Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut esittelevät instassa kaiken aikaa ihanaa elämäänsä

Vierailija
02.08.2019 |

Lapsiaan ja kaunista kotiaan. Ylitsevuotavaa ihanuutta kaikki, " kanssa näiden rakkaiden" . Lapset aina kauniisti puettu ja laitettu ja koko ajan ihanaa tekemistä ja olemista. Läheiset kommentoivat "ihanaa" ja sitten vastataan "kiitos sulle ihana". Ja tätä rataa.

Kaunistahan noita on katsella, mutta miksi jotkut haluaa toimia noin? Tai ehkä ovat vaan poikkeuksellisen onnekkaita ja koko elänä on yhtä ihanuutta ja rakkautta.

Kommentit (193)

Vierailija
141/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, juuri lillun porealtaassa kauniissa kesäillassa viinilasi kädessä. Ja mietin miten saisi tästä mahdollisimman kivan otoksen someen.. Mutta kieltämättä elämäni on pääosin aika ihanaa ja täydellistä.

Vierailija
142/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niitä tilejä pakko seurata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, juuri lillun porealtaassa kauniissa kesäillassa viinilasi kädessä. Ja mietin miten saisi tästä mahdollisimman kivan otoksen someen.. Mutta kieltämättä elämäni on pääosin aika ihanaa ja täydellistä.

Ei kuulosta täydelliseltä kun nauttimisen sijaan mietit tuota kuvaa ja raportoit siitä miettimisestä myös tänne. Jos olisit malttanut vain nauttia ilman kuvan miettimistä ja satuilua tänne, olisimme samanmielisiä elämästäsi.

Vierailija
144/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta täydelliseltä kun nauttimisen sijaan mietit tuota kuvaa ja raportoit siitä miettimisestä myös tänne. Jos olisit malttanut vain nauttia ilman kuvan miettimistä ja satuilua tänne, olisimme samanmielisiä elämästäsi.

Vähän joo ahdistaa tuo taustalla näkyvä puutarhaletku. Pitäisi jaksaa siirtää, huoh, pilaa kuvani #firstworldproblems

Vierailija
145/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän joo ahdistaa tuo taustalla näkyvä puutarhaletku. Pitäisi jaksaa siirtää, huoh, pilaa kuvani #firstworldproblems

Käske miehesi siirtyä, älä ole niin avuton.

Vierailija
146/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea, samalla voi täyttää viinilasin (viinin kaatamisesta saa hyvän kuvan instaan).

Vierailija
147/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä idea, samalla voi täyttää viinilasin (viinin kaatamisesta saa hyvän kuvan instaan).

Miksi saa? Jokainen osaa kaataa viiniä.

Vierailija
148/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehdestä poimittu ”Instagram-maailmassa mikään ei ole sitä, miltä se näyttää. Somessa käyttäjät luovat itsestään mielikuvia, joilla ei ole välttämättä mitään tekemistä todellisuuden kanssa.”

Olen tuttava piirissä, työkaverien ja ystävien elämää läheltä nähnyt huomannut, että joskus, joissakin tapauksissa, mitä enemmän sitä kaikkea hehkutetaan somessa, sitä huonommin ne asiat ovat, oli se sitten perhe elämän hehkutus tai toisella parisuhde.

Vierailija
149/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalehdestä poimittu ”Instagram-maailmassa mikään ei ole sitä, miltä se näyttää. Somessa käyttäjät luovat itsestään mielikuvia, joilla ei ole välttämättä mitään tekemistä todellisuuden kanssa.”

Olen tuttava piirissä, työkaverien ja ystävien elämää läheltä nähnyt huomannut, että joskus, joissakin tapauksissa, mitä enemmän sitä kaikkea hehkutetaan somessa, sitä huonommin ne asiat ovat, oli se sitten perhe elämän hehkutus tai toisella parisuhde.

Mutta on myös hehkuttajia joiden elämä ja parisuhteet ovat hyvin onnellisia. Ihan vaan muistutuksena.

Vierailija
150/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tarvitse jakaa omaa elämäänsä julkisesti muille. Elämäni on omani ja haluan pitää sen itselläni. Eri asia on, jos on jotain tärkeää sanottavaa.

Elämästä vie nautinnon, kun pitäisi koko ajan olla kuvaamassa kaikkea ympärillä. Syöminenkin pitää kuvata sen sijaan, että keskittyisi itse syömiseen. Sairasta.

Tässä maailmassa, jossa itsetarkkailu on viritetty huippuunsa, olen onnellinen, kun osaan vain olla.

Olipa hyvä kirjoitus kertakaikkiaan👍

Vierailija
151/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja haluan olla yhteydessä mukaviin suomalaisiin jotka esittelevät elämäänsä ja niin teen myös itse. Mun kuvat ovat otantoja hetkistä, ei niitä ole mitenkään siloiteltu. Joskus mies haluaa tulla mukaan kuvaan ja halata. Silloin todellakin tuntuu että ollaan #couplegoals tai mitä vaan imelää. En tietenkään ota kuvia siitä kun raivoan naama punaisena menkkakivuissa mutta saatan laittaa tekstiin että tänään mikään ei toimi. 

Mun insta on onnellinen koska minäkin olen. En ole koskaan elämässäni ollut niin onnellinen kuin nämä viimeiset vuodet ja haluan sen kertoa myös muille. Jos joku kuvittelee että olen onneton niin siinä sitten kuvittelee. Ehkä se tekee hänet onnelliseksi:) 

Vierailija
152/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasanomat tai iltalehti ei perusta kirjoituksiaan faktoihin vaan oletuksiin ja toimittajien omiin mielipiteisiin. Jos yksi osoittautuu onnettomaksi niin muutkin ovat. Jotakin ihmisestä kertoo sekin että uskoo iltalehtien juttuihin. Halu uskoa että kukaan ei ole onnellinen.

