Ideaalipaino naiselle: oma pituus miinus 100? Pitääkö paikkansa?
Esim. 160cm nainen. 160-100 = 60 kg ideaalipaino.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Olisin armoton läski, jos painaisin sun kaavan mukaan 70 kiloa. Mun pituus on 170 cm ja painan 45,5 kiloa. Olen hoikka ja urheilullinen, ballerinatyyppiä:)
No et kyllä normaalipainoinen ole. olen itse 171/55 ja tosi hoikka joten sun täytyy olla anorektisen hoikka jos olet minua 10kg kevyempi :D huh
Kyllä se on enemmänkin pituus- 110 tai jopa -115
Ootteko koskaan kuuleet ruumiinrakenteesta? Eri ihmisillä eri painot a) näyttää hyvältä b) tuntuu hyvältä c) ovat terveellisiä. Geenit, aktiivisuustaso, ruumiinrakenne, kaikki vaikuttavat siihen mikä kellekin on luonnollinen paino. 165cm voi painaa 45 tai 65 ja molemmat voivat olla terveitä. Omaan luonnolliseen painoon pyrkiminen on "ideaalia keskipainoa" tärkeämpää ja terveellisempää. Ei siihen mitään laskukaavoja tarvita.
t. n27/173/50kg
BMI eli painoindeksi on oikea tapa:BMI 18-25 on normaali paino.BMI ei huomioi koostumusta.Lasketaan: paino/pituuden neliö metreinä.
Ei kannata uskoa näiden miesten kommentteja joiden mielestä ihnnenainen on yhtä laiha kuin bikinifitnesskisaaja kisakunnossa.Semmounen tila ei ole mahdollista pysyvästi: alipainoisia, kuukautiset loppuvat, hiukset lähtevät ja toisilla saattaa laukaista kilpirauhasen vajaatoiminnan (dieettaaminen).Tunnen muutaman mimmin, joilla on näin käynyt ja muutaman muun joilla bikinifitnesskisaajan, joilla lisääminen ja dieettaaminen laukaisi syömishäiriön....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla laskuopilla on ihan terveessä painossa eli siinä mielessä se on hyvä. Visuaalisesti olen kuullut, että parempi on pituus miinus sata miinus 10 % eli esim
160 cm - 100 = 60
60 - 10 % = 54
160 cm/54 kg.
Tuo kaava antaa vielä liian korkeita painoja. Esim. 180 cm naisen ihannepaino olisi tuon mukaan 72 kg mikä on kyllä aivan liikaa.
180cm ja 72kg = BMI 22,2. Eli ihan siinä normaalipainon haarukassa ollaan ja vieläpä hitusen skaalan keskikohdan alapuolella. Mitä ihmettä, siis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin armoton läski, jos painaisin sun kaavan mukaan 70 kiloa. Mun pituus on 170 cm ja painan 45,5 kiloa. Olen hoikka ja urheilullinen, ballerinatyyppiä:)
Olen ollaut hoikimmillani 45 kg, ja olin silloin todella hintelä, lähempänä tikkarimallia, mutta olen 158 cm pitkä...
Joskus mua vähän epäilyttää, muistavatko ihmiset aiemmat painonsa oikein ja katsellaanko vaa'an lukemia puolella silmällä;) Olen työskennellyt jopa bikinimallina, eli tuskin mua olisi huolittu kuvauksiin, jos olisin anorektisen laiha:)
Montako kertaa tämäkin sama aloitus on ollut täällä?
Vierailija kirjoitti:
ehei, vaan alkaisit näyttää naiselta
t. entinen kuivan kesän orava :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se varmaan aika lähellä on. Nuorena tietenkin tulee oltua hoikka, mutta nyt lähempänä 60v paino nousee, mikä toisaalta on hyvä, koska vanha+liian laiha= korppu.
