Tinder-inhokki-fraasinne miehiltä?
Mulla ”etsin omaa rinsessaa”, ”puhun ja pussaan” ”nuorekas” plus 40v mies.
Kommentit (321)
Vierailija kirjoitti:
Tohon "nuorekas" kommenttiin. Tekis mieli kirjoittaa omaa profiiliin että henkinen ikä lähentelee eläkelläistä. Tunnen itseni aivan liian vanhaksi, kun katson oman ikäisten kumppani ehdokkaiden profiileja. Olisi kyllä aika tuhoon tuomittu profiili sen jälkeen.
-Mies38
Itse laittaisin oikealle, uppoaisi siis minuun. Rehellinen ja itseironinen (hyvällä maulla) oleva teksti on aina hyvä.
t. toinen henkisesti eläkkeellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OT, mutta pitäisi saada sellainen treffisovellus, jossa vastattaisiin ensin vaikka 50 kysymykseen, jonka jälkeen palvelu etsisi sopivimmat kumppaniehdokkaat. Ja sit vois valkata kuvien perusteella lisää. Tinderin kaltainen käytännössä pelkkään ulkonäköön/pintaan ja tosi lyhyeen esittelytekstiin perustuva kuvio on nyt ylivoimaisesti suosituin, mutta muitakin vaihtoehtoja soisi olevan olemassa.
Se että sinä et osaa googlettaa, ei tarkoita ettei moista olisi olemassa ;).
(vinkki: OKCubid toimii juuri kuvaamallasi tavalla)
Se on OkCupid. Siellä on vaan valitettavan vähän suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OT, mutta pitäisi saada sellainen treffisovellus, jossa vastattaisiin ensin vaikka 50 kysymykseen, jonka jälkeen palvelu etsisi sopivimmat kumppaniehdokkaat. Ja sit vois valkata kuvien perusteella lisää. Tinderin kaltainen käytännössä pelkkään ulkonäköön/pintaan ja tosi lyhyeen esittelytekstiin perustuva kuvio on nyt ylivoimaisesti suosituin, mutta muitakin vaihtoehtoja soisi olevan olemassa.
No tämähän tarkoittaa sitä, ettei kyseisenlaiselle palvelulle ole juuri kysyntää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
45v mies: "Haluan lapsia joskus tulevaisuudessa". Ööö...missä Peter Pan-maailmassa elät?
Varmaan tässä todellisessa maailmassa, jossa mies voi saada lapsia minkä tahansa ikäisenä.
Tiesitkö, että yli 45v miehillä on tilastollisesti lähes yhtä pieni todennäköisyys saada lapsia kuin samanikäisellä naisella? Joidenkin miesten vaan pitäisi lopettaa eläminen siinä fantasiamaailmassa, että voivat saada lapsia eläkepappoinakin. Ehkä periaatteessa, käytännössä ei juuri koskaan.
Tuo tilasto johtunee siitä, että lasta yritetään yleensä samanikäisen naisen kanssa. Siksi pitääkin kääntyä nuoremman naisen puoleen, ruudissa ei ole vikaa.
Ei vaikuta naisen ikä hedelmöittymiseen.
Lisäksi syntyvän lapsen kehityshäiriöiden riski kasvaa kun lapsen isä on ikääntynyt (yli 35-40)
Tässä pari, googlella löytyy vaikka millä mitalla lisää :
https://tieku.fi/ihminen/ika-heikentaa-miehen-kykya-saada-lapsia
Minun käsittääkseni tästä aiheesta on yksi tieteellinen julkaisu, johon suurin osa näistä "Googlella löytyvistä" sivustoista viittaa. Siis yksi tutkimus.
Tuossa jälkimäisessä (BBC:n) linkissä joku tohtoriksi esitelty asiantuntija höpisee "useista tutkimuksista" (multiple studies), mutta eipä osannut nimetä yhtään. No omaa bisnestään ja alaansa hän vaan edistää kun kiertoteitä vihjaa, että nelikymppisten parien kannattaa hakeutua IVF -hoitoihin.
OT:
Millainen on hyvä ensimmäinen viesti miehelle, josta on kiinnostunut muutenkin kuin vain yhden illan merkeissä. Olen tottunut että miehet laittavat ensimmäisen viestin, mutta haluan olla itsekin aktiivinen kun kiinnostun jostakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämähän tarkoittaa sitä, ettei kyseisenlaiselle palvelulle ole juuri kysyntää.
