Ideaalipaino naiselle: oma pituus miinus 100? Pitääkö paikkansa?
Esim. 160cm nainen. 160-100 = 60 kg ideaalipaino.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin armoton läski, jos painaisin sun kaavan mukaan 70 kiloa. Mun pituus on 170 cm ja painan 45,5 kiloa. Olen hoikka ja urheilullinen, ballerinatyyppiä:)
ehei, vaan alkaisit näyttää naiselta
t. entinen kuivan kesän orava :)
Jostain ihme syystä miehet kuitenkin kehuvat mun vartaloa. No ehkä he pitävät oravista:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin armoton läski, jos painaisin sun kaavan mukaan 70 kiloa. Mun pituus on 170 cm ja painan 45,5 kiloa. Olen hoikka ja urheilullinen, ballerinatyyppiä:)
Jostain ihme syystä miehet kuitenkin kehuvat mun vartaloa. No ehkä he pitävät oravista:D
Olet sairaalloisen laiha. Ei siinä ole mitään hienompaa kuin sairaalloisessa lihavuudessakaan. 70-kiloisena olisit terveempi ja eläisit pidempään. Mutta ilmeisesti sinulle jonkun miehen ihailu on tärkeämpää kuin terveys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet sairaalloisen laiha. Ei siinä ole mitään hienompaa kuin sairaalloisessa lihavuudessakaan. 70-kiloisena olisit terveempi ja eläisit pidempään. Mutta ilmeisesti sinulle jonkun miehen ihailu on tärkeämpää kuin terveys.
No en ole:) Sairaalloisen laihalla paistavat kylkiluut, olkapäät törröttävät rumasti ja kehonkuva on vääristynyt. Mun vartalo on sopusuhtainen ja hoikka:)
Olen 168 cm. Nuorena aikuisena painoni asettui oikeastaan itsestään 58-60 kiloon, mutta halusin painaa 48 ja minusta tuli jojolaihduttaja. Seilasin sitten 60-70 kilon väliä jonkin aikaa, masennuskausi, sängyssä lojuminen ja viinin kittaaminen teki minusta 110-kiloisen. Nyt vähän päälle 90-kiloisena (laihdutin jo 84-kiloiseksi, mutta olen 8. kuukaudella raskaana) en edes varsinaisesti haaveile painavani enää alle 60. Olisin ihan tyytyväinen siihen 68 kiloon.
Nuorelleja hoikalle tai luonnostaan erittäin hoikalle pituus -100 kuulostaa paljolta, riippuu paljon ruumiinrakenteesta. Suurimmalle osalle keski-ikäisistä varmaan ihannepaino.
Ei ainakaan päde omalla kohdallani. Olen sirorakenteinen ja hieman keskivertoa pidempi. Pituus 172 cm ja paino ollut teinistä asti sama 54-56 kg. Olisin todella turvonneen näköinen 72 kiloisena.
Kyllä tuo väittämä ainakin mun kohdalla pitää paikkaansa - olen 177cm ja nuorempana painoin 77kg ja silloin kroppani näytti ja tuntui tosi sopivalta ja hyvältä. Nykyään painan paljon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Olettekohan te ikinä edes nähneet yli 180-senttistä naista, joka painaa n.70 kiloa? Itse käytin sen painoisena kokoa 36 enkä kyllä kokenut olevani liian iso/ lihava. 80-kiloisena vaatekokoni on 38-40, enkä ole siis mikään lihaksikas kuitenkaan.
Taisit käyttää liian pieniä vaatteita?
Olen 160cm pitkä ja vartalo on muodoltaan muodokas tiimalasi. Paras paino tälle vartalolle on ollut 50-52kg. Mielummin 48kg mitä 55kg ja yli 60kg en halua edes kuvitella.
Tässä 52 kilossakin löytyy vielä ylimääräistä rasvaa, vaikka harrastankin aktiivisesti kuntoilua mut viihdyn tässä painossa silti ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettekohan te ikinä edes nähneet yli 180-senttistä naista, joka painaa n.70 kiloa? Itse käytin sen painoisena kokoa 36 enkä kyllä kokenut olevani liian iso/ lihava. 80-kiloisena vaatekokoni on 38-40, enkä ole siis mikään lihaksikas kuitenkaan.
Taisit käyttää liian pieniä vaatteita?
Unissaan käytti tuota kokoa?
Aika tarkkaan ollaan normaalipainon ja ylipainon rajalla tuolla laskukaavalla. Painoindeksin mukaan esim 190cm ylipaino alkaa kun mennään yli 90kg. Ehkä pituus miinus 105 lähimpänä.
