Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten lihominen on surkeaa katseltavaa. Uimarannalla sen huomaa. Miksi lihomme?

Syömällä hautaan
12.08.2019 |

Suomalaiset lihovat hirvittävällä vauhdilla. Nykyään näkee lihavia lapsiakin. Vähän sääliksi käy, kun he eivät ylipainon takia pysty liikkumaan niin paljon ja ketterästi kuin tervepainoiset lapset. :( No ylipainoisista naisista minulla on mielipide liittyen olemiseen julkisilla uimarannoilla...

Sivistyksen puutteesta lihominen ei voi johtua. Kuntosaleja ja liikuntapaikkoja on paljon enemmän kuin 80-luvulla.

MIKSI SUOMALAISET LIHOVAT!

Kommentit (2134)

Vierailija
2041/2134 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minäpä huomasin uimarannalla että minua katseltiin ihailevasti toistuvasti. Olen hoikka ja lihaksikas mies. M40

Vierailija
2042/2134 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta minäpä huomasin uimarannalla että minua katseltiin ihailevasti toistuvasti. Olen hoikka ja lihaksikas mies. M40

Uimarannalla oli myös toodella hyväkroppainen aasialaisäiti. Harmi, että hän istuskeli varjossa, mutta onneksi hän kävi myös uimassa. 🥰😍Siis ajatella, että vielä joskus 90-luvulla suurin osa suomalaisnaisista oli tuollaisia kaunottaria! Nykyään lähes kaikki ovat lihottaneet itsensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2043/2134 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkkarit ei liho koska eivät tiedä mitään THL:n ravinto -ohjeista.

Kuinkahan moni oikeasti ylipainoinen näitä noudattaa? Esim. syö suositellun määrän kasviksia?

Vierailija
2044/2134 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikkumattomuuden kulttuuri. Pyörää kuljetetaan sähkömoottorilla tai auton perässä telineessä. Potkulaudoissakin on moottorit.

Ennen (vuosikymmeniä sitten) oli ihan tavallista kävellä kylästä toiseen useita kilometrejä. Tai kiertää Suomea kesällä polkupyörällä.

Noh, laihduttamisessa 80-90% riippuu syömisestä. Liikunta on sitten muuten hyödyllistä. Moneen kertaan on tämäkin palstalla kerrottu.

Ajattelen itse, että nykyinen ruoka on liian hyvää, harva syö liikaa perunoita ja ruskeaa kastiketta. Kasviksilla laimentaminen kuulostaa minusta hyvältä idealta.

Viisi 1500 kilokalorin juoksulenkkiä viikossa tekee jo 7500 kilokaloria viikossa. Se on kilon verran rasvaa. 52 kg vuodessa.

Että kyllä liikkumalla s

Kerropa, kuinka itse tekisit juoksulenkin, joka kuluttaa 1500 kcal? Ja vielä viidesti viikossa? 

Vierailija
2045/2134 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin jossain lehdessä kuvaa, missä olivat kaksi nuorta naista ottamassa aurinkoa. Toinen oli selkeästi pyöreämpi kuin toinen. Mitäpä oli tytöillä eväänä? Sipsejä, karkkia. Eli mennään makaamaan jonnekin ja mätetään samalla moskaa. Mitäs sen jälkeen? Mennään kotiin makaamaan ja Woltataan lisää moskaa, ehkä pikku leffaherkuilla höystettynä. Mahdolliset siirtymät sähkölaudoilla. Tätähän se on. 

Taas toisaalta, kesäisin kyllä huomaa senkin, kuinka jotkut (monet?) ovat kyllä tehneet töitä kuntonsa eteen saleilla talven aikana, ja tulokset näkyvät! 

Vierailija
2046/2134 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkkarit ei liho koska eivät tiedä mitään THL:n ravinto -ohjeista.

Kuinkahan moni oikeasti ylipainoinen näitä noudattaa? Esim. syö suositellun määrän kasviksia?

Ne kasviksetko pelastais sen muun sonnan, mitä suositellaan?

Vierailija
2047/2134 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika sokeri ravinnossa on aiheuttaja.

