Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi. Hyvä.Luoja. Kaikella kunnioituksella ja rakkaudella, äitini oli käynyt tulevan vitosluokkalaisen kanssa ostamassa penaalin ja kouluvaatteita...

Vierailija
31.07.2019 |

.. Ja tyttö soitti sitten tuskastuneena, että mummi ei osta mitään kivaa! Tyttö olisi halunnut kahvimukin näköisen penaalin tai tennarin mallisen penaalin mutta äiti oli vain työntänyt jotain perhoskuvioisia että tämä on söpö, nuo on aikuisten penaaleja. Sitten vaateosastolla äiti oli tarjonnut jotain Frozen verkkareita ja mekkoja vaikka tyttö oli tahtonut farkut sekä paitoja. Ei farkuissa voi kuulemma kouluun mennä. Laitoin äidille viestin että mitä siellä tapahtuu, osta Sonjalle mitä Sonja tahtoo ja nyt pelkään äidilläni olevan paha mieli. Mitä en tosiaan halua, arvostan suuresti tätä! Kun äiti vain tajuaisi että mummin kulta ei ole enää mikään päiväkotilainen..

Kommentit (364)

Vierailija
41/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo oikeasti kurjaa lapselle. Varmasti odottanut shoppailureissua mummon kanssa paljon - ainakin minä olisin odottanut tuossa iässä kuin kuuta nousevaa!

Sitten pitääkin sietää kaksi asiaa: 1) et saakaan ostaa sellaista mitä haluat, kuten sinulle on siis luvattu ja olet sitä lapsen mielelläsi odottanut 2) koet nöyryytyksen kun sinua ei tunnusteta "isona" lapsena.

Jotkut täällä kirjoittaa että mummot on mummoja, mutta kyllä minun äitini ymmärtää edelleen 5-vuotiaan, 11-vuotiaan ja 15-vuotiaan erot. En ymmärrä mistä tuollainen johtuu, ellei mummo ole +80v eli siis isomummo iässä enemmänkin. Ehkä hän ei vain haluaisi että lapset kasvaa ja lapsellisesti yrittää pakottaa lapsenlasta tähän lapsen muottiin, kukapa tietää.

Ap, äitisi on aikuinen ihminen ja selviää kyllä pahasta mielestä. Miksi ei selviäisi, selviäthän sinäkin ja naapurin Irma ja työkaverisi Kaija? Ehkä tuossa piileekin joku totuus, että kaiken keskellä pelkäät että äidillesi tuli paha mieli ja vieläpä sellaisesta mikä on oikeastaan hänen oman käytöksensä syytä? Kun oikeasti tilannehan on nyt se, että lapsellasi on paha mieli. Hän odotti jotain kovasti, ei tehnyt mitään väärää, ja se häneltä evättiin. Varmasti vielä toivoi, että tällainen läheinen tärkeä ihminen (joka ei ole vanhemman roolissa) antaisi hänelle nyt arvoa vähän jo hitusen isompana lapsena. Nuo asiat ovat tosi merkityksellisiä tuossa iässä. Ei se että saa jonkun x merkkiset farkut, vaan se että mummo tai pappa toteaakin että hei sinustahan on kasvamassa hieno nuori nainen hiljalleen, ethän sinä tietenkään lasten penaalia halua.

Vierailija
42/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä tossa nyt on ongelma? Mummilla ja tytöllä oli kuitenkin kivaa kahdestaan ja saitte ilmaista tavaraa. Osta sinä se mieluisampi penaali sitten, vielähän sitä ehtii.

Siis oikeastiko joku vielä nykypäivänä ajattelee näin, "saitte ilmaista tavaraa". Vaikka ne tavarat jäävät käyttämättöminä nurkkiin pyörimään. Jee, ilmaista tavaraa!

Totta, mutta ne voi myydä kirpparilla eteenpäin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Penaalille löytyy kai käyttöä kotonakin? Siihen voi laittaa vaikka kyniä!

Tyttöhän halusi ostaa penaalin koulua varten.

Vierailija
44/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin aina samanlaisen penaalin kuin Arvolla, mutta mummi osti minulle vain samanlaisen kuin Antilla.

Vierailija
45/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa, jos kouluikäiset ei enää leiki.

Omani leikki 6 luokan loppuun asti. Seiskan syksyllä lopetti. (mutta pari luokkakaveria leikki tuolloin vielä hevosia koulun pihalla koko vuoden. Omani ei kehdannut enää pariin vuoteen myöntää leikkivänsä)

Lasten murrosiät alkavat kovin eri aikoihin. Toisilla alakoulun loppupuolella ja toisilla vasta yläkoulun loppupuolella.

Vierailija
46/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummi ei tajua lapsen olevan lähes teini, meillä on sama ongelma! 11v saa aina jotain prinsessaröyhelömekkoja ja barbeja, vaikka olen sanonut äidille tytön  käyttävän vain housuja ja että barbeilla ei ole leikkinyt eskarin jälkeen. Kahvilassa koetti  usuttaa tytön leikkipaikalle jossa oli tyyliin 1veelle tarkoitettu liukumäki ja muutama nukke :D 

Kuulostaa huolestuttavalta, että lapsi ei ole leikkinyt barbeilla eskarin jälkeen. Mun ikäluokka leikki vielä ala-asteella useamman vuoden barbeilla.

