Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi. Hyvä.Luoja. Kaikella kunnioituksella ja rakkaudella, äitini oli käynyt tulevan vitosluokkalaisen kanssa ostamassa penaalin ja kouluvaatteita...

Vierailija
31.07.2019 |

.. Ja tyttö soitti sitten tuskastuneena, että mummi ei osta mitään kivaa! Tyttö olisi halunnut kahvimukin näköisen penaalin tai tennarin mallisen penaalin mutta äiti oli vain työntänyt jotain perhoskuvioisia että tämä on söpö, nuo on aikuisten penaaleja. Sitten vaateosastolla äiti oli tarjonnut jotain Frozen verkkareita ja mekkoja vaikka tyttö oli tahtonut farkut sekä paitoja. Ei farkuissa voi kuulemma kouluun mennä. Laitoin äidille viestin että mitä siellä tapahtuu, osta Sonjalle mitä Sonja tahtoo ja nyt pelkään äidilläni olevan paha mieli. Mitä en tosiaan halua, arvostan suuresti tätä! Kun äiti vain tajuaisi että mummin kulta ei ole enää mikään päiväkotilainen..

Kommentit (364)

Vierailija
21/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäs ja huonokäytöksinen isoäiti, kun ostaa oman mielensä mukaan, eikä kunnioita lapsen mielipidettä.

Vierailija
22/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäs ja huonokäytöksinen isoäiti, kun ostaa oman mielensä mukaan, eikä kunnioita lapsen mielipidettä.

Itsekäs*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän lapsi ole tässä se pääasia, eikä aikuisen ihmisen mahdollinen mielipaha.

Vierailija
24/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ei ole vieläkään tajunnut sitä mun kohdalla, ja olen jo 25-vuotias. Olen sanonut monta kertaa, ettei osta mulle mitään krääsää, mikä jää nurkkiin pyörimään ja vie turhaan luonnonvaroja. Mutta kai sitä on liian vaikea ymmärtää.

Vierailija
25/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kiittämätön ap.

Ja mikset jutellut etukäteen äitisi kanssa siitä, mikä on nykylapsen muotia nyt.

Kai aikuinen ihminen neuvomattakin ymmärtää kuunnella lasta. Ai niin, mutta mummon pitää saada ostaa, mitä mummo haluaa. Muista viis.

Vierailija
26/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti tuo yhä 10 numeroa liian suuria vaatteita minulle. Kai se ajattelee että on ainakin kasvuvaraa. Olen itsekin jo isoäiti, että kai minä osaan vaatteeni ostaa ja oikeassa koossa jo tässä vaiheessa elämää.

Vierailija
27/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äitipuoleni, joka on lapsilleni ihan mummo, vei viime kesänä lapset Linnanmäelle ja muutenkin kiertelivät Helsinkiä, emme siis asu siellä. Soitti sitten jälkeenpäin tyrmistyneenä että juoko x  oikeasti kahvia ?!  XD   12-vuotiaasta siis kyse.

Kofeiiniä ei kyllä nykyään suositella alle 15-vuotiaille. Itselläni on myös 12-vuotias, eikä hän tai kukaan kaverinsa juo kahvia. Tietty sitten jonnet erikseen, jotka vetävät energiajuomia jo ala-asteella.

Vierailija
28/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyt on ikävä mummia. Hän halusi kerran vuodessa käydä ostoksilla kanssani, kun tulin perhettä katsomaan opiskelupaikkakunnalta.

Ostoslista oli vakio. Useammat sloggi maxit, kaksi kokoa isommat kuin tarvitsin. Jokasään nilkkurit, kun ovat niin kätevät. Keinonahkaa siis ja jalkani hikoilivat ja palelivat joka säällä, villasukkia tai ilman. Lakanasetti.

Muuten opin mummilta kaikkea ihanaa ja tarpeellista, kuten piilopistot, napin ompelun (paremmin kuin koulussa), vaatteiden laadun tarkastamisen, madekeiton reseptin. Mutta käytän edelleen mieluiten pitsialushousuja ja nahkakenkiä, tarpeen tullen kumisaappaita.

Tervehdys tuonilmaisiin mummi <3

Vierailija
29/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä tossa nyt on ongelma? Mummilla ja tytöllä oli kuitenkin kivaa kahdestaan ja saitte ilmaista tavaraa. Osta sinä se mieluisampi penaali sitten, vielähän sitä ehtii.

Vierailija
30/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä tossa nyt on ongelma? Mummilla ja tytöllä oli kuitenkin kivaa kahdestaan ja saitte ilmaista tavaraa. Osta sinä se mieluisampi penaali sitten, vielähän sitä ehtii.

