Vierailija
Poiminta

Jos on ihan tyylikkäät sadevarusteet, kuten hait ja goretakki. Meillä vaan viikille menevä ei vaan haluaisi pukea niitä, menisi tennareissa ja korkeintaan sateenvarjon kanssa. Mitenköhän sitten ensi vuonna...

Sivut

Kommentit (156)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Meillä Hankasalmella viides ja kuudesluokkalaiset käyttävät tarpeen mukaan myös sadevaatteita, mutta ei esimerkiksi sateettomana aurinkoisena päivänä. Teillä Jyväskylässä voitte käyttää niitä myös poutapäivinä tai olla käyttämättä kokonaan ihan miten teidän viikit ja kuukit itse vanhempien kanssa sopivat.

Vierailija

Mun kuukilla on arkikäytössä takki, jossa on 10 000 vesipilari. Ei eroa mitenkään tavallisesta syystakista. Ei tarvitse arpoa kelejä ja lapsi pysyy aina kuivana, suosittelen. Näin menty jo monta vuotta. Kumisaappaat on tummat ja matalat "citymalliset" ja ainakin aiemmin on kovalla sateella vielä käyttänyt niitä. Saa nähdä miten tänä vuonna käy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei käytä, mutta ekki, kakki ja kokki kyllä käyttävät. 

Tarkoitit tietty eppu, toppu ja kolkki. Juu, jostain syystä meidän jyväskyläläisten omat sanat saavat muut raivon partaalle 😂 Heh, hassua minusta, koska kyse on vain sanoista, eivätkä ne ole loukkaavia tai halventavia. Onkohan muissa murteissa vastaavia sanoja, jotka saavat ihmiset sihisemään?

Minua itseäni kyllä ärsyttää, kun mm. Nesterallien yhteydessä käyttävät hesalaiset yms. Jyväskylästä ilmaisua Jyskälä. Voihan v@ttu, mikä moka heiltä. Tai pahin, kun sanotaan Jyskälän Laukaalla!! Laukaa ei kuulu Jyväskylään, ja se taipuu LaukaaSSA!

Vierailija

Aivan ennen kuulumattomia sanoja useimpien suomalaiset mielestä nuo teidän viikki ja kuukki. Meillä on ihan ykköset (tai jonkun sanomana eput), kakkoset, kolmoset, neloset, vitoset ja kutoset. Terv. Turussa opeksi opiskellut, pitkin Varsinais-Suomea ja Satakuntaa työskennellyt

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse käyttää sadevaatteita jos menevät linkillä kouluun.

Pystytkö laittaa sen linkin tähän? On varmana joku teleporttaus-tyyppinen juttu? Varmasti kätevä! Toivottavasti olis ilmainen linkki.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei käytä, mutta ekki, kakki ja kokki kyllä käyttävät. 

Tarkoitit tietty eppu, toppu ja kolkki. Juu, jostain syystä meidän jyväskyläläisten omat sanat saavat muut raivon partaalle 😂 Heh, hassua minusta, koska kyse on vain sanoista, eivätkä ne ole loukkaavia tai halventavia. Onkohan muissa murteissa vastaavia sanoja, jotka saavat ihmiset sihisemään?

Minua itseäni kyllä ärsyttää, kun mm. Nesterallien yhteydessä käyttävät hesalaiset yms. Jyväskylästä ilmaisua Jyskälä. Voihan v@ttu, mikä moka heiltä. Tai pahin, kun sanotaan Jyskälän Laukaalla!! Laukaa ei kuulu Jyväskylään, ja se taipuu LaukaaSSA!

Asun pääkaupunkiseudulla enkä ole ikinä kuullut tuota Jyskälää. Nykäskylästä olen kuullut puhuttavan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat