Ideaalipaino naiselle: oma pituus miinus 100? Pitääkö paikkansa?
Esim. 160cm nainen. 160-100 = 60 kg ideaalipaino.
Kommentit (125)
Nuorelle ihan liikaa ois ollu jos 175- senttisenä oisin painanut 75kg . Nyt viiskymppisenä ihan ok. 5 kg vois kyllä lähteä, mutta tässä iässä liian laiha näyttää rumalta. Jos oisin yhtä kevyt kuin 30 vuotta sitten, ni karmealta näyttäis.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan pidä! Vai onko mielestäsi esim. 180 cm nainen 80 kg:n painolla sopusuhtainen? Ei todellakaan ole!
Suhteellisen lyhyillä naisilla tuo voi pitää paikkaansa, mutta pitkillä suhteen on oltava pituus - 110 tai jopa pituus - 115. Esim. 180 cm:n naisen painon ei tule alkaa vielä edes seiskalla! T: Mies.
Just näin!
Olen itse 185 cm mies, painan 78 kg, enkä edes näytä mitenkään laihalta. Luulen, että esim. Adriana Karembeu joka on suunnilleen minun mittaiseni, painaa n. 60 kg joka on sopiva lukema.
Niin että minun normaalipainoni muka olisi 68 kiloa? Olen 168 cm pitkä. Kuitenkin bmi-laskurin mukaan se on jo ylipainon rajalla jos ei jo ylipainoa!
Ei ikinä!!!!!
Mikä helvetin naisellisuus. Ei se nyt ole mikään tavoiteltava asia. Kuulostaa kaiken lisäksi yököttävältä. Enemmänkin timmi, lihaksikas ja urheilullinen. T. 50v. nainen 170cm 52 kg.