuin miehesi nyt muualle. Anna sille mahdollisuus ja tilaa tapahtua.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa harkita kirjan kirjoittamista kun noin paljon tekstiä syntyy.
Usein.
Kyllä nyt on pakko todeta että JSS.
Ihan lukematta AP:n typerää tekstiseinää, vastaus on sama kuin aina:
LOPETA YLIANALYSOINTI, LOPETA PASKAPOSTAAMINEN AV:LLE JA PUHU SILLE MIEHELLE!!!
Ei kai nyt kukaan oikeasti kysy tällaisissa jutuissa, että mitä pitäisi tehdä... Kyllähän ihmiset eroaa pienemmistäkin asioista. Tuohan on suoraan sinun päälle kusemista! Mies ei arvosta sinua tippaakaan eikä välitä, mutta on niin katkera, kun hänen rahkeet eivät riittäneet siihen, jonka halusi... Mies vaikuttaa kyllä niin kusipäältä, että sinulle ei varmasti tulisi yllärinä, jos nuo työmatkat ovat vähän toisenlaisia työmatkoja ja keskustelu käy kiivaana toisten naisten kanssa... Teillä ei ole lapsia eikä toivon mukaan tule koskaan olemaankaan, joten mitä menetettävää on!? Ala sinä arvostamaan itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan lukematta AP:n typerää tekstiseinää, vastaus on sama kuin aina:
LOPETA YLIANALYSOINTI, LOPETA PASKAPOSTAAMINEN AV:LLE JA PUHU SILLE MIEHELLE!!!
Oletpa fiksu. Harmi vaan että fiksu neuvo osui nyt semmoiseen kohtaan jossa puhuminen ei auta enää vittuakaan. Tyhmemmät saivat tämän selville kun lukivat kirjoituksen.
Ansaitset paljon parempaa Ap. Kenenkään sydän ei kestä tuollaista loputtomiin, joten anna miehen mennä menojaan:)
Tulipa juuri youtubesta. Ap:lle sydänsurumusiikkia.
Ap, sinulla ei ole mahdollisuuksia tuossa suhteessa. Ainoastaan, jos olisit kuten se nainen ja vielä parempi niissä asioissa, missä miehesi on ihastunut tuohon naiseen. Sinun oma arvokas itsesi ei nyt vaan valitettavasti ole se, mikä saisi miehesi sydämen lämpenemään.
Jos halutaan jotain positiivista etsiä niin miehesi ehkä ihan aidosti halusi antaa teille mahdollisuuden ja kuvitteli, että hän saisi tunteensa sinuun syttymään eli varmasti sinäkin olet hänelle tärkeä ja rakas. Jostain syystä hän ei ole kuitenkaan saanut päätettyä tuota aiempaa suhdetta päänsä sisällä eikä teillä ole onnellista tulevaisuutta siinä tapauksessa sinun kannaltasi vaikka mies ajattelisi voivansa tyytyä. Sinun potentiaalisi menisi helminä sioille.
Ikävä kyllä on pakko sanoa suoraan, että jo pelkästään miten kirjoitat asiasta kuulostaa siltä, että olet jotenkin riippuvainen miehestä ja hänen ”pauloissaan”. Enkä sano tätä ilkeilläkseni, mutta sellainen kuva asiasta vahvasti muodostuu.
Yli nelikymppisenä ja useammassa pitkässä suhteessa olleena neuvoisin lähtemään. Mies näytti vihastuksissaan todellisen puolen itsestään. Kuulostaa siltä, että jos tuosta pidemmälle jatkatte niin mies pikku hiljaa oikeuttaa itselleen erinäisiä asioista, joita et voi koskaan hyväksyä ja laittaa ne sitten sinun ja huonon suhteenne piikkiin. Jos hän todella palvoo täysin erilaista naistyyppiä,jota sinä edustat ja pitää suhdettanne kuolleena ja järkiperusteisena eikä näe siinä mitään ”hohtoa” niin minkä ihmeen takia jatkaisitte yhdessä? Jos itselleni asiat esitettäisiin noin, niin en jäisi miettimään ja katselemaan pidemmälle. Asia olisi kerralla selvä. En todella jakaisi tuollaisten kommenttien jälkeen yhtään hetkeä elämästäni tyypin kanssa, jolle olisin arvoton kaikella lailla.
Kaiva itsekunnioituksesi esiin ja tee järkevä siirto, jatka omaa elämääsi. Kaikki osaavat puhua ja hyvinä hetkinä maalailla ruusun kuvia yhteisestä tulevaisuudesta. Tällaisten edesottamusten jälkeen kannattaa miettiä, mitä muuta sanottujen sanojen ”väleissä” sanottiin. Minusta miehesi paljasti täysin, miten hän ei arvosta eikä kunnioita sinua vaan olet siinä vierellä kunnes löytää jotain parempaa-ihailemansa naistyypin edustajan. Ihan vähän epäilen, että on jatkanut yhteydenpitoa tuon entisen kanssa myöskin edelleen. Onnistuu hyvin somenkin ulkopuolella.
Jäin miettimään, että onko mies oikeasti omasta halustaan katkaissut suhteen himoitsemaansa naiseen, vai olisiko siinä jotain muutakin, mitä mies ei kerro. Menettäisihän siinä kasvonsa, jos joutuisi myöntämään, että ei kelvannut sille unelmiensa naiselle. Koska miksi sitten jäisi sen perään itkemään? Jokin ei nyt täsmää.