Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten lihominen on surkeaa katseltavaa. Uimarannalla sen huomaa. Miksi lihomme?

Syömällä hautaan
12.08.2019 |

Suomalaiset lihovat hirvittävällä vauhdilla. Nykyään näkee lihavia lapsiakin. Vähän sääliksi käy, kun he eivät ylipainon takia pysty liikkumaan niin paljon ja ketterästi kuin tervepainoiset lapset. :( No ylipainoisista naisista minulla on mielipide liittyen olemiseen julkisilla uimarannoilla...

Sivistyksen puutteesta lihominen ei voi johtua. Kuntosaleja ja liikuntapaikkoja on paljon enemmän kuin 80-luvulla.

MIKSI SUOMALAISET LIHOVAT!

Kommentit (2119)

Vierailija
941/2119 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitin tuohon ilmiöön huomiota juuri eilen käydessäni ostoksilla eräässä kauppakeskuksessa n 50 km etäisyydellä pk-seudusta, ei mikään kovin suuri kunta kyseessä. Hellekelit ja hellepukeutuminen pajastivat järkyttävän näyn.

En nähnyt kauppakeskuksessa tai sen pihassa ainuttakaan normaalipainoista naishenkilöä. Ei ainuttakaan! Nuoresta varttuneeseempaan kaikki olivat järjestään ylipainoisia. Osa enemmän, osa vielä enemmän. Mammat vaappuivat kauhtanoissaan ja polvihousuissaan, hyllyvää valkohipiäistä lyllyä kaupan ja pihan täydeltä.  Tuli hyvin kohonnut pullataikina mieleen. Ei ne ukotkaan tosin kovin hyvässä kunnossa näyttäneet olevan, mutta tilanne ei ollut ollenkaan niin karmaiseva kuin noiden emäntien kohdalla.

Mikä suomalaisia oikein vaivaa? Miksei itsestä pidetä huolta?

Tiedätkö miksi miesten tilanne ei mielestäsi näyttänyt niin pahalta? Koska et tunnista lihavaa miestä. Miesten ylipaino on normalisoitu. Ihmiset uskovat aivan tosissaan että mies tarvitsee jopa kolminkertaisen annoksen ruokaa naiseen verrattuna. Miehet käyttävät rennosti kauluspaitoja vaikka pullottava maha kiristää kankaan niin että nappi on irrota. Tuo on niin normaali näky että harva ymmärtää sen kertovan todella runsaasta ylipainosta.

Tilastojen mukaan yli puolet miehistä on ylipainoisia. Se kannattaa pitää mielessä jos alkaa arvioida kaupassa muita ihmisiä. Todennäköisemmin se vastaan tuleva mies on lihava kuin normaalipainoinen.

Minun mielestä kannattaisi pitää mielessä se, että miehillä on n. 35% enemmän lihasmassaa naisiin verrattuna. Painoindeksihän en ota lainkaan huomioon tuota seikkaa, vaan vääristäen asettaa miehet ylipainoisiksi. Lisäksi naisilla on suoranainen pakkomielle tuoda tuo harhakäsitys AINA mukaan keskusteluihin, että lällätilää, miehetpä se vasta ylipainoisia ovatkin.

On siitä tavallaan paljon hyötyäkin, kun olette niin typeriä. Nykyisin tulee jopa laskettua ihmisiä sukupuolen mukaan ja totuus nyt vaan on se, että naisista n. 95% ovat jo reilusti läskejä. Ihmettelen miten ihratankkien miehet ovat pystyneet panemaan niitä kun kakaroitakin näyttää olevan.

Jos faktat eivät miellytä, aina voi sanoa että tilastot ovat valetta. Ehkä voisit soittaa tutkijoille ja toistaa tuon tietoiskusi. He eivät varmasti ole milloinkaan kuulleet että miehillä olisi enemmän lihasmassaa, joten tietenkään he eivät osaa sitä huomioida.

Olen kyllä niin pinnallinen nainen että se vyötärölle kertynyt lihasmassa on minusta vastenmielisen näköistä. Ja enteilee ikäviä sairauksia. Mutta sekin varmaan johtuu väärennetyistä tutkimustuloksista että luulen vyötärölle kertyneen lihasmassan olevan terveysriski.

Kyllä osa hoikista on kuollut jo alle 40-vuotiaana sairauksiin tai liikenneonnettomuuksissa. Tupakan polttajat voi huonoiten eläkeiässä.

