Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ideaalipaino naiselle: oma pituus miinus 100? Pitääkö paikkansa?

Vierailija
04.08.2019 |

Esim. 160cm nainen. 160-100 = 60 kg ideaalipaino.

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olen siis tällä hetkellä tuon 66kg enkä 62kg.

Musta tuntuu että osa näistä kommentoijista ei ole koskaan painanut nykyistä painoaan enempää tai ollut ylipainoinen. Ylipaino pistää asioita perspektiiviin. Olen joskus painanut n. 20kg enemmän.. kun on tommosen määrän laihduttanut, tajuaa ettei 2kg heilahtelut vaikuta suuntaan tai toiseen, ellei ole alipainoinen tai selvästi hoikka. Mulla ei edes vaatekoko ole muuttunut muutamasta kilosta.

Toki ennen tota ylipainoa itsekin kuvitteli, että hui kamala mä painakin nyt 67 sen 66 sijaan, hirveän lihava! :D

Sanoisin että useimmilla ei se joku 26bmi edes näy. :D Ylipaino alkaa näkyä ulkopuolisille n. 5kg eteenpäin. Mut riippuu toki vartalotyypistä. Ainakin mulla näin.

T. 55.

Vierailija
62/125 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 166 cm ja jos painaisin 66 kg olisin melkoinen läski. 57-60 kg on aika ideaalipaino minulle.

No et todellakaan olisi melkoinen läski tuolla painolla. Tai no jos ei ole lihaksistoa nii sitten kyllä

Mä olen samanmittainen, mutta raskasrakenteinen (pitkät kädet, leveet hartiat, isot luut) ja myös treenaava ja mun ihannepaino on just toi 66-67. Siis mun lihasmassalla. Tällä hetken on muutama kilo liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran aikuisiässä painanut 167 cm - 100 = 67 kiloa, ja se oli mulle ihan sopiva. Ehkä - 105 olisi optimaalinen, tuolloin 67 kiloisena oli vielä vähän ylimääräistä.

Nyt onkin sitten kivasti tullut 15 kiloa tuohon päälle.

Vierailija
64/125 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tarkkaan ollaan normaalipainon ja ylipainon rajalla tuolla laskukaavalla. Painoindeksin mukaan esim 190cm ylipaino alkaa kun mennään yli 90kg. Ehkä pituus miinus 105 lähimpänä.

Olen siis 190cm ja 85kg on aika keskellä normaalialuetta. 80kg kohdalla rasvaprosentti lähenee nollaa.

Vaikea uskoa, että 80-kiloisella naisella rasvaprosentti olisi lähelläkään nollaa, vaikka olisi miten pitkä.

Jos rasvaprosentti on nolla, varsinkin naisella niin olisit sairaalahoidossa. Ihmisessä pitää aina olla rasvaa. Se ei tarkoita että pitää olla "näkyvää roikkuvaa läskiä"

Vierailija
65/125 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin armoton läski, jos painaisin sun kaavan mukaan 70 kiloa. Mun pituus on 170 cm ja painan 45,5 kiloa. Olen hoikka ja urheilullinen, ballerinatyyppiä:)

Olen ollaut hoikimmillani 45 kg, ja olin silloin todella hintelä, lähempänä tikkarimallia, mutta olen 158 cm pitkä...

Joskus mua vähän epäilyttää, muistavatko ihmiset aiemmat painonsa oikein ja katsellaanko vaa'an lukemia puolella silmällä;) Olen työskennellyt jopa bikinimallina, eli tuskin mua olisi huolittu kuvauksiin, jos olisin anorektisen laiha:)

Sun BMI noilla lukemilla on 15,6 eli oot kyllä pahasti alipainoinen. 18,5 katsotaan yleensä normaalipainon alarajaksi. Ja kyllä, itse olin tuolla BMI:llä osastolla anoreksian vuoksi.

Vierailija
66/125 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tarkkaan ollaan normaalipainon ja ylipainon rajalla tuolla laskukaavalla. Painoindeksin mukaan esim 190cm ylipaino alkaa kun mennään yli 90kg. Ehkä pituus miinus 105 lähimpänä.

Olen siis 190cm ja 85kg on aika keskellä normaalialuetta. 80kg kohdalla rasvaprosentti lähenee nollaa.

Vaikea uskoa, että 80-kiloisella naisella rasvaprosentti olisi lähelläkään nollaa, vaikka olisi miten pitkä.

Jos rasvaprosentti on nolla, varsinkin naisella niin olisit sairaalahoidossa. Ihmisessä pitää aina olla rasvaa. Se ei tarkoita että pitää olla "näkyvää roikkuvaa läskiä"

Tuo pitää ihan paikkaansa. Mun rasvaprosentti on 15 kieppeillä, ja sekin on naiselle melko alhainen. Olen harrastanut kilpaurheilua, joten minut on mitattu ja punnittu lukuisia kertoja. Ja toisin kuin täällä on sitkeästi väitetty, tietylle vartalotyypille 170cm/45,5kg on juuri sopiva paino:)

Vierailija
67/125 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin armoton läski, jos painaisin sun kaavan mukaan 70 kiloa. Mun pituus on 170 cm ja painan 45,5 kiloa. Olen hoikka ja urheilullinen, ballerinatyyppiä:)

Olen ollaut hoikimmillani 45 kg, ja olin silloin todella hintelä, lähempänä tikkarimallia, mutta olen 158 cm pitkä...

Joskus mua vähän epäilyttää, muistavatko ihmiset aiemmat painonsa oikein ja katsellaanko vaa'an lukemia puolella silmällä;) Olen työskennellyt jopa bikinimallina, eli tuskin mua olisi huolittu kuvauksiin, jos olisin anorektisen laiha:)

Sun BMI noilla lukemilla on 15,6 eli oot kyllä pahasti alipainoinen. 18,5 katsotaan yleensä normaalipainon alarajaksi. Ja kyllä, itse olin tuolla BMI:llä osastolla anoreksian vuoksi.

No varmaankin sulla täyttyi myös anoreksian oireisto, mitä mulla ei ole:)756

Vierailija
68/125 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täyttyi toki. Enkä tarkoittanutkaan, että kaikilla noilla mitoilla on anoreksia, mutta hyvin poikkeuksellista se on olla ihan luonnostaan noin suuressa alipainossa. Ylipäätään, mitä tällaisiin laskukaavoihin tulee, ne voi heittää mäkeen. Ihmisen normaalipaino on niin laaja skaala, eikä siihen ole mitään yhtä oikeaa lukua painon perusteella. Jokaisella on se oma biologinen normaalipaino, johon keho hakeutuu ja jossa se voi hyvin.

Vierailija
69/125 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa olevan melkoisesti yläkanttiin, ellei sitten ole tosi lihaksikas tai luontaisesti vanttera.

Itse olen mies 172cm/70kg, ja selkeästi vatsan seuduilla on ylimääräistä rasvaa. Ilman lihasmassan kasvatusta selkeästi alle 65kg olisi ideaalipaino. Naisten mielestä luultavasti 75kg, koska nykyään mahakas mies on ideaali.

Vierailija
70/125 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täyttyi toki. Enkä tarkoittanutkaan, että kaikilla noilla mitoilla on anoreksia, mutta hyvin poikkeuksellista se on olla ihan luonnostaan noin suuressa alipainossa. Ylipäätään, mitä tällaisiin laskukaavoihin tulee, ne voi heittää mäkeen. Ihmisen normaalipaino on niin laaja skaala, eikä siihen ole mitään yhtä oikeaa lukua painon perusteella. Jokaisella on se oma biologinen normaalipaino, johon keho hakeutuu ja jossa se voi hyvin.

No mulla esimerkiksi on hyvin kevytrakenteinen vartalo luonnostaan, eli näytän normaalipainoiselta juuri tällaisena:) Toivottavasti olet toipunut sun anoreksiasta, tiedän nimittäin sen olevan todella vakava sairaus:(

Vierailija
71/125 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kaava näyttää naiselle maksimipainon ollakseen vielä normaalupainoinen 👍

Vierailija
72/125 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, olen 173 cm pitkä ja painanut hoikimmillaan syömishäiriön aikaan 50 kg. Sitten pikkuhiljaa paranin ja aloitin voimaharjoittelun. Painoa on nyt noin 74 kg. Ihmiset hämmästyvät kuullessaan painoni olevan yli 70 kg. Huomattavasti tullut lihasmassaa lisää, jonka näkee ihan paljain silmin ja lantio-vyötärösuhteeni on lähes täydellinen. Naisellinen tiimalasivartalo ilman mitään vatsaröllyköitä tai selluliittia. Ja syön enemmän kuin mieheni, kiitos geenit ja hyvät elintavat.

