Järkkärin kommentti kun imetin S-marketin eteisaulassa
”Eikö tota voisi hoitaa jossain muualla.” Voi v**** sanon minä!
Kommentit (386)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että menit ihan sinne, missä kulkee paljon ihmisiä edestakaisin?
Kamalaa, jos ne ihmiset näkisivät miten pientä luonnollisimmin ruokitaan. En pystyisi nukkumaan nähtyäni sellaisen järkyttävän näyn! Tai sitten ei toisten ruokailut ja rinnat kiinnosta paskaakaan ja kävelen vaan ohi - tuskin edes huomaan kun ei voisi toisten imetykset vähempää kiinnostaa...
Miten se on edelleen monelle niin vaikeaa ymmärtää, että kaikki eivät halua kauppareissullaan, ravintolassa tai muualla julkisilla paikoilla nähdä vieraan naisen rintoja ja vauvaa niitä imemässä? On erikseen tiloja vauvanhoitoa varten, olkaa hyvät ja siirtykää sivummalle hoitamaan homma eikä siihen kaikkien silmien alle.
Mä en haluaisi nähdä moniakaan asioita mitä kuitenkin näen, jos menen itse julkiselle paikalle. En valita, ei ole vain minun maailmani ja kaikki ei pyöri halujeni ympärillä. Etenkään pienten ruokkiminen, imetysällöksymiseni ei mene heidän edelleen, joten en koe tarpeelliseksi katsella imetyksiä ja jätän heidät rauhaan.
Ei kaikki tietenkään pyöri vain "minun" ympärilläni, mutta sehän siinä juuri onkin, että kun useampi tajuaisi ajatella noin. Ihmiset voisivat enemmän ajatella muitakin kuin vain itseään, niin kuin tässäkin asiassa. Ei ole tosiaankaan iso vaiva siirtyä vähän sivummalle ruokkimaan sitä vauvaansa, miksi se on siis silti pakko tehdä siinä kaikkien silmien alla? Huomionhakuisuutta? Itsekkyyttä? Ehkä molempia.
Mitä jos sinä vain siirtyisit sivummalle siitä imettäjästä, etkä tekisi asiasta numeroa? Imettäminen on lapsen ruokkimista, ei mikään harrastus, jota tehdään silloin, kun ei just muuta satu olemaan.
Mielestäni aiheellinen kysymys. Olen sitä.mieltä, että vauvoja saa imettää julkisilla paikoilla. Se ei ole verrannollinen itsensäpaljastelijoihin yms. Mutta ihan hyvä se on hoitaa jossain sivummalla. Kaikkien osapuolten hyväksi.
Ja olen kyllä nähnyt provosoivia imetysesityksiä, jotka eivät juuri itsensäpaljastelijoista eroa. Harvoin, mutta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Hoitakaa erityksenne muiden katseilta piilossa, jos haittaa nämä huomauttajat. Useimmat joo kävelee vaan ohi vilkaisematta, mutta siinä missä joku toinen äityli heittää vähintään mielessään peukkua, niin toinen voi iljettyä ja kolmas tokaista jotain tuollaista. Jos häiritsee, niin tehkää rauhallisemmassa paikassa. Jos tekee mieli vetää vähän statementia niin siitä vaan, missä vaan.
Ite kävelen ohi, mutta kyllä siinä jotain ällöä on. Ei ehkä itse tapahtuma, mutta just se äitiliysmammammammaa-meininki.
Täysin samaa mieltä. PAitsi että, minua inhottaa imetys myös.
Valitettavasti kaupoissa on penkkejä vain sisääntuloissa. Miksei siellä tarjota penkkiä hieman sivummalla? Tätä voisi ehdottaa kaupoille, ettei sitten tarvitsis aiheuttaa pahennusta.
Itsekin olen monesti imettänyt kaupan eteisessä. Välillä on tullut mummoja siihen pällistelemään, ei onneksi muuta. Vaikka kyllähän se imetys siinä keskeytyy, kun muksu pällistelee tökkiviä sormia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa, jos ne ihmiset näkisivät miten pientä luonnollisimmin ruokitaan. En pystyisi nukkumaan nähtyäni sellaisen järkyttävän näyn! Tai sitten ei toisten ruokailut ja rinnat kiinnosta paskaakaan ja kävelen vaan ohi - tuskin edes huomaan kun ei voisi toisten imetykset vähempää kiinnostaa...
Miten se on edelleen monelle niin vaikeaa ymmärtää, että kaikki eivät halua kauppareissullaan, ravintolassa tai muualla julkisilla paikoilla nähdä vieraan naisen rintoja ja vauvaa niitä imemässä? On erikseen tiloja vauvanhoitoa varten, olkaa hyvät ja siirtykää sivummalle hoitamaan homma eikä siihen kaikkien silmien alle.
