Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset käyttävät valtavasti meikki- ja peitevoiteita - miksi?

Vierailija
31.07.2019 |

Nykynaiset ovat harmillisen vieraantuneita siitä, millaiselta iho oikeasti näyttää ilman kaikkia meikkikerroksia. Ikävintä, että lapset ja nuoret kasvavat tähän. Mitä pahaa punoituksessa on? Tai muissa ihon "virheissä"? Rypyissä?

Jos yhteiskunnan suunnalta ei tulisi painetta, meikkaisitko?

Kommentit (265)

Vierailija
241/265 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittäkääpä meikkipellet jatkossa olla johdonmukaisempia. Tässä ketjussa sanotte, että meikkaaminen on oma valinta, mukavaa, hauska harrastus, antaa itsevarmuutta yms.

Älkää sitten muissa ketjuissa tulko kitisemään: "naisilla on niin hankalaa kun pitää meikata, miksei miesten tarvitse meikata, byääh"

Oletko itse mies vai nainen? Mistä tämä aggressio ja misogyyninen asenne kumpuaa? Miten ja miksi "meikkipellejen" olemassaolo vaikuttaa sinuun näin voimakkaasti? Vaikutat melko pelottavalta ihmiseltä kaiken tämän vaahtoamisen perusteella.

Olen nainen. Meikkipellet eivät ole naisia. Meikkipellet ovat sieluttomia likatahroja. Minäkin imettelen, mistä tämä meikkipellejen aggressio ja naisviha kumpuaa. Vastausta en ole saanut. MIKSI teitä meikkipellejä haittaa niin kauheasti se, että kaikki naiset eivät meikkaa? Voisinko viimeinkin saada vastauksen? Te meikkipellet haukutte naisia palstoilla päivästä toiseen, ja sitten kun joku sanoo yhdenkin vastalauseen, alatte itkeä, kitistä ja u.h.r.i.ut.u.a.

Katsokaa meikkipellet peiliin, kuvaannollisessa mielessä siis. Te meikkipellet olette itse omalla käytöksellänne aiheuttaneet teihin kohdistuvan vihan. Metsä vastaa niinkuin sinne huutaa.

Te meikkipellet olette vähä-älyisiä i.d.i.oo.t.t.e.j.a. T.A.P.P.A.K.A.A ITSENNE!

Toivottavasti olet jo jonkun avun piirissä.

Meikkipelle ei saa muodostettua vieläkään vastausta. En pysty sanoin kuvailemaan sitä vihaa, inhoa ja halveksuntaa jota tunnen meikkipellejä kohtaan.

MIKSI teitä meikkipellejä haittaa niin mahdottoman paljon se, että kaikki naiset eivät meikkaa?

Olet todella pikaisen avun tarpeessa. Miten voi vihata (voimakas tunne) täysin vieraita ihmisiä? Tosi raivokkaita ovat viestisi. Jos sinulla oli joku sanoma, niin se katosi tuon oudon raivon ja nimittely sekaan. Hae apua lähimmästä terveyskeskuksesta ihan itsesi takia

Vierailija
242/265 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*tut yhteiskunnasta. Meikkaan, koska naamani on kirjava kuin pakanamaan kartta ja Suomessa saa halvalla hyviä meikkivoiteita. Ja meikkaan ja hoidan ihoani siksi, että rypytön ja tasavärisempi iho on kauniimpi kuin ryppyinen ja kirjava. Yksinkertaista.

Keskittäisit sinäkin energiasi johonkin hyödyllisempään kuin tällaisesta asiasta huolehtimiseen. Minäkin yritän olla ensi kerralla kommentoimatta:). Näkee, että kummallakaan ei ole todellisia ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/265 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte en meikkaa kun en osaa, en jaksa enkä tykkää siitä että kovassa loisteputkivalossa jossa päivät pitkät vietän meikki näkyy kilometrin päähän. Olen niin taviksen näköinen kuin voi olla, iho punoittaa mutta jos minulla on meikkiä naamassa ihan arkipäivänä niin olen ennemminkin vaivaantunut kuin itsevarma. Vaaleinta sävytettyä kulmavahaa laitan että kulmat saa ojennukseen.

Vierailija
244/265 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa laittaa meikkivoidetta edes arpiin kun naisilla alkaa silmät leimuta päässä. Joku Kurppa tuntee olevansa sun yläpuolella jos sulla on akne iho ja ja jos peität aknesi niin se Kurppa ei voi hyvin.

Vierailija
245/265 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden kurppien mukaan täällä pitää elää. Ja niitä Kurppia on joka paikassa.

Vierailija
246/265 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä v*ttua oikeasti? Luuleeko joku tosissaan, että edes käyttäisin meikkivoidetta, jos ihoni olisi siinä kunnossa että sillä kehtaisi kulkea ihmisten edessä ilman meikkiä?!