Tarkoitat siis että liikennekuolemat oikeuttavat miesten lihomisen. Tai vähintäänkin neutralisoivat.

Vierailija
942/2119 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoissa voisi olla lihavuuslukko. Jos BMI mittari näyttää yli 25, niin auto ei käynnisty ellei ole lääkärintodistusta yms.

Oletko jotenkin päästäsi vialla, vai vain helle sulattanut rasvan päässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/2119 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että yksi suuri syö lihomiseen on myös luovuttaminen - tietoinen tai tiedostamaton. Joko koetaan, että elämä on nyt hyvää ja on aika rentoutua ja nauttia siitä tai sitten ei nähdä tulevaisuudessa mitään hyvää eikä mahdollisuuksia muuttaa sitä paremmiksi ja jos tilanne on tällainen niin miksi ei vaan söisi mitä haluaa, miten paljon haluaa ja jättäisi liikunnan ja kalorien laskemisen pois kokonaan.

Itse olen ainakin huomannut, että elämän menettäessä merkitystään ja toivon kadotessa on ruoka, ja nimenomaan se lihottava ruoka yksi niistä harvoista asioista, joka vielä tuo mielihyvää ja sen kautta olenkin sitten lihonut 20 kg viidessä vuodessa enkä enää välitä mitä syön.

Vierailija
944/2119 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihan syönti ainakin on lisääntynyt samaa tahtia ylipainon kanssa. Ihmiskeho muuntaa liiallisen proteiinin rasvaksi.

Lihansyöjille voisi laittaa haittaveron jolla kustannettaisiin heidän sairauksiensa hoito. Kasvissyöjille ilmainen terveydenhuolto, he ainakin ovat yrittäneet jotain tehdä terveytensä eteen toisin kuin lihaa ahmivat lihaanit joilta puuttuu itsehillintä ja itsekuri.

Keho muuttaa liiallisen imeytyneen energian rasvaksi. Oli se sitten hiilareista, proteiinista tai rasvasta. Mutta ylimääräisestä proteiinista voidaan varastoida kaikkein pienin osuus energiaa, sillä aminohappojen muuntaminen triglyserideiksi kuluttaa eniten energiaa. Ja tutkimuksissa nimenomaan korkeaproteiininen ruokavalio korreloi matalamman painoindeksin kanssa, sillä makroravinteista juuri proteiini johtaa parhaiten kylläisyydentunteeseen. 

Liiallinen proteiinin syönti, mitä lihaanit harrastavat, on haitaksi munuaisille.

Höpö höpö. Ilman proteiinijauheita tai muita vastaavia ei kukaan terve henkilö pilaa munuaisiaan lihaa syömällä. Proteiinia täytyy syödä useita satoja grammoja per päivä, ennen kuin haittoja alkaa edes näkyä. 

Olet vain niin koukussa lihan ahmimiseen että keksit kaikenlaisia tekosyitä. Sinulla ei vaan ole itsekuria olla edes yhtä päivää syömättä lihaa tai eläintuotteita. Surullinen, veltto tahdonvoima antaa periksi lihanhimolle :(  hedonismi, oma herkuttelunhimo voittaa heikon mielen.

Olet kyllä sinäkin tämän kirjoittanut jotenkin hyvin henkisesti sairas ihminen. Tai jotenkin persoonallisuushäiriöinen.

Vierailija
945/2119 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kroppa on kuin koti sillä erotuksella, ettei sieltä voi muuttaa. On omissa käsissä haluaako asua temppelissä vai kaatopaikalla.

Vierailija
946/2119 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks joillakin oo todellakaan mitään muuta elämää kuin päivät pitkät katsella ihmisten kehoja? Onks joku ihme fetissi:D

Keskustelemme täällä ilmiöstä nimeltä lihavuus nykymittakaavassa. Minusta ihan aiheellinen keskustelu kun kaikki me sen kertyvän ylipainon kustannukset maksamme veroista elintasosairauksina. Mutta toki palstan loukkaantujien konsensus on, että katse pitää luoda muualle ja unohtaa koko juttu. Aivan kuin minä en puhuisi asian suhteen vaikka itsestäni kun hetki sitten olin itse ylipainoinen.

Juuri sain verotuspäätöksen ja viime vuonnakin olen maksanut veroja enemmän kuin on keskimääräinen vuosittainen bruttopalkka. Kyllä on muutama kilo ylipainoa, jos sen takia sairaalahoitoon joutuisin, niin varmaan menisin yksityiselle hoitoon ja edelleen nettomaksajapuolella vahvasti olisin. Että älä urputa.