Vai olisikohan kyse sovelluksesta ja siitä, että se ei ole kovin tunnettu. Ja nimenomaan siitä, että siellä on suurin osa ulkomaalaisia.
Itse toivoisin miehen esittelytekstistä mahdollisimman perustietoja hänestä, esim ammatti, ikä, asuinkunta ja jos on lapsia tms mikä radikaalisti vaikuttaa hänen elämäänsä. Ammatista voi päätellä jonkin verran älykkyyttä/opiskelumotivaatiota/mielenkiintojen kohteiden kohtaaminen, ikä nyt kai näkyy aina ja tietysti lapset ovat tärkeä tieto ihmiselle, joka ei halua lapsia tai on jo lapset tehty eikä enempää tule.
Vierailija kirjoitti:
OT:
Millainen on hyvä ensimmäinen viesti miehelle, josta on kiinnostunut muutenkin kuin vain yhden illan merkeissä. Olen tottunut että miehet laittavat ensimmäisen viestin, mutta haluan olla itsekin aktiivinen kun kiinnostun jostakin.
Mikä tahansa. Kirjoita niin kuin ajattelet. Aitous kiinnostaa, teennäisyys ei. Kerro, että kiinnostuit aidosti ja olis kiva tutustua. Ja sit voit ottaa vaikka humoristisesti kiinni johonkin yksityiskohtaan, joka kiinnitti sun huomion tms.
12 sivua vastenmielisista sanoista mitä miehet sanoo Tinderissä. Eipä kannata sanoa enää kuin "moi" ettei naiset paheksu ja saisi edes jonkinlaisen mahdollisuuden.
Ei näin.
Vierailija kirjoitti:
Itse toivoisin miehen esittelytekstistä mahdollisimman perustietoja hänestä, esim ammatti, ikä, asuinkunta ja jos on lapsia tms mikä radikaalisti vaikuttaa hänen elämäänsä. Ammatista voi päätellä jonkin verran älykkyyttä/opiskelumotivaatiota/mielenkiintojen kohteiden kohtaaminen, ikä nyt kai näkyy aina ja tietysti lapset ovat tärkeä tieto ihmiselle, joka ei halua lapsia tai on jo lapset tehty eikä enempää tule.
Valitettavasti ammatista ei voi päätellä opiskelumotivaatiota. Jos se on oikeasti tärkeä kriteeri. Itse olen arkkitehti jolla vain peruskoulu suoritettuna, ja sekin todella heikoilla luvuilla. 😁
Omalla kohdalla kaikki listaamasi asiat lukee onneksi esittelyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tohon "nuorekas" kommenttiin. Tekis mieli kirjoittaa omaa profiiliin että henkinen ikä lähentelee eläkelläistä. Tunnen itseni aivan liian vanhaksi, kun katson oman ikäisten kumppani ehdokkaiden profiileja. Olisi kyllä aika tuhoon tuomittu profiili sen jälkeen.
-Mies38
Itse laittaisin oikealle, uppoaisi siis minuun. Rehellinen ja itseironinen (hyvällä maulla) oleva teksti on aina hyvä.
t. toinen henkisesti eläkkeellä
Pitää ehkä kokeilla, kunhan keksin mitä karsin pois profiilista (0 merkkiä vapaana). Asia mitä inhoan tinderissä yli kaiken on tuo merkkimäärä joka on annettu esittelytekstiin. Onneksi muissa palveluissa ei ole rajoitteita.
- kaikki valeet. Pahinta. Grrr.
- hipsuttelu. Vastenmielinen sana. Hellyys on ihanaa, hipsuttelijalle tulisi ruksia.
- ....miehenalku....50- vuotias "nuorukainen" (!!!)
- komeaksi haukuttu = humble brag
- nuorekas = tekohammaspiru
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas sit samalla, et mitkä on parhaita?
Ei voi kertoa koska ovat niin harvinaisia ja omaperäisiä. Niissä yleensä selviää miehen ajatusmaailma ja huumorintaju, harvoin tulee tällainen vastaan, joten enpä paljasta että muut saavat kopsattua, jolloin niistäkin tulisi vain kuluvia fraaseja ja eihän niissä ole tarkoituskaan upota valtaväestöön, vaan että uppoaa omanlaiseensa vastapuoleen, se erottaa hyvän bion muista.
Vinkkinä että jos ei muuta keksi niin kerro jotain itsestäsi, ihan pelkkä nimi, asuinpaikka ja ne suurimman mielenkiinnon kohteet riittää. Enkä tarkoita mitään "ruoka ja hyvä seura" tai "matkustelu" koska kaikkihan noista tykkää, vaikka perhokalastus ja metsällä oleminen tai ruuanlaittaminen intohimona, mikäli se oikeasti on osa sinua ja kiinnostaa.