Olen 168cm pitkä ja painoin nuorena 52-55kg. Yli 50v paino alkaa nousta, varmaan vaihdevuosista johtuen (+aineenvaihdunta hidastuu) ja nyt varmaan sen 65kg, enkä vieläkään ole lihava. Ihan normaali tän ikäiseksi.
vanha+liian painava=harppu.
Valitse sitten noista.
En ala miettimään mitään "yleispäteviä" lukuja, mutta itse 171-senttisenä olen huomannut näyttäväni parhaimmalta 62-kiloisena ja voineeni parhaiten vajaa 65-kiloisena.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä on provo, sillä painoindeksi on 15,7. Aivan liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollaut hoikimmillani 45 kg, ja olin silloin todella hintelä, lähempänä tikkarimallia, mutta olen 158 cm pitkä...
Joskus mua vähän epäilyttää, muistavatko ihmiset aiemmat painonsa oikein ja katsellaanko vaa'an lukemia puolella silmällä;) Olen työskennellyt jopa bikinimallina, eli tuskin mua olisi huolittu kuvauksiin, jos olisin anorektisen laiha:)
Minun pitkäaikainen kumppanini on 161cm pitkä ja painoi alimmillaan 48kg ja ylimmillään 54kg. Olen sitä mieltä, että se 48-50kg oli kaikista sopivin.
173 cm pituisena olisin kyllä pullukka 71 kiloisena. 62 kg on mulle sopiva, 64 kg kun ylittyy niin alan näyttää pyöreältä eikä olokaan ole enää hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän 160 cm pitkälle naiselle sopiva paino ole suurin piirtein 50 kiloa. Riippuu tietysti vähän ruumiinrakenteesta.
No ei todellakaan ole. Hirveän paljon on vartalossa löysää, jos noin lyhyt nainen painaa 50 kg.
Joo, ihan hirveän paljon. Varmaan jotain 15 kiloa ainakin. Vyötäröltä pitäisi saada ainakin 7 cm pois ja tissit sileiksi. Sitten voisi näyttää sellaiselta 11 vuotiaalta kasvuspurttiin siirtyvällä esiteiniltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä on provo, sillä painoindeksi on 15,7. Aivan liian vähän.
No ei ole provo:) Harrastan balettia, telinevoimistelua ja taitoluistelua, kilpatasolla aikoinaan jopa:)
172/72, mulle ideaalipaino on kyllä 65kg, jossa se pysyikin tasaisesti 10 vuoden ajan. Sitten tuli raskaus ja tuohon on ollut tosi vaikea enää päästä...
Noin -110 ainakin oma ideaali. Olen 160 cm ja lähes 60 kg ja vähän pyöreähkö olen. Parhaimmalta olen näyttänyt muistaakseni noin 53 kg painoisena. En ollut liian laiha mutta ei ollut mitään ylimääräistäkään.
Aika hyvä tuo ap:n kaava on tiimalasi- tai päärynätyypille.
Olen 158 ja parhaimmillani noin 55 kiloisena, tiimalasi vielä normaalipainon ylärajoille 62 kiloon asti ja sen jälkeen alkaa jo tulla todella rumaa mahaa. Riippuu tietysti mitä sillä ihannepainolla hakee. Jos haluaa välttämättä miellyttää niitä miehiä joilla on kaikista hoikin naismaku, niin sitten pitää olla alipainoinen. Minulle riittää, että itsellä on hyvä olla ja näytän sekä omasta että puolison mielestä hyvältä. Kun olin sinkku, niin pyrin sellaiseen painoon jossa ulkonäkö ei heikentänyt pariutumismahdollisuuksia kohtuuttomasti. Normaalipainon yläraja riitti siihenkin mainiosti. Hoikempana tuli toki enemmän yrityksiä baarissa, mutta tavoitteena ei ollut valtava ihailijahaaremi vaan yksi riittävän hyvä mies.
Olen ollut hoikimmillani 45 kg, ja olin silloin todella hintelä, lähempänä tikkarimallia, mutta olen 158 cm pitkä...