Ehkä minä en halua nähdä taas tuollaisia itsekeskeisiä hapannaamoja kauppareissullani, mutta olen oppinut ymmärtämään, ettei tämä maailma pyörikään oman napani ympärillä 24/7.
Kun itse imetän, niin rintaa ei näy juuri ollenkaan. Nykyään kun on sellainen ihmeellisyys kuin imetysvaatteet keksitty. Enemmän rintaa näkyy ihan muilla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos vain katsoisit muualle? Ei tarvitse tuijottaa. Joutuvathan muutkin kaupassa käyjät katselemaan sinua, vaikka eivät haluaisikaan, ja hekin voivat katsoa muualle, jos ahdistaa.
Minulla ei ole tapana tuijottaa, mutta tuolla kun kulkee niin totta kai tulee katsottua ympärilleen. Voin katsoa muualle kun näky ei miellytä, mutta sitä näkyä enemmän minua häiritsee juuri se, että sitä imetystä on pakko harrastaa juuri siinä kaikkien silmien edessä enkä ymmärrä miksi. Uskon myös, että tavallinen, asiallisesti pukeutunut ihminen häiritsee vähemmän kuin rinnat paljaana kauppakeskuksen aulassa oleileva nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitakaa erityksenne muiden katseilta piilossa, jos haittaa nämä huomauttajat. Useimmat joo kävelee vaan ohi vilkaisematta, mutta siinä missä joku toinen äityli heittää vähintään mielessään peukkua, niin toinen voi iljettyä ja kolmas tokaista jotain tuollaista. Jos häiritsee, niin tehkää rauhallisemmassa paikassa. Jos tekee mieli vetää vähän statementia niin siitä vaan, missä vaan.
Ite kävelen ohi, mutta kyllä siinä jotain ällöä on. Ei ehkä itse tapahtuma, mutta just se äitiliysmammammammaa-meininki.
Täysin samaa mieltä. PAitsi että, minua inhottaa imetys myös.
Kai te kuitenkin ymmärrätte, se imettäminen on sen vauvan ruokkimista? Ymmärrättekö sen, että vauvalle ei voi sanoa, että hei, syödään myöhemmin, nyt saattaa mennä ohi joku mimosankukkanen, jolle tule selittämätön paha olo siitä, että joku toteuttaa jotain "äitiliysmammammammaa"-meininkiä? Että jos nyt ajattelette, että vastakkain on kaksi asiaa, se, että vauva tarvitsee ruokaa ja se, että joku saa siitä syömisestä jotain epämääräisiä tuntemuksia, niin kumpihan menee tarvehierarkiassa edelle?
Miten olisi se, että jotenkin opittaisiin elämään niiden tuntemusten kanssa, eikä aina muserruttaisi kaikesta pienestä, joka ei nyt justiinsa ole minun lempparijuttuni? Lapsillehan tunteiden vallassa oleminen on aika luonnollista, mutta aikuisten pitäisi jo jollain tavalla pystyä niitä hallitsemaan, ja ajattelemaan vähän muultakin kannalta kuin omasta vinkkelistä. Vai voiko tätä enää nykyajan aikuisilta vaatia?
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti kaupoissa on penkkejä vain sisääntuloissa. Miksei siellä tarjota penkkiä hieman sivummalla? Tätä voisi ehdottaa kaupoille, ettei sitten tarvitsis aiheuttaa pahennusta.
Itsekin olen monesti imettänyt kaupan eteisessä. Välillä on tullut mummoja siihen pällistelemään, ei onneksi muuta. Vaikka kyllähän se imetys siinä keskeytyy, kun muksu pällistelee tökkiviä sormia.
Edelleenkin useassa paikassa on olemassa lastenhoitohuone tuota toimenpidettä varten. Tai voisit vaikka siirtyä autoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos vain katsoisit muualle? Ei tarvitse tuijottaa. Joutuvathan muutkin kaupassa käyjät katselemaan sinua, vaikka eivät haluaisikaan, ja hekin voivat katsoa muualle, jos ahdistaa.
Minulla ei ole tapana tuijottaa, mutta tuolla kun kulkee niin totta kai tulee katsottua ympärilleen. Voin katsoa muualle kun näky ei miellytä, mutta sitä näkyä enemmän minua häiritsee juuri se, että sitä imetystä on pakko harrastaa juuri siinä kaikkien silmien edessä enkä ymmärrä miksi. Uskon myös, että tavallinen, asiallisesti pukeutunut ihminen häiritsee vähemmän kuin rinnat paljaana kauppakeskuksen aulassa oleileva nainen.
Ei se imettäminen ole harrastamista, se on lapsen ruokkimista.
