Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi. Hyvä.Luoja. Kaikella kunnioituksella ja rakkaudella, äitini oli käynyt tulevan vitosluokkalaisen kanssa ostamassa penaalin ja kouluvaatteita...

Vierailija
31.07.2019 |

.. Ja tyttö soitti sitten tuskastuneena, että mummi ei osta mitään kivaa! Tyttö olisi halunnut kahvimukin näköisen penaalin tai tennarin mallisen penaalin mutta äiti oli vain työntänyt jotain perhoskuvioisia että tämä on söpö, nuo on aikuisten penaaleja. Sitten vaateosastolla äiti oli tarjonnut jotain Frozen verkkareita ja mekkoja vaikka tyttö oli tahtonut farkut sekä paitoja. Ei farkuissa voi kuulemma kouluun mennä. Laitoin äidille viestin että mitä siellä tapahtuu, osta Sonjalle mitä Sonja tahtoo ja nyt pelkään äidilläni olevan paha mieli. Mitä en tosiaan halua, arvostan suuresti tätä! Kun äiti vain tajuaisi että mummin kulta ei ole enää mikään päiväkotilainen..

Kommentit (364)

Vierailija
61/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummi ei tajua lapsen olevan lähes teini, meillä on sama ongelma! 11v saa aina jotain prinsessaröyhelömekkoja ja barbeja, vaikka olen sanonut äidille tytön  käyttävän vain housuja ja että barbeilla ei ole leikkinyt eskarin jälkeen. Kahvilassa koetti  usuttaa tytön leikkipaikalle jossa oli tyyliin 1veelle tarkoitettu liukumäki ja muutama nukke :D 

Kuulostaa huolestuttavalta, että lapsi ei ole leikkinyt barbeilla eskarin jälkeen. Mun ikäluokka leikki vielä ala-asteella useamman vuoden barbeilla.

Pyörrytköhän jos kerron että jotkut ei leiki barbeilla KOSKAAN!!

Barbit ei ehkä ollut tässä se pointti, vaan lapsuuden loppuminen liian aikaisin.

No niinpä niin, ei lapsuus kuule siihen lopu että joku tietty lelu jää pois joten ihan turhaan olet huolissasi. 

Jos joku imbesilli puhuu täällä 11-vuotiaan olevan lähes teini, niin kyllä lapsuus liian aikaisin loppuu. 11-vuotiaalla on 2 vuotta teini-ikään. Sä annat varmaan 16-vuotiaankin vetää vapaasti alkoholia, koska onhan se lähes laillista.

Barbien ikäsuosituskin taitaa olla 3-vuotiaasta ylöspäin...

Vierailija
62/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on erektiopenaali?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mummo pani 16-vuotiaan askartelemaan. Arvatkaa vaan saako teiniä enää sinne.

Vierailija
64/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että "voi äiti-kulta kun ei se mummon mussukka enää ole mikään pikkulapsi, vaan kohta murrosikään tuleva tyttö jonka mielipidettä kuunnellaan häntä koskevissa asioissa. Epämieluisat vaatteet ja tavarat jäävät käyttämättä, ei tuon (tai minkään muunkaan) ikäistä voi pakottaa käyttämään epämieluisia vaatteita. Kavereidenkin mielipiteet ovat tärkeitä ja joukkoon kuuluminen. Joten jospa annat tytön itse valita mieleisensä, tietysti vähän katsoen että ovat järkeviä ja säädyllisiä (=ei erektiopenaalia tai mitään herutusvaatteita). "

Miksi aikuiselle pitäisi puhua kuin vähä-älyiselle?

Vierailija
65/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummi ei tajua lapsen olevan lähes teini, meillä on sama ongelma! 11v saa aina jotain prinsessaröyhelömekkoja ja barbeja, vaikka olen sanonut äidille tytön  käyttävän vain housuja ja että barbeilla ei ole leikkinyt eskarin jälkeen. Kahvilassa koetti  usuttaa tytön leikkipaikalle jossa oli tyyliin 1veelle tarkoitettu liukumäki ja muutama nukke :D 

Niin, onhan 11 v. jo melkein aikuinen.

Lähempänä sitä kuin yksivuotiasta.

Vierailija
66/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa huolestuttavalta, että lapsi ei ole leikkinyt barbeilla eskarin jälkeen. Mun ikäluokka leikki vielä ala-asteella useamman vuoden barbeilla.

Barbit ei ehkä ollut tässä se pointti, vaan lapsuuden loppuminen liian aikaisin.