Tajuavatkohan kaikki, miltä tuntuu astella esimerkiksi uimahalliin ilman meikkiä kun tietää, että oma iho on punainen ja arpinen? Se on oikeasti täyttä p*skaa. Varsinkin kun on tottunut tapaamaan ihmisiä meikkivoiteen "suojissa" ja yhtäkkiä oletkin ihan paljaana.

Jos on erilaisten iho-ongelmien takia kuunnellut v*ttuilua jo ala-asteella ja kärsinyt finneistä, jäätävistä ihohuokosista ja rasvasta aikuisenakin (puhumattakaan ruusufinnistä, katkeilleista verisuonista ja arvista) niin silloin on ihan täysi oikeus käyttää meikkivoidetta just niin paljon kuin kiinnostaa.

Mä oikeasti VIHAAN ihmisiä, jotka eivät ymmärrä millainen riesa huono iho on. Pitäkää suunne kiinni kiitos ja hankkikaa elämä.

Vierailija
247/265 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V*tut yhteiskunnasta. Meikkaan, koska naamani on kirjava kuin pakanamaan kartta ja Suomessa saa halvalla hyviä meikkivoiteita. Ja meikkaan ja hoidan ihoani siksi, että rypytön ja tasavärisempi iho on kauniimpi kuin ryppyinen ja kirjava. Yksinkertaista.

Keskittäisit sinäkin energiasi johonkin hyödyllisempään kuin tällaisesta asiasta huolehtimiseen. Minäkin yritän olla ensi kerralla kommentoimatta:). Näkee, että kummallakaan ei ole todellisia ongelmia.

Keskittäisit sinäkin energiasi johonkin hyödylliseen.

Vierailija
248/265 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ilman meikkiä tyypillinen suomalainen olmi. Ripset ja kulmat värittömät, mustat silmänaluset ja iho punottaa poskista. Totta ihmeessä meikkaan. Meikin kanssa kasvot erottuvat ja olen kuulema kaunis.

Meikki siis tekee sinut kauniiksi jos ilman meikkiä sitä et ole.

Vierailija
249/265 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, näin on. Sika hyvän näkönen hyvin ja tyylikkäästi meikattuna, ilman meikkiä huonon näkönen. kaikki siis luulee et oon hyvän näkönen.Voi kiitos,ihanat meikit.

Vierailija
250/265 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havahduin todella tähän naisten meikinkäyttöön ja ulkonäköahdistukseen viimeviikolla, kun ystäväni (nainen) kommentoi valokuvaa: "Kaikki ihohuokoset näkyy! Hyi! Ihon täytyy olla täysin sileä." Itse yleensä pitänyt normaaleja ihohuokosia ihan täysin normaaleina asioina.

Toinen asia minkä olen huomannut tuossa meikkibisneksessä on se, että tytöt opetetaan jo nuorena siihen, että täytyy peittää kaikki ihomuutokset ja huokoset yms. Tämä lisää meikin käyttöä ja mitä siitä seuraa, kun pidät 10 h päivästä naamasi peitettynä ja tukittuna? Aivan. Ihohuokosia tukkeutuu, eikä iho hengitä. Tulee finnejä, tulehduksia ja iho kuivuu, eikä varmasti näytä yhtään hyvältä. Sitten kun ollaan niin "rumia" näistä muutoksista, halutaan peittää nämä uudella meikkikerroksella ja mielellään vahvalla sellaisella, ettei vain svyerot paljasta huonoa ihoa ja noidankehä on valmis. Ei mikään ihme, että meikkiteollisuus menestyy. Kokeilkaapa vartavasten muutama kuukausi antaa iholle aikaa parantua itsestään, ilman että sitä jatkuvasti pestään ja kuoritaan, niin aivan varmasti muuttuu hyvävointiseksi.

Vierailija
251/265 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat jymäytetyt uskomaan, että  tulee näyttää sellaiselta kuin kosmetiikkateollisuus haluaa.

Kyllä vain, sehän on mainonnan idea. Eikä tämän pitäisi yllättää. Moni mies on myös tehokkaan mainonnan uhri, etkö ole huomannut?

Vierailija
252/265 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, näin on. Sika hyvän näkönen hyvin ja tyylikkäästi meikattuna, ilman meikkiä huonon näkönen. kaikki siis luulee et oon hyvän näkönen.Voi kiitos,ihanat meikit.

Minusta nainen on kuin joulukuusi, koristeltu, lahjat oksien alapuolella.

Vierailija
253/265 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hebel kirjoitti:

Iho on tärkein asia maailmassa, ei sen takia toki, että sillä tahkotaan miljoonia vaan siksi koska seli seli....

Iho on kehosi suurin elin. On sillä tärkeä tehtävä...seli, seli....googlaa vaikka.

Vierailija
254/265 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa nyt hyvät ihmiset, että nykyiset meikkivoiteet eivät tuki huokosia ja aiheuta finnejä. Löytyy jokaiselle iholle, kevyitä, ohuita, hoitavia ym mekkivoiteita.