Olen siis 190cm ja 85kg on aika keskellä normaalialuetta. 80kg kohdalla rasvaprosentti lähenee nollaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika tarkkaan ollaan normaalipainon ja ylipainon rajalla tuolla laskukaavalla. Painoindeksin mukaan esim 190cm ylipaino alkaa kun mennään yli 90kg. Ehkä pituus miinus 105 lähimpänä.
Olen siis 190cm ja 85kg on aika keskellä normaalialuetta. 80kg kohdalla rasvaprosentti lähenee nollaa.
Vaikea uskoa, että 80-kiloisella naisella rasvaprosentti olisi lähelläkään nollaa, vaikka olisi miten pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 166 cm ja jos painaisin 66 kg olisin melkoinen läski. 57-60 kg on aika ideaalipaino minulle.
Riippuu vartalotyypistä ja kasvojenpiirteistä. Olen suurinpiirtein sinun mittainen ja itselleni sanotaan jossain 62kg tietämillä että oon liian hoikka ja että voinko hyvin ku kasvot on niin kapeat.. :D mulla siis kapeat kasvot/tosi korkeat poskipäät muutenkin ja tiimalasivartalo. Ihmiset luulee mua lievästi ylipainoisena normaalipainoiseksi. Tajusin itsekin 62kg kohdalla, ettei enempää kannata laihduttaa, vaikka alunperin halusinkin.
Jos taas rasva tuppaa kerääntymään vyötärölle, voi olla että haluaa pysyä hoikempana. Onhan se jo silloin terveellistäkin.
Ap:n kaava on täällä ainakin oikea. 167 senttiselle minulle se paras paino on juurikin 65-67kg. Tuossa painossa näytän seksikkäältä ja olo on mikä parhain. Mulla on tiimalasi vartalo. Pitäisi laihduttaa tuohon takaisin, 72 kiloa ja tuntuu että olen mammutti :D
Ihan absurdi ajatus itselle että painaisi jonkun 50 kiloa. Muistan juuri ja juuri yläasteella että paino oli 55kg. Ja olin niin laiha että lonkkaluut törröttivät. Vielä 60 kiloisenakin luut törrötti. 67 kiloisena ei törrötä luut, vyötärö on kapea, rinnat ja lantio löytyy, mutta perse ei ole ihrapylly kuten nyt on :D
Vierailija kirjoitti:
Ite olisin bmi:n mukaan tuolloin kilon päässä ylipainosta. Oon kuitenkin 177 cm pitkä
Joo täällä kans 179cm nainen, olen tällä hetkellä 80-kiloinen ja todellakin olisi varaa pudottaa yli 10 kiloa näyttämättä läheskään luurangolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa, että 80-kiloisella naisella rasvaprosentti olisi lähelläkään nollaa, vaikka olisi miten pitkä.
Itsepetosta korkeintaan......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla laskuopilla on ihan terveessä painossa eli siinä mielessä se on hyvä. Visuaalisesti olen kuullut, että parempi on pituus miinus sata miinus 10 % eli esim
160 cm - 100 = 60
60 - 10 % = 54
160 cm/54 kg.
Tuo kaava antaa vielä liian korkeita painoja. Esim. 180 cm naisen ihannepaino olisi tuon mukaan 72 kg mikä on kyllä aivan liikaa.
Ei ole 72 kg liikaa 180 cm pitkälle naiselle. Sä tuijotat nyt ihan liikaa puntarin lukemia... Pidemmällä ihmisellä on paljon enemmän massaa jo luissa ja lihaksissa, joten totta kai voi painaa enemmän kiloissakin. Ja vaikka puntarilukema näyttää kilomäärää, joka lyhyellä on ylipaino, niin pitkä on silloin ihan normaalipainoinen hoikka, ei toki välttämättä "mallimitoissa", mutta pitäsikö solis- ja kylkiluiden näkyä ja jalkovälissä olla 10 cm ilmarako kenelläkään???
Ainakin itselleni (161cm) yli 60 kiloa on jo liikaa mutta +50 kiloisena on sekä paras olo, että olen myös sopusuhtaisimman näköinen.
Sanoisin siis että ainakin näin lyhyellä pituus -105-110 on oikeampi kaava.
Riippuu lihasmassan määrästä. Itsellä ideaali olisi pituus-110 ja se on aika tyypillinen.
Mun kohdalla se pitäisi täysin paikkansa 162 > 62 kg. Nyt on 5kg ylimääräistä, saattaa olla lihastakin kun sikspäkki näkyy.
Riippuu siitä onko se paino suurimmaksi osaksi läskiä vai lihasta. Laihaläski saa painaa huomattavasti vähemmän kuin sellainen bikinifitnesstypy. Silti laihaläskin vyötärölle voi jäädä muhkuroita vaikka painoa olisi huomattavasti vähemmän.