Siis oikeastiko joku vielä nykypäivänä ajattelee näin, "saitte ilmaista tavaraa". Vaikka ne tavarat jäävät käyttämättöminä nurkkiin pyörimään. Jee, ilmaista tavaraa!

Vierailija
31/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se harmi, jos toisen rahat menee hukkaan. Tai ylipäätään käyttää kaksi kertaa rahaa samoihin juttuihin ja sitten on tarpeetonta.

Vierailija
32/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on "kahvimuki penaali?"

Kahvimukin näköinen penaali, sanotaan aloituksessa varsin selkeästi. "Kahvimuki penaalin" taisit keksiä itse.

Vierailija
33/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmaista lounasta ei ole :D.

Ostakaa itse penaalinne ja vaatteenne niin saatte mieluiset.

Mun äiti on ap:n äidin kaltainen, ja viddu soikoon mä en voi ymmärtää miksi pitää toimia noin? Että periaatteessa tehdään jotain kivaa ( jota ei kukaan ole edes pyytänyt), ja sitten pilataan se sillä, että mummin pitäisi saada päättää mitä lapsi haluaa.

En ikinä kohtele omiani noin, enkä taatusti tule kohtelemaan mahdollisia tulevia lapsenlapsiakaan.

Vierailija
34/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penaalille löytyy kai käyttöä kotonakin? Siihen voi laittaa vaikka kyniä!

Vierailija
35/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti tytöllä onkin tosi "kivaa". Eikä turhaa epämieluisaa tavaraa ja vaatetta kukaan halua.

Vierailija
36/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen mielestä tuollainen mitätöinti on kivaa?

Vierailija
37/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellekään ei sitten tullut mieleen, että mummo ei ehkä haluakaan määrätä, vaan opastaa lasta. Ei vanhempi väki tee aina niin kuin lapsi haluaa, koska heidän mielestään lapset eivät aina osaa tehdä itsensä kannalta hyviä päätöksiä. Minun mielestäni on aivan sama, millainen penaali on, totta joo. Mutta antaisitteko itse lapsen ostaa erektiopenaalin, jos se on lapsen mieleen? Kyllä ne lapset ja nuoret, jotka ovat saaneet itse päättää esim. vaatetuksesta tai kampauksesta usein erottuvat mutta valitettavasti eivät aina edukseen. Mummoni kuoli ennen kuin ehti ostaa minulle mitään. Se ei asiassa suretakaan, vaan se, ettei ollut mummoa.

Vierailija
38/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummi ei tajua lapsen olevan lähes teini, meillä on sama ongelma! 11v saa aina jotain prinsessaröyhelömekkoja ja barbeja, vaikka olen sanonut äidille tytön  käyttävän vain housuja ja että barbeilla ei ole leikkinyt eskarin jälkeen. Kahvilassa koetti  usuttaa tytön leikkipaikalle jossa oli tyyliin 1veelle tarkoitettu liukumäki ja muutama nukke :D 

Niin, onhan 11 v. jo melkein aikuinen.

Vierailija
39/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellekään ei sitten tullut mieleen, että mummo ei ehkä haluakaan määrätä, vaan opastaa lasta. Ei vanhempi väki tee aina niin kuin lapsi haluaa, koska heidän mielestään lapset eivät aina osaa tehdä itsensä kannalta hyviä päätöksiä. Minun mielestäni on aivan sama, millainen penaali on, totta joo. Mutta antaisitteko itse lapsen ostaa erektiopenaalin, jos se on lapsen mieleen? Kyllä ne lapset ja nuoret, jotka ovat saaneet itse päättää esim. vaatetuksesta tai kampauksesta usein erottuvat mutta valitettavasti eivät aina edukseen. Mummoni kuoli ennen kuin ehti ostaa minulle mitään. Se ei asiassa suretakaan, vaan se, ettei ollut mummoa.

Höpöhöpö. Minä olen sellainen lapsi jota on aina opastettu ja ns.määrätty miten kuuluu elää elämä niistä vaatevalinnoista lähtien ja joka kerta äiti muisti huomauttaa jos oli paitani vääränlainen. Eli mistä hän ei pitänyt. Jatkaa vaikka olen aikuinen. En ole juuri tekemisissä kun mun haluilla ja toiveilla ei ole mitään merkitystä ja ne on aina väärin.

Aloituksesta puhutaan ihan säädyllisistä lapsen valinnoista, ei erektiopenaaleista. Joten ei mitään syytä mummon päsmäröidä lapsen valintojen edelle.

Vierailija
40/364 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja tosiaan.