Toivottavasti sun elämä tulee olemaan jatkossakin niin tasaista ja mukavaa, että häiritseväksi asiaksi riittää se, että näkee jonkun imettäjän vilaukselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä minä en halua nähdä taas tuollaisia itsekeskeisiä hapannaamoja kauppareissullani, mutta olen oppinut ymmärtämään, ettei tämä maailma pyörikään oman napani ympärillä 24/7.
Kun itse imetän, niin rintaa ei näy juuri ollenkaan. Nykyään kun on sellainen ihmeellisyys kuin imetysvaatteet keksitty. Enemmän rintaa näkyy ihan muilla...
Tämä justiinsa, kun monilla on syvään uurretut kaula-aukot paidoissa tai piukka toppi ja tämä on ok. Imettäessä näkyy vielä vähemmän rintaa mutta se ei ole ok, vaan suoranaista p*r*oa ja haureutta. Rintamaitokin rinnastetaan ällöttäväksi räkäeritteeksi, ei vauvan ravinnoksi.
Noin biljoonas aloitus julki-imetyksestä. Eikö näissä aina olla päädytty samaan lopputulemaan keskimäärin: imetys on pääsääntöisesti ok julkisillakin paikoilla, kunhan muutkin ihmiset huomioidaan.
Noin. Olkaa hyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin useassa paikassa on olemassa lastenhoitohuone tuota toimenpidettä varten. Tai voisit vaikka siirtyä autoon.
En ole tuo, jolle kommentoit, mutta ei ole marketeissa lastenhoitohuoneita imettämistä vartenn. Vessaa taas on typerää pitää varattuna imetyksen ajan, enkä mä kyllä olisi lapsiani vessassa imettänytkään. Voithan sä mennä vessaan odottamaan, jos näet jonkun imettävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinulla ei näy. Tuolla julkisilla näkee ikävä kyllä liikaa niitä, jotka ovat utareet täysin esillä kun ruokkivat vauvaansa. Muitakin voi ja on suotavaa ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko niin kiire ettet voinut mennä lähimpään vessaan?
Syötkö sä vessassa?
Trollihan sä kai olet, mutta vauvan ruokkiminen on hieman eri asia kuin aikuisen ihmisen ruokailutilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinulla ei näy. Tuolla julkisilla näkee ikävä kyllä liikaa niitä, jotka ovat utareet täysin esillä kun ruokkivat vauvaansa. Muitakin voi ja on suotavaa ajatella.
Mä en ole ikinä nähnyt ketään imettäjää, jolla olisi rinnat täysin esillä, en edes äiti-lapsipiireissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule kyllä näin tein kun neidillä nälkä iski. Kotimatkasta (2,5km) olisi tullut turhan raskas huutavan vauvan kanssa. Vessaan jossa kaikenmaailman laitapuolenkulkijat mm. piikittävät itseään en suostu mennä lastani ruokkimaan, sori.
Eikö olisi ollut mukavampaa sulle ja lapselle joku rauhallisempi paikka kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko niin kiire ettet voinut mennä lähimpään vessaan?
Syötkö sä vessassa?
Trollihan sä kai olet, mutta vauvan ruokkiminen on hieman eri asia kuin aikuisen ihmisen ruokailutilanne.
En ole tuo, jolle vastasit, mutta sanoisitko, että vauvat ovat toisen luokan kansalaisia, joilla ei ole ihan samoja oikeuksia kuin muilla ihmisillä, ja sen takia heidän syömisensäkään ei ole ihan samanarvoista kuin muiden?
Miksi pitää imettää julkisella paikalla? Tilanne on vauvan ja äidin rauhallinen hetki, jonka tosiaan soisi tapahtuvan katseiden ulottumattomissa. Ei olisi itselle aikoinaan tullut mieleenkään ruveta imettämään ulkona tai esim. kahvilassa. Homma hoidettiin siististi kotona.
Mä en ole nähnyt koskaan imettävää äitiä missään julkisessa paikassa. Siis pk-seudulla.
Joten, jos joku on imettänyt, hän on tehnyt sen tosi huomaamattomasti tai sitten naiset eivät imetä julkisesti.
Joten, koko kohu on ihan turhaa! Imettäviä äitejä on niin vähän ja sitä paitsi ainakin ne on ihan hiljaa ja istuvat rauhassa. Ei niistä ole häiriötä. Imettäkää vaan mun puolestani!
Aloittaja, jätä palautetta kauppaan.
Eikö muuten olekin tämä ketju oiva kuva palstan nykytilasta? Puheenaiheena imetys, ja ul ien, setien ja jonnejen runk kurinki kokoontuu paikalle haukkumaan ja ahdistelemaan. Voitaisko näille perustaa joku www.run kkaus.fi-sivu, jossa voisivat keskustella? Tämä sivu on www.vauva.fi