Kyllä on mielestäni kovin monia muitakin asioita, jotka voidaan katsoa ihmisen omaksi syyksi ja yhteiskunta voisi lakata hyysäämästä, mutta hyyysääminen vain lisääntyy.

Vierailija
947/2119 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei varsinaisesti liity ketjun aiheeseen mutta olen huomannut mielenkiintoisen asian ylipainoisten nimittelijöissä. He ovat kaikki miehiä ja kohteena ovat aina naiset. Tässä en ole nähnyt yhtä ainuttakaan poikkeusta.

Lihavuuden syiden pohtiminen ei siis ole väärin, mutta muiden nimittely ja haukkuminen on.

Vierailija
948/2119 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kroppa on kuin koti sillä erotuksella, ettei sieltä voi muuttaa. On omissa käsissä haluaako asua temppelissä vai kaatopaikalla.

Voi että sinunkin temppeliäsi. Voin vain kuvitella, millainen Äiti Teresa siellä asuu.

Vierailija
949/2119 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks joillakin oo todellakaan mitään muuta elämää kuin päivät pitkät katsella ihmisten kehoja? Onks joku ihme fetissi:D

Keskustelemme täällä ilmiöstä nimeltä lihavuus nykymittakaavassa. Minusta ihan aiheellinen keskustelu kun kaikki me sen kertyvän ylipainon kustannukset maksamme veroista elintasosairauksina. Mutta toki palstan loukkaantujien konsensus on, että katse pitää luoda muualle ja unohtaa koko juttu. Aivan kuin minä en puhuisi asian suhteen vaikka itsestäni kun hetki sitten olin itse ylipainoinen.

Juuri sain verotuspäätöksen ja viime vuonnakin olen maksanut veroja enemmän kuin on keskimääräinen vuosittainen bruttopalkka. Kyllä on muutama kilo ylipainoa, jos sen takia sairaalahoitoon joutuisin, niin varmaan menisin yksityiselle hoitoon ja edelleen nettomaksajapuolella vahvasti olisin. Että älä urputa.

Kyllä on mielestäni kovin monia muitakin asioita, jotka voidaan katsoa ihmisen omaksi syyksi ja yhteiskunta voisi lakata hyysäämästä, mutta hyyysääminen vain lisääntyy.

Ihmisestä tietää vasta tämän kuoltua, oliko nettomaksaja vai ei.

Vierailija
950/2119 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei varsinaisesti liity ketjun aiheeseen mutta olen huomannut mielenkiintoisen asian ylipainoisten nimittelijöissä. He ovat kaikki miehiä ja kohteena ovat aina naiset. Tässä en ole nähnyt yhtä ainuttakaan poikkeusta.

Lihavuuden syiden pohtiminen ei siis ole väärin, mutta muiden nimittely ja haukkuminen on.

Kyllä veikkaan, että täällä myös on haukkujissa paljon naisia, joille oma normaalipaino on ainoa saavutus tässä elämässä, joten silläpä sitten voi widdduilla muille, kun ei muuta ole.

Vierailija
951/2119 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani täysin istumatyö etänä, liikkumaan ei pääse kovin usein, koska asun nuorimman lapsen kanssa kahden. Vaatii paljon liikuntaa, jotta siitä saa työlle vastapainoa. Syömiset 80% fiksua

Vierailija
952/2119 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisestä tietää vasta tämän kuoltua, oliko nettomaksaja vai ei.

Olet sinä niin viisas, että tuskin itsekään ymmärrät.

Vierailija
953/2119 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitin tuohon ilmiöön huomiota juuri eilen käydessäni ostoksilla eräässä kauppakeskuksessa n 50 km etäisyydellä pk-seudusta, ei mikään kovin suuri kunta kyseessä. Hellekelit ja hellepukeutuminen pajastivat järkyttävän näyn.

En nähnyt kauppakeskuksessa tai sen pihassa ainuttakaan normaalipainoista naishenkilöä. Ei ainuttakaan! Nuoresta varttuneeseempaan kaikki olivat järjestään ylipainoisia. Osa enemmän, osa vielä enemmän. Mammat vaappuivat kauhtanoissaan ja polvihousuissaan, hyllyvää valkohipiäistä lyllyä kaupan ja pihan täydeltä.  Tuli hyvin kohonnut pullataikina mieleen. Ei ne ukotkaan tosin kovin hyvässä kunnossa näyttäneet olevan, mutta tilanne ei ollut ollenkaan niin karmaiseva kuin noiden emäntien kohdalla.