Vierailija
2048/2134 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uimarannalla oli myös toodella hyväkroppainen aasialaisäiti. Harmi, että hän istuskeli varjossa, mutta onneksi hän kävi myös uimassa. 🥰😍Siis ajatella, että vielä joskus 90-luvulla suurin osa suomalaisnaisista oli tuollaisia kaunottaria! Nykyään lähes kaikki ovat lihottaneet itsensä.

Viehkeän herttaisen hehkeät aasiattaret tenhoavine hymyineen ovat nousseet arvoon arvaamattomaan täällä lihavien matamien Suomessa.

Vierailija
2049/2134 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavilla on paljon sairauksia.

Vierailija
2050/2134 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino vanhentaa visuaalisesti ja myös ihan oikeasti.

Vierailija
2051/2134 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse katsoa, jos häiritsee. 

Vierailija
2052/2134 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asunto ja tulee uusi paloturvallisuusmääräys, tavaroita ei saa olla.

Mihin siis laitamme pienet rahamme muuhun kuin syömiseen?

Ei ole rahaa harrastuksiin kodin ulkopuolella.

Masentava Suomi

Vierailija
2053/2134 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra-asunto ja tulee uusi paloturvallisuusmääräys, tavaroita ei saa olla.

Mihin siis laitamme pienet rahamme muuhun kuin syömiseen?

Ei ole rahaa harrastuksiin kodin ulkopuolella.

Masentava Suomi

Lenkkeillä voi ilmaiseksi. 

Vierailija
2054/2134 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavilla on paljon sairauksia.

Ne sairaudet ei kuitenkaan johdu siitä lihavuudesta, vaan huonosta ravinnosta.

Vierailija
2055/2134 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin kalorit kaiken syötyjen kalorien päälle. 

Vierailija
2056/2134 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jo pikkulapsille työnnetään koko ajan suuhun jotain naksuja, ihan kun ei rattaissa jaksaisi muutoin istua kaupasta kotiin.  Totutetaan jatkuviin välipaloihin sen sijaan, että syötäisiin vain ateria-aikoina terveellistä perusruokaa. Tämä jatkuu sitten aikuisena, karkkeja ja sipsejä ilman ei voi olla. 

Vierailija
2057/2134 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuminen, stressi, ravinnon laatu. 

Someriippuvuus! Se, että lapsille mahdollistetaan jo pienestä kaiken maailman sähköiset liikkumisvehkeet, ettei vaan itse tarvitse ottaa askeltakaan. Kaupassa mennään ekana limu- ja sipsihyllyjen luo. Koulun liikuntatunneilla ei ole pakko tehdä mitään. Tyttäreni luokalla oli useita tyttöjä, jotka eivät vaihtaneet edes farkkujaan liikuntavaatteisiin, lintsasivat tunneilta ja lähtivät usein omille teilleen. Silti liikuntanumero 8!! Eikö tuollaisille pitäisi antaa ehdot?

Vierailija
2058/2134 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä jo pikkulapsille työnnetään koko ajan suuhun jotain naksuja, ihan kun ei rattaissa jaksaisi muutoin istua kaupasta kotiin.  Totutetaan jatkuviin välipaloihin sen sijaan, että syötäisiin vain ateria-aikoina terveellistä perusruokaa. Tämä jatkuu sitten aikuisena, karkkeja ja sipsejä ilman ei voi olla. 

Minäkään en ymmärrä tuota jatkuvaa naksujen syöttämistä. Usein naksuilla ja välipaloilla vieläpä palkitaan lapsi huonosta käytöksestä. Sama ilmiö jatkuu aikuisena: jos väsyttää tai harmittaa, kaivetaan kaapista sipsipussi ja suklaalevy. 

Vierailija
2059/2134 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse katsoa, jos häiritsee. 

Silmät kiinni saisi nykyään valitettavasti kulkea.

Vierailija
2060/2134 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/74-20176472

Irtokarkkien myynti on räjähtänyt. Erityisesti naiset ovat innostuneet lihottamaan itsensä irtokarkeilla. 🤢🤮🤮🤮🤮!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan