Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi. Hyvä.Luoja. Kaikella kunnioituksella ja rakkaudella, äitini oli käynyt tulevan vitosluokkalaisen kanssa ostamassa penaalin ja kouluvaatteita...

Vierailija
31.07.2019 |

.. Ja tyttö soitti sitten tuskastuneena, että mummi ei osta mitään kivaa! Tyttö olisi halunnut kahvimukin näköisen penaalin tai tennarin mallisen penaalin mutta äiti oli vain työntänyt jotain perhoskuvioisia että tämä on söpö, nuo on aikuisten penaaleja. Sitten vaateosastolla äiti oli tarjonnut jotain Frozen verkkareita ja mekkoja vaikka tyttö oli tahtonut farkut sekä paitoja. Ei farkuissa voi kuulemma kouluun mennä. Laitoin äidille viestin että mitä siellä tapahtuu, osta Sonjalle mitä Sonja tahtoo ja nyt pelkään äidilläni olevan paha mieli. Mitä en tosiaan halua, arvostan suuresti tätä! Kun äiti vain tajuaisi että mummin kulta ei ole enää mikään päiväkotilainen..

Kommentit (364)

Vierailija
81/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa tähän provoon lähdetty taas innolla! Mutta tuo mummo-aihe näkyy aina nostattavan meteliä.

Mutta asiaan. En ymmärrä mistä ap:n äiti edes löytää Frozen vaatteita 11-v lapselle ( pituus vähintään 140 cm------)? Frozen vaatteiden kokoja (leggingsejä ) löytyy max 128 cm (6-7 v).

Ap:n äiti on 62 v, joten uskon että hänenkin lapsensa menivät jo farkuissa kouluun, kuten omani, jotka syntyneet 80-luvun alussa.  Missä vaatteissa ap meni aikoinaan kouluun, kun tuo ko mummo osti kouluvaatteet, vai ostiko ap:n mummo kouluvermeet? Menikö ap kouluun 80-, 90-luvulla kouluun mummon määräämässä ruutuesiliinassa ja puuvillamekossa ?( näinhän oli, kun ap:n mummo aloitti kansakoulun )

Joten jotain rajaa näissä provoissakin :(. 

Minä olen syntynyt 1980 ja menin kouluun sammareissa/verkkareissa kuten suurin osa muistakin , farkut tulivat kuvioihin sitten ylä-asteella.

Vihan lietsonta kohdistuu tiettyä väestöryhmää kohtaan!

Vierailija
82/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun itse olin nuori ja mummini oli just tuollainen. Opin vasta vanhempana,sanomaan, että osta vaan, mutta en minä tuota tule käyttämään. Joskus heitin ihan roskiinkin niitä hänen pakko ostamia juttuja. Ihan hirveitä vaatteita yms!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi tätä tulkitaan provoksi. En minäkään saanut valita vaatteitani 80-90-luvulla. Äiti pakotti pukeutumaan kuin 40-vuotias jo ala-asteella. Siis omiin vanhoihin vaatteisiinsa tai hänen maullaan valittuihin keski-ikäisen vaatteisiin. Lisäksi hän yritti ala-asteen lopulta löytää minulle "sulhasen" eli meni puhumaan puolestani kaikille hänen mielestään kiinnostaville pojille ja itse asiassa ikäisilleen äijillekin.

sama täällä. Ei 80-luvulla mitään vaatteitaan saanut valita ja minutkin puettiin joko pikkulapseksi tai keski-ikäiseksi. Farkkuja en todellakaan saanut käyttää. Sellaisiin sain luvan vasta teini-ikäisenä ja silloinkin äiti piti kovat puheet miten huo*ramaiselle näytän. Kaikki oli muutenkin hemmetin rajoitettua. Söin ensimmäisen kerran elämässäni hampurilaisen 14-vuotiaana ja kävin elokuvissa ja se oli kuin olisin sieluni myynyt saa*tanalle siitä hetkestä. Ajat oli eri. 

Vierailija
84/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini osteli minulle barbeja ja palapelejä vielä kun 14, diskoon en saanut mennä enkä meikata ja tästähän tuli sitten hirveä sota kun tein kaikkea holtitonta näyttääkseni äidille että olen aikuinen, mm. lävistin nenän ja aloin polttaa... Oma poika on nyt vasta 5, mutta odotan kauhulla ostaako tulevaisuudessa murkulle jotain Spiderman-leluja! 

Vierailija
85/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa tähän provoon lähdetty taas innolla! Mutta tuo mummo-aihe näkyy aina nostattavan meteliä.

Mutta asiaan. En ymmärrä mistä ap:n äiti edes löytää Frozen vaatteita 11-v lapselle ( pituus vähintään 140 cm------)? Frozen vaatteiden kokoja (leggingsejä ) löytyy max 128 cm (6-7 v).

Ap:n äiti on 62 v, joten uskon että hänenkin lapsensa menivät jo farkuissa kouluun, kuten omani, jotka syntyneet 80-luvun alussa.  Missä vaatteissa ap meni aikoinaan kouluun, kun tuo ko mummo osti kouluvaatteet, vai ostiko ap:n mummo kouluvermeet? Menikö ap kouluun 80-, 90-luvulla kouluun mummon määräämässä ruutuesiliinassa ja puuvillamekossa ?( näinhän oli, kun ap:n mummo aloitti kansakoulun )

Joten jotain rajaa näissä provoissakin :(. 

Vihan lietsonta kohdistuu tiettyä väestöryhmää kohtaan!

Minä olen syntynyt 1980 ja menin kouluun samettihousuissa/verkkareissa kuten suurin osa muistakin, farkut olivat harvinaiset lapsella. Ne olivat teinihousut. Äitini käytti farkkuja, mutta viikonloppuisin  pyhähametta vaikkei käyty kirkossa tai mitään.

Vierailija
86/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytön kavereissa useampikin 125-130 senttinen 10-11 vuotias. Kevätjuhlassa katselin esiintyviä lapsia pituuden osalta ja aika laajalla vaihtelulla olivat.

No 125-130cm pituiset 10-11v ikäiset ovat kyllä keskimääräistä huomattavasti lyhyempiä.

Ihan normaaleja ovat.

Ohis

Vierailija
87/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummi ei tajua lapsen olevan lähes teini, meillä on sama ongelma! 11v saa aina jotain prinsessaröyhelömekkoja ja barbeja, vaikka olen sanonut äidille tytön  käyttävän vain housuja ja että barbeilla ei ole leikkinyt eskarin jälkeen. Kahvilassa koetti  usuttaa tytön leikkipaikalle jossa oli tyyliin 1veelle tarkoitettu liukumäki ja muutama nukke :D 

Järkyttävä sukupolvien ketju käniseviä akkoja siis. Tulevaisuudessa sinä olet se vanhushöpsö joka ei osaa ostaa tyttäresi pennulle oikeita asioita. 

Niin. First world problems. Väärä penaali, penaalin vähimmän terävälle kynälle.

Osaisi ostaa jos kuuntelisi sitä lasta. Lapsen yli jyräävä mummo ei ole mikään vaaraton höpsö, vaan törkeä.

Vierailija
88/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oma äiti mutta anoppi meinasi saada sydärin kun tyttö aloitti ekaluokan vaaleapunaisessa tekonahkatakissa. Se oli semmoinen tärkeän päivän hienosteluasu, myöhemmin käyttänyt kyllä ihan ulkoilutakkia mutta anoppi yhä järkyttynyt siitä että "Ainolla " on nahkatakki.

Vierailija
89/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi noita mummoja, kun eivät tajua,  että lapset kasvavat ja muuttuvat. Kun olen ollut 12- vuotiaan kanssa ostoksilla,  olen ollut lähinnä maksajana, en makutuomarina. Esiteinin makua vaateostoksilla on noudatettu, eikä ostettu mitään vaaleanpunaisia hörhelöitä, vaan esim farkut ja t-paita. 

Tärkeintä on,  että mummot ihan oikeasti kuuntelevat,  eivätkä tuputa teinille prinsessaunelmavaatteita, jotka ovat lähinnä alle kouluikäisten mieleen.  Olen 63-vuotias, mutta teini-ikäni itsekin käytin farkkuja koulussa,  silloin olivat  muodissa leveälahkeiset farkut ja  itse värjätyt laamapaidat :)  

Vierailija
90/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoit viestin?

Ja nyt pelkäät, että on paha mieli?

Tollo.

Asiat kannatta puhua nenäkkäin.

Vierailija
91/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvin voidaan sanoa, voi hyvä luoja, mitä vaatteita JOTKUT vanhemmat antavat lapsen ostaa ja vielä maksavat. Vanhemmilla on maksajan rooli ja lapsi valitsee, vaikka ei voi edes lapsen kehityksen huomioon ottaen, olettaa ymmärtävän mitään materiaalista tai vaatteen käyttötarkoitusta. Ja tätä vielä vanhemmat tukevat, erityisesti äidit. Ja kun se lapsi haluaa ja itse saa päättää.

Ja näitä vaatteita, jonka lapsi on itse halunnut ja päättånyt, ei voi olla huomaamatta päiväkodissa, koulussa, juhlissa jne. kun 10v saattaa tepastella korkokengissä nurmikolla, nailonin jalassa ja meikattuna. Ja vanhempia ei pätkääkåän kiinnosta mitä joku meilki tai hiusväri tekee lapsen iholle ja verenkierrolle. Mut kun se lapsi haluaa itse päättää.

Vierailija
92/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä vähemmän siedän ja katson tällaista että vanhemmat ihmiset ja vanhukset eivät suostu kuuntelemaan muita kuin itseään.

Ei se katso ikää kunnioittaa ja kuunnella toista ihmistä.

Mitä sitten jos lapsi haluaa aikuisten penaalin, tai aikuinen haluaa lasten penaalin? Ostakoon itselleen sen perhospenaalin jos tykkää niin paljon.

Jos mummo ei osaa puhetta kuunnella niin käytöstapojen muistutus.

Tuonkin tilanteen olis voinu ratkaista mummo soittamalla lapsen äidille jos haluaa tarkistaa voiko kouluun mennä farkuissa. Äiti vastaa voi, ja se on sillä selvä. Farkkuostoksille.

Ymmärrän ettei kaikkea ole ennakkoon sovittu kun tais tulla mummon meininki yllätyksenä kaikille.

Vierailija
93/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytön kavereissa useampikin 125-130 senttinen 10-11 vuotias. Kevätjuhlassa katselin esiintyviä lapsia pituuden osalta ja aika laajalla vaihtelulla olivat.

No 125-130cm pituiset 10-11v ikäiset ovat kyllä keskimääräistä huomattavasti lyhyempiä.

Ihan normaaleja ovat.

Ohis

No normaaleja varmasti, en väittänytkään että epänormaaleja. Se nyt vaan on fakta että ovat keskimääräistä lyhyempiä. Se ei siitä muuksi muutu vaikka mitä väität.

Vierailija
94/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaaleja ovat.

Ohis

10v tyttö on keskimäärin 140cm pitkä.

Vierailija
95/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä tossa nyt on ongelma? Mummilla ja tytöllä oli kuitenkin kivaa kahdestaan ja saitte ilmaista tavaraa. Osta sinä se mieluisampi penaali sitten, vielähän sitä ehtii.

No lapsellahan ei ollut kivaa, koska viestitti äidilleen kesken ostosreissun, että mummi haluaa ostaa väkisin asioita, joita lapsi ei halua. Sinäkö nautit lapsen ahdingosta, koska se ei ole sinulle henkilökohtainen ongelma? Aika tökerö aikuinen olet. Toivottavasti et joudu lasten kanssa tekemisiin noin julma ja itsekäs kun olet. Häpeä!

Vierailija
96/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti ei ole vieläkään tajunnut sitä mun kohdalla, ja olen jo 25-vuotias. Olen sanonut monta kertaa, ettei osta mulle mitään krääsää, mikä jää nurkkiin pyörimään ja vie turhaan luonnonvaroja. Mutta kai sitä on liian vaikea ymmärtää.

Se on ihmisen ominaisuus eikä muuksi muutu. Mun äiti tekee yhä samaa ja on 90-vuotias. Tekee kauhistuttavan rumia isoja käsitöitä, tekokuitusukkia ja -lapasia järkyttävillä väreillä ja ostaa torilta röyhelöyöpaitoja.

t. Wanha Piaru

Vierailija
97/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erektiopenaali?

Kohta tulee linkki Kärkkäiselle

Vierailija
98/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on erektiopenaali?

moniko googletti erektiopenaalin? Joku botti hokaa sen ja luulee, että kaikki haluavat sellaisen. Niitä on kuulkaa kohta myynnissä Tokmannilla

Vierailija
99/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no jos ei tajua, eikä anna osta mitä lapsi haluaa, niin ostakoon sitten mitä mummi haluaa. Mene sinä sitten lapsesi kanssa kauppaan ja osta ne jutut mitä lapsi oikeasti halusi, helppoa ja kukaan ei loukkaannu.

Vierailija
100/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äiti tuo yhä 10 numeroa liian suuria vaatteita minulle. Kai se ajattelee että on ainakin kasvuvaraa. Olen itsekin jo isoäiti, että kai minä osaan vaatteeni ostaa ja oikeassa koossa jo tässä vaiheessa elämää.

Ihana.