Vierailija
73/125 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olettekohan te ikinä edes nähneet yli 180-senttistä naista, joka painaa n.70 kiloa? Itse käytin sen painoisena kokoa 36 enkä kyllä kokenut olevani liian iso/ lihava. 80-kiloisena vaatekokoni on 38-40, enkä ole siis mikään lihaksikas kuitenkaan.

Taisit käyttää liian pieniä vaatteita? 

Unissaan käytti tuota kokoa?

Luultavasti. Enkä tarkoita sitä, että hän olisi ollut lihava, vaan sitä, ettei koon 36 helman, hihan ja lahkeen pituus voi riittää 180 senttiselle.

Vierailija
74/125 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kaava näyttää naiselle maksimipainon ollakseen vielä normaalupainoinen 👍

Ei mulle ainakaan. Olen 162 pitkä ja bmi:n mukaan normaalipainon yläraja on 65 kiloa.

Paras paino itselle oli 56-58 kg, siinä näytin hyvältä ja sain jopa syödä muutakin kuin mielikuvia ilman, että heti lihoin.

Alimmillani olen painanut 53 kiloa. Olihan se kiva olla tosi hoikka, mutta siinä painossa oli ihan mahdoton pysyä.

Vierailija
75/125 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri sanoi, että pituus miinus 105 on tavoiteltava paino.

Tämä pitää ainakin mun kohdalla paikkansa, tosin nykyisin mieluusti nappaisen tuosta vielä pari kiloa pois. Sellaisenaan kaava olisi varmaan hyvä, jos olisi enemmän lihasta löllerön tilalla.

Vierailija
76/125 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pro ana-ihmisten mukaan se taitaa olla oma pituus miinus 150.

Vierailija
77/125 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mulla esimerkiksi on hyvin kevytrakenteinen vartalo luonnostaan, eli näytän normaalipainoiselta juuri tällaisena:) Toivottavasti olet toipunut sun anoreksiasta, tiedän nimittäin sen olevan todella vakava sairaus:(

Olen toipunut ja BMI on nyt vähän yli 19. Sitä en kyllä usko, että kukaan normaalipainoiselta näyttää noissa lukemissa ja sun rasvatkin on kyllä naiselle hurjan alhaiset, mutta en ala tästä kanssasi väittelemään. Pääasia on, että voit hyvin.

Vierailija
78/125 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikennäköistä. Naiseni nyt 162/65 on paljon sexympi kuin pari vuotta sitten 58 kilosena. Tosin meitä miehiä on erilaisia, ja mä tykkään kun on jotain mistä ottaa kiinni. M44

Vierailija
79/125 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olettekohan te ikinä edes nähneet yli 180-senttistä naista, joka painaa n.70 kiloa? Itse käytin sen painoisena kokoa 36 enkä kyllä kokenut olevani liian iso/ lihava. 80-kiloisena vaatekokoni on 38-40, enkä ole siis mikään lihaksikas kuitenkaan.

Taisit käyttää liian pieniä vaatteita? 

Unissaan käytti tuota kokoa?

Luultavasti. Enkä tarkoita sitä, että hän olisi ollut lihava, vaan sitä, ettei koon 36 helman, hihan ja lahkeen pituus voi riittää 180 senttiselle.

No kyllä muuten käytin tuota kokoa. Toki jotkut oli esim. koon isompia, mutta pääsääntöisesti koko oli tuo. Tuolla ne vaatteet vieläkin odottaa, mutta ehkä pitäisi jo heittää pois. Tuskin pääsen takaisin siihen kokoon eikä sen niin väliäkään enää.

Vaatteita löytyy pitkillekin koossa 36, esim. mekkoja ja t-paitoja ihan helpostikin. Farkuissa pituus ja vyötärönympärys on usein erikseen. Takkeja on vaikeampi löytää, niissä hihat saattaa olla lyhyet vaikka koko olisi mikä. Vai luuletko, että esim. todella hoikat mallit käyttävät kokoa 42, koska muuten ei riitä lahkeiden pituus?

Vierailija
80/125 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aika lailla pitää paikkansa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi