Tytölle nimeksi Eevi vai Isla?
Kommentit (28)
Laita m-kirjain sen Isla-nimen perään, niin ei ole sillä tavalla ummehtuneen suomalainen nimi. Vai oletko persu?
Molemmat kauniita. Kummasta tykkäätte enemmän?
Eevi kuulostaa nykyaikaiselta tytön nimeltä kun taas Islasta tulee mieleen taianomainen peuralla ratsastava keijukainen.
Mieti siis haluatko tytön vai satuolennon
Eevi on suomalainen nimi ja Isla nimen kotimainen versio on Aila.
Eevi on selkeä, miten se sanotaan. Isla joutuu jatkuvasti selittämään lausutaanko aila vai isla.
Kumpikin kauniita nimiä silti. Itse valitsisin Aila nimen. Tosin sitäkin joutuu nykyään selittämään, että miten se kirjoitetaan: aila vai isla?
Vierailija kirjoitti:
Eevi kuulostaa nykyaikaiselta tytön nimeltä kun taas Islasta tulee mieleen taianomainen peuralla ratsastava keijukainen.
Eipä ole koskaan tullut keijukainen mieleen jne. Vaikka helposti sellaiseen mielikuviin nimistä pärähdänkin. Nehän on parhaita nimiä, muttei valtavirran nimiä ollenkaan.
La isla bonita.
Vierailija kirjoitti:
Evil tai Eevil
Kiusaaja linjoilla.
Isla on nätti nimi, mutta siitä tulee silli mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Eevi on selkeä, miten se sanotaan. Isla joutuu jatkuvasti selittämään lausutaanko aila vai isla.
Kumpikin kauniita nimiä silti. Itse valitsisin Aila nimen. Tosin sitäkin joutuu nykyään selittämään, että miten se kirjoitetaan: aila vai isla?
Jos suomalaisen lapsen nimi äännetään Isla, niin ei sitä millään logiikalla silloin kirjoiteta Aila.
Eevi on jotenkin vanhanaikainen. Ehkä joku Eveliina- lina tai Isla-Aveliina on hieman tuoreemman oloinen, vaikka retronimet ovat ilmeisesti tulossa muotiin taas. Juontavathan nuokin juurensa jonnekin raamatun alkuaikoihin joten ehkä se on hieman kuin pierua kutsuisi fartiksi
Molemmat tosi nättejä nimiä! Valitsisin Islan, koska omaan korvaan kuulostaa kuitenkin kivemmalta (siis jos äännetään ihan ”isla” eikä mitenkään ”aisla” tms.)
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä mulle tuu tuota mieleen, mutta taianomainen peuralla ratsastava keijukainenhan kuulostaa vallan mainiolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos suomalaisen lapsen nimi äännetään Isla, niin ei sitä millään logiikalla silloin kirjoiteta Aila.
Mulla on rautalanka loppu, yritä ite tajuta.
Eipä siinä kauan mene kun se jollain sonnilla ratsastaa niin kuin emonsakin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on rautalanka loppu, yritä ite tajuta.
Suomalainen lausuisi hyvin todennäköisesti Isla nimen niin kuin kirjoitetaankin. Jos menet englanninkieliseen maahan siellä tämä lausuttaisiin Aila.
Isla lausutaan todellakin Aila eli miksei sitten antais suoraan nimeksi Aila. Isla-nimi tuntuu olevan kovassa suosiossa nykyään. Tulevaisuudessa on varmaan monta tyttöä samalla luokalla, joiden nimi on Isla. Ihanaa kyllä, että monet on antanu lapsilleen näitä vanhoja nimiä, kuten Hilma, Viljo, Eino, Aino, Vilho, Johannes jne.
Voisit olla hienotunteisempi tyttöoletettua kohtaan ja nimetä vaikka Aapoksi ja jos nimi alkaa häntä vaivata niin vaihdat sitten.