Vierailija
47/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 12v on nuori nainen. Menkat pyörii, tissit olleet jo monta vuotta. Ei häntä mikään leikki enää kiinnosta ja se on ok.

Vierailija
48/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa että joku tennaripenaali on mummon mielestä aikuisten penaali :D

Vierailija
49/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 41v ja vanhemmilleni edelleen pikkutyttö, vaikka olen kahden teinin äiti. Jotkut ei vaan tajua, koskaan.

Vierailija
50/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummi ei tajua lapsen olevan lähes teini, meillä on sama ongelma! 11v saa aina jotain prinsessaröyhelömekkoja ja barbeja, vaikka olen sanonut äidille tytön  käyttävän vain housuja ja että barbeilla ei ole leikkinyt eskarin jälkeen. Kahvilassa koetti  usuttaa tytön leikkipaikalle jossa oli tyyliin 1veelle tarkoitettu liukumäki ja muutama nukke :D 

Kuulostaa huolestuttavalta, että lapsi ei ole leikkinyt barbeilla eskarin jälkeen. Mun ikäluokka leikki vielä ala-asteella useamman vuoden barbeilla.

Pyörrytköhän jos kerron että jotkut ei leiki barbeilla KOSKAAN!!

Vierailija
51/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 12v on nuori nainen. Menkat pyörii, tissit olleet jo monta vuotta. Ei häntä mikään leikki enää kiinnosta ja se on ok.

Sun 12-vuotias on henkisesti vielä lapsi vaikka fyysisesti olisi kuinka kehittynyt. Vaarallista, että et anna hänen elää lapsuuttaan.

Vierailija
52/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erektiopenaali?

Vierailija
53/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun äitipuoleni, joka on lapsilleni ihan mummo, vei viime kesänä lapset Linnanmäelle ja muutenkin kiertelivät Helsinkiä, emme siis asu siellä. Soitti sitten jälkeenpäin tyrmistyneenä että juoko x  oikeasti kahvia ?!  XD   12-vuotiaasta siis kyse.

Kofeiiniä ei kyllä nykyään suositella alle 15-vuotiaille. Itselläni on myös 12-vuotias, eikä hän tai kukaan kaverinsa juo kahvia. Tietty sitten jonnet erikseen, jotka vetävät energiajuomia jo ala-asteella.

En minäkään missään nimessä antaisi 12v:n juoda kahvia 😱 enkä kyllä energiajuomiakaan sen puoleen. Korkeintaan maistaa. Ehtii sitä koukuttaa itsensä kofeiinin sitten aikuisenakin...

Vierailija
54/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Barbit ei ehkä ollut tässä se pointti, vaan lapsuuden loppuminen liian aikaisin.

Vierailija
55/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on "kahvimuki penaali?"

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/kahvikuppi-penaali

En ole tuo kysyjä mutta hallelujah, kuvittelin sen päässäni olevan sellainen litteä kahvikupin muotoinen korvallinen penaali ja ajattelin että ompa kummallinen.

Vierailija
56/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Barbit ei ehkä ollut tässä se pointti, vaan lapsuuden loppuminen liian aikaisin.

No niinpä niin, ei lapsuus kuule siihen lopu että joku tietty lelu jää pois joten ihan turhaan olet huolissasi. 

Vierailija
57/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on "kahvimuki penaali?"

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/kahvikuppi-penaali

En ole tuo kysyjä mutta hallelujah, kuvittelin sen päässäni olevan sellainen litteä kahvikupin muotoinen korvallinen penaali ja ajattelin että ompa kummallinen.

:D

Vierailija
58/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että "voi äiti-kulta kun ei se mummon mussukka enää ole mikään pikkulapsi, vaan kohta murrosikään tuleva tyttö jonka mielipidettä kuunnellaan häntä koskevissa asioissa. Epämieluisat vaatteet ja tavarat jäävät käyttämättä, ei tuon (tai minkään muunkaan) ikäistä voi pakottaa käyttämään epämieluisia vaatteita. Kavereidenkin mielipiteet ovat tärkeitä ja joukkoon kuuluminen. Joten jospa annat tytön itse valita mieleisensä, tietysti vähän katsoen että ovat järkeviä ja säädyllisiä (=ei erektiopenaalia tai mitään herutusvaatteita). "

Vierailija
59/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaista lounasta ei ole :D.

Ostakaa itse penaalinne ja vaatteenne niin saatte mieluiset.

On se silti ikävää jos mummi haaskaa rahaa vaatteisiin jotka eivät tule käyttöön. Sitten ne vielä vievät tilaa kaapissa.

Vierailija
60/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiteilua ja nuorallakävelyä tämä elämä.