Vierailija
153/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postaan instaan kuvia elämäni kohokohdista, kauniista arjen hetkistä, näkemistäni hienoista maisemista tai huomaamistani pienistä näteistä yksityiskohdista (kuten vaikka upea auringonkukka haalistunutta talon seinää vasten tms.). 1-2 kuvaa viikossa korkeintaan, joskus menee muutama viikko ilman uusia kuvia. Insta on vähän kuin kuvapäiväkirja mulle, hetkistä ja muistoista jotka aiheuttavat minussa positiivisia tunteita. On mukava silloin tällöin selata kuukausia tai jopa vuosia taaksepäin ja katsoa jotain tiettyä kuvaa ja kokea muistojen tulvan siltä päivältä.

Olisi outoa postata kuvia jostain sotkuisesta kämpästä, aamuruuhkasta tai itkuisesta naamastani yöllisen ahdistuskohtauksen jälkeen. Ei todellakaan kuulu kaikille esitellä yksityisiä asioita enkä usko että ketään kiinnostaa katsella kuvia kissanhiekasta lattialla tai paskanharmaasta, suunnitelmat pilanneesta sadekelistä.

Storyihin toki päivitän enemmän laidasta laitaan elämää, esim. viimeksi tänään aamulla kun heräsin pienessä krapulassa ystävän 30-vuotisbileiden jälkeen ja kissani oli yön aikana käynyt kaapimassa huonekasvista kaikki mullat pitkin olohuonetta. Siinäs saa 24 tunnin ajan ystävät ja tutut kurkistaa minun meikitöntä krapulaista aamunaamaa reagoimassa videolla seuraavaksi näkyvään hävityksen kauhistukseen ja mullan keskellä piehtaroivaan kissanriiviöön. Ei mulla ole mitään peitettävää tai kulissien ylläpitämistä, mutta ei siinäkään mitään järkeä olisi postailla profiiliin rumia kuvia tylsistä aiheista.

Vierailija
154/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorison nyt jotenkin ymmärrän kun pitävät yhteyttä toisiinsa eikä se nyt siloiteltua aina ole. Mutta keski-ikäiset ihmiset lataavat maanisesti päivystystä milloin mistäkin. Ei ketään kiinnosta . Rapsutetaan vaan toistemme selkää vuorotellen. Onhan se aika outoa. Olen vähentänyt merkittävästi Somen käyttöäni.

Vierailija
155/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan tajua noita narsismikommentteja. Luulisin, että tuollaisten kuvien postaaminen johtuu huonosta itsetunnnosta, ja siitä että kuvittelee olevansa huonompi kuin muut. Itselläni ainakin. Kun näen kuvia ihmisistä ystäviensä kanssa ties missä matkoilla, ja itse vain röhnötän sohvalla, enkä omista edes kavereita. Siinä iskee huonnomuuden tunne, ja postaan jonkin itsessään vaatimattoman kuvan liiotelluilla teksteillä, jotta näyttäisin etten ole yksinäinen luolaihminen.

Vierailija
156/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa esitellä jos on jotain esiteltävää. Tekis hyvää teillekin.

Elämäänsä esittelee kaikkein eniten ne, joilla sitä ei oikeasti ole.

Normaalilla ihmisellä ei ole tarvetta tuollaiseen.

Vierailija
157/193 |
03.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska heillä ei ole elämää Instan ulkopuolella.

Vierailija
158/193 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että osa on pudonnut kehityksen kelkasta eikä ymmärrä instasta mitään. On todella kapeakatseista väittää että insta on herutuskuvia, sisustuskuvia ja narsistien hehkutusta varten. Seuraan esimerkiksi tiliä yleluonto, jossa on upeita kuvia omasta luonnostamme. Sieltä löytyy paljon, jos vaan on avoin ja kiinnostunut. Seuraan poliisin tiliä, uutiskanavien tilejä ja kuuntelemieni radiokanavien tilejä. Oma käyttöni on ihan samaa kuin muilla: arkena ei mitään, reissuista ja erityispäivistä kuvia ja hehkutusta :)

Vierailija
159/193 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että osa on pudonnut kehityksen kelkasta eikä ymmärrä instasta mitään. On todella kapeakatseista väittää että insta on herutuskuvia, sisustuskuvia ja narsistien hehkutusta varten. Seuraan esimerkiksi tiliä yleluonto, jossa on upeita kuvia omasta luonnostamme. Sieltä löytyy paljon, jos vaan on avoin ja kiinnostunut. Seuraan poliisin tiliä, uutiskanavien tilejä ja kuuntelemieni radiokanavien tilejä. Oma käyttöni on ihan samaa kuin muilla: arkena ei mitään, reissuista ja erityispäivistä kuvia ja hehkutusta :)

Veit sanat suustani! Tosin itse en jaa itsestäni tuotakaan määrää. Olen mennyt sinne seuratakseni lapsiani ja kun tili kerta on, seuraan monia muita kiinnostavia asioita, kuten esim. luontovalokuvaajia.

Vierailija
160/193 |
04.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi se aiheuttaa teissä muissa noin voimakkaita ällötyksen tunteita? Jos toisella vaan on niin ihanaa. Se oma ällötys johtuu jostain omasta epävarmuudesta, jonka toisen ihana elämä herättää.

tuskin se mistään epävarmuudesta johtuu. O N vaan hämmästyttävää, että joillakin on aikaa moiseen puuhaan - kuvien ottamiseen, lataamiseen, päivityksiin, siis ihan jonnin joutavaan!!