No niinpä niin, ei lapsuus kuule siihen lopu että joku tietty lelu jää pois joten ihan turhaan olet huolissasi. 

Jos joku imbesilli puhuu täällä 11-vuotiaan olevan lähes teini, niin kyllä lapsuus liian aikaisin loppuu. 11-vuotiaalla on 2 vuotta teini-ikään. Sä annat varmaan 16-vuotiaankin vetää vapaasti alkoholia, koska onhan se lähes laillista.

Taidat itse olla vähän ajassa jälkeen jäänyt. Mulla oli 11-vuotiaana D-kupin rinnat ja kolmatta vuotta säännölliset kuukautiset. Luuletko, että leikin barbeilla? En, pidin seksuaalivalistusta ikätovereille koulun pihassa.

Murrosikä alkaa nykyään juuri tuossa iässä, ja se on ihan normaalia. Murrosikä on ihan määritelmällisesti lapsuuden murros kohti aikuisuutta.

Vierailija
67/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mummi ei anna äidille rahaa lapsen vaatteisiin. Ei lapsi pidä sellaisia vaatteita, joita ei ole muilla samanikäisillä.

Vierailija
68/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, onhan 11 v. jo melkein aikuinen.

Lähempänä sitä kuin yksivuotiasta.

Ootpa nokkela otus. Salettiin Mensan jäsen.

Vierailija
69/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat itse olla vähän ajassa jälkeen jäänyt. Mulla oli 11-vuotiaana D-kupin rinnat ja kolmatta vuotta säännölliset kuukautiset. Luuletko, että leikin barbeilla? En, pidin seksuaalivalistusta ikätovereille koulun pihassa.

Murrosikä alkaa nykyään juuri tuossa iässä, ja se on ihan normaalia. Murrosikä on ihan määritelmällisesti lapsuuden murros kohti aikuisuutta.

Parilla mun ala-asteen luokkakaverilla alkoi kuukautiset 10-vuotiaana ja he kyllä leikkivät edelleen siinä missä muutkin. Että ittelläs on hyvät harhat meneillään. Lapsuuden loppuminen liian aikaisin saattaa johtaa mielenterveysongelmiin.

Vierailija
70/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äitipuoleni, joka on lapsilleni ihan mummo, vei viime kesänä lapset Linnanmäelle ja muutenkin kiertelivät Helsinkiä, emme siis asu siellä. Soitti sitten jälkeenpäin tyrmistyneenä että juoko x  oikeasti kahvia ?!  XD   12-vuotiaasta siis kyse.

Äitipuolesi oli täysin oikeassa, se on karmeaa että 12-vuotias juo kahvia, koska se on terveydelle erittäin haitallista alle 15-vuotiaille.

Pienikin määrä kofeiinia haitallinen lapsille ja nuorille

https://www.terve.fi/artikkelit/pienikin-maara-kofeiinia-haitallinen-la…

Kahvillakin on "ikäraja" – ei suositella annettavaksi alle 15-vuotiaille

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/minka-ikaiselle-lapselle-saa…

Vierailija
71/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tähän provoon lähdetty taas innolla! Mutta tuo mummo-aihe näkyy aina nostattavan meteliä.

Mutta asiaan. En ymmärrä mistä ap:n äiti edes löytää Frozen vaatteita 11-v lapselle ( pituus vähintään 140 cm------)? Frozen vaatteiden kokoja (leggingsejä ) löytyy max 128 cm (6-7 v).

Ap:n äiti on 62 v, joten uskon että hänenkin lapsensa menivät jo farkuissa kouluun, kuten omani, jotka syntyneet 80-luvun alussa.  Missä vaatteissa ap meni aikoinaan kouluun, kun tuo ko mummo osti kouluvaatteet, vai ostiko ap:n mummo kouluvermeet? Menikö ap kouluun 80-, 90-luvulla kouluun mummon määräämässä ruutuesiliinassa ja puuvillamekossa ?( näinhän oli, kun ap:n mummo aloitti kansakoulun )

Joten jotain rajaa näissä provoissakin :(. 

Vihan lietsonta kohdistuu tiettyä väestöryhmää kohtaan!

Vierailija
72/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa tähän provoon lähdetty taas innolla! Mutta tuo mummo-aihe näkyy aina nostattavan meteliä.

Mutta asiaan. En ymmärrä mistä ap:n äiti edes löytää Frozen vaatteita 11-v lapselle ( pituus vähintään 140 cm------)? Frozen vaatteiden kokoja (leggingsejä ) löytyy max 128 cm (6-7 v).