Mikä suomalaisia oikein vaivaa? Miksei itsestä pidetä huolta?

Jos olisit oikein hyvin pitänyt huolta itsestäsi, et järkyttyisi tuollaisesta näystä.

Vierailija
954/2119 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä veikkaan, että täällä myös on haukkujissa paljon naisia, joille oma normaalipaino on ainoa saavutus tässä elämässä, joten silläpä sitten voi widdduilla muille, kun ei muuta ole.

Niinhän sinä veikkaat kun meille on vuosikymmenet vakuutettu että nimenomaan naiset arvostelevat muita naisia.

Tämä on anonyymi palsta joten emme tiedä tilannetta täällä.

Vierailija
955/2119 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sinä veikkaat kun meille on vuosikymmenet vakuutettu että nimenomaan naiset arvostelevat muita naisia.

Tämä on anonyymi palsta joten emme tiedä tilannetta täällä.

Aivanko totta. Voi kun olet viisas, ohhoh!

Vierailija
956/2119 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jännä ilmiö että normipainoiset myös menestyvät keskimääräistä paremmin työelämässä ja koulussa etc, mut se on tietty pelkkää hyvää tuuria, elämänhallinta ei liity asiaan mitenkään :D Ketään kiinnosta lihavien haukkuminen, mutta lopettakaa jo se hemmetin uikuttaminen että olette maailman suurimpia uhrejä itse kerätyn massan kanssa.

Vierailija
957/2119 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi ylltätys jos paljastuisi että esimerkiksi elintarviketeollisuus on lihottanut karjaa hormooneilla ja sama aine imeytyy nyt ihmisiin. Puolet kansasta ei voi olla lihavia tietämättömyyden, laiskuuden tai geenien takia.

Samasta syystä ihmiset ei myöskään lisäänny enää nykyisin (ympäri länsimaiden). Hormonit ovat sotkeneet luonnollisen "kemian", joka siis perustuu ---- hormoneihin.

Kyllä se ratkaisu löytyy tosiaan lautaselta. Eikä vain määrästä vaan paljon enemmän laadusta. Nykyisin lähes kaikki "ruoka" on kelvotonta. Myös ne terveellisiksi kuvitellut. Tarkoitan siis jopa HEVI osastoa.

Mitäpä sinun mielestäi siis pitäisi syödä?

Vierailija
958/2119 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jännä ilmiö että normipainoiset myös menestyvät keskimääräistä paremmin työelämässä ja koulussa etc, mut se on tietty pelkkää hyvää tuuria, elämänhallinta ei liity asiaan mitenkään :D Ketään kiinnosta lihavien haukkuminen, mutta lopettakaa jo se hemmetin uikuttaminen että olette maailman suurimpia uhrejä itse kerätyn massan kanssa.

Olet säkin nyt sitten sellainen menestyjä, että onnittelut vaan.

Vierailija
959/2119 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi ylltätys jos paljastuisi että esimerkiksi elintarviketeollisuus on lihottanut karjaa hormooneilla ja sama aine imeytyy nyt ihmisiin. Puolet kansasta ei voi olla lihavia tietämättömyyden, laiskuuden tai geenien takia.

Samasta syystä ihmiset ei myöskään lisäänny enää nykyisin (ympäri länsimaiden). Hormonit ovat sotkeneet luonnollisen "kemian", joka siis perustuu ---- hormoneihin.

Kyllä se ratkaisu löytyy tosiaan lautaselta. Eikä vain määrästä vaan paljon enemmän laadusta. Nykyisin lähes kaikki "ruoka" on kelvotonta. Myös ne terveellisiksi kuvitellut. Tarkoitan siis jopa HEVI osastoa.

Aiheuttavatko hevi-osaston tuotteet uskomuksia salaliittoteorioihin?

Vierailija
960/2119 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin juuri samaa viime viikolla täällä Itä-Suomessa. Isoja mahoja. Nuoria parikymppisiä lihavia sellujen kanssa. Onko kevyet alkoholijuomat ja niiden lipitttely yksi syypää?Kaupoissa valtava valikoima näitä lihotusjuomia. Ei tarvitse edes ylensyödä muuten - muutama tölkki aina viikolla, paino kertyy vaivihkaa jatkuvasti.