Älkää myöskään laittako vaatimuslistaa naisista, tulee negatiivinen ja suppeamielinen kuva, joku tyylin tyylikästä kaunotarta etsin, se on niin suhteellinen käsite että mikä kenellekkin on tyylikäs ja kaunotar, että raksia tulee varmasti.
Ei saa laittaa mitä ei etsi naisesta, eikä saa laittaa mitä etsii, ei ole helppoa.
Ei varmaan ole helppoa, jos itsestään kertominen on noin ylivoimaisen vaikeaa. Eivät naiset (tai varmaan suurin osa miehistäkään) selaa profiileja sillä ajatuksella että "kenelle kelpaisin?", vaan että kuka vaikuttaa mielenkiintoiselta. Jos ihminen ei kerro mitään itsestään, niin hyvin vaikea siitä on kiinnostua vain sillä perusteella, että sattuisi itse mahtumaan ko. tyypin spekseihin.
Eli ei saa siis olla liian rehellinen etukäteen, vaan karsitaan sitten treffailuvaiheessa. Kumma kun naisilla niitä listoja esiintyy ihan jatkuvasti ja miehenä sitä osaa lukea ihan sillä tavalla kiihkottomasti kuin jotain laitteen käyttöohjetta. Jaha, tämän odotuksiin en ole yhteensopiva mutta tuon olen, otanpa yhteyttä sen sijaan että loukkaantuisin siitä että tuo tietää mitä haluaa ja mitä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
45v mies: "Haluan lapsia joskus tulevaisuudessa". Ööö...missä Peter Pan-maailmassa elät?
Varmaan tässä todellisessa maailmassa, jossa mies voi saada lapsia minkä tahansa ikäisenä.
Tiesitkö, että yli 45v miehillä on tilastollisesti lähes yhtä pieni todennäköisyys saada lapsia kuin samanikäisellä naisella? Joidenkin miesten vaan pitäisi lopettaa eläminen siinä fantasiamaailmassa, että voivat saada lapsia eläkepappoinakin. Ehkä periaatteessa, käytännössä ei juuri koskaan.
Tuo tilasto johtunee siitä, että lasta yritetään yleensä samanikäisen naisen kanssa. Siksi pitääkin kääntyä nuoremman naisen puoleen, ruudissa ei ole vikaa.
Kyllä on.Ruuti huononee vanhetessa.Luonto pitänyt huolen siitä, että lapsen MOLEMMAT vanhemmat niin nuoria, että pystyvät huolehtimaan jälkeläisistä.
Yhdessä siemensyöksyssä on satoja miljoonia siittöitä. Joo, kyllähän sieltä vanhetessa ne miljoonat vähän hupenevat, mutta teho ei niin dramaattisesti tipu kuin voisi kuvitella.
Iäkäs isä on riski lapselle ja miesten hedelmällisyys laskee iän myötä tosi paljon, vaikka lapsen äiti olisi nuori , pienenee naisen todennäköisyys tulla raskaaksi, jos mies on yli 40-vuotias.
Kyllä kyllä, tämä tiedetään, mutta mitenkä se vertautuu naisen ikään samassa asiassa? Ei varmastikaan ole yhtä jyrkkä lasku? Eikä periaatteessa koskaan muutu täysin mahdottomaksi kuten naisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko homman perusta kusee siihen, että ei ymmärretä tällaisten deittipalveluiden perimmäistä funktiota. Lähinnä naiset eivät ymmärrä siis. He kuvittelevat, että profiili on jonkinlainen ikkuna suoraan ihmisen sieluun ja sisimpään ja että sen perusteella voi tehdä kovinkin syvällisiä päätelmiä miehestä. Se on täyttä sontaa. Näin rajallisessa mediassa ihminen ei kykene antamaan itsestään todellista kuvaa, eikä se ole tarkoituskaan. Tarkoitus on vain ilmoittaa että hei, olen tarjolla, näytänkö tarpeeksi kivalta että haluaisit selvittää mikä minä olen oikeasti. Pariutuminen jumiutuu siihen, että naiset tekevät yhden sanan perusteella analyysejä ihmisistä ja niiden perusteella karsivat pois suurimman osan ihmisistä, joiden joukossa menee monta hyvää ja oikeaa miestä ohi.