Ap:n äiti on 62 v, joten uskon että hänenkin lapsensa menivät jo farkuissa kouluun, kuten omani, jotka syntyneet 80-luvun alussa.  Missä vaatteissa ap meni aikoinaan kouluun, kun tuo ko mummo osti kouluvaatteet, vai ostiko ap:n mummo kouluvermeet? Menikö ap kouluun 80-, 90-luvulla kouluun mummon määräämässä ruutuesiliinassa ja puuvillamekossa ?( näinhän oli, kun ap:n mummo aloitti kansakoulun )

Jos on lyhyt tyttö niin kyllä niitä löytää. Mä olin 11-vuotiaana sen kokoinen kuin moni muu on kakkosella. Olin 140cm kun olin jotain 14. Lopullinen pituus 150cm ja löydän edelleen vaatteita nuorten puolelta näin 25-vuotiaana, ku vaatekoko on 36/XS-S ja kuppikoko B.

Vierailija
73/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun äitipuoleni, joka on lapsilleni ihan mummo, vei viime kesänä lapset Linnanmäelle ja muutenkin kiertelivät Helsinkiä, emme siis asu siellä. Soitti sitten jälkeenpäin tyrmistyneenä että juoko x  oikeasti kahvia ?!  XD   12-vuotiaasta siis kyse.

Äitipuolesi oli täysin oikeassa, se on karmeaa että 12-vuotias juo kahvia, koska se on terveydelle erittäin haitallista alle 15-vuotiaille.

Pienikin määrä kofeiinia haitallinen lapsille ja nuorille

Kahvillakin on "ikäraja" – ei suositella annettavaksi alle 15-vuotiaille

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/minka-ikaiselle-lapselle-saa…

Onneksi minä sain elää lapsuuteni ennen näitten eviroitten ja muitten viiraajien "neuvoja"

Vierailija
74/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia on erikokoisia. Pienikokoisten kanssa on just se ongelma että löytää ikätasoisia vaatteita.

Meillä oli toi ihan sama ongelma, että mummo ei tajua lasteni olevan jo isoja. Esimerkiksi bussia ei olisi saanut antaa käyttää, lahjat ja tekemiset oli pienten jne.

Rasittavaa oli se että ei uskonut minun näkemykseeni vaan pyrki junnamaan sen omansa, joka oli väärä. Ja kun sai lapset hermostumaan itseensä päsmäröinnillään, syytti siitäkin minua.

T. Kahden pienen ja hoikan äiti

Vierailija
75/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi tätä tulkitaan provoksi. En minäkään saanut valita vaatteitani 80-90-luvulla. Äiti pakotti pukeutumaan kuin 40-vuotias jo ala-asteella. Siis omiin vanhoihin vaatteisiinsa tai hänen maullaan valittuihin keski-ikäisen vaatteisiin. Lisäksi hän yritti ala-asteen lopulta löytää minulle "sulhasen" eli meni puhumaan puolestani kaikille hänen mielestään kiinnostaville pojille ja itse asiassa ikäisilleen äijillekin.

Vierailija
76/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tytön kavereissa useampikin 125-130 senttinen 10-11 vuotias. Kevätjuhlassa katselin esiintyviä lapsia pituuden osalta ja aika laajalla vaihtelulla olivat.

Vierailija
77/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota mene tyttäresi kanssa ostoksille ja osta mitä hän haluaa.  Selitä kauniisti, että äitisi aikaan oli sitä ja tätä.  Auta tyttöäsi ymmärtämään äitiäsi.  Tehkää kolmistaan jotain hauskaa.  Kyllä isoäiti joka rakastaa lastasi ymmärtää häntä hyvin pitkälle, kuten sinäkin.

Vierailija
78/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo 68v. Neljä lapsenlasta 1v-16v. Jos olen ostoksilla lapsenlasten kanssa annan heidän itse valita mitä haluavat ennalta sovitun hinnan mukaan jos on kyse isommista vaatehankinnoista. Mitä hyötyä on ostaa jotain joka ei ole mieluista eikä tule käytettyä ehkä koskaan.

Vierailija
79/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se kyllä kovin yleistä ole että 11-vuotiaalla on jo kolmatta vuotta menkat menossa.

Vierailija
80/364 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytön kavereissa useampikin 125-130 senttinen 10-11 vuotias. Kevätjuhlassa katselin esiintyviä lapsia pituuden osalta ja aika laajalla vaihtelulla olivat.

No 125-130cm pituiset 10-11v ikäiset ovat kyllä keskimääräistä huomattavasti lyhyempiä.