Onko typerää antaa lapsen nimeksi Kevin, jos vanhemmat supisuomalaisia ja sukunimi myös?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Makuasia. Mielestäni on typerää ja junttimaista.
Ulvotko ja hakkaatko päätäsi tiiliseinään myötähäpeästä, kun Kevin Lankinen on kiekkokaukalossa?
Itse en antaisi, mutta enpä minä nyt muiden nimiä juurikaan typerinä pidä, ellei ole jotain tosi outoa tyyliin Orkkuli tms.
On typerää. Ja tulee mieleen vain elokuva Poikani Kevin.
Kertoo matalasta koulutustasosta ja sivistymättömyydestä ihailla kaikkea mikä mahdollisimman vähän kuullostaa suomalaiselta. Tämä on ihan tutkittu asia, joten turha väittää vastaan.
Minusta Kevin Mohammed Virtanen on oikein hyvä ja kansainvälinen nimi.
onhan näitä hullumpiakin nimiä nähty, esim Jax..
Minusta on kiva nimi, eikähän siinä ole edes "vieraita" kirjaimia. Kevin Lankisenkin sukunimi on suomalainen, tosin ainakin äitinsä on ruotsinkielinen.
Ei ole. Meillä oli luokalla joskus yksi Kevin uusisto, oli todella mukava ja reilu heppu jonka kanssa kaikkien oli helppotulla toimeen. Väestörekisterikeskuksen nimihaun mukaan Suomessa Kevin on annettu 2000-luvulla 1989 pojalle ja 1990-luvulla myös muutamalle tytölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulvotko ja hakkaatko päätäsi tiiliseinään myötähäpeästä, kun Kevin Lankinen on kiekkokaukalossa?
Miten tämä kommentti liittyy kysyttyyn asiaan? Mulle on ihan sama, että miten Suomi pärjää jääkiekossa. Tyhmä nimi se silti on, vaikka eihän se Kevinin vika ole ja ihan fiksun oloinen kaveri on. Sisarkin taitaa olla tyyliin Chrystanda Lankinen tms?
Jos ollaan supisuomalaisia, sukunimi on suomalainen ja asutaan Suomessa, mielestäni suomalainen kutsumanimi istuu parhaiten. Kevin Virtanen kuulostaa maahanmuuutttajien lapselta. Mutta makuasia.
Riippuu tosiaan keneltä kysyy. Jos kysyt vauvapalstalta tai teiniäideiltä, niin varmaan on ihku nimi. Mutta kysy korkeimmin koulutetulta väestönosalta, niin ei ole.
Suomenruotsalaiselle tuo olisi vielä normaalia mutta täysin suomenkielisille, sukunimeä myöten, kuulostaa vähän tekaistulta. Vähän kuin nimellä yritettäisiin saavuttaa jotain statusta, vaikea selittää.
Ihan ok. Sopii suomalaiseen suuhun, eikä kirjoitettunakaan näytä tyhmältä. Vrt. Charles tms.
Mun mielestä riippuu vähän siitä sukunimestä. Tiedän yhden, jonka sukunimi on tyyliä Kaari. Siihen sopii.
Kyseinen nimi sointuu hyvin kieleemme, joten enpä sitä erityisen pahana pidä. Kiva nimi muutenkin. Hankalasti lausuttava nimi olisi asia erikseen
Täällä ruotsissa toi on wt nimi, ihan niinkun Liam.