Suomalaisten lihominen on surkeaa katseltavaa. Uimarannalla sen huomaa. Miksi lihomme?
Suomalaiset lihovat hirvittävällä vauhdilla. Nykyään näkee lihavia lapsiakin. Vähän sääliksi käy, kun he eivät ylipainon takia pysty liikkumaan niin paljon ja ketterästi kuin tervepainoiset lapset. :( No ylipainoisista naisista minulla on mielipide liittyen olemiseen julkisilla uimarannoilla...
Sivistyksen puutteesta lihominen ei voi johtua. Kuntosaleja ja liikuntapaikkoja on paljon enemmän kuin 80-luvulla.
MIKSI SUOMALAISET LIHOVAT!
Kommentit (2119)
Kyllä itsensä lihottaneilla elämä on menetetty peli. En tiedä ketään joka olisi onnistunut laihduttamaan ja pysynyt sen jälkeen tervepainoisena pidempään, esim. 20 vuotta.
Luulevatko nuo itsensä lihottaneet saavansa hyvänkin kumppanin ja lapsia? Siis kun ylipaino venyttää kasvot ja koko olemuksen ihan kamalaksi. Ja ylipaino voi olla este raskaaksi tulemiselle. Hedelmöityshoitoon läskit eivät pääse ja lihavan raskaus on aina riskiraskaus.
Vierailija kirjoitti:
Luulevatko nuo itsensä lihottaneet saavansa hyvänkin kumppanin ja lapsia? Siis kun ylipaino venyttää kasvot ja koko olemuksen ihan kamalaksi. Ja ylipaino voi olla este raskaaksi tulemiselle. Hedelmöityshoitoon läskit eivät pääse ja lihavan raskaus on aina riskiraskaus.
Ei vaan lihavat luulevat että väsymys, voimattomuus ja huono olo poistuu syömällä enemmän...
Aloittaja, minusta sinun tulee ensisijaisesti tarkastella omaa vatsaasi, ei muiden, ja miettiä, miksi juuri sinä olet lihava. Vain sinä voit puuttua omaan lihavuuteesi, ja muiden ihmisten ylipainon pohtiminen on turhaa. Et voi ulkoistaa asiaa muihin suomalaisiin.
Eli korjaa aloituksessa sana "me" muotoon "minä" ja jatka siitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei lihavuus estä kumppanin saamista. Nähty on.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa niistä on perheellisiä ja kaikilla sama vartalonmalli. Kyllä suomalaiset ovat tulevaisuudessa kuin hawaijilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Elintaso
Japanissa on hyvä elintaso ja ihmiset normaali painoisia.
Vierailija kirjoitti:
Mun työkaveri on lihava ja lihavuus on kyllä henkisen sairauden seurausta. Hoito alkaa pääkopasta.
Hoida oma pääsi kuntoon!
Suurin osa lihavuudesta johtuu joko pikaruuasta (hampparit yms) ja limsoista/energiajuomista/oluesta.
Pikaruoka on suorin tie sairaalloiseen lihavuuteen, koska se synnyttää heroiininkaltaisen addiktion.
Itse asiassa sairaalloisesti lihavat ovat aliravittuja, koska heidän syömänsä ruoka on niin ravintoköyhää.
Onko tosiaan mahdotonta edes koeluontoisesti lopettaa vaikkapa kuukaudeksi mäkkäri ja limsat ja katsoa mitä alkaa tapahtua? Miten tärkeitä ne voivat olla ihmiselle, en käsitä!
Vierailija kirjoitti:
Aina kun näkee kuvia Intiasta, ihmiset ovat tosi hoikkia, niin kuin Suomessa 70-luvulla. Siellähän syödään paljon kasvisruokaa.
Intialaiset ovat alkaneet lihomaan koska syövät nykyisin pehmeitä rasvoja.
Ulkkarit ei liho koska eivät tiedä mitään THL:n ravinto -ohjeista.
Kuka täällä haluaisi elää laihana kuolemina 100 vuotiaaksi asti, kun voi lihavana ja leppoisana poistua jo ennen 50 rajapyykkiä. Itse ainakin tähtään siihen, että olen poistunut muiden keskuudesta ennenkin täytän 50. Ei täällä kannata kituuttaa elää yli-ikäiseksi asti. Kun koko Suomi on jo muutenkin tuhoon tuomittu maa. Kaikki menee vain alamäkeä pitkin alaspäin kokoajana.
Vierailija kirjoitti:
Kuka täällä haluaisi elää laihana kuolemina 100 vuotiaaksi asti, kun voi lihavana ja leppoisana poistua jo ennen 50 rajapyykkiä. Itse ainakin tähtään siihen, että olen poistunut muiden keskuudesta ennenkin täytän 50. Ei täällä kannata kituuttaa elää yli-ikäiseksi asti. Kun koko Suomi on jo muutenkin tuhoon tuomittu maa. Kaikki menee vain alamäkeä pitkin alaspäin kokoajana.
Kiitos, kun annoit esimerkin itsensä lihottaneen mielialasta.
Ystäväni on ylpainoinen ja saikuttaa ihan hirveästi. Esim. kuukautiset on aina viikon saikku. Sitten muut kivut ja epäonnistuneiden laihdutusyritysten aiheuttama masennus. Kauanko työnantaja tällaista jaksaa katsella?
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoisilla naisilla on oikeus olla uimarannalla, kuin kenellä tahansa. Mitä se sua haittaa, älä kyylää koko ajan. Mites nää miesvalaat?
Naisvalaat ovat suorastaan oksettavia! Häpeä, sinä mokoma valas!
Vierailija kirjoitti:
Lihava nainen saa vain sen itsensä lihottaneen vässykkämiehen. Ystäväni ei kuitenkaan saanut hedelmöityshoitoa ylipainon takia ja erosi sen jälkeen. Nykyään vielä lihavampi.
Noi laihdutuslääkkeet ovat ihan tyhjän kanssa. Sillä laihduttaneet tuttavat ovat lihottaneet itsensä uudelleen, kun lääkekuuri loppui.
Minulla on ihan lääkärin suusta tullut vinkki hoikkana pysymiseen: Älä ikinä lihota itseäsi ylipainoiseksi.
Siinäpä se.
Vierailija kirjoitti:
Onko tosiaan mahdotonta edes koeluontoisesti lopettaa vaikkapa kuukaudeksi mäkkäri ja limsat ja katsoa mitä alkaa tapahtua? Miten tärkeitä ne voivat olla ihmiselle, en käsitä!
Todella lyhytnäköistä ajattelua. Yhdessä läskikilossa on 7000 kilokaloria energiaa. 10 läskikiloss 70 000 kilokaloria. Energiamäärät ovat niin suuria, että rajuillakin miinuskaloreilla laihdutus kestää todella kauan. Ja kun kyse on vielä nollakuntoisista, lähes liikuntakyvyttömistä ihrasäkeistä.
Mun työkaveri on lihava ja lihavuus on kyllä henkisen sairauden seurausta. Hoito alkaa pääkopasta.