Jos miehen naama miellyttää kohtalaisesti, eikä profiilissa tule ilmi jotain sellaista selkeää faktatietoa, minkä perusteella hän ei ehdottomasti sovi naisen elämäntilanteeseen, ei muuta kuin treffeille ahkerasti. Jos pyyhkii jokaisen ohi vain sillä perusteella, että miehen käyttämästä sanasta x tuli intuitiona fiiliksen ja naisenvaiston kautta joku ihan *hirvee* mielleyhtymä juhannukselta viisi vuotta sitten, ette ikinä löydä yhtään mitään.
Tämä oli vissiin pohjimmiltaan joku naisvihaviesti, mutta olen silti samaa mieltä tuosta, että profiilitekstiltä vaaditaan turhan paljon (sekä miehet että naiset). Olen treffannut vaikka kuinka monta erittäin hyvää tyyppiä, joilla ei profiilitekstissä ollut montaakaan sanaa, viimeisimpänä nykyisen mieheni.
Ei ollut naisvihaa, korkeintaan turhautumista siihen että palvelu ei toimi koska sitä tulkitaan eri tavalla kuin on tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehillä (+40)on usein tämä "nuorekas"?Kuva riittää ja antaa katsojan päättää.Tarkoittaako nuorekas ulkonäköä, pukeutumista, arvoja, asenteita, ystäväpiiriä, vai mitä?
Nämä "nuorekkaat" miehet kelpuuttavat itselleen vain parikymppisiä naisia, mutta tietävät itsekin että parikymppiset ei innostu plus nelikymppisistä. Siksi koettavat kovasti vakuutella olevansa "nuorekkaita" ja toivovat, että nainen ei kiinnittäisi mitään huomiota tämän setämiehen ikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti ammatista ei voi päätellä opiskelumotivaatiota. Jos se on oikeasti tärkeä kriteeri. Itse olen arkkitehti jolla vain peruskoulu suoritettuna, ja sekin todella heikoilla luvuilla. 😁
Taidat olla sitten jo iäkkäämpi? Nykyään kun ei mihinkään ammattiin pääse ilman peruskoulua korkeampaa tutkintoa. Itse olen alle 30 v joten tuskin tulisit matchikseni.
Lainaamasi
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000005272613.html
Esim. 1975 syntyneistä miehistä ensimmäisen kerran isäksi tuli yli 40-vuotiaana vaivaiset 1,1 prosenttia. Romahdus alkaa 36 vuoden jälkeen. Isäksi tulemisen keski-ikä on 33. Ensimmäisen lapsen 31. Lasten tekeminen hiipuu siis suunnilleen samassa iässä kuin naisilla. Yli 40v isistä 77% saa toisia tai kolmansia lapsia, ei enää ensimmäisiä.
Ja kyllä, fyysisesti on mahdollista myöhempään, en minä sitä kiellä.
Mutta pointti oli se, että tilastollisesti se yksinkertaisesti on harvinaista. Ei lapsia haluavan 40v. miehen kannata missään nimessä tuudittautua siihen, että vielä ehtii kymmenenkin vuoden päästä. Myös kasvaneet riskit lapset terveydelle on ihan totta vaikka äiti olisikin nuori. Ja Sauni Niinistöt on ihan minimaalista promilleluokkaa.
Miten sinä oikein tulkitset noita tilastoja? On ylipäänsä harvinaista, että isäksi aletaan ensimmäistä kertaa vasta yli nelikymppisenä, joten se jo yksinään selittää tuon 1,1 prosenttia. Lisähaasteena tuossa on vielä se, että todennäköisesti nainenkin on samanikäinen. Tietenkin miesten lisääntyminen hiipuu samaa tahtia naisten kanssa, koska se nainen vanhenee ja hänen kanssaan ne lapset hankitaan yksissä tuumin. Näissä harvinaisissa tilanteissa missä on vaikka 10 vuotta nuorempi nainen, tuskin on hirveästi ongelmia.
Tuossa ei nyt mikään liittynyt suoraan siihen, että miehen hedelmällisyys jotenkin romahtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla sitten jo iäkkäämpi? Nykyään kun ei mihinkään ammattiin pääse ilman peruskoulua korkeampaa tutkintoa. Itse olen alle 30 v joten tuskin tulisit matchikseni.
Lainaamasi
17 vuotiaasta lähtien alalla. Ja alle 30 titteli oli vanhempi asiantuntija. Ja vakituiset täyspäiväiset työt aloitettu 15 vuotiaan. Ja en ole edes neljääkymppiä. 😉