Vain jotkut lööppibimbot koristelevat itseään joulukuusen näköisiksi, alapuolisine lahjoineen.

Vierailija
255/265 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa nyt hyvät ihmiset, että nykyiset meikkivoiteet eivät tuki huokosia ja aiheuta finnejä. Löytyy jokaiselle iholle, kevyitä, ohuita, hoitavia ym mekkivoiteita.

Vain jotkut lööppibimbot koristelevat itseään joulukuusen näköisiksi, alapuolisine lahjoineen.

Tukkii ne, sanoi mainokset mitä tahansa.

Vierailija
256/265 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten tuli ilta ja hän pesi meikit pois. Deitti pelästyi ja juoksi ulos.

Sen pituinen se.

Totuus paljastuu aina lopulta.

Vierailija
257/265 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain ekan sivun, mutta nyt en oikein tajua, mikä meikkaamisessa aloittajan kankkua oikein hiertää. Aloituksessa hän valittaa "kauheista meikkivoide- ja pakkelikerroksista", mutta muutaman kommentin päästä, kun joku huomauttaa että suomalaisissa kaupoissa, kouluissa ja kaduilla ei mitään full hd kimkardashieneita näe, niin hän on heti oikomassa, että eiku nykymeikit ovat niin ohuita ja huomaamattomia, että niitä ei hoksaakaan.

Eli meikkaavatko naiset nyt sitten liian näkyvästi vai liian näkymättömästi?

Vierailija
258/265 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on koko lapsuuden kuullut v***uila naamastaan ja silmistään, niin kyllä se meikki vaan auttaa. Aika vaikea muutakaan on tehdä. Oli myös akne-ongelmia, jota ei nykyään enää niin paljoa ole, eikä enää muutama finni siellä täällä haittaa itseäni. Kokeilin kerran ammattikouluun mennä vähän vähemmällä meikillä ja kerkesinköhän olla jotain 20 min. tunnilla kun jo luokkalainen kysyi että olinko nukkunut huonosti viime yönä/olenko väsynyt? (tätä ei kukaan ikinä muulloin kysynyt) Huoh..totesin vaan että joo... Vaikka ois tehny mieli sanoa totuus, eli ei, en ole väsynyt, meikkasin vain vähemmän tänään! Joo, se kokeilu jäi viimeiseksi siellä koulussa. Taisinpa mennä seuraavalla tauolla meikkaamaan naamani "normaaliksi."

Minkä tätä mahtaa naamalleen/silmilleen, kun vaikka kuinka olisin tyytyväinen, iloinen, positiivinen ja kaikinpuolin asiat hyvin, niin se ei välity naamasta millään tavoin näillä geeneillä! Silloin vain jos hymyilen tai nauran, mutta kukapa ilman syytä yksinää jossain nauraa räkättäisi, hulluna sitten pidettäisiin. Kai kärsin jonkinasteisesta resting bi*ch facesta, mutta ei ole muutakaan naamaa. Nykyään on helppo monien muokata huulia ja neniä täytteillä ja operaatioilla, mutta pienehköille silmille kun ei voi mitään pientä fiksausta tehdä. Olisi kyllä niin ihanaa kun olisi sellainen luonnonkaunis naama, hyvät mittasuhteet ja tasainen iho, ettei tarvitsisi aamulla kun naama pestä tai vähän ripsaria sutaista ja lähteä liikkeelle! Ahh...mutta ei ole.

Ei mua häiritse kenenkään muiden meikkaaminen/meikkaamattomuus. Nimenomaan ymmärrän kaikkia, joita se meikki auttaa. Eikä kenenkään ulkonäköä ole sovipaa mennä arvostelemaan, ellei sitä erikseen pyydetä tai jollet ole aidosti jostain asiasta toista kehumassa.

Vierailija
259/265 |
01.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin vain ekan sivun, mutta nyt en oikein tajua, mikä meikkaamisessa aloittajan kankkua oikein hiertää. Aloituksessa hän valittaa "kauheista meikkivoide- ja pakkelikerroksista", mutta muutaman kommentin päästä, kun joku huomauttaa että suomalaisissa kaupoissa, kouluissa ja kaduilla ei mitään full hd kimkardashieneita näe, niin hän on heti oikomassa, että eiku nykymeikit ovat niin ohuita ja huomaamattomia, että niitä ei hoksaakaan.

Eli meikkaavatko naiset nyt sitten liian näkyvästi vai liian näkymättömästi?

Pointti on meikkaamisessa sinänsä. Miksi vedellä naamaansa monta kerrosta erilaisia tököttejä; mitä järkeä siinä on, kun kyse ei ole pelkästä kosteusvoiteesta tai ihosairauden hoidosta. Vastaus: ei ole järkeä.

Vierailija
260/265 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikki ei auta iho-ongelmiin vain pahentaa niitä.

Pahinta on nukkua meikit naamallaan.

Ihonhoitoa ennen meikkejä ja meikeistä kuivattaa mineraalimeikit, jos näppyä pukkaa.