Suomalaisten lihominen on surkeaa katseltavaa. Uimarannalla sen huomaa. Miksi lihomme?
Suomalaiset lihovat hirvittävällä vauhdilla. Nykyään näkee lihavia lapsiakin. Vähän sääliksi käy, kun he eivät ylipainon takia pysty liikkumaan niin paljon ja ketterästi kuin tervepainoiset lapset. :( No ylipainoisista naisista minulla on mielipide liittyen olemiseen julkisilla uimarannoilla...
Sivistyksen puutteesta lihominen ei voi johtua. Kuntosaleja ja liikuntapaikkoja on paljon enemmän kuin 80-luvulla.
MIKSI SUOMALAISET LIHOVAT!
Kommentit (2119)
Nyt lihavat ulos ja ainakin tunnin lenkille. 🤣🤣
Vielä 90-luvulla uimarannalle tultiin jalan tai pyörillä ja aikuisetkin hyppivät ja uivat. Ei tarvittu uimavalvojia.
Nykyään lihava vanhempi tuo lapset ilmastoidulla katumaasturilla rannalle ja palaa kotiin lojumaan. Uimavalvojat ovat helisemässä.
Mua aina ihmetyttää aikuiset karkkiosastolla. Ymmärrän jos hakee vaikka purkan, mutta jotkut menee suoraa irtokarkkien luo ja postaa sitten instassa että jes, mulla on nää karkit ja netflix.
Eli aivot ja kroppa täyteen myrkkyä ja elämä on ihanaa??
Vierailija kirjoitti:
Mua aina ihmetyttää aikuiset karkkiosastolla. Ymmärrän jos hakee vaikka purkan, mutta jotkut menee suoraa irtokarkkien luo ja postaa sitten instassa että jes, mulla on nää karkit ja netflix.
Eli aivot ja kroppa täyteen myrkkyä ja elämä on ihanaa??
Kyse on sokeririippuvuudesta. Sokeri tuottaa tällaisille henkilölle mielihyvää. Vastapainoisesti ilman sokeria olo ei ole kovin hyvä.
Mitä väliä sillä on miltä näyttää, kun koskaan ei käydä missään, korkeintaan ruokakaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on miltä näyttää, kun koskaan ei käydä missään, korkeintaan ruokakaupassa?
...ja jääkaapilla ja herkkukaapilla.
Vielä 80-luvulla sokerin syöminen oli niin pientä, että sokerin haittavaikutuksenä nähtiin vain hampaiden reikiintyminen. Silloin ei vielä tiedetty, että jo 20 vuotta myöhemmin sokeria vedetään kaksin käsin ja myös sen sisältämät kalorit nousevat terveysriskiksi.
Lihominen alkoi samaan aikaan kuin Pohjois-Karjalan projekti.
Minä uimarannalla käyn uimassa ja nautin rantaelämästä, ei kiinnosta ihmisten painot.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoisilla naisilla on oikeus olla uimarannalla, kuin kenellä tahansa. Mitä se sua haittaa, älä kyylää koko ajan. Mites nää miesvalaat?
Naisvalailla riittää vientiä, kun kaduilla lyllertää muhkuraresinen daami tummaihoinen herrasmies vierellään.😂
Vierailija kirjoitti:
Tuli pikaruokalat?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ihan lääkärin suusta tullut vinkki hoikkana pysymiseen: Älä ikinä lihota itseäsi ylipainoiseksi.
Siinäpä se.
Tuohan tarkoittaa sitä, että ei pidä sairastua vakavasti, ei pidä joutua onnettomuuteen, ei pidä päätyä vaikeaan ,stressaavaan tilanteeseen, ei pidä kärsiä unettomuudesta. Silloin on helppo pysyä hoikkana.
Tosi hyvä vinkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ihan lääkärin suusta tullut vinkki hoikkana pysymiseen: Älä ikinä lihota itseäsi ylipainoiseksi.
Siinäpä se.
Tuohan tarkoittaa sitä, että ei pidä sairastua vakavasti, ei pidä joutua onnettomuuteen, ei pidä päätyä vaikeaan ,stressaavaan tilanteeseen, ei pidä kärsiä unettomuudesta. Silloin on helppo pysyä hoikkana.
Tosi hyvä vinkki.
Toi vinkki on ihan totta. Laihdutus laukaisee ihmisen elimistössä reaktion, joka saa elimistön hamuamaan kaloreita. Reaktio on ihan meidän geeneissä ja sen tarkoitus on saada elimistö sopeutumaan vaikeisiin nälkävuosiin. Sitä on ihan tutkittu ja laihdutuksella herätetty nälkä helpottaa vasta painon noustua lähtöpainoa korkeammalle. Tässä syy miksi laihdutus johtaa lopulta vain lisäkiloihin. Tutkimuksessa oli mukana myös tervepainoisia ja hekin saivat lisäkiloja laihduttamalla.
Lihominen johtuu ylipainosta.
Minä kuulun niihin, jotka ovat oleet lapsesta asti lihavia. Syömällä ja napostelemalla prosessoitua ruokaa ja herkuttelemalla lihaa kertyy. Nyt olen niin iso, että ei meinaa liikkeelle päästä. Kun nihmisillä ei ole tarve liikkua ja ruokaa on rajattomasti seuraus on tässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli pikaruokalat?
Kerro mikä on epäterveellistä pikaruoassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä kuulun niihin, jotka ovat oleet lapsesta asti lihavia. Syömällä ja napostelemalla prosessoitua ruokaa ja herkuttelemalla lihaa kertyy. Nyt olen niin iso, että ei meinaa liikkeelle päästä. Kun nihmisillä ei ole tarve liikkua ja ruokaa on rajattomasti seuraus on tässä
Ei se ole lihaa vaan rasvaa mitä kertyy. Sellaista keltaista mössöä ihon alla. Sitä voi olla sun hoikan kropan ympärillä jopa 20 cm paksu kerros. 🤢🤮🤮🤮
Enemmän kylläki nyt trendi et pysyy hyvässä kunnossa. Ainakin mitä itse on rannoilla huomannut.
TOI ON HYVÄ!